Profil użytkownika

avatar

Michał Borsuk

331 pkt
 
partner
0 Podziękowań
44 15%

2 pytań

26 odpowiedzi

8 37%

3 pomysłów

1 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 97 105 331 pkt
W tym miesiącu 105 105 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 76 68 291 pkt
Pomysły i komentarze 221 39 37 pkt
Najbardziej pomocni - - -

O firmie

FOR-Business Wdrożenia to firma mającą na celu
propagowanie i naukę Optimy. Ja zajmuję się
częścią techniczną i konfiguracją, FOR-TAX
częścią merytoryczną z zakresu księgowości
dużej i małej.

Wpisy użytkownika

User Avatar
partner
Michał Borsuk
331 pkt
2 pytań
26 odpowiedzi
3 pomysłów
1 komentarzy
52 19%
Michał Borsuk odpowiedział/a na
2 lata temu

Łukasz, masz wiele racji, jednakże nie kupiłem Delphi, Turbopaskala czy innego programu tylko "gotowy" produkt. Brak czytelnej dokumentacji, instrukcji jest dużą wadą tego produktu. Dla partnerów tym bardziej powinno być to jasno i czytelnie opisane.

1. Dla przykładu mamy opcję w e-sklepie podgląd zmian w czasie rzeczywistym dla administratora. Jak to działa? Czy sklep kontroluje kto jest zalogowany i wyświetla aktualną wersję, czy i kiedy wersja jest dostępna dla szerszej rzeszy odbiorców? Nie znalazłem tego w instrukcji.
2. Ponoć jest świetna funkcjonalność typu blog, bardzo przydatna, ale ... nie działa. W sklepie stacjonarnym. Kupiłem wersję stacjonarną by mieć większe możliwości a tu lipa.

3. Podczas instalacji jest informacja, że nie należy sklepu instalować w katalogu wirtualnym i tu kolejny zonk. W tym przypadku jestem skazany na budowanie całej strony na szablonie. Która jak dla mnie i na obecną wiedzę o tym systemie jest mocno ograniczająca. Jeżeli handluję oprogramowaniem, to jest to duży problem umieścić w e-sklepie pliki instalacyjne do pobrania.

4. Szukam szkolenia z Liquid, ale webowego nie ma, a stacjonarne ponoć już było, chcę się zapisać, ale ... gdzie? W asyście powiedziano mi, że mam zrobić zgłoszenie, co uczyniłem i cisza

Coś niecoś znam się na js i css, ale modyfikacja czyjegoś ustawienia wymaga niejako wiedzy na ten temat i jakiejś dokumentacji. Śledzenie 5000linii kodu wymaga trochę czasu. Fakt brakuje mi wiedzy z liquid i mechanizmów scalających optimę z szablonami. Pokusiłbym się o napisanie samemu takiego szablonu, jak ja to widzę, ale nie mam dokumentacji. Przydałby się opis gdzie są na szablonie strony i jak są skonfigurowane poszczególne bloki DIV.

Skoro sklep ma możliwość szablonowania strony, to przydałaby się instrukcja, nieprawdaż?

Podejrzewam, że za rok będę inaczej na to wszystko patrzył, teraz widzę to tak. Lubię porządek, a mam wrażenie haosu przy pracy z e-sklepem.

A! i te niekonsekwencje, bez szablonu mam dostęp do ceny netto, w szablonie nie. I nie ma tu nic do tego, czy sklep jest standard czy enterprice.


Presta shop, który przywołałem, jest bardziej intuicyjny. Nie twierdzę, że to źle, ale mam porównanie prawie 2 tyś za e-sklep i darmowy presta-shop. To mnie irytuje.

Jak widzę po komentarzach nie jestem pierwszy i obawiam się, że nie ostatni.
Zauważ, że nawet Delphi ma pomoc kontekstową i opisaną każdą funkcję z przykładami. Tu mi tego brakuje. Czasami czuję się jak na studiach, gdy pisałem program do odczytu danych z niewiadomego pliku. Sam musiałem odkryć co jest w nagłówku pliku, by odpowiednio zinterpretować dane, oraz odkryć konfigurację pliku i typy danych, wtedy też nie miałem dokumentacji.

Być może zarządzanie e sklepem powinno mieć inne funkcjonalności, bardziej przyjazne, dla laików i zaawansowane dla profesjonalistów.

Reasumując, sam to stosuję i wszystkim zawsze radzę RFK (read f.. manual) ale co gdy manual składa się z kilkudziesięciu plików rozrzuconych po sieci?