Comarch e-Sklep B2B oraz zmiany w cenniku

4 pkt
Tomasz Gutkowski napisał/a o
2 lata temu

Drodzy Partnerzy,
W związku z rosnącymi potrzebami naszych klientów w zakresie e-commerce B2B postanowiliśmy wprowadzić nową wersję produktu Comarch e-Sklep o nazwie Comarch e-Sklep B2B. To niezależna, licencjonowana wersja adresująca obsługę relacji B2B, która będzie funkcjonowała obok wersji Standard oraz Enterprise (kierowanych dla relacji B2C). Comarch e-Sklep B2B będzie współpracował z systemami Comarch ERP Optima, XL oraz Altum. Jego oficjalne wydanie będzie miało miejsce 10.07.2017 r. wraz z pojawieniem się nowej wersji Comarch e-Sklep 2017.5. Szczegóły dotyczące zakresu funkcjonalnego Comarch e-Sklep B2B będą dostępne w ulotce oraz w informacjach na stronach walidowanych, które pojawią się w lipcu przed oficjalnym wydaniem produktu.

Comarch e-Sklep B2B będzie wyposażone w Comarch e-Sklep Sync - aplikację, za pomocą której można pobierać dane na żądanie z ERP i wyświetlać je w e-Sklepie (np. faktury, zlecenia serwisowe, reklamacje, inne). Comarch e-Sklep Sync można pobrać ze stron walidowanych, na których znajduje się także dokumentacja.

Zaznaczam jednocześnie, że udostępnienie Comarch e-Sklep B2B nie wiąże się z zatrzymaniem rozwoju Comarch B2B. Oba produkty będą funkcjonować równolegle w naszej ofercie.

Udostępnienie nowej wersji Comarch e-Sklep niesie ze sobą zmiany w cenniku, które zaczną obowiązywać od 10.07.2017 r. Nowy cennik dla poszczególnych systemów Comarch ERP będzie wyglądał następująco:

Kluczowe zmiany:

  • Wersja Light (z ograniczeniem ilości produktów do 50 produktów) będzie dostępna wyłącznie dla rozwiązania współpracującego z Comarch ERP XT.
  • Cena abonamentu Comarch e-Sklep Enterprise będzie zawierać licencję na jeden sklep internetowy. Dotychczas licencja udzielana była na pięć sklepów internetowych. Cena każdego kolejnego sklepu w wersji Enterprise będzie wynosiła 50% ceny bazowej.
  • Obniżamy cenę certyfikatu SSL z 249 zł na 169 zł), z kolei dla wersji Enterprise SSL nie będzie dłużej darmowym dodatkiem

Aktualizacja cennika zostanie opublikowana na stronie: https://www.comarch-cloud.pl/pro...p-esklep-cennik w dniu 10.07.2017 r.

Miło mi także poinformować o tym, że 05.06.2017 r. w nowym panelu administracyjnym udostępniliśmy kolejną pulę funkcji takich jak:
• koszty dostaw i płatności,
• kraje rejestracji i dostaw, strefy
• porównywarki cen / własne pliki xml z ofertą
• uprawnienia dla administratora,
sprawiając, że jest on funkcjonalnym narzędziem umożliwiającym pracę we wszystkich obszarach Comarch e-Sklep analogicznie jak ma to miejsce w starym panelu.

Przypominam, że stary panel administracyjny oraz szablony w starej technologii (nie Liquid) będą utrzymywane tylko do końca roku 2017. Zalecam przejście na szablony Liquid i korzystanie z nowego panelu administracyjnego.

Pozdrawiam
Tomasz Gutkowski
Product Manager Comarch e-Commerce

Komentarze:

User Avatar
partner
Łukasz Bielakiewicz
166 pkt
1 pytań
22 odpowiedzi
1 pomysłów
13 komentarzy
36 97%
1 pkt
 
Łukasz Bielakiewicz odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

A co z obecnymi klientami z wersją Enterprise i kilkoma sklepami? Dalej będą posiadać 5 sklepów w jednej cenie?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Tomasz Gutkowski
172 pkt
0 pytań
9 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
12 83%
0 pkt
 
Tomasz Gutkowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Obecni klienci posiadający już wiele sklepów, nie będą za nie dodatkowo płacić, ale każdy nowy założony sklep będzie już zakładany zgodnie z nowym cennikiem, czyli 50% rabatu.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Tomasz Gutkowski
172 pkt
0 pytań
9 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
12 83%
1 pkt
 
Tomasz Gutkowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Naprawdę nic nie dajemy w zamian? Ceny ukształtowały się 6 lat temu i nie były zmieniane. 3 lata temu kiedy powstał Enterprise aplikacja była w innym miejscu. Funkcjonalnie zmieniło się sporo i to jest wartość, za którą powinien w moim odczuciu płacić klient. Różnica między wersjami Standard i Enterprise jest znaczna (zobacz tutaj) i to jest wyznacznik aktualnej polityki cenowej. Nasi klienci otrzymują też sporo w pakiecie dodatków, który jest wartościowo (w porównaniu do innych platform) jednym z najdroższych: https://www.comarch-cloud.pl/produkt/comarch-erp-esklep#box-11.

Poza tym po zweryfikowaniu statystyk, wśród wszystkich klientów Comarch e-Sklep, tylko 10-15% ma więcej niż jeden sklep. Nie jest to zatem ogromna liczba i jedyny wyróżnik, dla którego wybierają Enterprise.

User Avatar
użytkownik
Tomasz Gutkowski
172 pkt
0 pytań
9 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
12 83%
1 pkt
 
Tomasz Gutkowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Krzysztof, jeśli klient ma teraz 4 sklepy, a będzie chciał uruchomić 5-iąty, to nie będzie musiał dopłacać. Klientów i nas także obowiązuje cennik, który obowiązywał w dniu zakupu licencji. Dlatego jeśli ktoś kupi Enterprise przed zmianą, to może wykorzystać wielosklepowość w cenie. Gdyby z kolei po 10.07 chciał już uruchomić 6-ósty sklep, to zapłaci 50% ceny bazowej.

User Avatar
klient
Wojciech Cyrklewicz
3 243 pkt
9 pytań
299 odpowiedzi
0 pomysłów
4 komentarzy
141 97%
oceń
 
Wojciech Cyrklewicz odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Panie Tomaszu teraz Pan sprecyzował swoim wpisem:

Krzysztof, jeśli klient ma teraz 4 sklepy, a będzie chciał uruchomić 5-iąty, to nie będzie musiał dopłacać. Klientów i nas także obowiązuje cennik, który obowiązywał w dniu zakupu licencji. Dlatego jeśli ktoś kupi Enterprise przed zmianą, to może wykorzystać wielosklepowość w cenie. Gdyby z kolei po 10.07 chciał już uruchomić 6-ósty sklep, to zapłaci 50% ceny bazowej.

Rozumiem z niego, że nowy cennik obowiązywać będzie dla nowych umów zawartych po 10.07? Czyli jeśli już teraz korzystam z wersji Enterprise to w tej cenie będę miał wielosklepowość i jeden certyfikat SSL w tej cenie?

Bo jeśłi nie to wg. różnic między Standard a Enterprise na stronie którą Pan z linkował usunęliście info o SSL'u, a w dokumentacji pobranej z waszej strony (Link) biało na czarnym pisze, że:

Bezpłatny certyfikat Rapid SSL przyznany bezterminowo. Certyfikat SSL należy zamówić poprzez formularz w Panelu Administracyjnym sklepu

Proszę nie myśleć, że się czepiam, tylko chcę wszystko wyjaśnić, ponieważ różnymi kanałami różne informacje przekazujecie.

A co do Pana wypowiedzi:

Funkcjonalnie zmieniło się sporo i to jest wartość, za którą powinien w moim odczuciu płacić klient.

Zgadzam się z tym, ale klient już płaci za to mając u Was abonament, gdyż to była jedna z części umowy.

Pozdrawiam

Wojtek

User Avatar
użytkownik
Tomasz Gutkowski
172 pkt
0 pytań
9 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
12 83%
1 pkt
 
Tomasz Gutkowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Panie Wojtku,
Cennik będzie obowiązywał wszystkich, ale rzeczywiście aktualni klienci na Enterprise nie będą dodatkowo płacić za uruchomienie kolejnych sklepów w ramach oferty, z której skorzystali, czyli w ramach jednego sklepu mogą mieć pięć, ale każdy kolejny już będzie kosztował 50% ceny. SSL zostaje dla aktualnych do wykorzystania. Po 10.07 ta opcja znika z oferty i SSL kosztuje 169 zł/rok. Co do różnic między systemami - ta lista zostanie zmieniona 10.07 po wprowadzeniu nowej wersji Comarch e-Sklep, którą wydajemy jednocześnie publikując nowe warunki cenowe/oferty.

User Avatar
partner
Krzysztof Przybysz
120 pkt
0 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
0 0%
1 pkt
 
Krzysztof Przybysz odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Czy dostępny jest opis funkcjonalny nowych wersji B2B i eSklepu (w tym wersji eSklep B2B) ? Mam nadzieję, że tak wysoka cena eSklep B2B uzasadniona jest znaczną ilością nowych funkcji?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Tomasz Gutkowski
172 pkt
0 pytań
9 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
12 83%
2 pkt
 
Tomasz Gutkowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Oczywiście taki opis będzie dostępny, gdy zbliżymy się do wydania wersji. Na pewno zrobimy to wcześniej. Ważne jest to, że częścią e-Sklep B2B jest e-Sklep Sync, aplikacja do pobierania i wyświetlania w sklepie ( w profilu klienta) danych na żądanie, np faktur, reklamacji, zgłoszeń serwisowych, limitu kredytowego, listy płatności i innych). Ponadto wydajemy zgrabny szablon B2B, dochodzi wielokoszykowość, struktura wielu użytkowników pod jednym loginem, edycja zamówienia przez klienta (tylko dla Altum), czy nie wyświetlaniem towarów z ceną 0 zł. Dojdą kolejne funkcje, np więcej rabatów z Altum i XL, synchronizacja reklamacji z e-Sklepu do ERP, zapytania ofertowe, "oferta dla klienta mojego klienta" i inne.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Tomasz Gutkowski
172 pkt
0 pytań
9 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
12 83%
1 pkt
 
Tomasz Gutkowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Agnieszko, szczegółowy opis funkcjonalny będzie dostępny na tydzień, dwa przed wydaniem wersji, czyli na koniec czerwca/początek lipca. Możemy przygotować wcześniej skróconą wersję, która już da pewien obraz i ułatwi rozmowy z klientami. Przygotuję i udostępnię na stronach walidowanych dla partnerów. Gdyby potrzebne były dodatkowe wyjaśnienia, to zapraszam bezpośrednio via mail/tel.

User Avatar
partner
Agnieszka Kończal
386 pkt
14 pytań
36 odpowiedzi
1 pomysłów
8 komentarzy
26 84%
1 pkt
 
Agnieszka Kończal odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu
stary panel administracyjny oraz szablony w starej technologii (nie Liquid) będą utrzymywane tylko do końca roku 2017.Tomasz Gutkowski

Będą utrzymywane, czy nie rozwijane? Czy Klient który nie przejdzie na Liquid do końca 2017 może zostać na aktualnej wersji i nie zmieniać na nową wersję eSklepu? Dużo Klientów będzie miało problem z przejściem w tym terminie na liquid, bo nie chcą standardowych szablonów, tylko indywidualne rozwiązania. A to wymaga czasu. Więc pytają, czy mogą zostać na strarej wersji, dopóki nie zostanie wdrożona nowa np. w Q1.2018.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Tomasz Gutkowski
172 pkt
0 pytań
9 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
12 83%
1 pkt
 
Tomasz Gutkowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Chodzi o ich rozwój. One wciąż będą dostępne, klienci będą mogli z nich korzystać, ale nie będziemy już wykonywać aktualizacji zgodności z systemami ERP. To oznacza, że po pewnym czasie (raczej dłuższym, niż krótszym) niektóre dane nie będą synchronizowane bo zmieni się sposób wysyłania tych danych w protokole synchronizacji. Dlatego zalecamy przejście na liquid. W praktyce zostanie jeszcze sporo czasu, ale komunikujemy już teraz żeby była jasność i aby klienci i partnerzy mogli wcześniej podjąć działania.

User Avatar
partner
Piotr Jacek
15 pkt
1 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Piotr Jacek odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 712 | odpowiedzi: 2854

Łukasz WalterMaciej ZientaraBeata Golmento-EnferSławomir ZiętarskiKrzysztof HoncekOlgierd SkolimowskiDominik KrawczykPiotr Toczyłło
2 lata temu

Rozumiem, że wersja B2B będzie miała funkcjonalności wersji Enterprise rozszerzone o nowe funkcjonalności związane z wersją B2B?

Ta odpowiedź została skomentowana

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł