Profil użytkownika

avatar

Monika Duszkiewicz

1 pkt
 
pracownik comarch
0 Podziękowań
0 0%

0 pytań

0 odpowiedzi

0 0%

0 pomysłów

0 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 2424 61 1 pkt
W tym miesiącu 61 61 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 2014 29 0 pkt
Pomysły i komentarze 722 39 0 pkt
Najbardziej pomocni - - -

O firmie

Wpisy użytkownika

Z poziomu Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe istnieje możliwość dodawania dokumentów do Rejestrów VAT oraz Ewidencji dodatkowej. Funkcjonalność ta została wprowadzona w wersji 2014.0 w celu ułatwienia i przyspieszenia pracy pracowników biur rachunkowych.

Po wejściu w Menu lub po wybraniu Operacji seryjnych na wstążce w grupie Ogólne dostępne są dwie nowe opcje: Rejestry VAT oraz Ewidencja dodatkowa.

Wybór opcji Rejestry VAT powoduje otwarcie okna Rejestrów VAT w podświetlonej bazie na liście baz. Operator może wykonywać wszystkie operacje, jakie są dla niego dostępne z poziomu tego okna w programie Comarch ERP Optima, tj. dodawanie, edycja, kasowanie, renumeracja, księgowanie, generowanie faktur wewnętrznych, wydruk danych, itd. Analogicznie program działa po wyborze opcji Ewidencja dodatkowa.

W Rejestrach VAT oraz Ewidencji dodatkowej możliwy jest wybór bazy firmowej, dla której mają być wyświetlane ww. listy z dokumentami.

Dodatkowe informacje na temat funkcjonalności zamieszczone są w ulotce do wersji 2014.0.1.

Funkcjonalność ta jest szczególnie użyteczna dla nowych Użytkowników, którzy po dodaniu BOM będą chcieli wystawić w programie Fakturę Finalną powiązaną z Fakturami Zaliczkowymi powstałymi przed rozpoczęciem pracy w Comarch ERP Optima. Wystawienie Faktury Finalnej jest możliwe wyłącznie z datą BOM lub późniejszą.

Na serwerze Comarch udostępniono nowe wartości wskaźników:

a) Przeciętne miesięczne wynagrodzenie = 3895,31 zł

b) Minimalne wynagrodzenie ucznia:

- I roku = 155,81 zł

- II roku = 194,77 zł

- III roku = 233,72 zł

W programie Comarch ERP Optima wskaźniki można pobrać z poziomu Ogólne/Pobieranie wskaźników.

Podstawa prawna: Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 12 maja 2014 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w pierwszym kwartale 2014 r. (M.P z 2014r, poz.326).

Dokument należy wprowadzić do rejestru VAT zakupu w dwóch pozycjach dzieląc odpowiednio wartość dokumentu. Na pozycji, którą chcemy odliczyć i ująć w deklaracji VAT-7 wybieramy Odliczenia: TAK, na drugiej pozycji Odliczenia: NIE.

W celu ułatwienia obliczenia kwoty można wywołać kalkulator dostępny w polu liczbowym z menu kontekstowego dostępnego pod prawym klawiszem myszy.

Funkcja wspomagająca podział odliczeń na dokumentach w rejestrze zakupu VAT planowana jest w kolejnej wersji programu, która ukaże się pod koniec czerwca.

Na karcie towaru (menu Ogólne/ Cennik), na zakładce Atrybuty Użytkownik może za pomocą strzałek: Pozycja w dół, Pozycja w górę ustalać kolejność zdefiniowanych atrybutów. Zgodnie z tym ustawieniem atrybuty będą przenoszone na transakcje, wydruki oraz w przypadku współpracy z Comarch ERP e-Sklep do sklepu.

Na transakcje może zostać przeniesionych maksymalnie pięć pierwszych atrybutów z karty towaru. Jeśli towar posiada więcej atrybutów, dzięki powyższej funkcji Użytkownik ma możliwość określenia, które atrybuty i w jakiej kolejności mają zostać przeniesione na dokument.