Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch

Profil użytkownika

avatar

Roman Wojciechowski

9164 pkt
 
partner
24 Podziękowań
205 94%

11 pytań

718 odpowiedzi

206 99%

34 pomysłów

105 komentarzy

Aktywność

  • Wartościowy użytkownik
  • Wysoko notowany
  • Lider rankingu
  • Aktywny użytkownik
  • Pomysłodawca
  • Uczynny użytkownik
  • Znawca tematu
  • Specjalista kategorii Chmura
  • Specjalista kategori ERP Altum
  • Specjalista kategorii ERP Optima
  • Specjalista kategorii ERP XL
  • Specjalista kategorii ERP XT
  • Specjalista kategorii ERP esklep
  • Specjalista kategorii ERP mobile
  • Specjalista kategorii ERP Produkcja
  • Specjalista kategorii IBARD
  • Specjalista kategorii wszystko.pl
  • Specjalista kategorii ERP Klasyka
  • Specjalista kategorii ERP iKsięgowośc 24
  • Specjalista kategorii ERP Retail
  • Specjalista kategorii Workflow
  • Specjalista kategorii Techniczne
  • Specjalista kategorii Handel
  • Specjalista kategorii Logistyka
  • Specjalista kategorii Księgowość
  • Specjalista kategorii BI
  • Specjalista kategorii Kadry płace

Rankingi

Miejsce W tym
miesiącu
Punktów
Ranking główny 3 68 9164 pkt
W tym miesiącu 68 68 1 pkt
Pytania i odpowiedzi 3 30 7959 pkt
Pomysły i komentarze 5 60 1151 pkt
Najbardziej pomocni 8 7 -

Wpisy użytkownika

User Avatar
partner
Roman Wojciechowski
9 164 pkt
11 pytań
718 odpowiedzi
34 pomysłów
105 komentarzy
411 96%
Roman Wojciechowski odpowiedział/a na
20 d. temu

Jeżeli korekta zgodnie z przesłaną wiadomością dotyczy roku 2014, to procedura jest bardziej skomplikowana:

1. Na formularzu danych kadrowych w rekordzie historycznym aktualnym w miesiącu przekroczenia podstawy należy w odpowiedniej zakładce wskazać, że nastąpiło przekroczenie podstawy ZUS, które zgłosił ZUS. W tej zakładce należy wskazać podstawę ZUS od jakiej ZUS nakazał naliczenie podstawy we wskazanym miesiącu.

2. Anulować wszystkie wypłaty, które mają być skorygowane

3. Do każdej z korygowanych list utworzyć listy korygujące i je naliczyć. Należy sprawdzić, czy podstawy ZUS i wszystkie elementy wypłat naliczyły się prawidłowo. Na listach korygujących wejść w zakładkę Podatki, zaznaczyć korektę i za pomocą odpowiedniej ikonki skopiować zaliczkę na podatek dochodowy z list korygowanych. W opcji schematu płatności na tych wypłatach zaznaczyć korektę ręczną i uruchomić opcję kopiowania płatności z list korygowanych. Przy takiej procedurze korekta netto wynikająca z korekt list zostanie wypłacona na najbliższej liście etatowej.

4. Sprawdzić, czy suma korekt netto ze wszystkich list korygujących pojawiła się w bieżącej wypłacie (oczywiście po jej przeliczeniu)

5. Zdefiniować dodatkowy typ wypłaty: Zwrot nadpłaconych składek ZUS - ustawić na nim następujące parametry:

Pozycja na deklaracji PIT- PIT-4 1a. Wynagrodzenie ze stosunku pracy
Podatek - naliczać wg progów
Zawsze naliczaj ulgę podatkowa [V] - zaznaczone
Sposób naliczania koszty uzyskania - standardowe
Sposób naliczania składek ZUS i składki zdrowotnej - nie naliczać
Wliczać do podstawy naliczania: wszystkie pozycje - nie wliczać

Wpływa na kwotę do wypłaty [ ] - niezaznaczone

6. Ten element wypłaty dodać do bieżącej listy etatowej. W ten sposób zwrócone składki ZUS zostaną doliczone do dochodu w bieżącym roku.

7. Realizacja powyższych punktów pozwoli skorygować wszystko oprócz tego, że w deklaracji podatkowej za rok 2015 nie zostanie ujęta zwiększona składka zdrowotna. Na koniec roku po naliczeniu deklaracji PIT-11 dla tego pracownika należy w składce zdrowotnej dodać różnicę wynikającą pomiędzy składką zdrowotną przed i po korekcie.

Niestety procedura jest dosyć skomplikowana, ale nie bardzo jest inny sposób na realizację takich korekt. Jest to procedura opisana przez Comarch.

Powodzenia

User Avatar
partner
Roman Wojciechowski
9 164 pkt
11 pytań
718 odpowiedzi
34 pomysłów
105 komentarzy
411 96%
Roman Wojciechowski zapytał/a o
Płace i Kadry
Płace i Kadry pytań: 1086 | odpowiedzi: 3395

Beata DąbrowskaAnna OleksyHelena KawaJoanna StanisławskaEdyta BaranNorbert LongawaDariusz RaczkowskiMonika Kala
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4324 | odpowiedzi: 17552

Optima

Ala LachWiesława MatrackaMARIUSZ KUZNIKWojciech SałańskiMarcin MatyjewiczŻaneta BłażejewiczMagdalena Pawłowska-TakarekJoanna Furtak

Wydruk karty pracy - godziny od - do

Zaktualizowano 25 d. temu

Witam,

czy ktoś próbował drukować nową kartę pracy z godzinami od - do dla przypadku gdzie pracownik ma przypisany kalendarz zdefiniowany inaczej niż standard 7-15 i nie ma żadnych wpisów w indywidualnym planie pracy/czasie pracy? Wg moich ustaleń wynika że w takim przypadku na wydruku drukują się godziny 7-15 niezależnie od tego co rzeczywiście jest ustawione w definicji kalendarza.