partner
Michał Śliwicki
552 pkt
4 pytań
24 odpowiedzi
9 pomysłów
12 komentarzy
62 91%
oceń

Błąd wykonania wydruku tekstowego w OPTIMIE

Michał Śliwicki zapytał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4728 | odpowiedzi: 18858

Optima

Piotr ZborowskiJoanna GarbaczMarek KwiatkowskiPIEKARNIA Jacek KotowiczJoanna LisSzymon PerskiPiotr Pawliszyn

Witam wszystkich, mam problem z wydrukami tekstowymy w OPTIMIE po kliknięciu na podgląd bądź od razu na drukarkę wyskakuje komunikat Zła nazwa lub numer pliku. Szlak mnie już trafia z tymi wydrukami tekstowymi w OPTIMIE (wersja najnowsza). Po konsultacji z asystą doradzili mi wykonanie poniższych poleceń - wykonałem ale to nic nie dało.

regsvr32.exe msscript.ocx

regsvr32.exe jscript.dll

regsvr32.exe vbscript.dll

regsvr32.exe wshom.ocx - tutaj niestety wyskakuje błąd

regsvr32.exe msxml3.dll

regsvr32.exe -i shell32.dll

regsvr32.exe OLEAUT32.DLL

Wszystkie komendy zostały wykonane z konsoli cmd i w katalogu SysWoW64 ponieważ system jest 64-bitowy Win 7. Naprawiałem też Rejestr.bat, ale to też nie pomogło. Drukarka, z której korzysta OPTIMA to igłówka, która jest połączona poprzez printserver - mała sieć stworzona w aucie z routerem. W konfiguracji wydruków w ścieżce drukarki mam wpisane parametry zgodnie z zaleceniami Comarch-u czyli \\NazwaKomputera\Nazwa drukarki. Dodam jeszcze, że jak z Windowsa drukuję stronę testową dla drukarki to idzie bez problemu. Myślałem też, że jest to problem uruchamiania skryptów JS/VBScript w OPTIMIE, ale jak z funkcji dodatkowych uruchomię informację to okienko się pojawia bez problemów.

Ma ktoś na to jakieś rozwiązanie?, bo mi już skończyły się pomysły.

Odpowiedzi:

User Avatar
pracownik comarch
Paweł Pilaciński
2 735 pkt
3 pytań
207 odpowiedzi
6 pomysłów
263 komentarzy
344 96%
1 pkt
 
Paweł Pilaciński odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4728 | odpowiedzi: 18858

Optima

Piotr ZborowskiJoanna GarbaczMarek KwiatkowskiPIEKARNIA Jacek KotowiczJoanna LisSzymon PerskiPiotr Pawliszyn
5 lat temu

Z informacji zapisanych w SOZ wynika, że wszelkie operacje rejestrujące wykonywane były przez Pana bez uprawnień Administratora.
Jeżeli wykonanie tych operacji z uprawnieniami Administratora nie dało pozytywnego rezultatu, proszę o wykonanie problematycznego wydruku z włączoną aplikacją Process Monitor, która powinna nam dać odpowiedź, z jakim plikiem jest problem. Zapisany log z Process Monitora proszę przesłać na Asystę w wątku, który w tym temacie już Pan otworzył.

User Avatar
partner
Krzysztof Dubowski
58 pkt
1 pytań
4 odpowiedzi
1 pomysłów
0 komentarzy
4 25%
oceń
 
Krzysztof Dubowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4728 | odpowiedzi: 18858

Optima

Piotr ZborowskiJoanna GarbaczMarek KwiatkowskiPIEKARNIA Jacek KotowiczJoanna LisSzymon PerskiPiotr Pawliszyn
5 lat temu

WItam

Proszę spróbować zamapować "wirtualny" port LPT

poleceniem:

net use LPT1 \\sciezka sieciowa\udostepniona drukarka

Następnie wydruki tekstowe "puszczać" na ten port a nie na drukarkę

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Piotr Baka
6 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
1 pomysłów
0 komentarzy
7 100%
1 pkt
 
Piotr Baka odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4728 | odpowiedzi: 18858

Optima

Piotr ZborowskiJoanna GarbaczMarek KwiatkowskiPIEKARNIA Jacek KotowiczJoanna LisSzymon PerskiPiotr Pawliszyn

Problem się pojawił identycznie w Windows 10 64-bit.

OKI3320 podpięta lpt1 do jednego komputera. Udostępniona, uprawnienia full (wg windows dla wszystkich użytkowaników).

Mapowanie net use lpt3: \\komputer\oki3320 - przechodzi prawidłowo na drugim komputerze. Stan portu OK. Drukarka jest widoczna w sieci, jest dodana w windows na tym drugim komputerze.

I teraz wydruk z Optimy na LPT3 i mamy komunikat:

Runtime Error 70 in line 128. Brak uprawnień [Brak uprawnień (02146828218)|Microsoft Jscript - błąd czasu wykonywania]

No i jest po temacie ... można sobie sprawdzać, mapować, cudować ... a i tak efekt ten sam. Nie działa to niestety. Jakieś pomysły?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Łukasz Walter
28 880 pkt
120 pytań
2597 odpowiedzi
65 pomysłów
707 komentarzy
3088 96%
oceń
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4728 | odpowiedzi: 18858

Optima

Piotr ZborowskiJoanna GarbaczMarek KwiatkowskiPIEKARNIA Jacek KotowiczJoanna LisSzymon PerskiPiotr Pawliszyn

Mamy ten sam problem który udaje się wyeliminować dopiero gdy podłączamy drukarkę bezpośrednio do portu LPT i nie instalujemy jej sterowników.

Na WIndows 7 zero problemu, na Windows 10 problem z obsługą wydruków z linii poleceń ponieważ Windows 10 zabiera sobie pełną kontrolę nad sterownikiem.

User Avatar
partner
Robert Odważny
140 pkt
3 pytań
55 odpowiedzi
5 pomysłów
13 komentarzy
38 100%
oceń
 
Robert Odważny odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4728 | odpowiedzi: 18858

Optima

Piotr ZborowskiJoanna GarbaczMarek KwiatkowskiPIEKARNIA Jacek KotowiczJoanna LisSzymon PerskiPiotr Pawliszyn

Trzeba jeszcze się upewnić, że nie ma fizycznie portu LPT1 w menadżerze urządzeń. Jak jest, to zmienić go na inny numer LPT. Mapowany port nie może istnieć fizycznie, bo wyskakuje błąd uprawnień.

Ale z komunikatów podanych na początku to raczej problem z generowaniem wydruku niż z jego wysłaniem do drukarki (jeśli nawet podglądu nie można obejrzeć).

moim zdaniem wpisanie w parametrach optimy ścieżki do drukarki jest lepsze niż mapowanie dysku. Ale to tylko moje zdanie :)

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł