użytkownik
Magdalena Szukiewicz
78 pkt
7 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
2 100%
oceń

materiały powierzone - RW na stan poniżej

Magdalena Szukiewicz zapytał/a o
Comarch WMS
Comarch WMS pytań: 18 | odpowiedzi: 52

Jarosław KukawskiMarek HutkoMagdalena SzukiewiczPaweł MęzińskiBogusław CilskiSławomir PlutaMichał Góralkontakt
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 696 | odpowiedzi: 2504

Comarch ERP XL

Dorota KołaczRafał KrużołekMirosław SmendapawelJarosław Wróblewskipiotr_bdaPatrycja PowierżaMagdalena Suchoń
Logistyka
Logistyka pytań: 72 | odpowiedzi: 378

Rafał KrużołekMarcin WaliłkoMagdalena SzukiewiczMateusz RubachaAlicja ZipserMichał KoźlikRobert OdważnyZbigniew Głuchowicz

Witam,

mamy potrzebę prowadzenia ewidencji materiałów będących własnością dostawcy.

Przekazywane one są nam w tzw. depozyt, pobieramy je przez cały miesiąc a na koniec otrzymujemy fakturę (rejestrujemy FZ) na podstawie której wystawiamy RW do poszczególnych zleceń produkcyjnych.

Jest to uciążliwe, ponieważ dublujemy pracę (wydajemy towar prowadząc ręczną ewidencje, po zakończeniu miesiąca transakcje wystawiamy w systemie).

Liczyliśmy na możliwość wystawiania RW na indeksy, których nie mamy na stanie - ale nie udało nam się znaleźć ustawienia zezwalającego na takie transakcje. 

Czy występują u nas takie transakcje, jak sobie z nimi radzicie? 

Odpowiedzi:

User Avatar
klient
Krzysztof Michalik
3 720 pkt
0 pytań
240 odpowiedzi
20 pomysłów
153 komentarzy
149 94%
oceń
 
Krzysztof Michalik odpowiedział/a
Comarch WMS
Comarch WMS pytań: 18 | odpowiedzi: 52

Jarosław KukawskiMarek HutkoMagdalena SzukiewiczPaweł MęzińskiBogusław CilskiSławomir PlutaMichał Góralkontakt
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 696 | odpowiedzi: 2504

Comarch ERP XL

Dorota KołaczRafał KrużołekMirosław SmendapawelJarosław Wróblewskipiotr_bdaPatrycja PowierżaMagdalena Suchoń
Logistyka
Logistyka pytań: 72 | odpowiedzi: 378

Rafał KrużołekMarcin WaliłkoMagdalena SzukiewiczMateusz RubachaAlicja ZipserMichał KoźlikRobert OdważnyZbigniew Głuchowicz
4 mie. temu

Nie wiem na ile to pomoże ale przerabialiśmy taki scenariusz:

Na podstawie zamówienia ZZ tworzone są dokumenty magazynowe PM/AWD następnie tworzone są do nich dokumenty przyjęcia PZ na których ustalonych wartości dostaw. Towar zostaje rozdysponowany pomiędzy magazyny a kiedy przychodzi faktura na PZ-tkach ustalany jest koszt i spinane są do (S)FZ.

To rozwiązanie ma dwa minusy. 1. Po ustaleniu kosztu trzeba zaopiekować się korektami kosztów KK. 2. Przyjęcia PM/AWD i PZ tworzy się w stosunku jeden do jeden. Nie ma możliwości przepinania dostaw. Przy dużej ilości dostaw kiedy dostajemy fakturę często okazuje się że np pół PM/AWD jest na jednej fakturze a pół na innej. ERP XL tego nie ogarnia.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł