Kultowa marka XX wieku wybiera Comarch ERP e-Sklep

8 pkt
Test Test napisał/a o
4 lata temu

Unitra - kultowa marka XX wieku wznowiła sprzedaż. Polska firma oferująca m.in. sprzęt elektroniczny, taki jak wzmacniacze lampowe i słuchawki, czy mocowania do sprzętu RTV, na nowo gości na sklepowych półkach. Jednak tym razem produkty te trafiają również do szerokiego grona e-konsumentów, bowiem możemy je nabyć w sklepie internetowym www.sklepunitra.pl.

"Born in Poland"

Polska marka Unitra, nosząca miano legendarnej, nie bez przyczyny postawiła między innymi na sprzedaż internetową. Nasz rodzimy rynek e-commerce przeżywa obecnie istny boom, a coraz większe rzesze osób, w praktycznie każdej grupie wiekowej, przekonują się do zakupów przez Internet. Nie dziwi więc fakt, że Unitra, której korzenie sięgają lat sześćdziesiątych, chcąc wrócić na współczesny rynek, pojawiła się w pierwszej kolejności na internetowych półkach.


"Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny klient to zupełnie inny konsument niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. Z tego względu, chcąc wznowić sprzedaż naszych produktów, postawiliśmy na sprzedaż internetową. Już teraz obserwując wyniki wiemy, że to była dobra decyzja. E-commerce to już nie tylko dodatkowy kanał sprzedaży, a po prostu sprawdzony sposób na sukces. " - mówi Łukasz Mikulski - Kierownik ds. Sprzedaży Detalicznej w firmie K-Consult sp. z o.o. (firma odpowiedzialna za ponowną obecność produktów marki Unitra na rynku).


Na uwagę zasługuje fakt, że "polskość", która od początku przyświeca tej działalności, znalazła swoje odzwierciedlenie nie tylko w oprogramowaniu sklepu internetowego (Comarch ERP e-Sklep), ale także podczas jego wdrożenia, za które odpowiedzialne były firmy również z rodzimego podwórka - GTECH (sklep internetowy) oraz Pomorska Grupa Informatyczna (konfiguracja systemu ERP).


"Wybór nie był prosty, jednak od początku szukaliśmy oprogramowania, które nie tylko będzie zintegrowane z systemem ERP, ale także pomoże nam trafić do jak największej grupy odbiorców w jak najkrótszym czasie. Wymagania stawialiśmy wysokie, ale po wnikliwych testach zdecydowaliśmy się na system, który nie tylko idealnie sprostał naszym oczekiwaniom, ale także został stworzony przez polską firmę - co wcale nie jest bez znaczenia." - dodaje Łukasz Mikulski.


ERP przejmuje rynek?

Unitra to przykład kolejnej firmy, która zdecydowała się na oprogramowanie zintegrowane z systemem do zarządzania przedsiębiorstwem. Obecnie przedsiębiorcy są coraz mniej skłonni do poświęcania swojego cennego czasu na powtarzalne procesy logistyczne i obsługę techniczną sklepu. Dlatego planując długoterminowe działania sprzedażowe od razu wybierają oprogramowanie, które automatycznie zaciąga listę produktów do sklepu internetowego - w tym ich opisy i zdjęcia (do standardowego e-sklepu trzeba te produkty dodawać ręcznie - przyp. aut.).

Sprzedającemu, poza wstępną konfiguracją, pozostaje wybranie odpowiedniej szaty graficznej sklepu oraz wskazanie produktów, które chce oferować w sieci. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że taki e-sklep sam zajmuje się sprzedażą.


Na uwagę zasługuje fakt, że model ten doskonale sprawdza się zarówno w małych firmach, jak i dużych przedsiębiorstwach. Świadczy o tym ciągły wzrost liczby zupełnie nowych sklepów, jak i tych już działających, które przesiadają się ze zwykłego oprogramowania na takie zintegrowane z systemem ERP.


Dla początkującego e-Sprzedawcy oznacza to tyle, że rozważając rozpoczęcie sprzedaży w Internecie, powinien on poważnie odpowiedzieć sobie na pytanie: "Czy od razu nie wybrać e-sklepu z systemem ERP?". Taki wybór zostawia furtkę m.in. do wygodnej obsługi dużej ilości zamówień w przyszłości. A taki właśnie cel przyświeca przecież każdemu sprzedawcy internetowemu.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł