Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Paweł Brzostowski

300 pkt
 
klient
2 Podziękowań
137 98%

13 pytań

149 odpowiedzi

146 98%

25 pomysłów

106 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 107 32 300 pkt
W tym miesiącu 32 32 3 pkt
Pytania i odpowiedzi 170 12 133 pkt
Pomysły i komentarze 69 35 162 pkt
Najbardziej pomocni 97 86 -

Wpisy użytkownika

User Avatar
klient
Paweł Brzostowski
300 pkt
13 pytań
149 odpowiedzi
25 pomysłów
106 komentarzy
283 98%
Paweł Brzostowski napisał/a o
Ogólne
Ogólne pomysłów: 146 | odpowiedzi: 2874

Norbert LongawaJacek RudnickiMarcin LiszewskiDawid BłędowskiTadeusz SasnalPiotr BartosiakPiotr ZborowskiPaweł Brzostowski
CRM
CRM pomysłów: 78 | odpowiedzi: 344

Wojciech PawełkaKonrad TraczkowskiPaweł BrzostowskiPaweł BłaszykWojtusik WaldemarMaciej FirsowiczZbigniew CzerneckiPrzemysław Pluciński
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1469 | odpowiedzi: 19643

Optima

Wojciech SałańskiMonika KalaGrzegorz BąbaJacek KamińskiPiotr ZborowskiPiotr ZarzyckiJacek RudnickiMarcin Liszewski

Naprawić przedwczesne wstawianie dokumentów do archiwum !!! To nie jest sugestia rozwojowa tylko błąd projektowy !!!

Zaktualizowano 6 mie. temu

Ponieważ pojawiło się już jakiś czas temu archiwum dokumentów w Optimie, postanowiłem być EKO i że użyję. Ale mam pecha i znowu trafiłem na niedoróbkę projektową która wpadła Comarchowi pomiędzy okresem stworzenia opcji wyślij dokument mailem a dorobieniem opcji archiwum dokumentów. Więc zgłosiłem poniższą treść na SOZ jako błąd:

"Proszę o PILNE poprawienie błędu przedwczesnego tworzenia dokumentów w archiwum wydruków i zapisu daty wydruku/wysłania do nagłówka faktury w przypadku wysyłki faktury mailem. Dokument zostaje przedwcześnie utworzony w archiwum wydruków i jest też przedwcześnie zapisywana data wydruku/wysyłki już w momencie naciśnięcia przycisku wyślij przez operatora z poziomu pozycji faktury, a powinna być bezpośrednio po akcji wyślij ( naciśnięcia koperty w przygotowanym oknie do wysyłki ). Dlaczego ? Bo w sytuacji kiedy operator rezygnuje jednak z wysyłki faktury mailem, ten dokument jest już dodany w archiwum ( a nie powinien jeszcze tam być bo nie został wysłany ) a data wydruku/wysyłki, też jest już zapisana w nagłówku wysyłanego dokumentu ( choć nie został jeszcze wysłany ) Zdaję sobie sprawę że jest już on wydrukowany do PDF bo musi być dołączony w oknie do wysyłki ale data wysyłki/wydruku i dodania dokumentu do archiwum powinna być dodawana i zaktualizowana po akcji wyślij ) bo bez tego robi się niesamowity bałagan w dokumentach ( Robiąc taką akcję wyślij / porzuć wiele razy, dokumenty w archiwum będą się tworzyć wykładniczo !!! Wdrożona koncepcja jest słuszna i działa prawidłowo w przypadku drukuj ale nie w przypadku wyślij. Powyższy przedstawiony scenariusz, powinien być wdrożony w całym programie przy akcji wyślij.

Otrzymana odpowiedź poniżej: ( zresztą takiej się spodziewałem )

Dzień dobry,
Dodałem sugestię do wersji rozwojowych programu w tym temacie, nr zgłoszenia: 256504. Dopisałem Państwa głos w tej sprawie. Status zgłoszenia można monitorować na Stronach Indywidualnych Klientów w obszarze Aktualizacje i zgłoszenia/Moje zgłoszenia.

Pozdrawiam,
Asysta Comarch ERP

Szanowny projektancie !!!


Wdrożona koncepcja była słuszna kiedy nie było archiwum dokumentów bo wtedy czy operator wysłał dokument mailem czy porzucił nie miało to znaczenia ale gdy włączy się opcje archiwum którą dorobiliście w międzyczasie to już nie jest słuszna. Dokument niech się generują w załączniku wcześniej bo musi, ale przy opcji wyślij akcje add archiwum i update tranag trzeba przenieść i wykonać gdy klient zatwierdzi wysyłkę !!!

User Avatar
klient
Paweł Brzostowski
300 pkt
13 pytań
149 odpowiedzi
25 pomysłów
106 komentarzy
283 98%
Paweł Brzostowski zapytał/a o
CRM
CRM pytań: 101 | odpowiedzi: 344

PIEKARNIA Miłosz BaranowskiDariusz StanaszekWojciech OwczarekŁukasz FrankowskiMonika KalaDominik WajdaPaweł Brzostowski
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4920 | odpowiedzi: 19643

Optima

Łukasz FrankowskiMarta BukowskaSławomir PiernickiDominik KrawczykKrzysztof SuderMaciej StrzeleckiPiotr ZarzyckiPiotr Przybysz

Konto MS Exchange OnLine w module CRM po IMAP

Zaktualizowano 6 mie. temu

Czy ktoś ze społeczności ma podpięte konto e-mail skonfigurowane w module CRM w Optimie po IMAP do MS Exchage OnLine ?? Po migracji poczty dzieją się cuda :( Nie ma treści wiadomości, jest tylko nagłówek, kto wysłał i do kogo. Jest to wybiórcze, poprawnie maile widać za ostatnie 3 dni, pojdę 2 mc do tyłu maile są, cofam się dalej maile raz są raz nie ma ( te samo konto podpięte po IMAP w ThuderBird, widzi wszystko poprawnie.

Przy próbie oznaczania wiadomości jako przeczytane występują błędy: Transaction (Process ID 103) was deadlocked on lock resources with another process and has been chosen [Id:OPT/482836].P

Przy próbie seryjnego kasowania wiadomości w skrzynce odbiorczej występują błędy: Transaction (Process ID 245) was deadlocked on lock | communication buffer resources with another process and has been chosen as the deadlock victim. Rerun the transaction. 

Przy probie skasowanie wiadomosci w folderze Elementy usunięte pojawia się błąd "Object reference not set to an instance of and object"

Przy próbie wejścia do wiadomości pojawiają się przeróżne loswe błędy których nie pamiętam :(

Na każdym innym kliencie IMAP wszystko działa poprawnie tylko nie w Optimie.

Konfiguracja serwerowa:

Sql 2014RT z SP3 Windows Server 2016 jako serwer z wszystkimi poprawkami, CPU Xeon E3-1275 v6 3.8GHz, 32GB RAM, dyski SSD PCi-E, łącze 10G do netu. Na poprzednim serwerze poczty Zimbra który stał u nas było niby ok. Po migracji cuda :( I nie jest to problem sieciowy nasz ani dostawcy, wykluczam to na 200% 

User Avatar
klient
Paweł Brzostowski
300 pkt
13 pytań
149 odpowiedzi
25 pomysłów
106 komentarzy
283 98%

Patrzcie co dziś dostałem przy próbie zgłoszenia poważnego problemu z działaniem klienta poczty w module CRM.

Dostarczenie do wymienionych adresatów lub grup nie powiodło się:

asysta.soz@cdn.com.pl
Skrzynka pocztowa adresata jest pełna i nie może w tej chwili przyjmować wiadomości. Spróbuj wysłać wiadomość ponownie później lub skontaktuj się bezpośrednio z adresatem.
Wiadomość została odrzucona przez tę organizację: ex16n1.cdn.com.pl.

Wg mnie totalna KOMPROMITACJA dla szefa działu IT i SOZ !!! :( 

User Avatar
klient
Paweł Brzostowski
300 pkt
13 pytań
149 odpowiedzi
25 pomysłów
106 komentarzy
283 98%
Paweł Brzostowski zapytał/a o
Księgowość
Księgowość pytań: 1404 | odpowiedzi: 4910

Księgowość

rafal.checinskiMaciej Strzeleckiartur lubiczGminny Zakład KomunalnyMONIKA PIOTROWSKAJustyna LewandowskaWioleta CzesakWioleta Kania
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4920 | odpowiedzi: 19643

Optima

Łukasz FrankowskiMarta BukowskaSławomir PiernickiDominik KrawczykKrzysztof SuderMaciej StrzeleckiPiotr ZarzyckiPiotr Przybysz

Sprzeczna informacja o rzekomej niezgodności kwot przy imporcie wyciagów

Dodano 7 mie. temu

Nie wiem od kiedy ale wydaję mi się że wcześniej tego nie było, rzuciło mi się na oczy podczas importu wyciągów przez WebService Alior jeden dziwny komunikat o rzekomej niezgodności salda po wykonaniu operacji. 

Np: Stan początkowy raportu (-11802.56) niezgodny z wyciągiem (11802.56) ??

Ja tu nie widzę niezgodności ? 

Przejrzałem raporty 2 mc wstecz i nie znalazłem żadnych błędów. Zawsze stan końcowy raportu jest zgodny ze stanem początkowym dnia następnego. Księgowa twierdzi że też jest wszystko ok. Może ktoś sprawdzić u siebie czy mam podobny komunikat ? Wydaję mi się że ten komunikat pojawił się od ostaniej wersji Optimy.