klient
Daniel Leśniak
4 pkt
1 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 100%
3 pkt

Błędy połączenia z SQL po aktualizacji Windows 10 1803

Daniel Leśniak zapytał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński

Kilka dni temu komputery w firmie zostały zaktualizowane do najnowszej wersji Windows 10 oznaczonej jako 1803. Po tym przestała działać Optima w sieci. Lokalnie, na komputerze na którym jest zainstalowany serwer SQL wszystko działa poprawnie. Problem jest z połączeniami z komputera w sieci. Po uruchomieniu na komputerze Optimy, często nie znajduje serwera SQL w sieci. Jednak po kliknięciu Konfiguruj połączenie wyszukuje go normalnie i można się do niego podłączyć. Niestety przy próbie zalogowania dostaję różne komunikaty. NP:

Połączenie z serwerem SQL zostało utracone. Konieczne jest ponowne uruchomienie programu. Jeżeli problem będzie się powtarzał skontaktuj się z administratorem sieci.

System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80004005): W wyniku wywołania składnika modelu COM został zwrócony błąd HRESULT E_FAIL.
w CDNBase.ApplicationClass.Login(Object vUser, Object vChk, Object vFirm, Object _ModulKP, Object _ModulKH, Object _ModulKHP, Object _ModulST, Object _ModulFA, Object _ModulMAG, Object _ModulPK, Object _ModulPKXL, Object _ModulCRM, Object _ModulANL, Object _ModulDET, Object _ModulBIU, Object _ModulSRW, Object _ModulOBD, Object _ModulKB, Object _ModulKBP, Object _ModulHAP, Object _ModulCRMP)
w Optima.Common.OptimaAccess.Login(String oper, String password, String company, Byte[] modules, Object logManager)
w CallSite.Target(Closure , CallSite , IOptimaAccess , String , String , String , Byte[] , Object )
w System.Dynamic.UpdateDelegates.UpdateAndExecuteVoid6[T0,T1,T2,T3,T4,T5](CallSite site, T0 arg0, T1 arg1, T2 arg2, T3 arg3, T4 arg4, T5 arg5)
w Optima.Common.Logic.Services.LoginService.Login(String oper, String password, String company, ModuleCollection modules)
w Optima.Common.View.Login.LoginPresenter.LoginUser(String oper, String password, String company, ModuleCollection modules)

System operacyjny: Microsoft Windows NT 6.2.9200.0 (Windows 10 Home v. 6.3.17134) 64 bit, Tryb pracy windows: Normal
Wersja CLR:4.0.30319.42000
Wersje .NET: Fx20(2.0.50727.4927 SP2), Fx30(3.0.30729.4926 SP2), Fx35(3.5.30729.4926 SP1), Fx40(4.7.3056), Fx40ClientProfile(4.7.3056)
Liczba procesorów: 4
Parametry startowe: "C:\Program Files (x86)\Comarch ERP Optima\Comarch OPT!MA.exe"
Ilość pamięci fizycznej: 6424350720 (6126 MB), Wolnej 3369639936 (3213 MB), Wirtualnej 4294836224(4095 MB), Wolnej Wirtualnej 3798106112(3622 MB)
Pamięć przydzielona do procesu: prywatna - 64692224 (61 MB), wirtualna - 496115712 (473 MB, MAX: 479 MB), zarządzana - 10 MB
Pamięć załadowana do RAM: 124583936 (118 MB), 1%
Liczba obiektów GDI 135 (peak 140), USER 82 (peak 111)
Połączenie terminalowe: Nie CIV: Nie
Rozdzielczość: {Width=1680, Height=1050} DPI: 96 Czcionka: 8,25 Skórka: Blue
Tryb jednego okna: Nie Podwójne buforowanie: Tak Jednowątkowa obsługa komunikatów:True
Wersja aplikacji: Optima 2018.5.1.1333
SQL Server: Microsoft SQL Server 2012 (SP3-GDR) (KB4019092) - 11.0.6251.0 (Intel X86)
Jul 7 2017 07:36:05
Copyright (c) Microsoft Corporation
Express Edition on Windows NT 6.3 <X64> (Build 17134: ) (WOW64)

Wersja bazy konfiguracyjnej/firmowej 2018.0500/Brak
Nr klucza : Stan klucza : STANKLUCZA_NIEZNANY

Czasami dostaję inny komunikat:

Połączenie z serwerem SQL zostało utracone. Konieczne jest ponowne uruchomienie programu. Jeżeli problem będzie się powtarzał skontaktuj się z administratorem sieci.

System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80004005): [DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]Serwer SQL nie istnieje lub odmówiono do niego dostępu.
w CDNBase.ApplicationClass.Login(Object vUser, Object vChk, Object vFirm, Object _ModulKP, Object _ModulKH, Object _ModulKHP, Object _ModulST, Object _ModulFA, Object _ModulMAG, Object _ModulPK, Object _ModulPKXL, Object _ModulCRM, Object _ModulANL, Object _ModulDET, Object _ModulBIU, Object _ModulSRW, Object _ModulOBD, Object _ModulKB, Object _ModulKBP, Object _ModulHAP, Object _ModulCRMP)
w Optima.Common.OptimaAccess.Login(String oper, String password, String company, Byte[] modules, Object logManager)
w CallSite.Target(Closure , CallSite , IOptimaAccess , String , String , String , Byte[] , Object )
w Optima.Common.Logic.Services.LoginService.Login(String oper, String password, String company, ModuleCollection modules)
w Optima.Common.View.Login.LoginPresenter.LoginUser(String oper, String password, String company, ModuleCollection modules)

System operacyjny: Microsoft Windows NT 6.2.9200.0 (Windows 10 Home v. 6.3.17134) 64 bit, Tryb pracy windows: Normal
Wersja CLR:4.0.30319.42000
Wersje .NET: Fx20(2.0.50727.4927 SP2), Fx30(3.0.30729.4926 SP2), Fx35(3.5.30729.4926 SP1), Fx40(4.7.3056), Fx40ClientProfile(4.7.3056)
Liczba procesorów: 4
Parametry startowe: "C:\Program Files (x86)\Comarch ERP Optima\Comarch OPT!MA.exe"
Ilość pamięci fizycznej: 6424350720 (6126 MB), Wolnej 3252035584 (3101 MB), Wirtualnej 4294836224(4095 MB), Wolnej Wirtualnej 3808731136(3632 MB)
Pamięć przydzielona do procesu: prywatna - 65523712 (62 MB), wirtualna - 485974016 (463 MB, MAX: 479 MB), zarządzana - 15 MB
Pamięć załadowana do RAM: 126705664 (120 MB), 1%
Liczba obiektów GDI 148 (peak 153), USER 84 (peak 111)
Połączenie terminalowe: Nie CIV: Nie
Rozdzielczość: {Width=1680, Height=1050} DPI: 96 Czcionka: 8,25 Skórka: Blue

Połączenie sieciowe na obydwu komputerach jest ustawione jako "Prywatne". Do momentu aktualizacji wszystko działało poprawnie. Czy ktoś może podpowiedzieć co zrobić, aby znów zaczęło działać jak należy?

Odpowiedzi:

User Avatar
klient
tomasz.daszkiewicz
0 pkt
0 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
tomasz.daszkiewicz odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu
Przyczyn może być wiele : - sprawdź czy zadziwiała jak wyłączysz firewall - przeskanuj programem antywirusowym - dodaj alias w bodajże dbclient - czy komunikacja LAN jest bez przerw ( ping - czy nie ma przerw)
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Daniel Leśniak
4 pkt
1 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 100%
oceń
 
Daniel Leśniak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Komunikacja sieciowa jest dobra. Pingi dochodziły zawsze. Testowałem przez 15 minut, żadnej straty.

W cliconfg dodałem już alias. Nic to nie zmieniło. IP serwera jest ustawione na stałe na routerze.

Po wyłączeniu zapory nic się nie zmieniło. Zrestartowałem także serwer, ale nic się nie zmieniło. Nadal problemy z komunikacją z SQL.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Mateusz Rubacha
154 pkt
7 pytań
22 odpowiedzi
2 pomysłów
5 komentarzy
52 69%
0 pkt
 
Mateusz Rubacha odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Najszybciej jest odinstalować aktualizację - sprawdzone.
A później na środowisku testowym szukać rozwiązania. Ostatnia aktualizacja wprowadza trochę chaosu (np. u jednego z klientów przestał działać pulpit zdalny na Windows Server [błąd 0x80090302] szybko odinstalowaliśmy ostatnie aktualizację i czekamy na ich poprawki) 

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Iwona Grociak
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Iwona Grociak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

Witam i potwierdzam, że najszybciej jest odinstalować aktualizację - zajmuje to kilkanaście minut + znika nam z systemu masa niepotrzebnych aplikacji + przetestowałem to i Optima zaczyna działać w środowisku sieciowym:) Wydaje mi się, że to rozwiązanie może być krótkodystansowe, dlatego w najbliższym czasie zapewne dokonam zmian SQL Server na nowszą wersję jak Pan Szostek zaproponował

User Avatar
partner
Bartłomiej Sieroń
30 pkt
0 pytań
20 odpowiedzi
2 pomysłów
1 komentarzy
20 80%
oceń
 
Bartłomiej Sieroń odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Jaki antywirus? 

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Daniel Leśniak
4 pkt
1 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 100%
oceń
 
Daniel Leśniak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Tylko systemowy Defender.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Anna Dybkowska
0 pkt
0 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Anna Dybkowska odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Dzień dobry,

Proszę spróbować jeszcze zrestartować klucz HASP (ja mam zewnętrzny, podpięty do serwera) oraz router. U mnie to zadziałało i wszystkie problemy z komunikacją z serwerem SQL na razie zniknęły.

Pozdrawiam. 

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Daniel Leśniak
4 pkt
1 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 100%
oceń
 
Daniel Leśniak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Komputer na którym jest zainstalowany serwer SQL, to normalny komputer na którym także pracujemy. Jest on codziennie wyłączany. Czy klucz nie jest wtedy także restartowany? Jeśli nie, to proszę podaj w jaki sposób go zrestartować, a spróbuję i dam znać czy coś się zmieniło.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Jarosław Huber
33 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Jarosław Huber odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Witam

Mam podobny problem. Raz Optima może się połączyć a raz nie. Z diagnostyki wynika, że antywirusy nie mają na to wpływu, ponieważ miałem Nortona Security. Zrobiła się aktualizacja i siadło połączenie z klienta. Odinstalowałem antywirusa na serwerze i kliencie, niestety nie pomogło. Wyłączyłem Windows Defendera, zaporę i też nic.

To co jest dziwne, to OPTIMA nie może się połączyć z serwerem SQL, ale na kliencie zainstalowałem MS SQL Managment Studio, które łączy się za każdym razem. Pingi dochodzą w 100%, nic w konfiguracji sieci ani oprogramowania nie było zmieniane. 

Odinstalowanie aktualizacji na chwilę pomogło raz się połączył zrestartowałem komputer i już nie łączy się OPTIMA z SQL Serverem.

Ktoś już rrozwiązał ten problem??

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Łukasz Krakowiak
0 pkt
1 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Łukasz Krakowiak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

U mnie też tak było.

Odinstalowałem aktualizację.

Dodałem Alias.

Utworzyłem nowego użytkownika na serwerze SQL i loguje się teraz poprzez autoryzację na serwerze sql a nie jak wcześniej poprzez domenę NT.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Michał Wodzicki
3 pkt
1 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
3 100%
oceń
 
Michał Wodzicki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

fix od comarch: 

https://www.ibard.com/d/f33226284b73f9172a343966bbc890822b177f27

Proszę podmienić pliki w folderze reports book. (Ścieżka C:\Program Files (x86)\Comarch ERP Optima\Analizy BI\bin\reports book)

W ramach bezpieczeństwa poprzednie pliki proszę przenieść w inne miejsce.

User Avatar
partner
Jarosław Huber
33 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Jarosław Huber odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Odinstalowanie aktualizacji to za mało.

Trzeba się odwołać do serwera po IP, zrobić alias cliconfg (ale wskazówka dla  systemów 64 bit w SysWow64 a nie system32) i sprawdzić pozostałe elementy konfiguracyjne z linku Comarchu:

https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2018/index.php/dokumentacja/nie-moge-sie-polaczyc-z-serwerem-sql-co-zrobic/

Zadziałało póki co w każdym przypadku.

Jeśli klienci mają Windows 10 Home, gdzie nie można wyłączyć aktualizacji, to czy zaraz Windows znowu jej nie pobierze i zainstaluje??

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Rafał Cebulski
6 574 pkt
2 pytań
1367 odpowiedzi
10 pomysłów
52 komentarzy
838 97%
1 pkt
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Jarosław Huber
33 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Jarosław Huber odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
7 mie. temu

Proszę ustawić jeszcze alias, ale jeśli to jest system 64 bitowy, to poprzez uruchomienie:

C:\Windows\SysWow64\cliconfg.exe

Szczegóły są w linku w moim poście powyżej. U mnie zadziałało. odwołanie po IP w konfiguracji połączenia i wpisanie aliasu (tak na wszelki wypadek).

User Avatar
partner
Robert Odważny
131 pkt
2 pytań
44 odpowiedzi
5 pomysłów
11 komentarzy
29 100%
1 pkt
 
Robert Odważny odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

Jesli rozwiązaniem problemu jest dodanie aliasu w cliconfg, albo zamiana nazwy hosta na IP to na 100% winne jest rozpoznawanie nazw, czyli DNS.

Jeśli serwerem DNS jest bramka internetowa (albo serwery DNS operatora internetu) to rozwiązaniem problemu może być postawienie lokalnego serwera DNS, chociażby małego DHCPSerwer dla Windows, który robi za DHCP i DNS. W małych sieciach sprawdza się nieźle.

http://www.dhcpserver.de/cms/

User Avatar
partner
Łukasz Szostek
1 pkt
0 pytań
5 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Łukasz Szostek odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

Witam.

Mam już ten sam problem u kilku klientów, rozwiązanie na dziś jakie znalazłem to aktualizacja SQL do wersji minimum 2014 sp2  (sprawdzone działa )  

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Bartłomiej Sieroń
30 pkt
0 pytań
20 odpowiedzi
2 pomysłów
1 komentarzy
20 80%
oceń
 
Bartłomiej Sieroń odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

Alias i wpis w hostach załatwia sprawe. 

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Jacek Dybowski
5 pkt
0 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
1 pkt
 
Jacek Dybowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

Tymczasowe obejście problemu z uruchomieniem Analiz BI Comarch udostepnił tutaj:obejście po aktualizacji 1803 Windowsa 10.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Przemysław Wojtkowiak
0 pkt
2 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Przemysław Wojtkowiak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
6 mie. temu

Gdzie należy podgrać te pliki ??

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Izabela Stefaniak
151 pkt
11 pytań
16 odpowiedzi
4 pomysłów
4 komentarzy
20 80%
oceń
 
Izabela Stefaniak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
5 mie. temu

OD WCZORAJ WSZYSTKO ZNOWU DZIAŁA PO NAJNOWSZEJ POPRAWCE...

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Maciej Pietras
161 pkt
4 pytań
15 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
8 100%
oceń
 
Maciej Pietras odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3866 | odpowiedzi: 16158

Optima

Wiesław FurtakPiotr BochenekMagdalena Pawłowska-TakarekWojciech SałańskiAnna LaszczyńskaKatarzyna WojtaszekLucyna MajchrzyckaKrzysztof Olsztyński
4 mie. temu

Czy jest już znane jakieś finalne rozwiązanie problemu? W moim przypadku działanie wg wskazówek podanych w tym wątku nie pomogło. Musiałem odinstalować aktualizację Win10, ale traktuję to jako chwilowe rozwiązanie na przeczekanie...

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł