klient
Sławomir Piernicki
80 pkt
8 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń

problem z połączeniem z serwerem

Sławomir Piernicki zapytał/a o
Ogólne
Ogólne pytań: 481 | odpowiedzi: 2949

Magdalena GrygaMałgorzata ProchackaKarolina HarasiemionekBeata CzieslaTomasz SzkudlarekRafał MastalerzPiotr ZarzyckiJoanna Szyszkowska
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5112 | odpowiedzi: 20296

Optima

Arkadiusz ZygmuntMagdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech Płacheta

Witam

mam problem z połączniem z serwerem - komunikat w załączniku. W dniu wczorajszym dokonałem aktualizacji WINDOWS 10 zarówno na serwerze jak i na komputerze. Nie wiem czy aktualizacja ma na to wypływ ponieważ koleżanka która ma tą samą wersję jednak poprzednią kompilację spokojnie działa i pracuje na optimie. Logując się przez zdalny pulpit system optima działa i można pracować. Ale w sieci nie chce opalić

Odpowiedzi:

User Avatar
partner
Rafał Cebulski
7 006 pkt
3 pytań
1866 odpowiedzi
10 pomysłów
59 komentarzy
1218 98%
oceń
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pytań: 481 | odpowiedzi: 2949

Magdalena Gryga1a">Małgorzata Proc*****<a href=1a" />Karolina HarasiemionekBeata CzieslaTomasz SzkudlarekRafał MastalerzPiotr ZarzyckiJoanna Szyszkowska
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5112 | odpowiedzi: 20296

Optima

Arkadiusz ZygmuntMagdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech Płacheta

Na początek sprawdziłbym na stanowisku gdzie zainstalowany jest SQL czy uruchomiona jest usługa SQL Server Browser

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Sławomir Piernicki
80 pkt
8 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Sławomir Piernicki odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pytań: 481 | odpowiedzi: 2949

Magdalena Gryga1a">Małgorzata Proc*****<a href=1a" />Karolina HarasiemionekBeata CzieslaTomasz SzkudlarekRafał MastalerzPiotr ZarzyckiJoanna Szyszkowska
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5112 | odpowiedzi: 20296

Optima

Arkadiusz ZygmuntMagdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech Płacheta

kurczę widzę ze nie ogarnę :( chyba to zbyt trudne

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Hubert Trzewik
656 pkt
34 pytań
80 odpowiedzi
6 pomysłów
6 komentarzy
74 98%
oceń
 
Hubert Trzewik odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pytań: 481 | odpowiedzi: 2949

Magdalena Gryga1a">Małgorzata Proc*****<a href=1a" />Karolina HarasiemionekBeata CzieslaTomasz SzkudlarekRafał MastalerzPiotr ZarzyckiJoanna Szyszkowska
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5112 | odpowiedzi: 20296

Optima

Arkadiusz ZygmuntMagdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech Płacheta

Faktycznie zacznij od dokumentu wskazanego przez Bartłomieja. Ale gdyby ten artykuł zbyt skrótowy, to proponuję googlować/youtubować "cannot connect do MSSQL", bo problem jest ogólniejszy (nie ogranicza się do aplikacji od Comarch). Jest kilka punktów do sprawdzenia.

User Avatar
klient
Łukasz Jajor
66 pkt
4 pytań
52 odpowiedzi
1 pomysłów
3 komentarzy
21 100%
oceń
 
Łukasz Jajor odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pytań: 481 | odpowiedzi: 2949

Magdalena Gryga1a">Małgorzata Proc*****<a href=1a" />Karolina HarasiemionekBeata CzieslaTomasz SzkudlarekRafał MastalerzPiotr ZarzyckiJoanna Szyszkowska
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5112 | odpowiedzi: 20296

Optima

Arkadiusz ZygmuntMagdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech Płacheta

Wyłącz też na chwilę zaporę w windowsie na serwerze i kliencie i zobacz czy aktualizacja czegoś nie poblokowała.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Sławomir Piernicki
80 pkt
8 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Sławomir Piernicki odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pytań: 481 | odpowiedzi: 2949

Magdalena Gryga1a">Małgorzata Proc*****<a href=1a" />Karolina HarasiemionekBeata CzieslaTomasz SzkudlarekRafał MastalerzPiotr ZarzyckiJoanna Szyszkowska
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5112 | odpowiedzi: 20296

Optima

Arkadiusz ZygmuntMagdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech Płacheta

dzięki pomocy naszego partnera XLE temat rozwiązany (Panie Kamilu dzięki)

Podczas aktualizacji Windows na serwerze został zmieniony port.

Niby trywialne - ale trochę trwało aby do ogarnąć eliminując po kolei zdarzenia.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i opinię.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Adam Błaszczyk
0 pkt
0 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Adam Błaszczyk odpowiedział/a
Ogólne
Ogólne pytań: 481 | odpowiedzi: 2949

Magdalena Gryga1a">Małgorzata Proc*****<a href=1a" />Karolina HarasiemionekBeata CzieslaTomasz SzkudlarekRafał MastalerzPiotr ZarzyckiJoanna Szyszkowska
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5112 | odpowiedzi: 20296

Optima

Arkadiusz ZygmuntMagdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech Płacheta

Do dobrego obyczaju należy dzielić się wiedzą na tym forum. Poprosimy o więcej informacji, może rozwiązanie przyda się komuś w przyszłości.

Ta odpowiedź została skomentowana

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł