Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Piotr Przybysz

0 pkt
 
klient
0 Podziękowań
0 0%

2 pytań

11 odpowiedzi

0 0%

0 pomysłów

0 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 2781 99 0 pkt
W tym miesiącu 99 99 0 pkt
Pytania i odpowiedzi 2189 65 0 pkt
Pomysły i komentarze 793 35 0 pkt
Najbardziej pomocni - - -

O firmie

Wpisy użytkownika

User Avatar
klient
Piotr Przybysz
0 pkt
2 pytań
11 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
Piotr Przybysz zapytał/a o
Serwis
Serwis pytań: 107 | odpowiedzi: 352

Piotr PrzybyszAdam UrbanikMarcin ŁachAleksander ZającMagdalena Grygamagda janiszekJoanna MaliszewskaMateusz Wielocha
Techniczne
Techniczne pytań: 1526 | odpowiedzi: 5806

rafal.checinskiMarta BukowskaSławomir PiernickiTymoteusz WojnarowskiPiotr PrzybyszEdyta ProgresPiotr ZarzyckiMonika Kala
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4921 | odpowiedzi: 19645

Optima

Emilian ZagnerŁukasz FrankowskiMarta BukowskaSławomir PiernickiDominik KrawczykKrzysztof SuderMaciej StrzeleckiPiotr Zarzycki

Licencja Optimy na końcówce dwumodułowa a licencja na stanowisku głównym biura rachunkowego (serwerze)?

Zaktualizowano 8 godz. temu

Mam problem.

Połączyłem w końcu końcówkę ze stanowiskiem głównym na którym jest serwer SQL. Na stanowisku głównym mam pełną licencję dla biura rachunkowego, natomiast na końcówce mam licencję tylko na dwa moduły (Kasa/Bank i Faktury) bowiem na końcówce dziewczyna tylko ma wprowadzać faktury które na stanowisku głównym będą już księgowane.

Natomiast po połączeniu końcówki z serwerem SQL na stanowisku głównym, zaczytaniu bazy konfiguracyjnej, po zalogowaniu na firmę wyskoczył komunikat że program tylko do odczytu (rozpiętość dat powyżej 60 dni itd). Chciałem zmienić ustawienia modułów (aby ustawić tylko Kasa/Bank i Faktury) ale wszystko jest nieaktywne (widać że zaznaczone są moduły jak na stanowisku głównym).

Pytanie zatem jak ustawić końcówkę aby na licencji dla dwóch modułów pracować na bazie SQL na stanowisku głównym gdzie są wszystkie moduły?

Zauważyłem dodatkowo, że na końcówce w Menadzerze kluczy w zakładce Konfiguracja, że klucz końcówki zainstalowany jest na lokalnym serwerze SQL a nie na serwerze stanowiska głównego. Pytanie gdzie to się i jak zmienia?

User Avatar
klient
Piotr Przybysz
0 pkt
2 pytań
11 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
Piotr Przybysz zapytał/a o
Serwis
Serwis pytań: 107 | odpowiedzi: 352

Piotr PrzybyszAdam UrbanikMarcin ŁachAleksander ZającMagdalena Grygamagda janiszekJoanna MaliszewskaMateusz Wielocha
Techniczne
Techniczne pytań: 1526 | odpowiedzi: 5806

rafal.checinskiMarta BukowskaSławomir PiernickiTymoteusz WojnarowskiPiotr PrzybyszEdyta ProgresPiotr ZarzyckiMonika Kala
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4921 | odpowiedzi: 19645

Optima

Emilian ZagnerŁukasz FrankowskiMarta BukowskaSławomir PiernickiDominik KrawczykKrzysztof SuderMaciej StrzeleckiPiotr Zarzycki

Brak połączenia z bazą danych SQL - sieć lokalna

Zaktualizowano 3 d. temu

Witam,

mam problem, na stanowisku A mam bazę SQL Comarcha, wersja SQL12 (12.0.4522), Windows 10 x64, sieć prywatna.

Na drugim stanowisku B (końcówka) chciałem połączyć się z bazą na stanowisku A aby pracować na jednej bazie. Stanowisko B: Windows 10 x64, sieć prywatna.

Wszystko ustawiłem jak Comarch tutaj https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2019_5/index.php/dokumentacja/nie-moge-sie-polaczyc-z-serwerem-sql-co-zrobic/

Z tym, że po ustawieniu Aliasu na stanowisku A Comarch po uruchomieniu nie łączy się z bazą ??? a na stanowisku B tez nie łączy się z bazą mimo ustawinego aliasu.

Na stanowisku B ping wskazuje prawidłowe IP. Mam wyłączone IPv6 na obu stanowiskach.

Adresy IP przydzielane automatycznie DHCP.

Firewall na stanowisku A wyłączony, bez zmian.

Komunikat jaki otrzymuję to:  "[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]Serwer SQL nie istnieje lub odmówiono do niego dostępu"

Ktoś podpowie co można zrobić jeszcze? Zapewne problem jest błachy bowiem komputery jako takie widzą się w sieci.