Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Andrzej Pozorski

72 pkt
 
klient
0 Podziękowań
14 85%

3 pytań

4 odpowiedzi

0 0%

0 pomysłów

2 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 410 63 72 pkt
W tym miesiącu 63 63 1 pkt
Pytania i odpowiedzi 407 57 58 pkt
Pomysły i komentarze 551 59 10 pkt
Najbardziej pomocni - - -

O firmie

Wpisy użytkownika

User Avatar
klient
Andrzej Pozorski
72 pkt
3 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
14 85%
Andrzej Pozorski odpowiedział/a na
dzień temu
User Avatar
klient
Andrzej Pozorski
72 pkt
3 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
14 85%
Andrzej Pozorski zapytał/a o
Techniczne
Techniczne pytań: 1361 | odpowiedzi: 5204

Marcin TornoPiotr CzyszczońBarbara GoybyszynElżbieta StelmachKrawczyk KrzysztofMarcin KwasiborskiBartosz HuczekPiotr Natkaniec
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4317 | odpowiedzi: 17542

Optima

Magdalena Pawłowska-TakarekJoanna FurtakRafał ŚwiątekPiotr CzyszczońBarbara GoybyszynSławomir PaulyŁukasz WalterWojciech Feluś

obcięcie bazy danych

Zaktualizowano 11 mie. temu

Witam, mam obecnie następujący problem. Z uwagi na duży rozmiar bazy  obcięta została baza o lata już nieużywane - 2006-2011. Ale problem jest z kartotekami - ponieważ kartoteki zostały wyeksportowane do e-sklepu - obecnie są nieaktywne - i system nie pozwala ich odciąć - nie wiem dlaczego , bo w sklepie też nie są używane. Na moje pytanie do Comarch otrzymałem odpowiedź - 

Rzeczywiście w instrukcji nie dopisano iż również synchronizacja towarów z e-sklepem powoduje zablokowanie możliwości ich kasowania.

Jeśli towar rzeczywiście nie widnieje już na żadnych dokumentach to można to obejść, usunięcie musi zostać poprzedzone update'm pola Twr_GidFirma z wartości 1 na NULL. (tabela cdn.towary)

Jednak oczywiście nie jest przez nas zalecane, nie było to testowane, i nie odpowiadamy za ewentualne ne problemy powstałe w wyniku takiej operacji. Operację należałoby wcześniej wykonać testowo na kopii bazy danych.

Jednym słowem mam albo pracować na ogromnej bazie danych - chciałem skasować 8500 kartotek towarowych ,do których są podpięte także zdjęcia , albo sam eksperymentować , w domyśle - nie mamy na to pomysłu, nie wiemy jak to zrobić ,nie testowaliśmy. 

Wniosek dla laika wynika taki, że albo program Optima jest na kilka lat i potem należy go zmienić bo się zapycha, na inny ,w którym będzie można obciąć bazę , albo jest programem dla małych działań i nie przewidziano ,że po kilku latach może być konieczność likwidacji części niepotrzebnych danych, albo rodaku -radź sobie sam ,producent nie wie i umywa ręce.

Moje pytanie jest takie - normalnie powinienem otrzymać skrypt do wykonania takiej operacji i po sprawie - jeżeli producent nie przewidział takiego problemu, czy ktoś dysponuje takim skryptem ,który pomógłby hurtowo zmienić wartości pola na 'null', dla kart nieaktywnych.

Byłbym wdzięczny za pomoc 

User Avatar
klient
Andrzej Pozorski
72 pkt
3 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
14 85%
Andrzej Pozorski zapytał/a o
Wszystko.pl
Wszystko.pl pytań: 22 | odpowiedzi: 51

BEATA KRÓLIKArtur MalikMarta PospiesznaTadeuszIlona Malicka-JanekIwona Madyśrafał gomółkaAndrzej Pozorski

czy wszystko.pl jeszcze funkcjonuje

Zaktualizowano rok temu

12 września br., zgłosiłem problem z logowaniem na wszystko.pl . Upłynęło już ponad 3 tygodnie i problem jak był ,tak jest.Dokładnie opisałem problem w zgłoszeniach, nic się nie dzieje. Jak na firmę zajmującą się sprawami min. stron internetowych niezbyt dobrze to świadczy. Na stronie wszytko.pl jest nr telefonu do kontaktów, zakładam,że także dla kupujących. Nie wiem jak mają oni z tego telefonu skorzystać, jeżeli automat wymaga podania kodów PUK i PIN ,który mają tylko klienci używający programu COMARCH. Wchodzenie do panelu administracyjnego przez przechowalnię jest uciążliwy, dla tych którzy wiedzą, że błąd występuję . Inni pewnie nie korzystają z tego panelu.

User Avatar
klient
Andrzej Pozorski
72 pkt
3 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
14 85%
Andrzej Pozorski odpowiedział/a na

Wprowadziłem ten szablon do sklepu, oczywiście przy pomocy firmy wdrażającej. Ale przyznam się, że obecnie po wydaniu paru tysięcy na przygotowanie szablonu i wgranie go na stronę nie spełnia on podstawowych zadań dla ludzi nie będących specjalistami. Zmiana czegokolwiek wymaga albo nauki na błędach i szukania co gdzie i jak, albo płacenia za zmianę. Comarch sprzedał właściwie sklep bez grafiki (pomijam stare rozwiązanie), a grafikę albo należy sobie oddzielnie zamówić albo być po studiach informatycznych. Dla zwykłego śmiertelnika powinny być udostępnione podstawowe narzędzia do obsługi tego szablonu albo powinno być jakoś inaczej to rozwiązane. Instrukcja szablonu przygotowana przez Comarch jest napisana takim językiem ,że bez studiów i rozeznania w temacie nie ma co działać.Jest to instrukcja dla profesjonalistów. Przy czym szablon ma zalety,ale także wady. Najważniejszą wadą to niemożność sterowania sklepem przez zwykłego śmiertelnika. Można co najwyżej sobie zmieniać banery. Ja osobiście nie polecam obecnie, póki nie zostanie usprawniona możliwość obsługi tego szablonu w sposób przyjazny. Powinna być jakaś nakładka umożliwiająca sterowanie przynajmniej podstawowych funkcji sklepu. Teraz jeżeli mam stronę np. z kosztami transportu i chcę zmienić na niej coś to musze pisać do firmy wdrażającej i oczywiście płacić.

Pisanie w reklamach,że wystarczy wgrać gotowy darmowy szablon udostępniony, jest nieporozumieniem. Wgrywając taki szablon i samodzielnie próbując go ustawić należy liczyć się,że szybciej człowiek się zniechęci niż go wdroży do swoich potrzeb. Stary szablon był bardzo przyjazny dla obsługującego, nie był w RWD i to było jego minusem ,ale zmiana czegokolwiek była bardzo prosta.Czekamy na takie samo rozwiązanie w nowym szablonie.