klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
6 pkt

Słabe strony Altum - wolna praca i inne

Jacek Pietsch zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof TrzaskaMirosława Rosochacka

Szanowni Państwo,

Minął rok od kiedy wdrożyliśmy altum w pierwszym oddziale. Uznaliśmy, że daliśmy Comarchowi i parterowi wystarczająco dużo czasu na usunięcie poważnych usterek z którymi borykamy się do dnia dzisiejszego.

Nadszedł więc czas na poinformowanie o tym fakcie szerszego grona osób zainteresowanych systemem Comarch ERP Altum, tak aby byli świadomi tego na co się decydują.

Poniżej przedstawiam listę napoważniejszych problemów jakie w znaczący sposób utrudniają firmie normalne funkcjonowanie:

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.

2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

To zaledwie 4 najpoważniejsze wady systemu ERP Altum. Do tego dochodzi cała seria nieobsługiwanych wyjątków, przekłamań przy generowaniu dokumentów (ilości na WZ nie zgodne z FS), zawieszanie się itd.

To zmusza nas do tworzenia coraz to nowych procesów BPM i raportów do wyłapywania tych błędów mogących mieć poważne konsekwencje finansowe.

Jak mamy wytłumaczyć 50 pracownikom, że ten nowoczesny system, który miał usprawnić pracę we wszystkich obszarach działalności firmy, działa wolniej niż Sage sprzed 10 lat a i z funkcjonalnością zdaje się być o krok do tyłu?

Czasu poświęconego na długie godziny analizowania problemów z wydajnością już nikt nam nie zwróci...

Przed nami aktualizacja do wersji 2016.5 - podzielę się wrażeniami po pierwszych kilku dniach pracy.

Odpowiedzi:

User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
2 pkt
 
Jacek Pietsch odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
2 lata temu

Dla zainteresowanych, zamieszczam rzetelną aktualizację opisanej wyżej sytuacji. Z braku czasu, mogłem zrobić to dopiero teraz.

Na wstępie garść pochwał dla wsparcia Comarch. Błyskawiczna reakcja na zgłoszenia i duże zaangażowanie w rozwiązanie problemów to coś czego nie można odmówić obsłudze technicznej systemu Altum. W ramach aktywnego abonamentu na asystę, specjaliści zaangażowali się w analizę problemów i opracowanie rozwiązań.

ad 1.

Po wprowadzeniu zmian i zalecanych kroków, związanych z utrzymaniem i konserwacją bazy danych, odnotowaliśmy wyraźny wzrost wydajności.

Aktualizacja Altum do wersji 2016.5.6 przyniosła kolejną porcję usprawnień a czas uruchamiania systemu został zredukowany z ok 90s do zaledwie 20s.

ad 2.

Zmodyfikowaliśmy nieco konfigurację programu do łączenia urządzeń fiskalnych z systemem Altum. Osiągnęliśmy zadawalające rezultaty. Nie obeszło się jednak bez dodatku napisanego przez partnera a i tak sytuacja nie jest idealna. Dlatego z niecierpliwością wypatrujemy funkcji łączenia drukarek z systemem ERP przy użyciu protokołu TCP/IP. Przypomnę, że w tej chwili do dyspozycji jest tylko COM.

ad 3.

Problem BPM jest w zasadzie w pełni rozwiązany. Nie będę tutaj opisywał szczegółów ale pojawiające się incydenty była związane z błędnymi procesami lub błędną konfiguracją instalacji.

ad 4.

Sytuacja została opanowana chociaż prócz modyfikacji ustawień nie obeszło się bez kilku "łatek" i rozszerzeń.

Jak widać, dzięki wsparciu producenta, udało się rozwiązać wyszczególnione zagadnienia.

Odpowiadając na pytanie Pana Przemysława Janczaka - podniesienie wersji do 2016.5.6 przyniosło nowe błędy. Najwięcej zastrzeżeń bo upgradzie mieliśmy do stabilności działania modułu księgowego i inwentaryzacji. Jednak dzięki szybkiej reakcji asysty, wszystko wróciło do normy.

Przed nami upgrade do 2017, mamy nadzieję na dalszą poprawę wydajności jak i funkcjonalności. Z dokumentu opisującego zmiany w nowej wersji, wnioskuję, że Comarch, dobrze odczytuje potrzeby swoich klientów. Wygląda na to, że zrobiono sporo dobrego w zakresie ergonomii ekranów, funkcjonalności modułów księgowych jak i łatwości personalizacji systemu.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Kamil G. Siudek
0 pkt
3 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Kamil G. Siudek odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />

Witam,

Można poprosić jak idzie obecnie praca na Altum w wersji 2018? System działa już wydajnie i stabilnie? Można poprosić o orientacyjną skalę wdrożenia.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
oceń
 
Jacek Pietsch odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />

Po aktualizacji nowe problemy z wydajnością. Wszystko wróciło do punktu wyjścia. Niestety to się chyba skończy tak samo jak w przypadku Pana Marka Modlińskiego. Życzę stalowych nerwów...

Na domiar złego, Pan Wojciech Sitarski (kierownik asysty Altum) już nie pracuje w Comarch, a był jedyną osobą, która ratowała sytuację.

User Avatar
partner
Marek Gołosiński
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Marek Gołosiński odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />

Dzień dobry.
Proszę o informację jak wygląda sytuacja dzisiaj.
Z góry dziękuję za odpowiedź.   
Pozdrawiam

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
oceń
 
Jacek Pietsch odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />

Po aktualizacji nowe problemy z wydajnością. Wszystko wróciło do punktu wyjścia. Niestety to się chyba skończy tak samo jak w przypadku Pana Marka Modlińskiego. Życzę stalowych nerwów...

Na domiar złego, Pan Wojciech Sitarski (kierownik asysty Altum) już nie pracuje w Comarch, a był jedyną osobą, która ratowała sytuację.

User Avatar
klient
Marek Modliński
267 pkt
10 pytań
15 odpowiedzi
2 pomysłów
0 komentarzy
7 100%
oceń
 
Marek Modliński odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
2 lata temu

To brawo i gratuluję. Ja jednak zrezygnowałem z Altuma. Niestety w moim przypadku zainteresowanie i chęć pomocy ze strony Comarcha pojawił się w momencie kiedy wypowiedziałem im umowę na rzecz innego systemu. Więc moje przygoda z Comarch Altum uznaję za zakończoną - niestety z bardzo negatywnymi wrażeniami.

User Avatar
klient
Marek Modliński
267 pkt
10 pytań
15 odpowiedzi
2 pomysłów
0 komentarzy
7 100%
oceń
 
Marek Modliński odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Odrazu Panu odpowiem. Aktualizacja nic nie zmienia :) Ja nawet boje się ze swoim partnerem instalować nowe wersje bo w ostatniej było tak, że poprawka nie związana zupełnie z Pulpitem Kontrahenta - zablokowała możliwośc składania zamówień przez klientów. Mój partner szybko postawił na nogi system ale niesmak ponownie pozostał. Dlatego zastanawiałem się ostatnio dość mocno, czy w ogóle płacić roczną opłatę wartości 15% licencji za możliwości aktualizowania systemu.

User Avatar
pracownik comarch
Wojciech Sitarski
177 pkt
0 pytań
12 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
12 91%
1 pkt
 
Jacek Pietsch potwierdził, że ta odpowiedź jest najlepsza i wystarczająca
Wojciech Sitarski odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Witam,

Po pojawieniu się powyższego posta skontaktowaliśmy się z Partnerem aby wyeliminować opisane przez Pana problemy na wdrożeniu.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Marek Modliński
267 pkt
10 pytań
15 odpowiedzi
2 pomysłów
0 komentarzy
7 100%
oceń
 
Marek Modliński odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Rozumiem, że dotyczyć to będzie obu instalacji. Pana Jacka i mojej. Mój partner nic nie wie o kontakcie od Panów.

Dziś kolejna uwaga od klientów dotycząca P-K od Altum. Generowanie faktur z systemu b2b bardzo długie około 30sekund.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Wojciech Sitarski
177 pkt
0 pytań
12 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
12 91%
oceń
 
Wojciech Sitarski odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Witam,

Do problemów opisanych przez Pana Jacka Partner wdrażający zgłosił na System Obsługi Zgłoszeń szczegóły pozwalające na zajęcie się tematem. Prosiłbym o analogiczne działanie ze strony Pana Partnera.

User Avatar
użytkownik
Przemysław Janczak
20 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Przemysław Janczak odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Szanowny Panie Jacku,

Ciekaw jestem jak tam zdrowie po aktualizacji wersji. U mnie kilka siwych włosów przybyło i cały czas przybywa. Zastanawiam się, kto tak naprawdę odpowiada za utrzymanie jakości produktu? A może takiej osoby nie ma?A to ERP przed nazwą to chyba inny akronim niż myślałem.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
oceń
 
Jacek Pietsch odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Jesteśmy na etapie testów. Środowisko produkcyjne jeszcze pracuje na starszej wersji.

Mógłby Pan powiedzieć coś więcej na temat swoich problemów?

Póki co testy nie wykazały nic niepokojącego ale wiadomo, że nie jesteśmy w stanie zasymulować w 100% rzeczywistego wykorzystania systemu.

User Avatar
klient
Marek Modliński
267 pkt
10 pytań
15 odpowiedzi
2 pomysłów
0 komentarzy
7 100%
oceń
 
Marek Modliński odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Panie Przemku, Niestety nikt tego nie wie czy ktokolwiek nad tym sprawuje kontrolę. Nie rozumiem jak tak duża firma może sobie pozwolić na taki słaby produkt. To nie jest znowu taki młody system 7 lat jeżeli dobrze pamiętam. Musimy pisać wszędzie gdzie można o jego wadach wtedy może zajmą się problemem jak im akcje zaczną spadać.

User Avatar
pracownik comarch
Wojciech Sitarski
177 pkt
0 pytań
12 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
12 91%
8 pkt
 
Wojciech Sitarski odpowiedział/a
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 75 | odpowiedzi: 315

Comarch ERP Altum

Tomasz MalickiMarcin RaszkaPaweł PilacińskiBartłomiej RekowskiMałgorzata KielinRafał FilipczakKrzysztof Trzaska1a">Mirosława Rosoc*****<a href=1a" />
3 lata temu

Witam,
Przesyłam aktualny status opisanych przez Pana problemów.

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.


[WS] Otrzymaliśmy od Klienta namiary na serwer produkcyjny, aby wykonać audyt infrastruktury oraz konfiguracji. Dodatkowo otrzymaliśmy listę scenariuszy, które zdaniem Klienta wolno działały. Na tej podstawie umówiliśmy się na podłączenie się do środowiska, na serwerze uruchomiliśmy program do analizy wykorzystania zasobów oraz program zbierający dane wymieniane między Altum a bazą SQL, wykonaliśmy kilkukrotnie scenariusze, aby zarejestrować uśrednione czasy realizowanych zapytań.
Na podstawie wykonanej analizy infrastruktury i konfiguracji nasze sugestie zostały wdrożone na środowisku produkcyjnym:
• Przebudowa maintenance plan,
• Konserwacja baz pod nowy maintenance plan,
• Dodanie RAMu,
• Uśpienie zbędnych baz danych,
• Czyszczenie WorkflowActivityInstancestracking,
• Usunięcie lub zatrzymanie zbędnych, niewykorzystywanych usług.

Z informacji otrzymanych od Klienta wynika, że wrażenie po pierwszym dniu testów jest pozytywne, jest znacznie płynniej, pewne kosztowne kwerendy wykonują się szybciej.
Dodatkowo, po wykonaniu analizy najbardziej czasochłonnych procedur stwierdziliśmy, że najdłużej są wykonywane zapytania dodane przez rozszerzenia Partnera. W związku z powyższym przesłaliśmy Partnerowi rozszerzenie napisane przez Asystę Techniczną analogiczne do funkcjonalności oczekiwanej przez Klienta. Na podstawie przesłanych materiałów Partner zoptymalizował swoje rozszerzenie i po przeprowadzonych testach wgrał je na środowisko produkcyjne.
Do ostatnio opublikowanej wersji 2016.5.6 zaimplementowaliśmy kolejne optymalizacje, które także na tym wdrożeniu powinny wpłynąć na poprawę szybkości i komfortu pracy Użytkowników.


2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

[WS] Ten punkt wymaga uszczegółowienia. Klient pracuje na MACach, które nie dają możliwości mapowania USB przez RDP. W związku z tym, drukarki są podłączone po TCP/IP z wykorzystaniem dodatkowej przełączki Serial to Ethernet Connector, wraz z zainstalowanym dedykowanym oprogramowaniem do zarządzania komunikacją z drukarkami. Z opisu problemu sytuacja wygląda jakby do systemu Altum nie zawsze docierała informacja zwrotna z drukarki o zafiskalizowaniu paragonu. Skontaktowaliśmy się również z producentem drukarki, który podzielił się z nami informacją, że mają negatywne doświadczenia z wykorzystania przejściówek i ich sterowników. Zalecali podłączyć drukarkę bezpośrednio przez kabel USB. Dodatkowo, otrzymaliśmy od Klienta informację, że na innych komputerach, przy użyciu USB Network Gateway problem nie występuje, ale nie ma możliwości wdrożenia tego rozwiązania na wszystkie komputery.
Podczas szukania sposobów na rozwiązanie tego problemu zasugerowaliśmy m.in. weryfikację ustawienia "keep alive" w kontekście utrzymania połączenia w dedykowanym oprogramowaniu obsługującym komunikację z drukarkami z wykorzystaniem przejściówki. Z informacji otrzymanych od administratora Klienta, zastosowane zmiany skutkowały zdecydowanie mniejszą ilością tego typu problemów i na podstawie obecnej sytuacji administrator stwierdził, że nie ma sensu włączać programu nasłuchującego komunikację z drukarką fiskalną.


3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

[WS] Po przeniesieniu usługi z serwera terminali na serwer SQL w ciągu miesiąca została ona zatrzymana 4 razy. Komunikat sugerował problem z nawiązaniem połączenia z bazą danych. Z konwersacji z Klientem wynika, że taka sytuacja mogła być spowodowana brakiem dostępu do internetu lub restartem usługi SQL. Dodatkowo przeanalizowaliśmy serwer i logi BPM i stwierdziliśmy, że tylko jeden proces generuje błędy. Sprawdziliśmy czy został zbudowany zgodnie ze sztuką i nie znaleźliśmy nieprawidłowości, wykonaliśmy lokalne testy i nie wywołaliśmy błędu. W związku z faktem, że po przeniesieniu usługi na serwer SQL działała ona stabilnie, zakończyliśmy prace nad tym problemem.


4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

[WS] Zaproponowaliśmy kilka rozwiązań:
• zmniejszenia czasu zwalniania licencji w ustawieniach Menadżera Licencji,
• zmniejszenie czasu wylogowania nieaktywnych użytkowników z poziomu serwera terminali,
• stworzenie odpowiednich grup na serwerze terminali, w związku z niemożnością wylogowania niektórych użytkowników,
• włączenie wielosesyjności dla użytkowników wraz z włączeniem joba uruchamiającego napisany przez nas skrypt ucinający bezczynne sesje dla użytkowników, z wybranych grup, którzy nie mogą mieć >1 sesji.
Na daną chwilę od miesiąca Klient nie odezwał się ponownie z tym problemem.


5. Terminale płatnicze - otrzymałem informację, że terminale nie działają automatycznie z systemem Altum. Dodatkowo po odrzuceniu kart Altum się blokowało. W związku z tym problemem Użytkownicy musieli ręcznie wprowadzać kwoty na terminalach.
Poprosiłem Klienta o zamówienie testowego terminala abyśmy mogli zweryfikować problem. Kiedy terminal się zjawił w sklepie, przyjechaliśmy, podłączyliśmy i nie było komunikacji. Po kontakcie z Asystą Polcardu, zdalnie zmieniono port komunikacyjny, na którym czytnik nasłuchiwał. Komunikacja się powiodła. Wykonaliśmy scenariusz z odrzuceniem karty i nie wywołaliśmy problemu z zablokowaniem się Altum.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł