Nowe wersje Comarch ERP Optima 2017.5.1 i Comarch ERP e-Pracownik 2017.5.1- są już dostępne!

4 pkt
Urszula Kozłowska napisał/a o
rok temu

Szanowni Państwo!

Mamy ogromną przyjemność zaprezentować Państwu najnowsze wersje Comarch ERP Optima 2017.5.1 oraz Comarch ERP e-Pracownik 2017.5.1.

Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima 2017.5.1 to dostosowanie programu do zmian w przepisach prawnych oraz wiele nowości, które w dużym stopniu wzbogacają atrakcyjność systemu i poprawiają jego ergonomię.

Ponad 120 nowości i ulepszeń, które wprowadziliśmy w nowej wersji sprawią, że praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.

Przygotowaliśmy dla Państwa prezentację, w której omówione zostały najważniejsze zmiany w programie Comarch ERP Optima 2017.5.1 i Comarch ERP e-Pracownik 2017.5.1.Więcej informacji poniżej w mailu.

Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane ze zmianami w przepisach:

  • Na podstawie wchodzącej w życie 01.06.2017 r. nowelizacji ustawy o pracownikach tymczasowych wprowadziliśmy zmiany w wyliczaniu wynagrodzenia za urlop
    i ekwiwalentu za niewykorzystany urlop dla pracowników tymczasowych.
  • Zaktualizowaliśmy wzór dokumentu elektronicznego do wysyłki deklaracji CIT-8(24) obowiązującej dla przychodów osiągniętych za rok 2017.
  • Dostosowaliśmy listę urzędów do zmian związanych z reformą Krajowej Administracji Skarbowej, dodatkowo umożliwiając dodanie urzędu o typie Inny.

Nowości Comarch ERP Optima 2017.5.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Umożliwiliśmy weryfikację statusu VAT kontrahenta - czy jest podatnikiem VAT czynnym w serwisie Ministerstwa Finansów https://ppuslugi.mf.gov.pl/.
  • Rozszerzyliśmy zakres operacji seryjnych na liście kontrahentów umożliwiając zbiorczą modyfikację wielu parametrów kontrahenta.
  • Wprowadziliśmy w programie Comarch ERP Optima obsługę kalendarza świąt, umożliwiając pobieranie na dokumentach walutowych kursu z dnia poprzedzającego dzień wolny (święto bądź weekend).
  • W module CRM Plus rozszerzyliśmy możliwość zarządzania relacjami z klientami poprzez wprowadzenie Ankiet. Nowa funkcjonalność pozwala na budowanie wzorcowych wywiadów z różnego rodzaju pytań, by po seryjnym wygenerowaniu z nich ankiet, pracownicy lub handlowcy mogli zebrać dodatkowe informacje i opinie bezpośrednio od kontrahentów.
  • Umożliwiliśmy w pracy rozproszonej przenoszenie danych binarnych z modułu Obieg dokumentów.
  • Wprowadziliśmy funkcjonalność delegacji zagranicznych.
  • Umożliwiliśmy automatyczne rozliczanie przelewów przy imporcie.
  • Udostępniliśmy funkcjonalność seryjnego usuwania rozliczeń w module Kasa/Bank oraz Rejestrze VAT i Ewidencji dodatkowej.
  • Umożliwiliśmy księgowanie delegacji do Książki Przychodów i Rozchodów.
  • Dodaliśmy możliwość wprowadzania cen towarów z czterema miejscami po przecinku.
  • Wprowadziliśmy możliwość automatycznego uzupełniania kodu na karcie towaru.
  • Umożliwiliśmy zakładanie kart towarów i kontrahentów podczas importu dokumentów z pliku XML.
  • Rozbudowaliśmy funkcjonalność seryjnego zatwierdzania dokumentów handlowych/ magazynowych.
  • Udostępniliśmy odwołanie do formularza wspólnika oraz kwot indywidualnych bezpośrednio z poziomu formularza zaliczki na PIT-28/ PIT-36/ PIT-36L oraz deklaracji rocznej PIT-28(19).
  • W Księdze Podatkowej oraz Ewidencji ryczałtowej wprowadziliśmy funkcjonalność zbiorczego księgowania różnic kursowych MW oraz ewidencji dodatkowej przychodów.
  • W Rejestrze VAT dodaliśmy możliwość seryjnej zmiany rodzaju transakcji, rodzaju na pozycjach, statusu podmiotu, ustawienia opisu oraz kolumny do księgowania dla KPiR oraz Ewidencji ryczałtowej.
  • Wprowadziliśmy kontrolę duplikacji dokumentów w Ewidencji dodatkowej.
  • Umożliwiliśmy numerację Ewidencji dodatkowej narastająco w ciągu roku.
  • Wprowadziliśmy automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych ze średniej z wypłat dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych oraz zmiany w wykazywaniu informacji o urlopie wychowawczym w deklaracji ZUS DRA.
  • Ułatwiliśmy edycję czasu pracy w kalendarzach.
  • Umożliwiliśmy dostęp do aplikacji Comarch ERP e-Pracownik osobom pracującym w ramach samozatrudnienia.

Wprowadziliśmy następujące funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:

  • W Analizach BI dodaliśmy raporty przeznaczone dla Biur Rachunkowych prezentujące dane m.in. o czasie i kosztach pracy operatorów, limitach kontrahentów, kwotach wynagrodzeń, statusach e-Deklaracji. Wprowadziliśmy również raport zawierający ustawienia operatorów, który umożliwia łatwy przegląd aktualnej konfiguracji. Udostępniliśmy nowe miary i wymiary: Liczba kontrahentów, Liczba Dokumentów, Liczba Produktów, Kontrahent Kraj, Raport KB, Waga w kg. Ułatwiliśmy także proces konwersji do nowej wersji umożliwiając dokonanie migracji ze stacji terminalowej oraz wykonanie kopii zapasowej bazy BI przed rozpoczęciem procesu.

Nowości Comarch ERP e-Pracownik 2017.5.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Wprowadziliśmy nowy wygląd aplikacji - dostęp do obszaru Moje dane znajduje się teraz w górnej części okna.
  • Dodaliśmy nowe oznaczenie graficzne dla nieobecności Urlop wypoczynkowy na żądanie.
  • Na planie i czasie pracy umożliwiliśmy podgląd legendy do oznaczeń graficznych.
  • Wprowadziliśmy możliwość logowania do aplikacji osobom pracującym w ramach samozatrudnienia.
  • Umożliwiliśmy wydłużenie okresu dostępu do aplikacji poza okres zatrudnienia dla osób zatrudnianych/zwalnianych.

Zachęcamy do zapoznania się z ulotkami, które prezentują pełną listę nowości wprowadzonych w Comarch ERP Optima 2017.5.1 oraz Comarch ERP e-Pracownik 2017.5.1.

Przygotowaliśmy dla Ciebie także prezentację kluczowych nowości:

Zobacz także filmy instruktażowe, które szczegółowo prezentują wybrane nowe funkcjonalności wprowadzone w najnowszej wersji programu.


Handel:

Księgowość:

Płace i Kadry:

Comarch ERP e-Pracownik:


Zachęcamy do zapoznania się z nowościami oraz do pobierania nowej wersji!

Najnowszą wersję znajdziecie Państwo:

  • Na Indywidualnych Stronach Klientów

  • Na Indywidualnych Stronach Partnerów

Z pozdrowieniami,

Komentarze:

User Avatar
klient
Dominik Wajda
518 pkt
13 pytań
74 odpowiedzi
10 pomysłów
28 komentarzy
199 99%
2 pkt
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pomysłów: 120 | odpowiedzi: 2410

Marcin LiszewskiPaweł BrzostowskiPiotr ZborowskiAndrzej GrzelińskiAgnieszka ŚwistNorbert LongawaKatarzyna SzetelaArtur Eger
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński

Witam serdecznie,

A może by tak jeszcze zrobić kontrolę i dodatkową informację odnośnie odliczenia VAT. Jeżeli w rejestrze VAT kontrahent ma odznaczoną opcję płatnik VAT - komunikat: "Podmiot nie jest płatnikiem VAT! Czy na pewno wykazać dokument w deklaracji VAT?"

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Łukasz Walter
28 114 pkt
101 pytań
2303 odpowiedzi
58 pomysłów
668 komentarzy
2475 96%
oceń
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pomysłów: 120 | odpowiedzi: 2410

Marcin LiszewskiPaweł BrzostowskiPiotr ZborowskiAndrzej GrzelińskiAgnieszka ŚwistNorbert LongawaKatarzyna SzetelaArtur Eger
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
Szczerze powiedziawszy to ja liczyłem ze taka seryjna kontrola będzie właśnie w rejestrze VAT, ale jak to mówią umiesz liczyc, licz na siebie. Na szczęście biura rachunkowe ktore maja od nas Saldeo Smart maja to w standardzie.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł