Profil użytkownika

avatar

Sebastian Ozdoba

5398 pkt
 
pracownik comarch
19 Podziękowań
175 95%

2 pytań

386 odpowiedzi

126 96%

5 pomysłów

151 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 7 76 5398 pkt
W tym miesiącu 76 76 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 6 50 4373 pkt
Pomysły i komentarze 13 37 865 pkt
Najbardziej pomocni 10 10 -

O firmie

Wpisy użytkownika

User Avatar
pracownik comarch
Sebastian Ozdoba
5 398 pkt
2 pytań
386 odpowiedzi
5 pomysłów
151 komentarzy
301 95%
Sebastian Ozdoba odpowiedział/a na
miesiąc temu

SQL Express i 140 baz danych, uważam że to nie ma prawa działać wydajnie.

Dlaczego:
- ograniczenia samego Expresa dla rdzeni i pamięci operacyjnej
- jeśli 140 baz danych jest w trybie online to oznacza że na samo załadowanie ich i zarządzanie SQL potrzebuje 1,4 GB (10 mega x 140), więc zostaje około 0,5 GB na procesy transakcyjne - SQL Express używa 1,8 GB RAM, max może wziąć 2,6 - 2,8 GB

Zalecenia:
- ustawienie compatybility_level na najwyższy możliwy
- można spróbować wykorzystać: DBCC DROPCLEANBUFFERS, ALE to działa jak restart SQL, czyści wszystko co ma w pamięci podręcznej. Efekt jest podobny jak Pan opisuje, dla użytkowników którzy pierwsi otworzą bazę danych będzie im się wydawać że pracuje się szybko, efekt jednak minie szybko bo bufory pamięci zapełnią się.
- opcja 1: migracja na wersję Runtime (pełną SQL) która ma ograniczenia do 160 GB RAM - kosztowna
- opcja 2: rozrzucenie baz na kilka serwerów z SQL Express, może być na jednej mocnej maszynie lub wielu mniejszych (przynajmniej by miały 8-12 GB RAM)


Poniższe zapytanie zwróci listę baz oraz kolumne db_buffer_MB oraz db_buffer_percent, która pokaże ile bazy zajmują w pamięci operacyjnej procesu SQL Server. Generalna zasada taka że jeśli więcej pages jest w buforze tym szybszy do nich dostęp (page to miejsce w którym SQL zapisuje dane np. o transakcjach w Optimie)  jeśli zajmują 0 będą działać wolno 

DECLARE @total_buffer INT;

SELECT @total_buffer = cntr_value
FROM sys.dm_os_performance_counters
WHERE RTRIM([object_name]) LIKE '%Buffer Manager'
AND counter_name = 'Database Pages';

;WITH src AS
(
SELECT
database_id, db_buffer_pages = COUNT_BIG(*)
FROM sys.dm_os_buffer_descriptors
--WHERE database_id BETWEEN 5 AND 32766
GROUP BY database_id
)
SELECT
[db_name] = CASE [database_id] WHEN 32767
THEN 'Resource DB'
ELSE DB_NAME([database_id]) END,
db_buffer_pages,
db_buffer_MB = db_buffer_pages / 128,
db_buffer_percent = CONVERT(DECIMAL(6,3),
db_buffer_pages * 100.0 / @total_buffer)
FROM src
ORDER BY db_buffer_MB DESC;

User Avatar
pracownik comarch
Sebastian Ozdoba
5 398 pkt
2 pytań
386 odpowiedzi
5 pomysłów
151 komentarzy
301 95%
Sebastian Ozdoba odpowiedział/a na
miesiąc temu

Dzień dobry

Generalnie powinna Pani po kliknięciu na link: https://panelcomarch.wszystkodlasieci.pl/test.txt i widzieć zawartość tego pliku

Błąd 404 oznacza nie znaleziono, zatem trzeba zweryfikować ustawienia serwera, bo jak widać to nie jest ten adres i ten plik w tym dokładnie miejscu.
Proszę o kontakt z administratorem serwera celem weryfikacji ustawień i sprawdzenia co może być przyczyną uzyskiwania tego błędu "404 - nie znaleziono"

User Avatar
pracownik comarch
Sebastian Ozdoba
5 398 pkt
2 pytań
386 odpowiedzi
5 pomysłów
151 komentarzy
301 95%
Sebastian Ozdoba odpowiedział/a na
miesiąc temu

Sprawdziłem adres: https://panelcomarch.wszystkodlasieci.pl/. W pierwszym odruchu sądziłem że jest to problem z brakiem certyfikatu, ale jest on zainstalowany. Kieruje to jednak nadal na tą samą stronę, zatem skłaniam się ku tym że albo konfiguracja IIS jest niepoprawna albo przekierowania są błędne i kierują gdzie indziej.
Natomiast bez weryfikacji samego serwera nie bardzo jesteśmy w stanie coś więcej powiedzieć

Można też sprawdzić prostym testem, do katalogu gdzie jest panel (fizyczne pliki) dodać plik tekstowy np. test.txt i sprawdzić czy po wpisaniu adresu
https://panelcomarch.wszystkodlasieci.pl/test.txt jego zawartość się wyświetla