Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Piotr Zborowski

227 pkt
 
klient
0 Podziękowań
57 94%

4 pytań

39 odpowiedzi

107 95%

26 pomysłów

30 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 139 36 227 pkt
W tym miesiącu 36 36 1 pkt
Pytania i odpowiedzi 376 16 61 pkt
Pomysły i komentarze 65 28 166 pkt
Najbardziej pomocni - - -

Wpisy użytkownika

User Avatar
klient
Piotr Zborowski
227 pkt
4 pytań
39 odpowiedzi
26 pomysłów
30 komentarzy
164 95%
Piotr Zborowski napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1237 | odpowiedzi: 15867

Optima

Tomasz MochAgnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr Zborowski

wychrzanić automaty w rejestrze vat

Dodano 28 d. temu

Zaraz mnie pokręci! Dosłownie! Spokojnie kopiuję sobie dokument PZC w rejestrze VAT zakupu, zmieniam na nim kontrahenta na innego (również pozaunijnego), a Optima bez żadnej informacji ZMIENIA mi w pozycjach dokumentu "odliczenia" na "Nie". WyTyFy?!?! HELOOOOOOŁ! Przecież gdybym tego przypadkiem nie zauważył to miałbym skopaną deklarację VAT-7!!! Czy informatykom którzy to projektowali trzeba udzielić jakichś podstawowych porad w zakresie projektowania systemu księgowego? Toż to za czasów dosa było DUŻO lepiej!

Nic mnie tak nie wnerwia jak upychanie GŁUPICH automatów nie tam gdzie trzeba. MediaMarkt kiedyś się chwalił swoim sklepem "MediaMarkt - nie dla idiotów" - czyżby Comarch chciał rozpocząć kampanię reklamową z odwrotnym sloganem?

User Avatar
klient
Piotr Zborowski
227 pkt
4 pytań
39 odpowiedzi
26 pomysłów
30 komentarzy
164 95%
Piotr Zborowski napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1237 | odpowiedzi: 15867

Optima

Tomasz MochAgnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr Zborowski

rejestr vat - rebusy

Zaktualizowano 28 d. temu

Wprowadzam dokumenty do rejestru VAT dotyczące rozliczonych okresów w VAT-7. Dotyczy to importu usług, więc generuję dodatkowo dokumenty wewnętrzne. Próba zapisania dokumentu wywołuje kolejno następujące po sobie 3 komunikaty (pytania do użytkownika z wyborem Tak/Nie):

1. Data deklaracji VAT-7 jest różna od daty jaka wynikałaby dla rodzaju na pozycji. Czy chcesz zweryfikować i zmodyfikować datę deklaracji VAT-7?

2. Deklaracja VAT-7 za podany okres została zatwierdzona. Po zapisaniu dokumentu należy ponownie sporządzić deklarację lub korektę do deklaracji. Czy chcesz zapisać dokument?

3. Znaleziono dokument (-y) o podobnych danych. Czy mimo to chcesz zapisać dane? Wciśnij Tak, aby zapisać lub Nie, aby zobaczyć dane znalezionego dokumentu (-ów).

Czy ktoś z Comarch jest w stanie mi odpowiedzieć na proste pytanie: dlaczego każdy z tych komunikatów nie kończy się pytaniem "czy zapisać dokument"? Aby zapisać dokument trzeba odpowiedzieć NIE,TAK,TAK. Ergonomia minus 100%. Za każdym razem bardzo dokładnie trzeba czytać i analizować te komunikaty, chociaż z góry wiem jakie to są pytania (aż chce się krzyczeć "Tak, zapisz! Tak, zapisz! Tak, zapisz!"). Chyba każdy spodziewałby się w takim przypadku pewnej spójności...

Reasumując: proponuję wprowadzenie spójnych pytań zadawanych użytkownikowi, tzn. w każdym przypadku wciśnięcie "Tak" powinno dać efekt w postaci zapisu dokumentu (lub przejścia do kolejnego pytania).