Profil użytkownika

avatar

Wojciech Sitarski

177 pkt
 
pracownik comarch
1 Podziękowań
12 91%

0 pytań

12 odpowiedzi

0 0%

0 pomysłów

0 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 172 91 177 pkt
W tym miesiącu 91 91 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 133 47 162 pkt
Pomysły i komentarze 789 50 0 pkt
Najbardziej pomocni 221 209 -

O firmie

Aktywność w tematach

Wpisy użytkownika

User Avatar
pracownik comarch
Wojciech Sitarski
177 pkt
0 pytań
12 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
12 91%
User Avatar
pracownik comarch
Wojciech Sitarski
177 pkt
0 pytań
12 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
12 91%
Wojciech Sitarski odpowiedział/a na
2 lata temu

Witam,
Przesyłam aktualny status opisanych przez Pana problemów.

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.


[WS] Otrzymaliśmy od Klienta namiary na serwer produkcyjny, aby wykonać audyt infrastruktury oraz konfiguracji. Dodatkowo otrzymaliśmy listę scenariuszy, które zdaniem Klienta wolno działały. Na tej podstawie umówiliśmy się na podłączenie się do środowiska, na serwerze uruchomiliśmy program do analizy wykorzystania zasobów oraz program zbierający dane wymieniane między Altum a bazą SQL, wykonaliśmy kilkukrotnie scenariusze, aby zarejestrować uśrednione czasy realizowanych zapytań.
Na podstawie wykonanej analizy infrastruktury i konfiguracji nasze sugestie zostały wdrożone na środowisku produkcyjnym:
• Przebudowa maintenance plan,
• Konserwacja baz pod nowy maintenance plan,
• Dodanie RAMu,
• Uśpienie zbędnych baz danych,
• Czyszczenie WorkflowActivityInstancestracking,
• Usunięcie lub zatrzymanie zbędnych, niewykorzystywanych usług.

Z informacji otrzymanych od Klienta wynika, że wrażenie po pierwszym dniu testów jest pozytywne, jest znacznie płynniej, pewne kosztowne kwerendy wykonują się szybciej.
Dodatkowo, po wykonaniu analizy najbardziej czasochłonnych procedur stwierdziliśmy, że najdłużej są wykonywane zapytania dodane przez rozszerzenia Partnera. W związku z powyższym przesłaliśmy Partnerowi rozszerzenie napisane przez Asystę Techniczną analogiczne do funkcjonalności oczekiwanej przez Klienta. Na podstawie przesłanych materiałów Partner zoptymalizował swoje rozszerzenie i po przeprowadzonych testach wgrał je na środowisko produkcyjne.
Do ostatnio opublikowanej wersji 2016.5.6 zaimplementowaliśmy kolejne optymalizacje, które także na tym wdrożeniu powinny wpłynąć na poprawę szybkości i komfortu pracy Użytkowników.


2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

[WS] Ten punkt wymaga uszczegółowienia. Klient pracuje na MACach, które nie dają możliwości mapowania USB przez RDP. W związku z tym, drukarki są podłączone po TCP/IP z wykorzystaniem dodatkowej przełączki Serial to Ethernet Connector, wraz z zainstalowanym dedykowanym oprogramowaniem do zarządzania komunikacją z drukarkami. Z opisu problemu sytuacja wygląda jakby do systemu Altum nie zawsze docierała informacja zwrotna z drukarki o zafiskalizowaniu paragonu. Skontaktowaliśmy się również z producentem drukarki, który podzielił się z nami informacją, że mają negatywne doświadczenia z wykorzystania przejściówek i ich sterowników. Zalecali podłączyć drukarkę bezpośrednio przez kabel USB. Dodatkowo, otrzymaliśmy od Klienta informację, że na innych komputerach, przy użyciu USB Network Gateway problem nie występuje, ale nie ma możliwości wdrożenia tego rozwiązania na wszystkie komputery.
Podczas szukania sposobów na rozwiązanie tego problemu zasugerowaliśmy m.in. weryfikację ustawienia "keep alive" w kontekście utrzymania połączenia w dedykowanym oprogramowaniu obsługującym komunikację z drukarkami z wykorzystaniem przejściówki. Z informacji otrzymanych od administratora Klienta, zastosowane zmiany skutkowały zdecydowanie mniejszą ilością tego typu problemów i na podstawie obecnej sytuacji administrator stwierdził, że nie ma sensu włączać programu nasłuchującego komunikację z drukarką fiskalną.


3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

[WS] Po przeniesieniu usługi z serwera terminali na serwer SQL w ciągu miesiąca została ona zatrzymana 4 razy. Komunikat sugerował problem z nawiązaniem połączenia z bazą danych. Z konwersacji z Klientem wynika, że taka sytuacja mogła być spowodowana brakiem dostępu do internetu lub restartem usługi SQL. Dodatkowo przeanalizowaliśmy serwer i logi BPM i stwierdziliśmy, że tylko jeden proces generuje błędy. Sprawdziliśmy czy został zbudowany zgodnie ze sztuką i nie znaleźliśmy nieprawidłowości, wykonaliśmy lokalne testy i nie wywołaliśmy błędu. W związku z faktem, że po przeniesieniu usługi na serwer SQL działała ona stabilnie, zakończyliśmy prace nad tym problemem.


4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

[WS] Zaproponowaliśmy kilka rozwiązań:
• zmniejszenia czasu zwalniania licencji w ustawieniach Menadżera Licencji,
• zmniejszenie czasu wylogowania nieaktywnych użytkowników z poziomu serwera terminali,
• stworzenie odpowiednich grup na serwerze terminali, w związku z niemożnością wylogowania niektórych użytkowników,
• włączenie wielosesyjności dla użytkowników wraz z włączeniem joba uruchamiającego napisany przez nas skrypt ucinający bezczynne sesje dla użytkowników, z wybranych grup, którzy nie mogą mieć >1 sesji.
Na daną chwilę od miesiąca Klient nie odezwał się ponownie z tym problemem.


5. Terminale płatnicze - otrzymałem informację, że terminale nie działają automatycznie z systemem Altum. Dodatkowo po odrzuceniu kart Altum się blokowało. W związku z tym problemem Użytkownicy musieli ręcznie wprowadzać kwoty na terminalach.
Poprosiłem Klienta o zamówienie testowego terminala abyśmy mogli zweryfikować problem. Kiedy terminal się zjawił w sklepie, przyjechaliśmy, podłączyliśmy i nie było komunikacji. Po kontakcie z Asystą Polcardu, zdalnie zmieniono port komunikacyjny, na którym czytnik nasłuchiwał. Komunikacja się powiodła. Wykonaliśmy scenariusz z odrzuceniem karty i nie wywołaliśmy problemu z zablokowaniem się Altum.