partner
Łukasz Kucik
15 pkt
1 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń

Optima wiesza się podczas uruchamiania

Łukasz Kucik zapytał/a o
Techniczne
Techniczne pytań: 1330 | odpowiedzi: 5084

Artur NakoniecznyAnna MarcelabiuroMarcin KozeraDamian CieślikMarcin WrońskiJoanna NowakAdam Woźniak

Witam

Mam problem z uruchomieniem Optimy u jednego klienta. Optima zawiesza się w momencie uruchamiania ("trwa uruchamianie"). Nie przechodzi do ekranu logowania. Problem podobno pojawił się po aktualizacji Windows. Powróciliśmy do stanu sprzed aktualizacji, przerejestrowane zostały biblioteki Optimy, ale problem dalej pozostał. Usługa serwera SQL działa bez zarzutów. Miał ktoś podobny problem?

Odpowiedzi:

User Avatar
klient
Przemysław Dmochowski
4 901 pkt
21 pytań
222 odpowiedzi
49 pomysłów
192 komentarzy
467 89%
oceń
 
Przemysław Dmochowski odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1330 | odpowiedzi: 5084

Artur NakoniecznyAnna MarcelabiuroMarcin KozeraDamian CieślikMarcin WrońskiJoanna NowakAdam Woźniak
3 lata temu

Jeśli nie przechodzi do ekranu logowania - jest problem z dostępem do serwera SQL.

Ja bym sprawdził zaporę, wyjątki dla Optimy oraz aliasy klienta SQL (cliconfg, lub syswow64\cliconfg na win64) i czy jest zaznaczony protokół TCP/IP jako aktywny

User Avatar
klient
Marek Adamski
53 pkt
5 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
1 komentarzy
16 100%
oceń
 
Marek Adamski odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1330 | odpowiedzi: 5084

Artur NakoniecznyAnna MarcelabiuroMarcin KozeraDamian CieślikMarcin WrońskiJoanna NowakAdam Woźniak

Zastanawiam się dlaczego moje wypociny w tym temacie się nie pojawiły i nie zostały opublikowane, nie będę tego drugi raz produkował. 

Problem w dalszym ciągu istnieje a poniżej fragment logu:

Session Start
2018-01-26 13:06:32,046 INFO Optima.Main.View.WinForms.OptimaProcessChecker - Rozpoczęcie sprawdzania poprawności modułu HR [Thread: 4]

2018-01-26 13:06:32,062 INFO Optima.Main.View.WinForms.OptimaProcessChecker - Moduł HR poprawny [Thread: 4]

2018-01-26 13:06:32,062 INFO Optima.Main.View.WinForms.OptimaProcessChecker - Rozpoczęcie sprawdzania czy jest uruchomiona inna instancja [Thread: 4]

2018-01-26 13:06:32,062 INFO Optima.Main.View.WinForms.OptimaProcessChecker - Próba zakończona - True [Thread: 4]

2018-01-26 13:06:32,124 WARN Optima.Common.View.WinForms.ViewContext - System.IO.DirectoryNotFoundException: System nie może odnaleźć określonej ścieżki.

w Optima.Common.Helpers.ComHelper.Try(Action action)
w Optima.Main.View.WinForms.OptimaProcessChecker.()
w Optima.Main.View.WinForms.OptimaProcessChecker.CheckProcessStart(ViewContext )
w Optima.Main.View.WinForms.OptimaApplicationInitializer.(Object , EventArgs )
w Optima.Main.View.WinForms.OptimaApplicationContext.(Object , DoWorkEventArgs )
w System.ComponentModel.BackgroundWorker.OnDoWork(DoWorkEventArgs e)
w System.ComponentModel.BackgroundWorker.WorkerThreadStart(Object argument)
w Optima.Main.View.WinForms.OptimaApplicationContext.(Object , RunWorkerCompletedEventArgs )
w System.ComponentModel.BackgroundWorker.OnRunWorkerCompleted(RunWorkerCompletedEventArgs e)
w System.ComponentModel.BackgroundWorker.AsyncOperationCompleted(Object arg) [Thread: 1]

Jedyne znane mi rozwiązanie to usunięcie profilu na komputerach klienckich i na serwerach. Jeżeli z wszystkich komputerów klienckich nie zostaną usunięte profile i do któregoś komputera użytkownik się zaloguje to problem się odnawia!!!

Proszę wpisać do źródła programu aby program podawał konkretnie ścieżkę która mu nie pasuje!!!

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Paweł Pilaciński
2 694 pkt
3 pytań
190 odpowiedzi
6 pomysłów
261 komentarzy
330 96%
3 pkt
 
Paweł Pilaciński odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1330 | odpowiedzi: 5084

Artur NakoniecznyAnna MarcelabiuroMarcin KozeraDamian CieślikMarcin WrońskiJoanna NowakAdam Woźniak

Zdiagnozowaliśmy przyczynę takiego działania i w wersji 2018.2 mamy przygotowaną poprawkę. 

W poprzednich wersjach można działanie programu poprawić.
1. Uruchomić folder %appdata%, wtedy powinien się otworzyć folder użytkownika. Należy skopiować tę ścieżkę.
2. W rejestrze Windows HKEY_CURRENT_USER Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders dodać nową wartość ciągu:
Nazwa wartości: AppData, Dane wartości: skopiowna ścieżka do folderu użytkownika.

Ta odpowiedź została skomentowana

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł