klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
5 pkt

Spostrzeżenia po upgrade ERP XL 2016.2

Karol Przybylski zapytał/a o
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski

witam, wydaje mi się że temat jest potrzebny i miło by było aby każdy dorzucił coś od siebie jeśli wpadł na jakiś problem. Zgłoszenia które zrobiłem do wersji 2016.1.1 praktycznie w ogóle nie zostały poprawione w wersji 2016.2 i jestem przekonany że nowa wersja dodaje coś nowego i nie mówię tutaj o 87 nowych funkcjonalnościach.

Spostrzeżenia:

1. spowolnione działanie całej aplikacji: wolniejsze otwieranie list towarów i dokumentów

2. brak zapamiętywania szerokości kolumn w oknach w wielu miejscach

3. bardzo ociężale działająca historia kontrahenta, nie zapamiętywane filtry i szerokości kolumn w tym miejscu. czas otwierania historii nie zależny od ilości pozycji do wyświetlenia

4. synchronizacja z esklep24 trwa minimum 3h przy najprostrzej różnicowej bez zmian w towarach i grupach. Co prawda w moim sklepie jest 4600 pozycji ale ... także często pojawiający się błąd: Błąd podczas eksportu danych: Wystąpił błąd:[HRESULT="0x80004005" Description="Transakcja (identyfikator procesu: 209) zakleszczała zasoby blokada z innym procesem i została wybrana jako ofiara tego zakleszczenia. Wykonaj transakcję ponownie."

5. wysypujący się XLWork automat. Także znacząco obciąża system podczas działania. Ta sama czynność wypychana przez operatora nie generuje żadnego obciążenia.

6. mam problem z księgowaniem korekt spinaczy. jeden dokument powinien księgować się w czasie mniejszym niż 1 sekunda natomiast księguje się około 1,5 minuty sztuka

7. w przypadku używania interfejsu z "paskiem narzędzie" przy rozdzielczościach 1024x768 nie ma możliwości podglądnięcia historii kontrahenta i towaru gdzie box jest nie aktywny w menu rozwijanym z ikonami które nie zmieściły się na pasku. dotyczy to miejsca w świeżo otwartym dokumencie w buforze. Po zapisaniu w buforze i otwarciu dokumentu ponownie ikonka aktywuje się.

8. na liście towarów przeglądanie stanów magazynowych z ikonki dostępnej na dolnym filtrze jest utrudnione, nie działa scroll, nie działają checki ograniczające np bez stanów zerowych. zaznaczenie wyjście i wejście ponownie odnosi dopiero skutek.

Odpowiedzi:

User Avatar
klient
Wojciech Błauciak
66 pkt
0 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
6 100%
2 pkt
 
Wojciech Błauciak odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

No to i ja dorzucę swoje "3 grosze".

Od wersji 2016 praca na programie Comarch ERP XL to jest jedna wielka tragedia.

Zmiany wprowadzone nie tylko spowodowały znaczny spadek wydajności pracy systemu ale wręcz go uniemożliwiają.

Księgowanie dokumentów przez KSIĘGOWOŚĆ potrafi zabić bazę i uniemożliwić wystawianie dokumentów handlowych na działach operacyjnych.

Optymizacja chyba skręciła w złym kierunku. Zamiast trzymać się zasady 80% poprawiamy błędów / 20% dodajemy nowe rozwiązania-funkcjonalności Comarch chyba odwrócił tą zasadę w dodatku ją uzupełniając o nową: usuwamy 10 błędów dodajemy 20 nowych ;-(.

Panowie to już powoli przestają być żarty. To system klasy Enterprise dla firm średnich i dużych. Tu przestoje i spadki wydajności w obsłudze systemu komputerowego skutkują konsekwencjami finansowymi i wpływem na wynik firmy.

Nie po to firmy płacą corocznie haracz w postaci UPGRADE;u aby zastanawiać się po pół roku czy instalować nową wersję aplikacji.

Może czas zacząć szanować swoich klientów i reagować na ich uwagi i potrzeby. Marketingowo sprzedajecie się Państwo bardzo dobrze, ale co z codzienną pracą ?

Ludzie nie oczekują od takiego systemu "wodotrysków" (wiem konkurencja nie śpi i trzeba się dostosowywać) ale macie (lub mieliście coś więcej, coś innego) stabilny system z możliwością dostosowania i skalowania do potrzeb klienta. A teraz normalna praca sprawia ogromne kłopoty.

(a proste tematy np.: 2 faktury zakupu (FZ) do 1 PZ ludzie proszą się od lat)

Podpisuję się pod wszystkimi problemami opisanymi powyżej przez kolegę.

Proszę ruszyć 4 LITERY i zacząć rozwiązywać problemy normalnych ludzi czyli Waszych użytkowników.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Wojciech Cyrklewicz
3 243 pkt
9 pytań
298 odpowiedzi
0 pomysłów
4 komentarzy
141 97%
2 pkt
 
Wojciech Cyrklewicz odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Ja również podpisuje się pod tym co napisali koledzy wyżej i również dodam coś od siebie:

  1. BST - uruchomienie raportu zwiesza nie tylko system ERP XL, w którym nic nie można zrobić, ale mocno obciążą system operacyjny. We wcześniejszych wersjach ze starym interfejsem ten problem nie występował. Można było w czasie generowania się raportu przejść do innego okna na przykład.
  2. ZZ z BST - system przy tworzeniu ZZ z BST podbiera 0 termin płatności, chociaż na karcie kontrahenta jest ustalony jaki on powinien być.
  3. Dodawanie listy towarów do dokumentu - jeśli chcemy dodać listę towarów do dokumentu np. ZS to możemy to zrobić tylko z ilością 1, system nadpisuje ilość zawsze do 1.
  4. ZS z OS sposób dostawy - przy generowaniu ZS z OS system ERP XL potrafi podstawić sposób dostawy "oferta" zamiast np. "KURIER". Chociaż na ofercie był wskazany sposób dostawy, a dodatkowo w systemie nie mamy w ogóle wprowadzonego sposobu dostawy "oferta". Więc nie wiemy skąd on to bierze.
  5. WZ z ZS adres dostawy - przy generowaniu WZ z kilku ZS dla jednego kontrahenta, ale na ZS jest kilka różnych adresów dostawy, wówczas system pozwala wygenerować sobie WZ z pobranym jednym adresem dostawy i de facto przez to cześć towaru trafia tam gdzie nie powinno. W tym przypadku system powinien zablokować tworzenie WZ z informacją o różnych adresach dostawy na zamówieniach.
  6. Eksport do pliku XML - maksymalnie chyba można tylko wyeksportować 20 kolumn
  7. Błędne kwoty OS - na dokumentach OS, jeśli na elemencie takiego dokumentu damy rabat orz ustalimy datę realizacji od dnia zamówienia, wówczas system ERP XL sobie przeliczy to, ale doda sobie jakieś tam losowe kwoty do całości oferty i wówczas suma elementów nie równa się kwocie dokumentu. Błąd zauważony na dokumentach OS, ale również może występować na innych dokumentach.
  8. ERP XL ustawienia okien - system nie trzyma ustawień użytkownika, przy najmniej nie na każdej liście.
  9. Import zapisów bankowych - przy imporcie zapisów bankowych jeśli system nie rozpoznał kontrahenta i chcemy go podać w polu akronim, to chociaż wpisując akronim tego kontrahenta to system i tak nas przerzuca do listy kontrahentów bez przeniesienia filtru tego co wpisaliśmy w oknie importu zapisów. Więc za każdym razem muszę wyszukiwać kontrahenta po akronimie.
  10. FZ z PZ termin płatności - przy generowaniu FZ z PZ to system błędnie potrafi podpić termin płatności.
  11. Lista towarów > Zakładka Znajdź - system błędnie wyszukuje towary w tej zakładce, potrafi pokazać jakieś stare dostawy, a powinien pokazać tylko jeden wynik aktualny.
  12. Import zamówień z eSklepu - system potrafi wrzucić zamówienie w 2 walutach, chodzi o pozycje dokumentu. Jedna miała cenę w PLN a druga w EUR, chociaż w eSklepie wszystko jest w PLN.

Co do eSklepu to my mamy w nim koło 50000 kartotek i jesteśmy zmuszeni puszczać synchronizację w nocy, bo inaczej nie da się na systemie pracować.

User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
3 pkt
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Witam, nie wiem czy pan już upgradował do 2016.2.1 ale stanowczo odradzam. Jest zaimplementowany megaBUG który praktycznie uniemożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży. U mnie pracuje jednocześnie około 120 operatorów gdzie dokumenty sprzedaży wystawia się co kilka minut jednak na tej wersji kilka minut to trzeba czekać za otwarciem formatki dokumentu!

Przy firmach gdzie wystawia się 10 faktur na dzień , lub pracuje 5 operatorów problem jest do przeżycia bo czeka się kilkadziesiąt sekund za otwarciem formatki. U mnie gdy 60 operatorów na raz chciało otworzyć dokument sprzedaży (FA, PA czy WZ) oczekiwanie za otwarciem formatki sięgnęło 10 minut!!!

Powrót to poprzedniej wersji nie wchodzi w grę!

Oficjalne stanowisko Comarchu że poprawka wyjdzie 18 kwietnia.

A w tym czasie to mamy jechać na wakacje czy powiedzieć klientom przyjdzie za tydzień?

W tym momencie sprawa skończy się w sądzie. To już jest totalne przegięcie! Aplikacja wygląda jak by nie była w ogóle testowana przed wypuszczeniem. Błędów nowych jest znacznie więcej (nowych) a nie wiele poprawionych starych które pojawiły się w 2016.1.1 i 2016.2.

Reasumując nie podnoście do wersji 2016.2.1

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Wojciech Błauciak
66 pkt
0 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
6 100%
1 pkt
 
Wojciech Błauciak odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Nasz dział prawny już analizuje zasadność odpowiedniego pismo do Comarch i Partnera.

Nasza firma jest mega sezonowa. Działamy w branży rolnej. Jak klient nie kupi czegoś teraz to może przyjść do nas za rok jak jeszcze będzie nas chciał odwiedzić.

Nie mam teraz czasu pisać większych elaboratów na temat ostatnich wersji ERP XL'a ale jeszcze trochę bym dołożył do pieca coby ktoś może się zainteresował że to nie jakiś Subiekt do sklepu sprzedany a system dla sporych podmiotów zazwyczaj prężnie działających.

Może jak dojdzie taka informacja gdzieś wyżej to zacznie się poważne podejście do tematu anie prężenie na super producenta oprogramowania.

Ja naprawdę wiele jestem w stanie zrozumieć że duża firma dużo pracowników i inne opowieści ale że spadek wydajności ogromny i uniemożliwia pracę to już przesada.

W dodatku kontakt ze wsparciem technicznym mega powolny i utrudniony żeby do kogoś konkretnego się dokopać.

Decyzyjność no cóż jak w korporacji.

W załączniku filmik z super szybkością działania 2016.1.1 i 2016.2.1

Testujemy każde wersje które dostajemy bo już nas szlag trafia.

User Avatar
klient
Damian Baj
97 pkt
5 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
2 100%
oceń
 
Damian Baj odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Witam, Dodam, że w wersji 2016.1.1 oraz 2016.2 jest problem na listach dokumentów WM i PM.

Dodanie własnej kolumny do jednej z tych list powoduje to, że przestaje działać standardowa wyszukiwarka dokumentów umiejscowiona przy górnym prawym rogu listy WM/PM.

User Avatar
pracownik comarch
Agnieszka Żołnierczyk-Baka
160 pkt
0 pytań
28 odpowiedzi
0 pomysłów
5 komentarzy
23 91%
-1 pkt
 
Agnieszka Żołnierczyk-Baka odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Szanowny Panie Karolu

Przede wszystkim bardzo przepraszamy za uciążliwości. HF 2 do wersji ERPXL 2016.2 został wydany wczoraj tj. 14.04.2016 , po zainstalowaniu problemy wydajnościowe na pewno ustąpią, oczywiście w tym zakresie w jakim były spowodowane działaniem aplikacji.

O pozostałych sprawach, przytoczonych na forum dyskutowaliśmy w wątkach zgłoszonych do nas bezpośrednio. Kwestie wydajności księgowania, miały być zweryfikowane albo przez Państwa albo po udostępnianiu nam backupu bazy z wstępnych analiz wynikało, że w schematach wykorzystywane są warunki i niestandardowe funkcje , które z całą pewnością nie pozostają bez wpływu na szybkość księgowania.

Zapamiętywanie kolumn w systemie działa, natomiast jeżeli pozostały jeszcze jakieś problemy w rzadziej używanych oknach to na pewno będziemy to sukcesywnie poprawiać, ostatnie Pana zgłoszenia dotyczące historii kontrahenta i okna sesji zostały poprawione.

W wersji 2016.2.1 działanie scrolla poprawiliśmy, o czym także pisałam w zgłoszeniu.

W przypadku rozdzielczości opisanej w punkcie 7 tutaj , zrealizować tego na razie się nie udało. Na chwilę obecną musimy przełożyć prace związane z rozdzielczością w tym oknie, na termin późniejszy.

Czas synchronizacji z esklpem , ze względu na nowe cenniki, rzeczywiście mógł się wydłużyć, jest to uzasadnione. To złożony temat i na pewno będziemy optymalizować procedury synchronizacyjne.

Na pewno dużo zostało już zrealizowane jeśli chodzi o wydajność i jeszcze wiele jest w planach. Rozwój systemu jest nieodzowny i oczekiwany przez wielu użytkowników, nie możemy zaprzestać dodawania nowych funkcjonalności, możemy natomiast zapewnić, że będziemy skuteczniej stabilizować i optymalizować system , aby tego typu kłopotów nie było.

Jednocześnie bardzo dziękujemy za zgłoszenie, bo m.in. dzięki niemu udało się zlokalizować problem z wydajnością okien.

Jeszcze raz przepraszamy Państwa za niedogodności.

Agnieszka Żołnierczyk-Baka

Asysta Techniczna Comarch ERP XL

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
4 pkt
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

witam, wszystko super ale update do wersji 2016.1.1 zrobiłem 28 stycznia i czekałem za poprawkami 2 miesiące. A i tak skończyło się porażką w wersji 2016.2.1 i zwolnieniem działania firmy.

Tak po za tym to wszystko nie powinno się zdarzyć jak byście się skupili nad testami swoich tworów. Tak jak wspomniał kolega wcześniej, 80% na poprawę stabilności i błędów a nie na nowości. A to wygląda tak jak by dwóch ludzi w rozmowie między sobą stwierdziło "Krzysiek, i jak tam? Działa? U mnie tak. no to dajemy w eter"

Niestety bez echa takie rzeczy nie uchodzą.

Skoro złapaliście się już na błędach katastrofalnych w działaniu aplikacji powinniście poprzez partnerów poinformować (są tez przecież newslettery którymi wysyłacie swoje pierdoły jacy jesteście świetni) żeby nie instalować tego i tego bo takie są skutki i należy się wstrzymać z updatami. To nie. Eskalujecie jeszcze bardziej problemu dezinformacją.

Co do księgowań oczywiście problem leżał po naszej stronie ale ubolewam że w żadnej dokumentacji nie ma wzmianki o zmianach w sposobie księgowania między wersjami a tym bardziej partner nie jest informowany o takich kwestiach (mowa w przeskoku między 2015.2.4 a 2016.x).

Aktualnie jest jakiś problem ze spinaniem do RS. Jednorazowo mam do spięcia od 1k do 2k paragonów do jednego RS i system w tym momencie staje a komunikaty o tym "że system w tym momencie jest zajęty, prosimy spróbować jeszcze raz" dobija całą firmę. Problem z RS widzę od początku wersji 2016.

Wspomina pani o wersji 2016.2.2. Podgrałem od razu z czwartku na piątek w nocy ( fakturkę za prace nocne wyślę pocztą). Jest lepiej ale na poziomie wydajności 2016.1.1. do tego co było w wersji 2015.2.4 jeszcze daleko.

Gdyby nie wdrożenie BI oraz MoS został bym przy tej właśnie wersji ale w związku z tym że większość rzeczy uzależniacie od aktualnej wersji to nie ma innej możliwości jak updaty.

Gdziekolwiek potem się dzwoni na SOZ jest pytanie "a dlaczego pan nie podniósł jeszcze wersji do nowej?" Każdy partner odradza updaty do wersji aktualnie wydanej, lecz wręcz nakazuje na oczekiwanie na co najmniej wersję drugą z pierwszym HF. Ale co mi po takim oczekiwaniu gdzie większość zmian trzeba wprowadzić w styczniu w związku ze zmianami prawnymi.

Takie sytuacje zdarzają się rok w rok. Rok temu taka sama sytuacja i dwa miesiące prac nad zmianą DLL związanymi z księgowaniem. Na kolejną wersja poprawa synchronizacji esklep i workautomatu trzeba było jeszcze trochę poczekać.Mija rok i poprawka z rozrywki. Nie uczycie się na swoich błędach. U was pracują sami stażyści?

Może powinniście klientom płacić za testowanie waszych produktów bo przecież nikt tego nie robi dla przyjemności lub na zasadzie wolontariatu. Oczywiście zaraz będzie mowa że przecież mamy prawo do reklamacji, do zgłaszania błędów a wy macie czas na poprawki ale ...
żeby wam wpłacić za kolejne wersje aplikacji to najpierw musimy zarobić. Ostatnimi czasy uniemożliwiacie nam to lub co najmniej utrudniacie.

z poważaniem

Karol Przybylski

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Jarosław Olsza
298 pkt
0 pytań
14 odpowiedzi
5 pomysłów
9 komentarzy
46 91%
-2 pkt
 
Jarosław Olsza odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Szanowni Panowie

Wydajność podnoszenie okien w 2016.2.1 spadła z dwóch powodów

Wprowadziliśmy naprzemienne kolorowanie wierszy i to spowodowało, dodatkowy nakład na zapytania do formatów przy zdefiniowanych własnych formatach. Zbyt duża ilość zapytań
Nagłówek dokumentu podnosił się dłużej z uwagi na wprowadzoną korektę do Mobile i zbyt mało restrykcyjne warunki zapytań doczytujących dane

Z informacji, które do nas od Państwa spłynęły wynika, że poprawki w HF2 usuwają ten problem

Oczywiście muszę przyznać, że wpływ tego typu zmian na ogólne otwieranie okien powinien być lepiej zbadany, jednakże nasza procedura testów masowego wystawiania dokumentów nie była dość szczelna w tym obszarze i bazując na poprzednich doświadczeniach nie spodziewaliśmy się tak znacznego obciążenia dodatkowymi zapytaniami.

Zależy nam bardzo, żeby praca z listami była ergonomiczna, żeby nowe funkcjonalności pracowały w sposób przyjazny dla użytkownika. Tym razem szukając atrakcyjności graficznej, nie dość mocno skupiliśmy się na wydajności. I cały efekt, za przeproszeniem, diabli wzięli, co dla nas też jest bardzo frustrujące. Osoby pracujące nad rozwojem systemu czytają Państwa opinie o swojej pracy. Z pewnością ruszymy, jak pisze pan Wojciech, "4 litery", żeby takie niespodzianki się nie pojawiały, w szczególności w najbliższym HFie usuniemy błąd, o którym pisze pan Damian.

Uzupełniając komentarz Agnieszki Żołnierczyk do postu pana Karola nadmienię, że w zakresie księgowań zwrócić należy uwagę na treści zapytań tworzących schematy. Server 2014 optymalizuje wykonanie zapytań w odmienny sposób niż server 2012.

Z kolei pan Wojciech pisze o tym, że księgowania zabijały pracę z systemem. Tydzień temu przesyłaliśmy do firmy obsługującej wskazówki jak zoptymalizować dedykowane w tym wdrożeniu view, które było napisane w sposób mocno wysycający moc obliczeniową serwera. Po zastosowaniu się do naszych sugestii to księgowanie działa optymalnie. Takie indywidualne parametry konfiguracyjne mogą mieć wpływ na całość pracy systemu. Służymy oczywiście pomocą w ich identyfikacji i na bieżąco wymieniamy z Państwem i Partnerami informacje.

Na koniec tego roku w wersji 2017.1 planujemy wprowadzenie możliwości tworzenia wielu Spinaczy (faktur) do jednego WZ/PZ. Realizujemy w ten sposób postulaty wielu Klientów, z którymi się spotykaliśmy (z panem Wojciechem rozmawiałem o tym temacie na konferencji Wib we Wrocławiu). Wbrew jednak temu, co pisze pan Wojciech to nie jest "prosta funkcjonalność", to zmiana wielu podstawowych struktur danych dla dokumentów oraz zmiany w obsłudze księgowań. Dlatego musimy się do niej dobrze przygotować od strony projektu i stabilizacji uważając, na to żeby pracując nad XLem zapewnić, żeby "balon" był atrakcyjny funkcjonalnie i wizualnie i realizował Państwa wymagania, ale by ryzyko jego przebicia, o czym pisze pan Maciej Pawełczak w komentarzu poniżej, było minimalne.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Wojciech Błauciak
66 pkt
0 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
6 100%
2 pkt
 
Wojciech Błauciak odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Dziękuję Panie Jarosławie, że jednak Państwo choć trochę przejmujecie się tym co piszą i mówią Wasi klienci.

Ponieważ jest niedziela i czas poobiedni więc napiszę tylko to co mi na ten moment przychodzi do głowy:

1. Poprawki 2016.2.2 choć rzeczywiście poprawiły problematyczne ładowanie list i samych dokumentów to jednak nie uniknęliśmy kolejnych problemów, które wcześniej działały poprawnie:

- mianowicie jeśli w wersji 2016.2.2 wystawimy dokument zakupowy PZ/FZ na towar, który posiada cechę przypiętą na karcie towaru jako obowiązkową na dokumencie zakupu to nie wygeneruje się nam poprawnie (a właściwie wcale) dokument magazynowy PM
- niestety system sam w sobie nie ma możliwości takiego sparametryzowania ustawień konfiguracyjnych aby w przypadku automatycznego generowania PM/WM do dokumentów handlowych w przypadku właśnie takiego błędu nie pozwolił np. zamknąć takiego PZ/FZ
- to powoduje, że operatorzy przyzwyczajeni do poprawnego generowania takich dokumentów zgłupieli, że system przestał działać poprawnie

2. Cieszę się, że moja rozmowa z Panem na konferncji we Wrocławiu została zapamiętana i mam tylko nadzieję, że powodem tego nie jest moje uaktywnienie się w ramach aktualnej krytyki ostatnich problemów z systemem ;-)

3. Wiele FZ do 1 PZ - to też temat dosyć stary jak pamiętam

4. Łączenie kartotek nieopatrznie założonych temu samemu klientowi to temat, który ma wielu zwolenników na Waszej społeczności (i kolega Łukasz Walter, który jest aktywnym konsultantem - co prawda napisał to w ramach zgłoszenia do OPTIMY jak sobie dobrze przypominam ale dotyczy to również użytkowania COMARCH ERP XL - dawniej CDN'a) - mam nadzieję, że zostanie wkrótce rozwiązany.

5. Ponadto mam nieodparte wrażenie, że produkt OPTIMA, który kosztuje ułamek ceny wdrożenia COMARCH ERP XL powoli przeskoczył funkcjonalnie ten duży system a chyba nie tak powinno to się odbywać ?

6. Nieudany epizod z przepisaniem CDN'a na .NET'a i C# zaowocował nowym systemem ALTUM. który nie rozwiązał problemów użytkowników tego ERP'a (CDN XL'a czy C. ERP XL jak teraz się to nazywa)

7. Rozwiązaniem pośrednim była migracja na nowego CLARIONA co mamy na żywo okazję obserwować z problemami z listami, kolumnami i innymi rzeczami. O brakach zapamiętywania ustawień i własnych ustawieniach list na np. Rejestrach VAT czy pamiętanie szerokości kolumn na zakładce CRM na razie można zapomnieć ;-(

8. Problemy ze wstążką występują nadal nawet w ostatniej 2016.2.2 wersji. Czekamy aż ktoś albo z Comarch powie przełączyć się na Pasek narzędzi aż usuniemy błędy albo powie co jest problemem na wybranych stanowiskach ? Może stare wpisy rejestrze ? których de-instalacja ERP XL'a nie usuwa poprawnie ?

9. Żeby nie było, że jest tylko źle - poprawiono formatowanie własnych list na historii Kontrahenta/Towaru oraz zapamiętywanie ustawień kolumn i dat na nich ;-)

Naprawdę mocno kibicuję firmie COMARCH aby nadal rozwijała swój produkt (oczywiście w najlepszy z możliwych sposobów 80% poprawek i usuwania błędów a 20% nowości i wodotrysków).

Wbrew pewnie temu - co poniektórzy mogą odnieść pierwsze wrażenie BARDZO ZŁEJ mojej opinie o systemie CDN XL a teraz COMARCH ERP XL - poprzez to co tu napisałem - moje blisko 12 letnie obserwacje i doświadczenia są naprawdę pozytywne, żeby nie powiedzieć bardzo dobre.

Pewnie dzięki naszym opiniom dzisiaj Wasz system jest użytkowany przez wiele firm z branży zaopatrzenia rolnictwa w Polsce - ale właśnie dlatego tak bardzo mnie wkurza takie zaniedbywanie tematów, w szczególności wypuszczania nowych wersji i poprawek dla aktualnych klientów (którzy nie są królikami doświadczalnymi, którym się jeszcze za to płaci), a którzy to finansują w pewnej (pewnie nie małej) części rozwój tego systemu poprzez opłacanie tzw. UPGRADE'u co roku.

Jak wspomniał powyżej kolega - nawet wasi partnerzy są bardzo sotrożni we wdrażaniu bez palącej potrzeby nowych wersji systemu.

Jest nawet takie powiedzenie, że NOWĄ wersję CDN'a (ERP XL) instaluje się po 2-gim HotFix'ie.

Czekam z utęsknieniem na stabilność poprzednich wersji nie mówiąc już o wydajności. Podobno firma Comarch jest wysokim partnerem technologicznym Microsoft więc temat ustawień i strojenia bazy SQL'owej pod Wasz system powinien być priorytetem w nowych wersjachza równo XL'a jak i samego SQL'a.

Wiec mam nadzieję, że wersja 2016.2.3 załata doraźne problemy a nowe wersje nie odziedziczą takich problemów z jakimi borykamy się aktualnie.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Damian Baj
97 pkt
5 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
2 100%
1 pkt
 
Damian Baj odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Witam,

Panie Jarosławie,

Dziękuję za zainteresowanie tematem kolumn na listach WM/PM, który jest dla nas teraz bardzo istotny. Korzystając z okazji chciałbym zapytać czy jest możliwość aby informacje o nowych HF z poziomu panelu klienta były uzupełniane na bieżąco?
Obecnie mamy w Comarch ERP XL>Aktualne wersje>"Wersja Comarch ERP XL 2016.2" bez żadnych HotFix-ów.

Jesteśmy zmuszeni odpytywać partnera "czy aby już pojawiła się poprawka... i co zmiena".
Do tego nie mamy informacji z poziomu panelu klienta co dany HF naprawia - dostępne są tylko zmiany funkcjonalne dla pełnych wersji.
Posiadając taką podstawową dokumentację nie musielibyśmy kierować dużej ilości takich samych zapytań do dostawcy systemu.

User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
oceń
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Reasumując, kiedy kolejna poprawka? Faktury prawie rozwiązane, ale problemy z zapisywaniem zamówień czy w ogóle ich niezapisywanie w systemie to kolejny problem krytyczny.

Ogólnie ponad 50% mojego czasu pracy jest przeznaczone na wykrywanie błędów w ERP XL i ewentualne wypracowanie sposobu na ich obchodzenie.

Jest także kilka wydruków standardowych które rodzą mega obciążenie przy ich generowaniu. Praca księgowości to super wyzwalacz deadlocków.

Super tylko tak dalej a sezon urlopowy przeniesiony będzie na listopad!

User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
1 pkt
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Kolejne spostrzeżenia na aktualnej wersji.

- rozrachunki działają dużo wolniej. zamiast kilka sekund, kilkadziesiąt sekund.

- nie zoptymalizowanie generowanie kompensat wydłuża generowanie danych do dokumentu. Potem mocno obciąża stację roboczą przy grupowaniu wyniku w wydruku (mowa o kompensacie zawierającej ponad 200 dokumentów) . W wersji 2016.1.1 problem był prawie nie zauważalny. generowanie takiego dokumentu około 15 minut. Teraz ponad godzinę i brak efektu w postacie wydruku.

- wydruk standardowy korekty faktury vat generuje się bardzo długo obciążając serwer i stację roboczą. bez względu jaka ilość elementów na dokumencie.

- duży problem z zamówieniami w przypadku gdy dodajemy towary "dodaj listę". w tym momencie anomalie z zapisywaniem zamówień , bez błędu nie zapisuje się w ogóle, lub system nie pozwala w ogóle zapisać zamówienia bez żadnego komunikatu. także "dodaj listę" eliminuje możliwość zmiany magazynu czy ceny na dokumencie dla wszystkich elementów zamówienia. nie ma komunikatu ani żadnej innej akcji. Dodawanie towarów pojedynczo do ZS w przypadku kiedy ich jest co najmniej 20 (przeważnie koło 50) to jest jakiś absurd. Ten problem łącze z Mobilnym Sprzedawcą. W firmach które nie mają MoS może nie występować.

- najgorzej chyba jest w przypadku jeśli ktoś ma wdrożonego mobilnego sprzedawcę (MoS) synchronizacja potrafi praktycznie unieruchomić pracę całej firmy. Pełna synchronizacja z dokumentami i płatnościami jednego urządzenia zabija pracę 120 innych operatorów XL!!!

- w wersji 2016.2.1 skopany installer. bez wiedzy administratora instaluje dodatkowe moduły (których nie można usunąć bo ich teoretycznie nie ma w systemie (brak ich w dodaj usuń programy po wybraniu opcji modyfikuj). Pojawiają się w menu ERP XL. HF 2016.2.2 nie ma tego problemu ale też nie naprawia powstałego jeśli wcześniej był instalowany HF 2016.2.1

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Jarosław Olsza
298 pkt
0 pytań
14 odpowiedzi
5 pomysłów
9 komentarzy
46 91%
1 pkt
 
Jarosław Olsza odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Panie Krzysztofie, Panie Karolu dzięki za sugestie, właśnie automatowi też się przeglądniemy. Razem z kolegami z e-sklepu przeglądniemy też synchro pod kątem struktury wymienianych danych. Optymalizacja istniejącej nie spowodowała skokowej poprawy, musimy zerknąć na to z innej strony. Nie może być tak, że przez cenniki, które ułatwiają politykę handlową blokujemy sobie jeden z kanałów sprzedaży. Zadziałamy "ostrzej" z tematem

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Jarosław Olsza
298 pkt
0 pytań
14 odpowiedzi
5 pomysłów
9 komentarzy
46 91%
oceń
 
Jarosław Olsza odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Witam Panów

W dniu wczorajszym wydaliśmy HF3, pozwolę sobie skomentować w ramach jednego podsumowania podjęte przez Panów wątki.

W wydanym Hf3 skupiliśmy się na poprawie problemów związanych z wydajnością, zoptymalizowanych zostało kilkanaście indeksów bazodanowych m.in. na spinaczach, płatnościach. Usunęliśmy również poniższe problemy:

  • "Dodanie własnej kolumny do jednej z tych list powoduje to, że przestaje działać standardowa wyszukiwarka dokumentów umiejscowiona przy górnym prawym rogu listy WM/PM" - poprawione
  • "W wersji 2016.2.2 wystawimy dokument zakupowy PZ/FZ na towar, który posiada cechę przypiętą na karcie towaru jako obowiązkową na dokumencie zakupu to nie wygeneruje się nam poprawnie (a właściwie wcale) dokument magazynowy PM" dostarczyliśmy w zeszłym tygodniu dedykowaną poprawkę, uwzględniona jest także w HF3)
  • "Duży problem z zamówieniami w przypadku gdy dodajemy towary "dodaj listę". w tym momencie anomalie z zapisywaniem zamówień , bez błędu nie zapisuje się w ogóle, lub system nie pozwala w ogóle zapisać zamówienia bez żadnego komunikatu. także "dodaj listę" eliminuje możliwość zmiany magazynu czy ceny na dokumencie dla wszystkich elementów zamówienia. nie ma komunikatu ani żadnej innej akcji. Dodawanie towarów pojedynczo do ZS w przypadku kiedy ich jest co najmniej 20 (przeważnie koło 50) to jest jakiś absurd. Ten problem łącze z Mobilnym Sprzedawcą. W firmach które nie mają MoS może nie występować." - poprawione
  • "W wersji 2016.2.1 skopany installer. bez wiedzy administratora instaluje dodatkowe moduły (których nie można usunąć bo ich teoretycznie nie ma w systemie (brak ich w dodaj usuń programy po wybraniu opcji modyfikuj). Pojawiają się w menu ERP XL. HF 2016.2.2 nie ma tego problemu ale też nie naprawia powstałego jeśli wcześniej był instalowany HF 2016.2.1" - instalator HotFixa popraiwony. Niestety nie ma możliwości usunięcia modułów, których wcześniej nie było. Nigdzie nie zapisujemy informacji o tym jakie były zainstalowane moduły.

W naszych testach zaobserwowaliśmy wolniejszego tworzenia wydruków (też wydruku korekty fa vat), nie zauważyliśmy spowolnienia w działaniu rozrachunków i tworzenia kompensat. W rozrachunkach nie wprowadzaliśmy od dawna żadnych zmian. W kompensatach struktury się zmieniły w związku z projektem propozycji kompensat, zwłaszcza w obszarze dodawania na dokument kompensaty pary dokumentów, ale w testach na ok. 500 dokumentów nie było spowolnienia w stosunku do wersji wcześniejszych. Panie Karolu być może struktura danych u Państwa jest wrażliwa akurat na te indeksy, które optymalizowaliśmy w HF3. Bardzo proszę o informację, czy po instalacji HF3 te problemy u Pana nadal występują. Jeśli będą się powtarzały poprosimy o kontakt bezpośredni i możliwość przeanalizowania bazy danych.

Jeśli chodzi o Mobilnego Sprzedawcę i zgłaszany przez Pana Karola wpływ mechanizmów synchronizujących na pracę XLa to zmiany wydajnościowe wprowadzone były w najnowszym HF (MOS 2016.4.1). Jeśli problemy powtarzają się na tej wersji to również konieczna byłaby analiza bazy danych, żeby zdiagnozować ich przyczynę. Panie Karolu czy ten watek jest zgłoszony na SOZ, żebyśmy mogli go poprowadzić dalej w systemie zgłoszeń?

Odpowiadając Panu Wojciechowi na pytanie o to czy będąc partnerem MS prowadzimy testy masowe odpowiem ze oczywiście tak, stąd wiemy, że w optymalizator zapytań zachowuje się inaczej. Natomiast niuanse pojawiają się w konstrukcji samych zapytań używanych w księgowaniach i ponieważ zezwalamy na ich dowolność nie jesteśmy też w stanie wpłynąć na to kto i w jaki sposób zdefiniuje sobie zapytanie i czy będzie ono optymalne. Jeśli uważają Państwo, że księgowania zwolniły to w pierwszej kolejności należy zerknąć na treść zapytań, czy się nie zmieniły, czy coś nie było dodane. W Profilerze SQL takie zapytanie wykonujące się długo, czy blokujące inne zapytania można wyłowić i zoptymalizować. Tak właśnie zauwazylismy, że wykorzystywane dedykowane view było nieoptymalne.

Dziękuję za przekazanie nam informacji o problemach po konwersji, bardzo nam one pomogły w znalezieniu przyczyn powstałych błędów, jeszcze raz przepraszam za narażenie Państwa na dodatkowy nakład czasu na weryfikowanie konfiguracji, czy zwiększoną ilość zgłoszeń użytkowników związaną ze spadkiem wydajności/powstałymi błędami. Opinie Panów są dla nas i dla mnie osobiście bardzo ważne. Liczę na to, że poprawki które wprowadzamy i nasza bezpośrednia komunikacja ustrzegą nas przed przekładaniem sezonu urlopowego na listopad...

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
1 pkt
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Zgadza się, ja nie używam automatu synchnronizacji CDNSynchro o tym pisałem na SOZ gdyż generuje on maksymalne obciążenie na co najmniej jednym rdzeniu serwera tylko dlatego że jest uruchomiony. uruchamiam z ręki na operatorze przez administratora oddziałów i to na bazie równoległej przywróconej z kopii właśnie ze względu na deadlocki. Na bazie produkcyjnej praktycznie nie da się zrobić synchronizacji bo albo zakończy się deadlockiem albo uniemożliwi pracę reszty firmy ze względu na obciążenie.

User Avatar
klient
Krzysztof Michalik
3 726 pkt
0 pytań
245 odpowiedzi
20 pomysłów
153 komentarzy
153 94%
oceń
 
Krzysztof Michalik odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Panie Jarku proszę jeszcze przyjrzeć się samemu automatowi do sychrnonizacji. Częstym objawem jest to, że zaczyna mielić po bazie danych po czym niczego nie aktualizuje w sklepie - udaje że działa. Dopiero ubicie procesu CDNSynchro i puszczenie go na nowo powoduje że dane są aktualizowane. Oczywiście logi są czyste.

Popracujcie też nad tym w jaki sposób jest budowany plik wymiany. Zdarza się, że synchronizacja tak mocno obciąża SQL-a, że trzeba ją po prostu ubijać żeby zwykli użytkownicy mogli normalnie funkcjonować. Jest to jedyny proces wyzwalający Deadlocki i jest ich sporo nawet jeśli nie potrzebujemy niczego synchronizować. Poprawcie te znaczniki czasowe bo to co jest ma się wrażenie że nie działa jak trzeba.

Panie Jarku liczę na Was, bo to jeden z elementów który powstrzymuje mnie przed upgrade wyżej. A patrząc na wpisy między innymi Karola obawiam się, że znowu przyjdzie mi odwiesić na kołku iSklep jak przed rokiem na półtorej miesiąca.

User Avatar
pracownik comarch
Jarosław Olsza
298 pkt
0 pytań
14 odpowiedzi
5 pomysłów
9 komentarzy
46 91%
oceń
 
Jarosław Olsza odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Panie Karolu synchronizacja od wersji 2016.0 obejmuje również cenniki, których w poprzednich wersjach nie było i to stanowi dodatkowy narzut, musimy sprawdzić wiele warunków przy wysyłaniu cen, które nawet jeśli nie były zmieniane to może się tak zdarzyć, że właśnie powinny zacząć obowiązywać i należy je wysłać.

Z uwagi na spływające do nas kolejne wytyczne ministerstwa do projektu JPK, wersję 2016.3 planujemy przesunąć o 2 tygodnie. W tym czasie popracujemy jeszcze nad optymalizacją synchronizacji cenników wspólnie z kolegami z e-sklepu. Zaznaczam jednak, że może się tak zdarzyć, że wyniki tej optymalizacji wydamy dopiero w HF1 do wersji 2016.3 z uwagi na konieczność szerszego przetestowania. Będziemy Pana informować na bieżąco co się udało przygotować.

User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
oceń
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Niestety podniesienie wersji MoS Do 2016.4.1 nie wniosło żadnych pozytywnych efektów. nie ma przyśpieszenia synchronizacji ani zmniejszenia obciążenia podczas synchronizacji dokumentów. Za to pojawił się kolejny negatywny efekt. W dokumentach PA przy próbie zmiany ceny na towarze zawsze jest dość długi (od 30 sekund do minuty) czas oczekiwania aktywacji okna. nie wyświetla się błąd lecz trzeba odczekać. NA FS problem nie występuje.

Do do synchronizatora esklep24 w końcu mogę wykonać synchronizację ale nadal trwa ona zbyt długo. Synchronizacja różnicowa bez zmiany w kartotekach towarowych (opisy, ceny, nazwa, załącznik - jednym słowem bez jakiejkolwiek zmiany) trwa nadal ponad 3h. Ilość 4,5k SKU.
Jeśli to się nie zmieni w wersji 2016.3.0 która jest zapowiadana na 31 maja rezygnuje z obsługi esklepu przez Comarch. To jest śmieszne aby o poprawną pracę na tym module prosić się 6 miesięcy. Podkreślam że na 2015.2.4 nie było problemów. Podobne problemy były na początku wersji 2015 (z tego co pamiętam 2015.1.3-1.4) rozwiązany po 2 miesiącach (luty-kwiecień) ale tym razem cierpliwość się kończy.

User Avatar
klient
Damian Baj
97 pkt
5 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
2 100%
oceń
 
Damian Baj odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

Witam,

W nowym HF3 pojawił się najwidoczniej nowy błąd. Chyba, że występował również w 2016.2. W każdym razie po podniesieniu z 2016.1.1 do 2016.2.3 pojawił się problem z generowaniem RW do ZK.

Jeżeli składniki receptury posiadają zamienniki i dopuszczamy ich zastosowanie na ZK to próba wygenerowania każdej kolejnej sztuki RW do ZK będzie pobierała zamienniki składników z zasobów, bez względu na to, że ilości zostały już zrealizowane na ZK poprzednim RW.

W rezultacie na powiązanych RW mamy dużo więcej składników niż to wynikało z receptury i pierwotnego ZK. Dzieje się to w przypadku pobierania zamiennika składnika z zasobu magazynowego.

User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
oceń
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

witam, podgranie MoS 2016.4.1 nie wpłynęło praktycznie w ogóle na obciążenie podczas synchronizacji. Zaimplementowanie zmodyfikowanego skryptu także. Testujemy dalej bo na pewno można coś z tym zrobić.

Co do HF3 wydajność jest w miarę ale tylko na ustawieniu Compatibility Level 2012. Co z SOZ otrzymuję teraz jako wytyczną, zalecane ustawienie.

Odcinając się od SQL 2005 chyba nie myśleliście że klienci kupią jakąś inną wersję niż aktualnie dostępną czyli 2014?

Jednym słowem XL nie jest przygotowany na pracę w środowisku SQL 2014 w pełnym zakresie.

User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
oceń
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

updage MoS do wersji 2016.4.1 przeprowadzony. Dodatkowo odpaliłem przesłany przez SOZ skrypt który także miał wpłynąć na synchronizację.

Jednakże serwer który był praktycznie w spoczynku w momencie synchronizacji kilkunastu dokumentów sprzedaży obciążył go na 77% całej mocy obliczeniowej.

Także jeśli są jakieś zmiany to raczej marginalne.

Dodam że nie wiem tak naprawdę co jeszcze zostało zmienione w tej wersji gdyż nie dostałem dokumentacji do tej wersji. Z resztą za każdym razem dokumentacje są z opóźnieniem a podgrywanie w ciemno już powoli przestaje mnie szokować. Na stronie klientów aktualna wersja to 2016.4.0

To samo dotyczy HF3. Plik otrzymałem od partnera ale brak dokumentacji o zmianach funkcjonalnych.

User Avatar
klient
Karol Przybylski
671 pkt
4 pytań
68 odpowiedzi
2 pomysłów
3 komentarzy
30 93%
oceń
 
Karol Przybylski odpowiedział/a
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 831 | odpowiedzi: 2848

Comarch ERP XL

Maciej LachowiczRafał RaczyńskiAgnieszka MaterlaHubert TrzewikWojciech MaciejowskiBarbara Przybylskamaciej bedTymoteusz Wojnarowski
3 lata temu

witam, co do wydajności na rozrachunkach i kompensatach w moim przypadku wydajność wzrasta jeśli zmienię parametr na bazie Compatibility level na 2012. Zauważa się widoczne skrócenie czasu wykonywania czynności. Co do MoS podgram najnowszą wersję, aktualnie zatrzymałem się na 2016.3.0.

Co do synchronizatora esklepu , tak jest osobne zgłoszenie. XL/222228 oraz jeden z wątków w zgłoszeniu XL/196914 dotyczącym updatu do 2016.1.1

Co do księgowań zgodzę się że duży wpływ ma konstrukcja schematów księgowań. Jednakże o większości zmian nie można było wyczytać w żadnej dokumentacji nawet w dokumencie w którym są opisane zmiany funkcjonalne. W innym przypadku można by się na to przygotować lub nawet szybciej zareagować znając przyczynę.

Jednym słowem starajmy się przywrócić działanie co najmniej takie jakie było w wersji 2015.2.4

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł