Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Piotr Lochyński

500 pkt
 
partner
1 Podziękowań
34 100%

4 pytań

42 odpowiedzi

7 100%

2 pomysłów

14 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 65 87 500 pkt
W tym miesiącu 87 87 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 54 56 399 pkt
Pomysły i komentarze 125 42 76 pkt
Najbardziej pomocni 93 81 -

Wpisy użytkownika

User Avatar
partner
Piotr Lochyński
500 pkt
4 pytań
42 odpowiedzi
2 pomysłów
14 komentarzy
41 100%
Piotr Lochyński zapytał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3310 | odpowiedzi: 14106

Optima

Wojciech SałańskiPaweł RudnickiJan KociszewskiŁukasz KrakowiakŁukasz WajdaJustyna SokołówRafał BurekRobert Odważny

Import JPK VAT - kontrahenci bez NIP-u

Zaktualizowano 3 mie. temu

Na niektórych dokumentach są kontrahenci detaliczni. W JPK w miejscu NIP-u jest słowo "brak". Przy imporcie Optima tworzy mi tylko jednego kontrahenta o kodzie AK z kodem kraju "br" i nipem "ak" i podpina mi takie dokumenty pod tego jednego kontrahenta. Czy to trzeba jakoś inaczej zaimportować aby takie cuda się nie działy?

User Avatar
partner
Piotr Lochyński
500 pkt
4 pytań
42 odpowiedzi
2 pomysłów
14 komentarzy
41 100%
Piotr Lochyński odpowiedział/a na
4 mie. temu

"Wracając do sedna sprawy, w moim odczuciu, dokumentacja w wersji online ma wiele zalet, które w dużym stopniu przeważają nad jej wadami."

Zależy dla kogo.

1) Offline zawsze będzie szybsze od online. I wygodniej się w tym szukało.

2) Niektóre komputery mają z różnych względów wyłączony dostęp do www.

3) Brak aktualizacji pomocy? Do Optimy zawsze był dołączony help związany z zainstalowaną wersją. Jak ktoś nie aktualizuje Optimy to po co mu odnośniki do internetu z najnowszą pomocą?

4) W przypadku dokumentacji pdf - wolę raz ściągnąć taki dokument niż kilkadziesiąt razy łączyć się z internetem i zapychać łącza. Nie wspominam już o tym jak "szybkie" są serwery Comarchu. Wolałem też mieć wszystko w jednym dokumencie (ułatwiało wyszukiwanie po słowach) niż rozbabrane na podstrony (ale to już moja osobista preferencja).

Na koniec mała dygresja do akapitu:
"Kolejną zaletą pomocy w formie strony internetowej, jest dużo większy wachlarz możliwości. Przeglądarki w obecnej chwili są idealnym przykładem aplikacji, które doskonale wspierają tworzenie nowoczesnych interfejsów użytkownika, a czego następstwem jest dostarczenie lepszych doświadczeń przy pracy z aplikacją. Uważam, że w przypadku użycia dokumentów w formacie pdf nie jest to raczej możliwe, a przynajmniej nie w takim stopniu, na jaki obecnie pozwalają strony internetowe."

Masło maślane masłem polane. Nie dowiedziałem się z tego tekstu o żadnej zalecie z tego wachlarza możliwości.