Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Jacek Pietsch

99 pkt
 
klient
0 Podziękowań
10 90%

2 pytań

7 odpowiedzi

0 0%

0 pomysłów

0 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 307 99 99 pkt
W tym miesiącu 99 99 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 233 65 99 pkt
Pomysły i komentarze 793 35 0 pkt
Najbardziej pomocni - - -

O firmie

Aktywność w tematach

Wpisy użytkownika

User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
Jacek Pietsch zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof TrzaskaMirosława Rosochacka

Słabe strony Altum - wolna praca i inne

Zaktualizowano 9 mie. temu

Szanowni Państwo,

Minął rok od kiedy wdrożyliśmy altum w pierwszym oddziale. Uznaliśmy, że daliśmy Comarchowi i parterowi wystarczająco dużo czasu na usunięcie poważnych usterek z którymi borykamy się do dnia dzisiejszego.

Nadszedł więc czas na poinformowanie o tym fakcie szerszego grona osób zainteresowanych systemem Comarch ERP Altum, tak aby byli świadomi tego na co się decydują.

Poniżej przedstawiam listę napoważniejszych problemów jakie w znaczący sposób utrudniają firmie normalne funkcjonowanie:

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.

2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

To zaledwie 4 najpoważniejsze wady systemu ERP Altum. Do tego dochodzi cała seria nieobsługiwanych wyjątków, przekłamań przy generowaniu dokumentów (ilości na WZ nie zgodne z FS), zawieszanie się itd.

To zmusza nas do tworzenia coraz to nowych procesów BPM i raportów do wyłapywania tych błędów mogących mieć poważne konsekwencje finansowe.

Jak mamy wytłumaczyć 50 pracownikom, że ten nowoczesny system, który miał usprawnić pracę we wszystkich obszarach działalności firmy, działa wolniej niż Sage sprzed 10 lat a i z funkcjonalnością zdaje się być o krok do tyłu?

Czasu poświęconego na długie godziny analizowania problemów z wydajnością już nikt nam nie zwróci...

Przed nami aktualizacja do wersji 2016.5 - podzielę się wrażeniami po pierwszych kilku dniach pracy.

User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
Jacek Pietsch odpowiedział/a na
2 lata temu

Dla zainteresowanych, zamieszczam rzetelną aktualizację opisanej wyżej sytuacji. Z braku czasu, mogłem zrobić to dopiero teraz.

Na wstępie garść pochwał dla wsparcia Comarch. Błyskawiczna reakcja na zgłoszenia i duże zaangażowanie w rozwiązanie problemów to coś czego nie można odmówić obsłudze technicznej systemu Altum. W ramach aktywnego abonamentu na asystę, specjaliści zaangażowali się w analizę problemów i opracowanie rozwiązań.

ad 1.

Po wprowadzeniu zmian i zalecanych kroków, związanych z utrzymaniem i konserwacją bazy danych, odnotowaliśmy wyraźny wzrost wydajności.

Aktualizacja Altum do wersji 2016.5.6 przyniosła kolejną porcję usprawnień a czas uruchamiania systemu został zredukowany z ok 90s do zaledwie 20s.

ad 2.

Zmodyfikowaliśmy nieco konfigurację programu do łączenia urządzeń fiskalnych z systemem Altum. Osiągnęliśmy zadawalające rezultaty. Nie obeszło się jednak bez dodatku napisanego przez partnera a i tak sytuacja nie jest idealna. Dlatego z niecierpliwością wypatrujemy funkcji łączenia drukarek z systemem ERP przy użyciu protokołu TCP/IP. Przypomnę, że w tej chwili do dyspozycji jest tylko COM.

ad 3.

Problem BPM jest w zasadzie w pełni rozwiązany. Nie będę tutaj opisywał szczegółów ale pojawiające się incydenty była związane z błędnymi procesami lub błędną konfiguracją instalacji.

ad 4.

Sytuacja została opanowana chociaż prócz modyfikacji ustawień nie obeszło się bez kilku "łatek" i rozszerzeń.

Jak widać, dzięki wsparciu producenta, udało się rozwiązać wyszczególnione zagadnienia.

Odpowiadając na pytanie Pana Przemysława Janczaka - podniesienie wersji do 2016.5.6 przyniosło nowe błędy. Najwięcej zastrzeżeń bo upgradzie mieliśmy do stabilności działania modułu księgowego i inwentaryzacji. Jednak dzięki szybkiej reakcji asysty, wszystko wróciło do normy.

Przed nami upgrade do 2017, mamy nadzieję na dalszą poprawę wydajności jak i funkcjonalności. Z dokumentu opisującego zmiany w nowej wersji, wnioskuję, że Comarch, dobrze odczytuje potrzeby swoich klientów. Wygląda na to, że zrobiono sporo dobrego w zakresie ergonomii ekranów, funkcjonalności modułów księgowych jak i łatwości personalizacji systemu.

User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
Jacek Pietsch zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof TrzaskaMirosława Rosochacka

Błędy Altum - błędy podsumowania wartości dokumentu!

Zaktualizowano 3 lata temu

Po raz drugi zdarzył nam się karygodny błąd podsumowania wartości dokumentu.

Na czym polega problem? Faktyczna suma wartości poszczególnych pozycji różni się od tej wyświetlanej w altum i na wydruku.

Pierwsza sytuacja dotyczyła dokumentu MM a druga Oferty. Wartość oferty została zaniżona o 1300 zł.

Jeżeli ktoś zastanawia się nad zakupem Altum to niech odpowie sobie na pytanie czy chce spać spokojnie w nocy...

W odpowiedzi na pierwsze zgłoszenie otrzymaliśmy od Comarch zapytanie SQL, które poprawiło wartość na konkretnym dokumencie. Myślałem, że to jakiś jednorazowy przypadek a tu proszę, trzeba sumować każdy dokument ręcznie.