partner
Konrad Bakalarz
459 pkt
2 pytań
30 odpowiedzi
4 pomysłów
13 komentarzy
13 69%
oceń

Monitorowanie procesu wystawiania paragonów w Optima Detal

Konrad Bakalarz zapytał/a o
Techniczne
Techniczne pytań: 1358 | odpowiedzi: 5199

Elżbieta StelmachKrawczyk KrzysztofMarcin KwasiborskiBartosz HuczekPiotr NatkaniecIzabela StefaniakNatalia KurczewskaMagdalena Pawłowska-Takarek
Tips&tricks
Tips&tricks pytań: 165 | odpowiedzi: 767

Bartłomiej FrączekAndrzej GrzelińskiŁukasz WaraneckitomaszMariusz PieczekŁukasz FrankowskiPiotr OsłowskiArtur Renda
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4308 | odpowiedzi: 17507

Optima

Barbara GoybyszynAneta KrzyżowskaMarta KapuścińskaJoanna ChmielnickaEwa GładyszSebastian KulaRafał GodlewskiNorbert Longawa

Klient podejrzewa, że pracownicy części z paragonów nie zatwierdzają, a gotówka za zakupione towary ląduje w ich kieszeniach. Czy istnieje możliwość 'wyłapywania' w bazie Optima/Detal takich paragonów, na które zostały nabite pozycje a następnie zostały anulowane, lub usunięto na nich wszystkie pozycje? Może ktoś wcześniej już spotkał się z rozwiązaniem takiego problemu, albo ma na niego pomysł to prosiłbym o podzielenie się wiedzą :)

Odpowiedzi:

User Avatar
pracownik comarch
Jolanta Wojtanowska-Klasa
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Jolanta Wojtanowska-Klasa odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1358 | odpowiedzi: 5199

Elżbieta StelmachKrawczyk KrzysztofMarcin KwasiborskiBartosz HuczekPiotr NatkaniecIzabela StefaniakNatalia KurczewskaMagdalena Pawłowska-Takarek
Tips&tricks
Tips&tricks pytań: 165 | odpowiedzi: 767

Bartłomiej FrączekAndrzej GrzelińskiŁukasz WaraneckitomaszMariusz PieczekŁukasz FrankowskiPiotr OsłowskiArtur Renda
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1315 | odpowiedzi: 17507

Optima

Dominik WajdaMagdalena KampaPaweł BrzostowskiKiferWojtusik WaldemarMonika KalaMagdalena Pawłowska-TakarekMaciej Firsowicz
5 lat temu

Jesli kasjer przed wydrukiem zrezygnuje z zatwierdzenia paragonu wówczas nie bedzie po nim śladu. Jest jednak wiele sposobów na pilnowanie poprawnosci pracy kasjerów.
Jednym z nich może być ustawienie współpracy z drukarką fiskalną na tryb on-line. W tym trybie wszelkie zmiany mogą byc realizowane tylko poprzez storna. Zarówno stornowanie pozycji jak i całego paragonu zapisywane są na rolce kopii paragonów fiskalnych oraz w pamięci drukarki.
Inne sposób to usunięcie z interfejsu kasjera niepożądanych przycisków typu - usuń pozycje, anuluj paragon. Oczywiscie czasami wystapi konieczność zmiany na paragonie czy też jego wycofanie ale tymi operacjami może zajmować się kierownik czy menadżer, po przelogowaniu na swoje konto o wyższych uprawnieniach.

User Avatar
partner
Konrad Bakalarz
459 pkt
2 pytań
30 odpowiedzi
4 pomysłów
13 komentarzy
13 69%
-1 pkt
 
Konrad Bakalarz odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1358 | odpowiedzi: 5199

Elżbieta StelmachKrawczyk KrzysztofMarcin KwasiborskiBartosz HuczekPiotr NatkaniecIzabela StefaniakNatalia KurczewskaMagdalena Pawłowska-Takarek
Tips&tricks
Tips&tricks pytań: 165 | odpowiedzi: 767

Bartłomiej FrączekAndrzej GrzelińskiŁukasz WaraneckitomaszMariusz PieczekŁukasz FrankowskiPiotr OsłowskiArtur Renda
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1315 | odpowiedzi: 17507

Optima

Dominik WajdaMagdalena KampaPaweł BrzostowskiKiferWojtusik WaldemarMonika KalaMagdalena Pawłowska-TakarekMaciej Firsowicz
5 lat temu

Dziękuję za sugestie - w przypadku usuwania opcji anulowania pozycji z interfejsu sprzedawcy pomysł się nie sprawdzi, gdyż kierownik sklepu nie zawsze jest obecny, poza tym wystarczy zamknąć Detal (lub zabić proces), aby ominąć blokadę. Dostępu do menedżera zadań nie mogę odebrać użytkownikom, ze względu na częste zawieszanie się Optimy, na które jedyne lekarstwo to właśnie zakańczanie procesu :(

Co do stornowania pozycji - przeglądanie kopii fiskalnych byłoby strasznie mozolne, a przy kilkudziesięciu oddziałach mija się to z celem - zależało by mi na tym, aby takie operacje były odnotowywane w bazie i by w każdej chwili można było do nich sięgnąć kilkoma kliknięciami. Czy przy stornach, dane takie przechowywane w systemie?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Robert Odważny
139 pkt
3 pytań
55 odpowiedzi
5 pomysłów
13 komentarzy
37 100%
1 pkt
 
Robert Odważny odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1358 | odpowiedzi: 5199

Elżbieta StelmachKrawczyk KrzysztofMarcin KwasiborskiBartosz HuczekPiotr NatkaniecIzabela StefaniakNatalia KurczewskaMagdalena Pawłowska-Takarek
Tips&tricks
Tips&tricks pytań: 165 | odpowiedzi: 767

Bartłomiej FrączekAndrzej GrzelińskiŁukasz WaraneckitomaszMariusz PieczekŁukasz FrankowskiPiotr OsłowskiArtur Renda
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1315 | odpowiedzi: 17507

Optima

Dominik WajdaMagdalena KampaPaweł BrzostowskiKiferWojtusik WaldemarMonika KalaMagdalena Pawłowska-TakarekMaciej Firsowicz
9 mie. temu

Na raporcie dobowym jest suma anulowanych paragonów. Wysoka kwota powoduje pytanie do kierownika/pracownika. Z doświadczenia wiem, że samo zwrócenie uwagi przynosi dużą poprawę :)

Analizowanie kopii elektronicznej nie jest takie mozolne, wyłapanie kilku wyzerowanych paragonów "naprawi" pracownika.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł