Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Tomasz Bernacki

436 pkt
 
użytkownik
0 Podziękowań
7 100%

0 pytań

26 odpowiedzi

2 100%

0 pomysłów

12 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 75 67 436 pkt
W tym miesiącu 67 67 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 63 34 338 pkt
Pomysły i komentarze 165 41 57 pkt
Najbardziej pomocni - - -

Wpisy użytkownika

Szanowni Państwo,

Zapraszamy Państwa serdecznie na cykl konferencji Comarch beacon i E-commerce, które odbędą się w dniach 14-21 maja kolejno w: Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu oraz Warszawie.

Dzisiaj wartość polskiego rynku e-commerce to 31 mld zł. Prognozuje się, że w 2020 roku będzie to ponad 90 mld zł - dlatego przybliżymy rozwiązania, które szybko pozwolą rozpocząć sprzedaż internetową - od zaawansowanych systemów zrządzania Comarch ERP e-Sklep aż po największą innowację ostatnich miesięcy - urządzenia Comarch beacon i aplikację Wszystko. Dużo uwagi poświęcimy praktycznej stronie e-commerce. Skupimy się na przykładach. Pokażemy, jak i dlaczego warto rozwijać biznes w Internecie, a także podpowiemy, co jest niezbędne, by robić to skutecznie.

DLA KOGO ?

Nasze spotkania kierujemy przede wszystkim do osób zarządzających firmami i chcących rozwijać biznes w Internecie, właścicieli lub prezesów firm handlowych, sklepów i sieci sklepów, członków zarządu i dyrektorów odpowiedzialnych za rozwój sprzedaży B2C oraz B2B.

DLACZEGO WARTO ZAREJESTROWAĆ SIĘ NA KONFERENCJĘ?

Jako uczestnik spotkań będziesz mieć możliwość poznania najistotniejszych informacji związanych z handlem internetowym (sprzedaż wielokonałowa, mobile commerce, nowoczesne wsparcie i promocja e-sprzedaży, marketing internetowy). Ponadto podczas spotkań:

  • dowiesz się, kto i gdzie odnosi dziś sukces - poznasz przykłady firm, które zaczęły sprzedaż w Internecie i obecnie nie wyobrażają sobie współczesnego biznesu bez e-commerce,
  • porozmawiasz z ekspertami - podczas panelu dyskusyjnego oraz indywidualnie po jego zakończeniu, prelegenci będą gotowi odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania,
  • będziesz na premierze Comarch beacon i usługi Wszystko - odpowiedzi na nowy światowy trend Internet Of Things.

Zapraszamy!!

Tomasz Bernacki napisał/a o
Comarch B2B
Comarch B2B artykułów: 21

Pulpit-Kontrahenta

Sebastian OzdobaKrzysztof SzeremetaTomasz GutkowskiPiotr BudzinowskiJoanna BałutTomasz Bernacki

Nowa wersja Comarch ERP Pulpit Kontrahenta 2015.2.NE

Dodano 3 lata temu

Szanowni Państwo,

prezentujemy najnowszą wersję Comarch ERP Pulpit Kontrahenta 2015.2.NE w nowym interfejsie, współpracującą z systemami Comarch ERP Altum 2015.2 oraz Comarch ERP XL 2015.1.

Do Państwa dyspozycji oddajemy instalator, który jest już dostępny na stronach walidowanych.

Udostępniona wersja Comarch ERP Pulpit Kontrahenta 2015.2.NE to:

wielofirmowość - istnieje możliwość udostępniania wielu Comarch ERP Pulpit Kontrahenta z poziomu jednej instalacji systemu Comarch ERP Altum 2015.2.

nowoczesny interfejs - wpisujący się w najnowsze trendy interfejs aplikacji sprawi, że użytkownicy będą chętnie korzystali z udostępnionego narzędzia.

pełna responsywność - zapewniająca obsługę aplikacji przez użytkowników za pomocą tabletów oraz smartfonów.

obsługa pełnego procesu zamówienia - obsłużono pełną ścieżkę z jakiej korzysta proces m.in. lista towarów, koszyk, zamówienie. Pozostałe funkcjonalności będą sukcesywnie dodawane w kolejnych wersjach systemu.

zaawansowany mechanizm filtrów użytkownika - umożliwiający tworzenie konkretnych filtrów wyszukiwania, ułatwiających codzienną pracę.

Zachęcamy do aktywnego promowania nowych możliwości jakie daje oprogramowanie Comarch wśród Państwa klientów.

Z pozdrowieniami,

Jak podaje raport Trusted Shops w 2014 roku do rejestru UOKiK dopisano 144 klauzule z zakresu handlu internetowego. Mimo iż liczba wpisów zmniejszyła się o 1/3 w porównaniu do ubiegłego roku, nie oznacza to, że tylko 144 przedsiębiorców zostało ukaranych. Właściciele polskich e-sklepów często powielają te same, błędne zapisy w regulaminach swoich sklepów. W związku z tym w rejestrze UOKiK nie pojawiają się nowe wpisy, ale sklepy internetowe nadal obciążane są karami finansowymi. Sprzedawcy internetowi powinni być czujni i dokładnie sprawdzać regulaminy sklepów pod kątem wszystkich klauzul wpisanych na listę UOKiK.

Prognozowana wartość polskiego rynku e-commerce w 2015 roku to 33 mld złotych. Pomimo dynamicznego wzrostu sklepy internetowe nadal mają trudności z właściwą interpretacją przepisów prawnych. Jak pokazuje zestawienie, sklepy wciąż powielają błędne zapisy, narażając się tym samym na wysokie kary nakładane przez UOKiK.

Eksperci Trusted Shops, firmy specjalizującej się w certyfikacji sklepów internetowych, po raz kolejny sprawdzili jakie niedozwolone zapisy pojawiały się najczęściej w regulaminach w 2014 roku. Analiza pozwoliła określić aspekty prawne, na które polscy przedsiębiorcy powinni zwrócić́ szczególną uwagę̨, aby uniknąć́ pojawienia się̨ niedozwolonych klauzul w regulaminach swoich sklepów. W związku z wejściem w życie nowej ustawy o prawach konsumenta, która obowiązuje od 25 grudnia ubiegłego roku, sprawdzono również, czy wpisane do rejestru klauzule nadal obowiązują̨ przedsiębiorców.

Zapisy w zakresie odstąpienia od umowy najbardziej problematyczne!

Na pierwszym miejscu w zestawieniu uplasowały się klauzule dotyczące prawa do odstąpienia od umowy. Do rejestru UOKiK wpisano 28 niedozwolonych wpisów. Pomimo, że liczba wpisów znacznie się zmniejszyła (w 2013 roku było aż 113 wpisów z tego zakresu) to sprzedawcy internetowi nadal mają trudności z właściwą implementacją przepisów. Wiele spośród wpisanych do rejestru klauzul zawiera niepoprawny opis procedury odstąpienia od umowy lub zapisy nakładające na konsumentów dodatkowe obowiązki, jak np. zwrot towaru wyłącznie w oryginalnym opakowaniu. Nowa ustawa o prawach konsumenta znaczenie poszerza zakres informacji, jakie sklep powinien udzielić konsumentom w zakresie odstąpienia od umowy i zmienia stosowane do tej pory słownictwo. Pomimo, że opis prawa do odstąpienia od umowy brzmi inaczej, to podstawowe zasady nie uległy zmianie i zamieszczone w rejestrze wpisy nadal powinny być przestrzegane.

Drugie miejsce w zestawieniu zajmują klauzule z zakresu reklamacji. Spośród 27 klauzul niedozwolonych, 13 wpisów odnosiło się do sytuacji, w której sklep nakłada na konsumenta obowiązek spisania protokołu szkody po otrzymaniu uszkodzonej przesyłki. Ten zapis pojawiał się wielokrotnie również w poprzednich latach. Nowa ustawa o prawach konsumenta zmieniła przepisy i zasady reklamacji wadliwego towaru. Zmieniły się procedury oraz stosowane do tej pory słownictwo. Zapisy uzależniające przyjęcie reklamacji od spisania protokołu szkody lub ograniczające odpowiedzialność sklepu wobec konsumenta nadal są niedozwolone, gdyż naruszają̨ postanowienia kodeksu cywilnego, który nie uległ zmianie.

Kolejną kategorię wpisów stanowią klauzule, w których przedsiębiorcy uchylają się od odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie. W ubiegłym roku pojawiło się 25 wpisów z tego zakresu. Należy podkreślić, że sklep, który ma podpisaną umowę z dostawcą towaru jest jedynym podmiotem, który może dochodzić swoich praw w związku z niedopełnieniem przez dostawcę postanowień zawartych w umowie. Dlatego też to właśnie sklep ponosi odpowiedzialność za opóźnienie w dostawie zamówionego towaru do klienta. Opisane klauzule związane z opóźnieniem dostawy obowiązują również po wejściu w życie nowej ustawy o prawach konsumenta.

Co ciekawe, znacząco spadła liczba klauzul, które narzucają konsumentom właściwość miejscową sądu przedsiębiorcy. W 2014 roku odnotowano 13 wpisów z tego zakresu, podczas gdy w 2013 roku w rejestrze UOKiK znalazło się aż 58 wpisów. Zgodnie z prawem, w przypadku sporu konsumenta ze sprzedawcą i wkroczenia na drogę sądową, konsument ma wybór pomiędzy sądem właściwości ogólnej, a sądem mu odpowiadającym. Klauzule narzucające konsumentom właściwość́ miejscową sądu przedsiębiorcy nadal są niedozwolone, gdyż̇ naruszają̨ one zapisy kodeksu cywilnego, który nie uległ aktualizacji.

Ostatnią grupę w zestawieniu stanowią klauzule dotyczące niepoprawnego opisu produktów sprzedawanych w sklepie internetowym. Poprawny opis produktów ma duże znaczenie w przypadku sprzedaży przez internet. Kupujący w sieci nie mają bowiem możliwości sprawdzenia produktu, w taki sam sposób jakby zrobili to w sklepie stacjonarnym. Jeżeli zakupiony produkt nie zgadza się z opisem, to konsument ma prawo do złożenia reklamacji.

Szczegółowe zestawienie niedozwolonych klauzul oraz wskazówki jak uniknąć najczęstszych błędów można znaleźć w Raporcie Trusted Shops - Niedozwolone Klauzule 2014, który można pobrać na tej stronie.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem!