klient
Wojciech Sałański
2 161 pkt
118 pytań
283 odpowiedzi
174 pomysłów
140 komentarzy
605 98%
9 pkt

Zmiana podmiotu na WB - zostawić stare dane

Wojciech Sałański napisał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1545 | odpowiedzi: 21440

Optima

Magdalena CzardybonMarzena Czerwińska-DobrowolskaPiotr ZarzyckiAnna MatuszakMonika KalaGrzegorz BąbaŁukasz WalterPiotr Bartosiak

Przeważnie po zaimportowaniu wyciągu bankowego mam wyświetlone dane podmiotu, który wpłacał lub na rzecz którego firma wypłacała pieniądze. Często bywa jednak tak, że firma nie posiada w systemie numeru rachunku bankowego tego kontrahenta - szczególnie dotyczy to sprzedaży, ale zakupów również (nie wszędzie przelewy eksportuje się z Optimy) - wówczas ustawia mi się kontrahent !NIEOKREŚLONY!.

Muszę więc wejść w każdą taką pozycję i zmienić podmiot na "OKREŚLONY".

Problem jest jednak taki, że wybierając inny podmiot (seryjnie i pojedynczo) Optima zmienia mi dane wcześniej zaciągnięte z wyciągu bankowego na te, które są na karcie kontrahenta. Ostatecznie, jak źle wybiorę kontrahenta to tracę możliwość weryfikacji z poziomu programu co zostało źle ustawione...

Mam więc ogromną prośbę o:

Wyłączenie opcji nadpisywania danych kontrahenta na wyciągu bankowym lub

Dodanie okienka z zapytaniem czy dane kontrahenta mają się nadpisać lub

Dodanie opcji w konfiguracji jak ma zachowywać się program w takiej sytuacji.

Dodatkowo przypominam, że wykonując seryjną zmianę podmiotu na wyciągu bankowym program wyświetla nam okienko z domyślnie wyłączonym czeckbox-em "Zmień podmiot" - czy na prawdę za każdym razem, gdy chcę zmienić seryjnie podmiot i w tym celu celowo wybieram tą funkcję z opcji muszę dodatkowo to potwierdzać włączając parametr "Zmień podmiot"?! Tak w ogóle to po co jest ten parametr? W jakim celu?!

No i na koniec chciałem zwrócić uwagę, że zmieniając seryjnie kontrahenta jest również opcja z możliwością do zaznaczenia: "Zaktualizuj nr rachunku bankowego". Być może nie mam pełnej wiedzy do czego dokładnie ta funkcja służy, ale jak się ją zaznaczy i seryjnie zmieni się kontrahenta z !NIEOKREŚLONY!, na konkretnego kontrahenta, który nie miał wcześniej przypisanego rachunku bankowego (przez co nie został rozpoznany) to zaznaczenie tego pola nie powoduje, że rachunek zostanie przypisany :-(.

Tak więc nie wiem czy ta opcja ustawia jedynie rachunek jako "domyślny" (chociaż to byłoby raczej bez sensu przy seryjnej zmianie - bo może być wiele przelewów na rzecz tego samego podmiotu z różnymi rachunkami) czy może ta opcja po prostu nie działa(?!)...

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł