klient
Artur Nakonieczny
363 pkt
13 pytań
14 odpowiedzi
18 pomysłów
9 komentarzy
131 98%
1 pkt

Dodatkowe pytanie o dodanie rachunku zidentyfikowanego kontrahenta.

Artur Nakonieczny napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 473 | odpowiedzi: 4693

Księgowość

Piotr ZborowskiWojciech SałańskiMonika KalaMarcin LiszewskiMaciej WłodarczykMagdalena MarchewkaŻaneta BłażejewiczMaciej Janiszewski
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1383 | odpowiedzi: 18377

Optima

Piotr LochyńskiDominik WajdaPrzemysław ZalewskiStanisław PachaczWojciech SałańskiPiotr ZborowskiSugestia RozwojowaMonika Kala
Tips&tricks
Tips&tricks pomysłów: 50 | odpowiedzi: 805

Przemysław ZalewskiArtur NakoniecznyMichał ZimekPaweł BrzostowskiSugestia RozwojowastudioPrzemyslaw TomaszewskiMarcin Liszewski

Dzięki dodatkowemu pytaniu o nr rachunku przy następnym imporcie przelewów bankowych CDN OPTIMA poprawnie zidentyfikuje podmiot. Pomysł polega na dodaniu pytania przy identyfikacji podmiotów od strony rozliczania przelewów.

Pytanie o aktualizację nr rachunku dostępne jest tylko po wybraniu kontrahenta, mamy w naszej bazie 30k kontrahentów do wyboru. Po aktualizacji z GUS nazwa skrócona została zastąpiona pełną co utrudnia identyfikacje nieokreślonych podmiotów.

Skoro program sam wybiera za Usera kontrahenta po rozliczeniu przelewu to może i powinien dodawać nr rachunku na kartę po mojej akceptacji pytania.

Zmniejszy Nam to ilość pracy.

Poniżej bezpieczniejszy sposób identyfikacji nieokreślonych podmiotów niż wybór z listy na podstawie nazwy.

Lista zapisów kasowo bankowych
Importujemy dokumenty płatności
Ustawiamy filtr na kody podmiotów zawierające ! (pokazuje tylko nieokreślonych kontrahentów)
Wybieramy Zapis bankowy do edycji
Usuwamy kod kontrahenta !NIEOKREŚLONY pozostawiając puste miejsce
Przechodzimy do zakładki Rozliczenia dokumentów aby poszukać dokumentu pasującego do naszej płatności
Dodajemy rozliczenie aby otworzyć listę nierozliczonych dokumentów (po skasowaniu !Nieokreślonego podmiotu pokaże nam się lista wszystkich nierozliczonych dokumentów)
Kopiujemy nr dokumentu w opisie lub kwotę do rozliczenia do filtra nagłówka lub filtra dolnego
Pojawiają się nam pasujące operacje
Wybieramy pasujący dokument wiążąc relacją sprzedaż z płatnością i zatwierdzamy
Automatycznie Optima wybiera kontrahenta biorąc dane z dokumentu do rozliczenia, Super:)
brak jest jednak ważnego pytania systemu, "czy zaktualizować nr rachunku na karcie kontrahenta?" (pojawi się tylko przy wyborze kontrahenta z listy podmiotów a nie z listy nierozliczonych dokumentów)
Akceptacja dodania rachunku lub pominięcie
przejście CTRL+> do następnego takiego nieokreślonego, nierozliczonego dokumentu bankowego.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł