klient
Przemysław Dmochowski
4 916 pkt
21 pytań
222 odpowiedzi
49 pomysłów
192 komentarzy
482 90%
16 pkt

Zapis kolejnych zmian statusów napraw modułu Serwis

Przemysław Dmochowski napisał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1347 | odpowiedzi: 17878

Optima

Anna MatuszakPiotr ZborowskiMarcin LiszewskiStanisław PachaczEWA SZCZEPANIAKMaciej WłodarczykArtur NakoniecznyWojciech Sałański
Serwis
Serwis pomysłów: 41 | odpowiedzi: 305

Magdalena KampaPaweł BrzostowskiPiotr BrzozowskiWłodzimierz DuvalPiotr BartosiakWojtusik WaldemarPrzemysław SwatJurek Ogórek

Brakuje takiego loga kolejnych zmian statusów w serwisie np.

1. przyjęto (data)

2. podjęto naprawę (data)

3. zdiagnozowano usterki (data)

3. Wysłano zapytanie o akceptację kosztów (data)

4. otrzymano akceptację (data)

...a ja mam nawet gotowy na to przepis, tylko żeby Autorzy zechcieli z niego skorzystać ;)

Odpowiedzi:

User Avatar
partner
Łukasz Walter
28 588 pkt
113 pytań
2492 odpowiedzi
63 pomysłów
696 komentarzy
2871 96%
2 pkt
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Jak widać za mało firm korzysta z tego modułu żeby zdobyć odpowiednią ilość głosów. Ja jestem za, bo to bardzo dobry pomysł w tym niszowym module.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Przemysław Dmochowski
4 916 pkt
21 pytań
222 odpowiedzi
49 pomysłów
192 komentarzy
482 90%
2 pkt
 
Przemysław Dmochowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Tu nie chodzi tylko o moduł serwisowy (który uważam za dość kulawy w porównaniu do pozostałych modułów) bo logowanie zmian - powinno być standardem w systemach klasy ERP.

W ogóle podejście do tematu w modelu: 1 naprawa(zlecenie)=1 urządzenie to już jest nieporozumienie.

Zlecenie serwisowe powinno mieć swoje pozycje - podobnie jak dokumenty handlowe. Często klient przysyła do naprawy kilka różnych urządzeń w jednej paczce i oczekuje odesłania wszystkich razem.

Teraz jak mamy 50 czytników do naprawy to jedziemy 50 x ctrl-insert :p

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Przemysław Dmochowski
4 916 pkt
21 pytań
222 odpowiedzi
49 pomysłów
192 komentarzy
482 90%
oceń
 
Przemysław Dmochowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Mamy nadane atrybuty: NR_SERYJNY, TYP_ZLECENIA_SERW, gdzie Klient deklaruje tryb naprawy ale sprawdzamy to jeszcze w innym systemie, który mieliśmy zanim wdrożono optimę.

Takie rzeczy jak płatność i sposób odbioru mamy niesformalizowane bo 99% to przelew i wysyłka - w innych wypadkach ląduje to w jakimś opisie.

User Avatar
klient
Artur Malik
758 pkt
5 pytań
9 odpowiedzi
13 pomysłów
85 komentarzy
127 92%
0 pkt
 
Artur Malik odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Mam pytanie Panie Przemku

a jak załatwiacie na zleceniu formę płatności - czyli technik naprawia i skąd wie że:
- towar jest na gwarancji ( jest karta - a czy numer karty jest w systemie)
- płatność przelew / gotówka / umowa serwisowa - gdzie to znaczycie

Transport jaki : odbiór osobisty klienta / dostawa serwis / dostawa kurier
gdzie to wszystko zapisać.

User Avatar
klient
Piotr Warda
2 897 pkt
18 pytań
155 odpowiedzi
25 pomysłów
100 komentarzy
173 68%
3 pkt
 
Piotr Warda odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Mała dygresja - jak widać podejście "ilości +" nie zawsze powinno być podstawowym kryterium w kwestii wprowadzania zmian.

Swoją drogą - zmiana statusu w serwisie (z datą zmiany) to ... podstawa a nie dodatkowa funkcja. Szczególnie, jeśli trwa to dłużej niż jeden dzień i dotyczy to szczególnie postępowania w kwestii niezgodności towaru z umową (tzw. ustawa konsumencka). Postepowanie te jest bardziej restrykcyjne od zwykłego postepowania reklamacyjnego z tytułu rękojmi lub gwarancji (k.c.).

Historia postępowania może być niezbędna w przypadku mediacyjnego lub sądowego dochodzenia roszczeń przez klienta.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Przemysław Dmochowski
4 916 pkt
21 pytań
222 odpowiedzi
49 pomysłów
192 komentarzy
482 90%
0 pkt
 
Przemysław Dmochowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Takie podejście jest również ważne - ale to już "wysokoszczeblowe kwestie s*****1e" :)

Ja raczej o bardziej przyziemnych sprawach...

U nas rozwiązałem to przez dodanie odpowiedniego triggera, który przy każdej zmianie statusu - dopisuje tę zmianę jako notatka i jest super.

User Avatar
klient
Piotr Bartosiak
717 pkt
19 pytań
36 odpowiedzi
17 pomysłów
26 komentarzy
97 98%
1 pkt
 
Piotr Bartosiak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Przyłączam się.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Witold Polański
83 pkt
2 pytań
4 odpowiedzi
1 pomysłów
4 komentarzy
13 23%
-6 pkt
 
Witold Polański odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik
4 lata temu

Przemysław, najpierw cytat z Twojego pitolenia: "a ja mam nawet gotowy ...... tylko .... skorzystać;)" . Co ty chcesz osiągnąć w ramach tej konwersacji? Pitolisz, a nie mówisz co chcesz naprawić. To tak jak z tymi kochającymi inaczej. Niby chcą ale nie mogą, więc pitolą, że mogą, tylko nie chcą, bo nie mogą, więc kochają inaczej, bo normalnie nie mogą. Czy możesz w następnych postach KONKRETNIE o co Tobie chodzie, a nie tak pitolić.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Przemysław Dmochowski
4 916 pkt
21 pytań
222 odpowiedzi
49 pomysłów
192 komentarzy
482 90%
2 pkt
 
Przemysław Dmochowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4442 | odpowiedzi: 17878

Optima

Robert KlisiewiczJoanna StanisławskaKamil WesołowskiPaweł MiczkaMarta OrleckaKatarzyna Fossa-SzczepaniakMariusz KołaczMarta Kornasz
Serwis
Serwis pytań: 94 | odpowiedzi: 305

A.P. ButscherMałgorzata StachurskaMichal PawlakTeresa BąkabatorPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakMarek Słowik

.. wyciągam to ze starszego komentarza, żeby było lepiej widać...

"U nas rozwiązałem to przez dodanie odpowiedniego triggera, który przy każdej zmianie statusu - dopisuje tę zmianę jako notatka i jest super."

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł