Odpowiedzi:

User Avatar
pracownik comarch
Sebastian Ozdoba
5 398 pkt
2 pytań
386 odpowiedzi
5 pomysłów
151 komentarzy
301 95%
3 pkt
 
Sebastian Ozdoba odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Comarch ERP e-Sklep w wersji Enteprise takie funkcje dotyczące B2B posiada i w tym kierunku będzie on rozwijany.

M.in w najbliższej wersji (koniec czerwca 2014) pojawi się funkcja indywidualnych cen klientów.

Oprócz tego w kolejnych wersjach m.in pojawią się:
- przeterminowane płatności (synchronizacja z systemów ERP)
- kredyt kupiecki
- specjalna lista produktów dla hurtowników (m.in możliwość dodawania wielu towarów)
- nowe menu grup produktów dla hurtowników
- skrócony proces zamówienia dla B2B
- dedykowane XML dla klientów hurtowni (by mogli pobrać ofertę ze swoimi cenami)

Proszę pisać w tym wątku co jeszcze będzie potrzeba, ta lista jest stale poszerzana a najlepsze Państwa pomysły będą realizowane

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Maciej Firsowicz
1 252 pkt
0 pytań
25 odpowiedzi
24 pomysłów
61 komentarzy
339 100%
oceń
 
Maciej Firsowicz odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Panie Sebastianie, kiedy dokładnie będzie to:

- przeterminowane płatności (synchronizacja z systemów ERP)
- kredyt kupiecki

Czy jest szansa, aby w wersji jesiennej się to pojawiło?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Tomasz Bernacki
436 pkt
0 pytań
26 odpowiedzi
0 pomysłów
12 komentarzy
9 100%
1 pkt
 
Tomasz Bernacki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Witam, w wersjach do końca tego roku będziemy chcieli obsłużyć poniższe funkcjonalności B2B:

  • wystawienie ofery B2B w XML/CSV tj, przygotowanie mechanizmów w których właściciel hurtowni B2B będzie mógł wystawić w postaci XML/CSV dane o swoich produktach by mogłby być pobrane przez jego kooperantów
  • dostosowanie procesu zamówienia pod model B2B, tj. uproszczenie oraz ułatwienie procesu rejestracji i składania zamówienia.
  • prosta lista produktów pod model B2B
  • mechanizm szybkiej realizacji powtarzających się zamówień, tj.umożliwienie ponownego dodania do koszyka towarów z już istniejących zamówień itp.

Punkty o których Pan wspomina będziemy chcieli zrealizować w wersjach późniejszych (2015+), w wersji jesiennej na pewno nie pojawią się.

User Avatar
partner
Michał Śliwicki
551 pkt
4 pytań
24 odpowiedzi
9 pomysłów
12 komentarzy
61 91%
oceń
 
Michał Śliwicki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Proszę mnie uświadomić, w którym miejscu znajdę panel zarządzający B2B?. W pulpicie kontrahenta dla ERPXL jest to ładnie rozwiązane. Konkretna osoba z firmy ma do tego dostęp i odpowiednie prawa. W e-Sklepie każdy może się zarejestrować i zrobić zamówienie - ciężko będzie tym zarządzać.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Sebastian Ozdoba
5 398 pkt
2 pytań
386 odpowiedzi
5 pomysłów
151 komentarzy
301 95%
oceń
 
Sebastian Ozdoba odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Dlaczego kłopotliwa :) ?

Należy odpowiednio skonfigurować narzędzie, sprzedaż B2B a B2C rządzi się innymi prawami.
Niektórzy nasi Klienci posiadają po klika sklepów, które synchronizują się z Optimy i są wydzielone pod B2B, B2C a nawet pod określone branże B2C.

User Avatar
pracownik comarch
Sebastian Ozdoba
5 398 pkt
2 pytań
386 odpowiedzi
5 pomysłów
151 komentarzy
301 95%
oceń
 
Sebastian Ozdoba odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Comarch ERP e-Sklep ma odpowiednie parametry konfiguracyjne, którymi można zamknąć sklep tylko dla określonej grupy Klientów, np. rejestrować klientów tylko z poziomu systemu Comarch ERP Optima, rejestrować ich poprzez dwustopniową rejestrację (administrator potwierdza konto) lub całkowicie wyłączyć rejestrację samodzielną

Odpowiednie parametry są dostępne w
Konfiguracja \ Obszar Klienta oraz w systemie Comarch ERP Optima po załączeniu opcji 'e-Sklep'

Oczywiście do tego trzeba przygotować odpowiedni szablon z ułożeniem odpowiednich pluginów.

User Avatar
użytkownik
Piotr Budzinowski
290 pkt
1 pytań
14 odpowiedzi
0 pomysłów
15 komentarzy
14 85%
-1 pkt
 
Piotr Budzinowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Mam do Pana pytanie: Co poza zarządzeniem uprawnieniami podoba się Panu w Comarch ERP Pulpit Kontrahenta? Których funkcji oczekiwałby Pan, aby działały z Optimą?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Michał Śliwicki
551 pkt
4 pytań
24 odpowiedzi
9 pomysłów
12 komentarzy
61 91%
oceń
 
Michał Śliwicki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Witam Panie Piotrze, generalnie ogólna specyfika działania jak i konfiguracji. Jest prosto czysto i przejrzyście. Jedynym minusem jest to, że aby oglądać sobie raporty w Pulpicie kontrahenta trzeba mieć pełną wersję BI, w tym przypadku BI Start odpada.

Jeżeli chodzi o funkcje, które miałyby działać w OPTIMIE to standardowo zamówienia sprzedaży (czyli RO), widok ofert sprzedaży, generalnie prawie to samo co w XL-u. Wiem, że nie ma reklamacji, produkcji w OPTIMIE no i moduł Serwis też nie byłby aż tak potrzebny. Myślę, że funkcjonalność rodzi dopiero z potrzebami klientów :-)

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Łukasz Bielakiewicz
156 pkt
1 pytań
17 odpowiedzi
1 pomysłów
11 komentarzy
25 96%
-1 pkt
 
Łukasz Bielakiewicz odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

[Usunięte: treść zawierała niezamówioną informację handlową]

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Maciej Firsowicz
1 252 pkt
0 pytań
25 odpowiedzi
24 pomysłów
61 komentarzy
339 100%
2 pkt
 
Maciej Firsowicz odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

System B2B na Optimę jest potrzebny. Klienci pytają o to i koniec końców trzeba korzystać z rozwiązań zewnętrznych.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Zbigniew Czernecki
202 pkt
4 pytań
5 odpowiedzi
6 pomysłów
18 komentarzy
27 100%
oceń
 
Zbigniew Czernecki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

U mnie w firmie przydałby się taki pulpit z możliwością zgłaszania urządzeń do naprawy oraz przeglądaniem statusów zgłoszeń serwisowych danego kontrahenta.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Piotr Budzinowski
290 pkt
1 pytań
14 odpowiedzi
0 pomysłów
15 komentarzy
14 85%
oceń
 
Piotr Budzinowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

W obrębie obecnego Pulpitu Kontrahenta istnieje możliwość zgłoszenia reklamacji sprzedaży. Na podstawie takiej reklamacji może zostać wystawione zlecenie serwisowe, którego stan realizacji również można śledzić w Pulpicie Kontrahenta. Funkcjonalność ta jest dostępna przy współpracy z Comarch ERP XL.

User Avatar
partner
Paweł Rogoz
25 pkt
0 pytań
0 odpowiedzi
1 pomysłów
1 komentarzy
0 0%
oceń
 
Paweł Rogoz odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
4 lata temu

Też jestem zdania, że przydałby się prosty system B2B dla klientów, który mogą sobie szybko i we własnym środowisku uruchomić - kwestia szybkości przekazywania informacji o zasobach/zamówieniach/fakturach, która przy synchronizacji zawsze trwa jakiś czas. Tutaj działa na bazie systemu logistycznego.
Wg mnie w systemie należałoby obsłużyć najprostsze operacje logistyczne jak: lista cennika/zasobów, składanie zamówień do realizacji w FA/WZ, zgłaszanie reklamacji do faktur, generowanie wydruków dokumentów. Nie chciałbym żeby to był jakiś wielki twór tak jak ma to miejsce w e-sklepie (klienci którym pokazywałem ilość opcji do skonfigurowania, żeby sklep zaczął działać przerazili się i uciekli do konkurencyjnych rozwiązań). Sądzę że oczekują czegoś naprawdę prostego w konfiguracji i działaniu systemu, bez fajerwerków.

User Avatar
klient
Janusz Bukowski
0 pkt
0 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
1 komentarzy
0 0%
oceń
 
Janusz Bukowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel

Temat umarł ??

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
użytkownik
Piotr Budzinowski
290 pkt
1 pytań
14 odpowiedzi
0 pomysłów
15 komentarzy
14 85%
1 pkt
 
Piotr Budzinowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4432 | odpowiedzi: 17860

Optima

Izabela StefaniakNatalia KurczewskaSylwia MalickaPaweł BrzostowskiGrzegorz MasternakMarta KornaszAneta KrzyżowskaArtur Hendzel
Ta odpowiedź została skomentowana

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł