partner
Agnieszka Świst
10 556 pkt
7 pytań
1150 odpowiedzi
8 pomysłów
131 komentarzy
1070 99%
18 pkt

Rozpiętość dat przekroczyła 60 dni

Agnieszka Świst napisał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pomysłów: 155 | odpowiedzi: 3010

infoRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminAdam DawidowskiKonrad TraczkowskiNorbert LongawaJacek Rudnicki

"Nie udało się pobrać informacji o dostępnych modułach. Rozpiętość dat pomiędzy dokumentami wprowadzonymi do bazy danych przekroczyła 60 dni."

Może by jednak zmienić ten komunikat? Kierowanie uwagi użytkownika na daty dokumentów w sytuacji gdy powinien ją skierować na liczbę zalogowanych użytkowników i zaznaczone moduły nie ma większego sensu. Użytkownicy pracujący na wersji startowej, którzy faktycznie przekroczyli 60 dni to raczej margines sytuacji, w których pojawia się ten komunikat. 

Odpowiedzi:

User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 304 pkt
13 pytań
742 odpowiedzi
5 pomysłów
102 komentarzy
515 98%
oceń
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pytań: 499 | odpowiedzi: 3010

Robert JaniakMagdalena GrygaRafał MastalerzAgnieszka ŚwistMarzena KustraAgnieszka DudarewiczTomasz SmolarekPatrycja Wagner
Agnieszka nie wierzę, że nie było już takiego zgłoszenia z jednej strony a z drugiej nie chce mi się wierzyć, że ten komunikat po stronie Comarch nie został ustalony złośliwie 😉 Z samym postulatem nie ma co dyskutować - w tej formie komunikat informuje dokładnie o niczym.
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Agnieszka Świst
10 556 pkt
7 pytań
1150 odpowiedzi
8 pomysłów
131 komentarzy
1070 99%
oceń
 
Agnieszka Świst odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pytań: 499 | odpowiedzi: 3010

Robert JaniakMagdalena GrygaRafał MastalerzAgnieszka ŚwistMarzena KustraAgnieszka DudarewiczTomasz SmolarekPatrycja Wagner

Wielokrotnie było kwestionowane zachowanie programu w tej sytuacji, ale nie pamiętam, żeby był kwestionowany sam komunikat. Jeśli to działanie celowe, to moim zdaniem chybione - konia z rzędem temu, kto z komunikatu o rozpiętości dat na dokumentach wydedukuje, że chodzi o brak licencji.

User Avatar
pracownik comarch
Paweł Pilaciński
2 841 pkt
4 pytań
229 odpowiedzi
6 pomysłów
281 komentarzy
422 96%
3 pkt
 
Paweł Pilaciński odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pytań: 499 | odpowiedzi: 3010

Robert JaniakMagdalena GrygaRafał MastalerzAgnieszka ŚwistMarzena KustraAgnieszka DudarewiczTomasz SmolarekPatrycja Wagner
9 d. temu

Mamy tutaj dwa przypadki.

  1. Klient pracuje w wersji startowej i zakończył okres testowy.
  2. Klient loguje się na moduł, który w kluczu nie jest dostępny.

W pierwszym przypadku proponujemy komunikat:

"Nie udało się pobrać informacji o dostępnych modułach systemu Comarch ERP Optima a wersja demonstracyjna została wyczerpana (rozpiętość dat pomiędzy dokumentami wprowadzonymi do bazy danych przekroczyła 60 dni). Zakup potrzebne moduły i wprowadź klucz rejestracyjny.

Program będzie pracował w trybie tylko do odczytu. Ten tryb pracy ma ograniczoną funkcjonalność i pozwala jedynie na podgląd danych i drukowanie."

W drugim:

"Nie udało się pobrać modułu [Księga podatkowa]. Zakup moduł i wprowadź klucz rejestracyjny. 

Program będzie pracował w trybie tylko do odczytu. Ten tryb pracy ma ograniczoną funkcjonalność i pozwala jedynie na podgląd danych i drukowanie."

Czy takie treści będą wg Państwa czytelne?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Jarosław Mikosz
3 190 pkt
3 pytań
193 odpowiedzi
29 pomysłów
49 komentarzy
325 92%
6 pkt
 
Jarosław Mikosz odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pytań: 499 | odpowiedzi: 3010

Robert JaniakMagdalena GrygaRafał MastalerzAgnieszka ŚwistMarzena KustraAgnieszka DudarewiczTomasz SmolarekPatrycja Wagner
9 d. temu

w drugim:

Logujesz się w trybie tylko do odczytu ponieważ wszystkie stanowiska modułu Księga Podatkowe są zajęte przez innych użytkowników. Sprawdź kto aktualnie korzysta z modułu Księga Podatkowa i poproś użytkownika o wylogowanie z systemu lub rozważ zakup dodatkowego stanowiska ( tu link lub przycisk kierujący do okienka z listą zalogowanych do modułu użytkowników ). 

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Marcin Liszewski
1 095 pkt
9 pytań
63 odpowiedzi
68 pomysłów
117 komentarzy
624 97%
oceń
 
Marcin Liszewski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pytań: 499 | odpowiedzi: 3010

Robert JaniakMagdalena GrygaRafał MastalerzAgnieszka ŚwistMarzena KustraAgnieszka DudarewiczTomasz SmolarekPatrycja Wagner
9 d. temu

Treści są czytelne, ale irytujące, bo oderwane od rzeczywistości i skażone pędem ku sprzedaży.

Często w praktyce zdarza się, że przy zakończeniu pracy na stanowisku, menedżer licencji nie zwalnia limitów. Czasem też komunikaty o przekroczeniu 60 dni powoduje  dłuższy brak połączenia internetowego...

Sam menedżer też nie jest wzorem przejrzystości (np. mam u siebie licencje dopasowane do max 5 użytkowników, a menedżer czasem przy opcji "Zwolnij moduły" wyświetla, że na danym stanowisku jest uruchomione nawet 28....)

Każdorazowym akcent na "Zakup" jest dla mnie nieakceptowalnym i namolnym wciskaniem produktu.

Moim zdaniem powinno być

1. Okres testowy minął. Program będzie pracował w trybie tylko do odczytu.

2. Nie udało się pobrać modułu. Sprawdź menedżera licencji.

i komunikat 3. Menedżer licencji nie może połączyć się z serwerem Coamrch w celu weryfikacji....

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Agnieszka Świst
10 556 pkt
7 pytań
1150 odpowiedzi
8 pomysłów
131 komentarzy
1070 99%
oceń
 
Agnieszka Świst odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pytań: 499 | odpowiedzi: 3010

Robert JaniakMagdalena GrygaRafał MastalerzAgnieszka ŚwistMarzena KustraAgnieszka DudarewiczTomasz SmolarekPatrycja Wagner
8 d. temu

Z menadżerem kluczy to bym się nie rozpędzała. W instalacjach sieciowych większość użytkowników nie ma dostępu do menadżera. Jeśli już to lepiej byłoby pokierować użytkownika do Informacji technicznych z zakładki Pomoc.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Marcin Liszewski
1 095 pkt
9 pytań
63 odpowiedzi
68 pomysłów
117 komentarzy
624 97%
1 pkt
 
Marcin Liszewski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1531 | odpowiedzi: 20929

Optima

Monika KalaŁukasz WalterRobert SzymańskiMarcin LiszewskiAdminPiotr ZborowskiWojciech SałańskiDorota Zawiszewska
Ogólne
Ogólne pytań: 499 | odpowiedzi: 3010

Robert JaniakMagdalena GrygaRafał MastalerzAgnieszka ŚwistMarzena KustraAgnieszka DudarewiczTomasz SmolarekPatrycja Wagner
8 d. temu

Podobnie jak większość użytkowników nie ma dostępu do kupowania licencji na moduły, ani do wprowadzania kluczy rejestracyjnych. Do czego uporczywie namawia C.

Trzeba wskazać najprostszy i najszybszy (w minutach) sposób rozwiązania problemu, a nie urządzać blok reklamowy przy każdej okazji.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł