klient
Jakub Prażmowski
320 pkt
11 pytań
23 odpowiedzi
4 pomysłów
2 komentarzy
31 100%
5 pkt

Wszystko.pl - rozwój

Jakub Prażmowski napisał/a o
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 167 | odpowiedzi: 2879

Sebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak
usługa Wszystko
usługa Wszystko pomysłów: 4 | odpowiedzi: 95

brakMaciej LudwigJakub Prażmowski

Wszytko.pl ma być wartością dodaną dla firm które mają sklep internetowy. Według mnie nie jest to wartość istotna z punktu widzenia biznesowego. Po pierwsze wymaga dużego nakładu pracy (brak automatyzacji synchronizacji opisów) należy każdy opis skopiować pojedynczo ze sklepu do wszytko.pl.i dodatkowo jeszcze go aktualizować. 

Po drugie promowanie jest głównie poprzez wyskakujące okno wśród klientów (wyłączone przez mnie) jak zaczynają pracę. Jako pracodawca nie chcę aby pracownicy wyszukiwali cokolwiek w trakcie pracy. Wszystko.pl powinno pozycjonować produkty udostepnione w platformie po przez google tak aby potencjalni klienci z poziomu google wchodzili bezpośrednio na produkty wszystko.pl. Nie spotkałem się nigdy aby cokolwiek było promowane. 

Jeżeli przez 2 lata weszło słownie jedno zamówienie i jedno zapytanie to gdzie tutaj wartość dodana dla firmy?

Odpowiedzi:

User Avatar
klient
Karol Jabłoński
27 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
2 100%
1 pkt
 
Karol Jabłoński odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 167 | odpowiedzi: 2879

Sebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak
usługa Wszystko
usługa Wszystko pytań: 43 | odpowiedzi: 95

jacek.budkowskiIwona Rogucka GóralJoanna RębaczMirela ChomontMagdalena DzielickaJoanna JóźwiakNatalia KurczewskaPiotr Pawliszyn

Niestety wygląda to tak, jakby wszystko.pl zostało pozostawione same sobie bez promowania. Biorąc pod uwagę ilość sklepów, które są na wszystko.pl to ruch jest bardzo niski (dołączam zdjęcie ze strony do sprawdzenia ruchu) ilość słów w top 10 też jest na niskim poziomie jak na taką ilość produktów, które wrzucamy jako użytkownicy. Czasem jednak widzę linki w google na pierwszej stronie do wszystko.pl pokazujące moją ofertę z e-sklepu. Nie płacimy za dostęp do wszystko.pl i pewnie to jeden z powodów braku promowania tej platformy

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Jakub Prażmowski
45 pkt
2 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
1 komentarzy
0 0%
oceń
 
Jakub Prażmowski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 167 | odpowiedzi: 2879

Sebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak
usługa Wszystko
usługa Wszystko pytań: 43 | odpowiedzi: 95

jacek.budkowskiIwona Rogucka GóralJoanna RębaczMirela ChomontMagdalena DzielickaJoanna JóźwiakNatalia KurczewskaPiotr Pawliszyn
4 d. temu

Allegro znowu podnosi opłaty i monopolizuje rynek poprzez powiązanie darmowych dla kupującego przesyłek z uzależnieniem od wskazanych firm kurierskich. (od marca część darmowej opłaty spadnie na sprzedawcę)  Jest dobry moment na konkurencyjne (tańsze) portale. Sprzedaż na Allegro staje się coraz bardziej kosztowna, ale brak ciągle innej platformy. 

W przypadku Wszystko.pl jest bardzo wiele zastrzeżeń. Do tego sam początek z wystawieniem produktów jest bardzo pracochłonny.  Jeżeli jest opis na sklepie w E-commerce Comarch, jeżeli są zdjęcia, to wystawienie ich we wszysko.pl powinno być automatyczne razem z opisami. Jakakolwiek zmiana w sklepie powinna być łatwa do przeniesienia do wszystko.pl. W obecnej chwili aby wstawić jeden produkt i skopiować opisy ze sklepu należy kliknąć 10 do 13 razy przy 2000 produktów to jest 3-5 dni bezsensownego klikania.

Pytanie retoryczne, ile produktów mogłoby się znaleźć w tym sklepie (wszystko.pl) w ciągu kilku tygodni od wprowadzenia takiej funkcjonalności?

User Avatar
klient
Marcin Liszewski
1 096 pkt
9 pytań
63 odpowiedzi
68 pomysłów
118 komentarzy
625 97%
1 pkt
 
Marcin Liszewski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 167 | odpowiedzi: 2879

Sebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak
usługa Wszystko
usługa Wszystko pytań: 43 | odpowiedzi: 95

jacek.budkowskiIwona Rogucka GóralJoanna RębaczMirela ChomontMagdalena DzielickaJoanna JóźwiakNatalia KurczewskaPiotr Pawliszyn
4 d. temu

Przed chwilą właśnie pierwszy raz w życiu wszedłem na stronę wszystko.pl. Wizyta trwała ok.90 sekund. Cóż ujrzałem: Jakaś herbatka na nerwy i sen, jakaś czapka się pokazała. Jeden (!!!) (słownie - jeden) telefon komórkowy z serii "dla seniora". Szaleństwo po prostu. Biznes głosuje pieniędzmi i czasem poświęconym na korzystanie z oferty.

W dodatku portal, czy jak to tam fachowo wytwór nazwać, nie zachęca do jakichkolwiek aktywności już samym wyglądem - smutny jakiś taki, wycofany.... Jakby A***gro, przepuszczone przez filtr "trzeci tydzień listopadowego dżdżu". Po co to komu? Ktoś za to płaci?

Szkoda środków na utrzymywanie czegoś takiego. Trzeba sobie po prostu powiedzieć - Proszę Państwa, za późno. Nie da się.

PS. Niestety - żelazne prawo monopolu działa. Pamiętam przełom wieków i raczkujący rynek e-commerce, pierwsze sklepy internetowe, darmowe portale aukcyjne (w tym A****ro). Niestety (dla planktonu takiego jak wszystko.pl), ewolucja nastąpiła, tort się upiekł i jest już pokrojony. I nawet, jeśli ktoś chce sprzedawać poza monopolem, to trudno wbić się na rynek inaczej niż przez monopol. Są różne próby, ale nawet pierwowzór A - ebay w Polsce sukcesu nie osiągnął. Nie pomoże nawet wpompowanie milionów (słownie - milionów) PLNów w promocję. Miliony PLNów to mało.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 712 pkt
133 pytań
2859 odpowiedzi
73 pomysłów
733 komentarzy
3572 96%
oceń
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 167 | odpowiedzi: 2879

Sebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak
usługa Wszystko
usługa Wszystko pytań: 43 | odpowiedzi: 95

jacek.budkowskiIwona Rogucka GóralJoanna RębaczMirela ChomontMagdalena DzielickaJoanna JóźwiakNatalia KurczewskaPiotr Pawliszyn
3 d. temu
Jeden z moich klientów korzysta z wszystko.pl i sobie chwali. Ma tam produkty specjalistyczne które znajdziesz tez na Allegro, Ceneo ale najważniejsze dla niego, że za darmo jest z oferta w internecie.
User Avatar
partner
Adam Grędys
164 pkt
1 pytań
130 odpowiedzi
3 pomysłów
29 komentarzy
150 98%
oceń
 
Adam Grędys odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 167 | odpowiedzi: 2879

Sebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak
usługa Wszystko
usługa Wszystko pytań: 43 | odpowiedzi: 95

jacek.budkowskiIwona Rogucka GóralJoanna RębaczMirela ChomontMagdalena DzielickaJoanna JóźwiakNatalia KurczewskaPiotr Pawliszyn
3 d. temu

@Marcin, nie podzielam Twojego czarnowidztwa.

Oprócz Allegro jest chociażby dawna Tablica - czyli OLX. Ma się dobrze.

Oczywiście, nie jest to portal sprzedażowy, tylko ogłoszeniowy.

IMO wystarczy mocny i szybki system, prosty interfejs, coś w stylu dawnego Allegro, jakie było lat temu kilka czy kilkanaście (można podejrzeć w WayBack) i nieco ruchu. Reszta rozkręci się sama.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Marcin Liszewski
1 096 pkt
9 pytań
63 odpowiedzi
68 pomysłów
118 komentarzy
625 97%
oceń
 
Marcin Liszewski odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 167 | odpowiedzi: 2879

Sebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak
usługa Wszystko
usługa Wszystko pytań: 43 | odpowiedzi: 95

jacek.budkowskiIwona Rogucka GóralJoanna RębaczMirela ChomontMagdalena DzielickaJoanna JóźwiakNatalia KurczewskaPiotr Pawliszyn
3 d. temu

Jako przeciwnik wszelkich monopoli, czy choćby oligopoli życzę wszystkiego najlepszego.

Niestety, realia są, jakie są:

OLX jest przykładem na coś dokładnie przeciwnego, niż piszesz, bo OLX i Allegro ...należą do tej samej grupy kapitałowej.

:)

Podobnie jak otodom, otomoto i Ceneo. Integracja tych kiedyś niezależnych portali postępuje. Albo w sposób bardziej widoczny jak Ceneo-Allegro, albo "podprogowy" - czyli wykorzystywania danych o aktywnościach użytkowników. Jest kwestią kilku lat, a wszystkie te usługi będą bazować na jednym layoucie i silniku "marketingowym" , i będą pozycjobować/promować /oferować/sprzedawać wszystko od spinacza do biurowca. Zgarniając 80%rynku. Pozostałe 20% nie będzie łatwe do ugryzienia. Tam już są duże sklepy własne i specjalistyczne, które wolą pozycjonować się przez instrumenty monopolistów - na naszym rynku - grupa QXL , + portale należące do  RAS (skąpiec i opineo), plus globalne - z G i FB na czele.

Na sprzedaż uniwersalną wszystko.pl miejsca nie ma. Chyba, że ktoś zaryzykuje setki milionów PLNów. A na to Comarchu i jego klientów nie stać. Nie stać również na czekanie, aż wszystko.pl urośnie. Słupki i wykresy mają rosnąć już. 

Może C poda dane:

- ile transakcji i o jakiej wartości zawarto w 2019 przez wszystko.pl?

- jaki jest koszt utrzymania tej usługi (łącznie z promocją).

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł