klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
oceń

Cennik OCR - liczba wykorzystanych stron

Dominik Wajda zapytał/a o
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 2 | odpowiedzi: 82

tel506372728Dominik Wajda

Witam,

Szukam, szukam i nie widzę. W jaki sposób można mieć kontrolę nad ilością faktur przetworzonych przez OCR?

Cennik zakłada przetwarzanie określonej ilości faktur w danym pakiecie (nawiasem mówiąc ułożonym bez żadnej sensownej logiki), natomiast nie ma nigdzie informacji o wykorzystaniu pakietu, albo ja ślepy jestem.

Odpowiedzi:

User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 102 pkt
11 pytań
543 odpowiedzi
3 pomysłów
81 komentarzy
373 98%
1 pkt
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Ponoć w 2019.5 w trakcie ocr-owania ma być wyświetlany jakiś licznik wykorzystanych stron. Info z C - nie wiem jeszcze jak to w praktyce działa (lub nie).
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 102 pkt
11 pytań
543 odpowiedzi
3 pomysłów
81 komentarzy
373 98%
oceń
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Grzegorz ale nigdzie (w tym w Regulaminie) nie macie opisanego przejścia pomiędzy pakietami. Scenariusz: klient ma pakiet Start, wykorzystał wszystkie strony, może zamówić w trakcie trwania miesiąca wyższy pakiet ?
User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 102 pkt
11 pytań
543 odpowiedzi
3 pomysłów
81 komentarzy
373 98%
1 pkt
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Dominik polityka cenowa ustalona po to aby wybrać droższy pakiet z „zapasem” ... zakładam, że pakiet wybierasz jeden na dany okres (miesiąc) i ratować możesz się ewentualnie rozszerzeniami.
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
oceń
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

SPROSTOWANIE!

Nie wiem czy tak będzie w rzeczywistości, ale tak wynika z filmiku zamieszczonego na stronie: https://www.comarch.pl/erp/ocr/, a mianowicie:
Jeżeli ktoś wykupi np. pakiet START 500 stron i go wykorzysta, to może dokupić kolejny pakiet START 500 stron lub dokupić rozszerzenie 250 stron za 100 zł, natomiast czy to jest tak faktycznie? Trudno powiedzieć, ponieważ nikt z Comarch nie potrafi wypowiedzieć się tu na społeczności, a z regulaminu i cennika nijak to nie wynika....

User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
4 pkt
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Norbert, też tak to rozumiem, natomiast brakuje w tym trochę logiki.

Ja rozumiem, że nastawienie jest na to, aby wybrać droższy pakiet. W sumie to też wolę wybrać wyższy z zapasem, aby nie bawić się w dokupowanie rozszerzeń.

Co prawda dokupione rozszerzenie ma być aktywne w 15 minut po otrzymaniu zapłaty, to jednak te 15 minut przed 20-tym w BR ma znaczenie :).

Natomiast w przypadku małego biura - takiego jak moje, gdzie faktur OCR przetwarzam około 1000-1200 w miesiącu, cena 550 za pakiet STANDARD (z zapasem), powoduje to, że koszt przetworzenia faktury to 0,46 zł - licząc 1200 faktur.

Dokupienie rozszerzenia zaś, 3x100, powoduje, że koszt faktury to 0,38 zł.

Natomiast cena za fakturę w najniższym pakiecie STANDARD to 150:500 = 0,30 zł (rozumiem, że COMARCH kalkulował tę cenę tak, aby przynosiła zysk).

Więc coś tu nie gra.

Jak dla mnie to brakuje rozwiązania dla tych właśnie małych biur.

Jest za duża przepaść w abonamentach pomiędzy abonamentem START a STANDARD.

Pakiet START to 20% pakietu STANDARD, a później każdy następny pakiet to 50% pakietu poprzedniego (np. pakiet PREMIUM to 50% pakietu STANDARD).

Jak dla mnie to ta rozpiętość pomiędzy START i STANDARD jest nieadekwatna do całości cennika i bardzo krzywdząca dla tych małych właśnie biur, które pewnie będą bardzo się wahały czy klepać dalej ręcznie czy jednak iść z duchem czasu i ułatwiać sobie pracę.

Ale to u nas chyba już jest taki standard, że najbardziej kopie się tych małych przedsiębiorców, przykład w końcu idzie z góry...

User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
2 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Mamy kilka rodzajów automatycznie wyświetlanych komunikatów. Komunikujemy zbliżające się wyczerpanie pakietów. Przygotowujemy aktualizację, która pozwoli zapytać o stan pakietu w dowolnym czasie na żądanie.

1. Komunikat o zbliżającym się końcu pakietu

2. Komunikat po wyczerpaniu pakietu

3. Komunikat przy rozpoznawaniu plików wielostronicowych.

 

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
oceń
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Dziękuję za info, informacja ta jest dość ważna :).

Proszę jeszcze jeśli to możliwe o odniesienie się do uwag dotyczących cennika. Wydaje mnie się, że pakiet rozszerzenie został źle skalkulowany (jest za drogi w stosunku do pakietu START).

Rozumiem, że rynek jest wolny i każdy ustala ceny jak chce, natomiast raczej to nie ten kierunek, że kupując więcej płacę drożej (chyba, że autorzy cennika mieli coś innego na myśli).

Czy jest możliwość wykupienia np. kolejnego pakietu START po wykorzystaniu pierwszego?

User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
6 pkt
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

A co myślisz o cenniku OCR?

Bo mnie się wydaje, że jakiś błąd logiczny popełnili z tworzeniem cennika:

Pakiet START 500 fa - 150,00 zł czyli 0,30 zł za stronę

Rozszerzenie 250 fa - 100,00 zł czyli 0,40 zł za stronę !!!!
mnie się wydaje, że nie powinno być droższe niż 0,30 zł (czyli wg najniższego pakietu).

Dodatkowo brakuje pakietu na poziomie 1 500 faktur, więc przy takiej ilości albo 500 za 150,00 + 4 x 250 za 100 czyli 550,00 zł - a to już cena pakietu 2500 faktur.

Wobec czego przy ilości 1500 faktur cena za fakturę wychodzi jakieś 0,37 zł.
Czyli de facto przy takich ilościach to wychodzi im więcej tym drożej....

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
2 pkt
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Panie Grzegorzu, z całym szacunkiem "balansowanie" pomiędzy pakietem STANDARD a PREMIUM można faktycznie nazwać balansowaniem i rozważać zakup pakietu wyższego, natomiast trudno mówić o "balansowaniu" pomiędzy pakietem START i STANDARD, którego rozpiętość jest za duża.

Ewidentnie w Waszym cenniku brakuje opcji pomiędzy START i STANDARD na poziomie 1000 - 1500 faktur.

Nie zawsze przy ustalaniu cen bierze się wszystkie aspekty pod uwagę, zawsze można popełnić jakiś błąd.

Proszę pilnie rozważyć dodanie takiej opcji do cennika.

User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
oceń
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Możemy mieć tylko jeden pakiet w danym momencie, a kupowanie rozszerzeń jest opcją "awaryjną". Jeśli balansujemy pomiędzy pakietem START i stałym kupowaniem np. 2 rozszerzeń a Pakietem Standard lepiej wziąć Pakiet Standard, gdzie jednostkowy koszt dokumentu to 22 grosze za stronę.

  • Start 30 groszy za stronę
  • Standard 22 grosze za stronę
  • Premium 17 groszy za stronę
User Avatar
klient
Dariusz Pakowski
0 pkt
12 pytań
32 odpowiedzi
0 pomysłów
1 komentarzy
0 0%
oceń
 
Dariusz Pakowski odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
A czy te 500 stron dokumentów to jest liczone miesięcznie, czy ogólnie do wyczerpania „limitu”?
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
2 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Jest to liczone miesięcznie.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 102 pkt
11 pytań
543 odpowiedzi
3 pomysłów
81 komentarzy
373 98%
oceń
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Pany, na stronie z cennikiem jest to wg mnie opisane dość klarownie. OCR to usługa. Dany pakiet wykupywany jest na okres jednego miesiąca z automatycznym przedłużeniem. Regulamin mówi o 1 miesięcznym okresie wypowiedzenia na podstawie pisemnej dyspozycji. W jednym z poprzednich wątków było już wspomniane, że strony przepadają po upływie ważności pakietu. Jedyne co wg mnie jest niedoprecyzowane to sytuacja kiedy klient w trakcie miesiąca chce zmienić pakiet - na wyższy lub niższy - co w takiej sytuacji ???
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Paweł Dobrzyniecki
219 pkt
0 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
5 komentarzy
16 56%
oceń
 
Paweł Dobrzyniecki odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Jeśli będzie chęć przejścia na wyższy Pakiet wystarczy go zamówić w Sklepie Comarch, a niższy obecnie używany Pakiet się automatycznie dezaktywuje.
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Rafał Cebulski
6 922 pkt
3 pytań
1764 odpowiedzi
10 pomysłów
56 komentarzy
1136 98%
oceń
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

7. Jak mogę zmniejszyć swój pakiet ?
W celu zmniejszenia pakietu proszę napisać wiadomość na logistyka.erp@comarch.pl

10. Czy można kupić dwa pakiety (np. Start + Standard) ?
Tak, można ale w kolejności rosnącej

12. Czy zmiany abonamentu można dokonać w bieżącym miesiącu ?
Tak, ale tylko na wyższy, chyba że wypowie się umowę, to na każdy.

User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
1 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Analogicznie, zakup kolejnego pakietu zmienia pakiet i datę zgodnie z zakupem. Oczywiście najlepiej kupować pakiet po wyczerpaniu stron z poprzedniego, bo niewykorzystane strony nie przechodzą do nowego zakupu. 

User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
oceń
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

No właśnie... w takiej sytuacji mając pakiet STANDARD dokupi sobie w miesiącu, w którym będzie chciał przejść na pakiet PREMIUM 5 rozszerzeń po 250 faktur za 500,00 zł.

W miesiącu następnym także, ponieważ w regulaminie nie ma mowy w ogóle o zmianie pakietu na wyższy, wobec czego najpierw trzeba wypowiedzieć stary pakiet, a później zamówić pakiet wyższy. 

User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 102 pkt
11 pytań
543 odpowiedzi
3 pomysłów
81 komentarzy
373 98%
oceń
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Halo halo Grzegorz (lub ktoś inny po stronie C) - co w scenariuszu gdy klient chce zmienić pakiet w trakcie trwania miesiąca (lub ogólnie zmienić)?
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
oceń
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Widzę, że już Paweł Dobrzyniecki odpowiedział:

"Tak można zakupić kolejny Pakiet taki sam lub wyższy w momencie przekroczenia stron w obecnie używanym Pakiecie, ale nie można zakupić dwóch Pakietów naraz. Od momentu zakupu nowego Pakietu liczony jest czas abonamentu miesięcznego."

User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
oceń
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Panie Pawle, a czy po wykorzystaniu np. Pakietu START w okresie krótszym niż 1 miesiąc, można go wykupić drugi raz? Tak wynika przynajmniej z filmu na www.comarch.pl/ocr?
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 102 pkt
11 pytań
543 odpowiedzi
3 pomysłów
81 komentarzy
373 98%
oceń
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Po zmianie obsługi wielostronnych plików (paczek) sprawdza się średnio bo przy fakturach 2-stronnych tworzy 2 wpisy w rejestrze
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
oceń
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

W przyszłym tygodniu pojawi się aktualizacja Klienta OCR w Optimie. Na starcie będziemy komunikować aktualną ilość dostępnych dokumentów w pakiecie.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
oceń
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Grzegorzu, a na jakiś komentarz do przechodzenia niewykorzystanych stron z pakietu na kolejne okresy? Oczywiście pod warunkiem, że wykupię pakiet na kolejny okres.

Chodzi mi o sytuację, w której:

1. Wykupuję pakiet START 500 5.07.2019 r.
2. Okres rozliczeniowy mam do 4.08.2019 r.
3. Skończy mnie się pakiet START 15.07.2019 r.
4. Dokupię kolejny pakiet START 15.07.2019 r.
5. Do 4.08.2019 r. wykorzystam z tego pakietu 300 stron.

Dlaczego miałbym stracić możliwość wykorzystania tych pozostałych 200 stron w kolejnym okresie?

Wydaje mnie się, że to byłoby uczciwe...,
zresztą konkurencja tak ma....

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
3 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

1. Rozszerzenia o 250 dokumentów nie przedłużają pakietu, a niewykorzystane strony z rozszerzeń nie przechodzą na kolejny miesiąc.

2. Jeśli kupuję pakiet po raz drugi to stary wygasa, a niewykorzystane strony przepadają. Data ważności pakietu biegnie od tego nowego zakupu.

1. Wykupuję pakiet START 5.07.2019 r.
2. Okres rozliczeniowy mam do 4.08.2019 r.
3. Pakiet START wyczerpuje się 15.07.2019 r. 
4. Dokupuję kolejny pakiet START 15.07.2019 r.
5. Dokupiony nowy pakiet START jest ważny miesiąc od zakupu tego nowego pakietu. 

User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
1 pkt
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

To chyba ja czytam bez zrozumienia :)

Paweł Dobrzyniecki napisał:

"Tak można zakupić kolejny Pakiet taki sam lub wyższy w momencie przekroczenia stron w obecnie używanym Pakiecie, ale nie można zakupić dwóch Pakietów naraz. Od momentu zakupu nowego Pakietu liczony jest czas abonamentu miesięcznego."

Czyli nowy pakiet faktycznie przedłuża okres abonamentowy.

User Avatar
partner
Rafał Cebulski
6 922 pkt
3 pytań
1764 odpowiedzi
10 pomysłów
56 komentarzy
1136 98%
1 pkt
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

W sklepie przy każdym pakiecie jest napisane

"Użytkownik dokonuje zakupu na okres miesiąca z automatycznym, comiesięcznym fakturowaniem i obowiązkiem zapłaty bezterminowo do czasu rezygnacji z usługi"

Na pewno rozszerzenie o 250 stron nie przedłuża ważności pakietu.

User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
oceń
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu

Z moich informacji to jednak właśnie tak nie jest, tzn. wykupując pierwszy pakiet ustalana jest data jego ważności - miesiąc i ta data jest wiążąca, natomiast wykupując pakiet kolejny ta data już się nie zmienia.

Dla mnie jest to zupełnie nielogiczne, dlatego proszę o komentarz kogoś z Comarch.

User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 102 pkt
11 pytań
543 odpowiedzi
3 pomysłów
81 komentarzy
373 98%
oceń
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

miesiąc temu
Kroczek w przód. A podwójne zapisy w rejestrze ?
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
503 pkt
3 pytań
68 odpowiedzi
0 pomysłów
10 komentarzy
78 98%
4 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

18 d. temu

Ostatnie dwie ważniejsze aktualizacje wprowadziły zmiany w cenniku, polityce rozliczania stron oraz nowe funkcje. Więcej o zmianach poniżej:

Aktualizacja 18.07.2019

- Nowy pakiet Mikro – 250 stron 

- Przechodzenie niewykorzystanych dokumentów na kolejne miesiące

Aktualizacja 1.08.2019

- Nowy algorytmu w rozpoznawaniu faktur wielostronicowych, będzie skuteczniej, gdyby jednak nadal pojawiały się problemy prosimy o podsyłanie dokumentów na adres ocr@comarch.pl

- możliwość otwierania dokumentu w rejestrze VAT z loga OCR. Ta funkcjonalność jest dostępna dla Optimy 2019.6, dla starszych wersji log nie jest klikalny.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Łukasz Walter
28 880 pkt
120 pytań
2597 odpowiedzi
65 pomysłów
707 komentarzy
3088 96%
oceń
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

7 d. temu

A może mi ktoś podpowiedzieć w jaki sposób wczytywać faktury wielostronicowe ? Próbowałem wczytać PDF z fakturą z PLAY i PDF z fakturą z Netii, oba pliki wielostronicowe, wczytywane pojedynczo rozbijają się na wiele dokumentów

User Avatar
klient
Przemysław Pluciński
2 661 pkt
4 pytań
256 odpowiedzi
9 pomysłów
39 komentarzy
191 98%
oceń
 
Przemysław Pluciński odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

10 d. temu

Witam,

może ktoś spotkał się z takim komunikatem?

ten komunikat jest już na zawsze czy błąd ten będzie naprawiony?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Dominik Wajda
703 pkt
21 pytań
148 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
383 99%
1 pkt
 
Dominik Wajda odpowiedział/a
Comarch OCR
Comarch OCR pytań: 0 | odpowiedzi: 37

10 d. temu

Trochę nie ten wątek :)

Komunikat będzie się pojawiał, dopóki błąd nie zostanie naprawiony.

Ktoś dodał w personalizacji okna (Shift + F9) dodatkowe tabele, które powodują błąd (relację 1 do wielu, a nie 1 do 1), wobec czego program zgłasza błąd i wyświetla standardową listę. Należy poprawić ten widok, lub przywrócić domyślne ustawienia.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł