pracownik comarch
Grzegorz Mączka
566 pkt
4 pytań
89 odpowiedzi
1 pomysłów
10 komentarzy
116 98%
5 pkt

Problem z odbiorem UPO do JPK

Grzegorz Mączka zapytał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa

Szanowni Państwo, 

uprzejmie prosimy o cierpliwość. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu z odbiorem UPO po zakończonych pracach serwisowych w Ministerstwie Finansów.

Szacujemy, że poprawka zostanie przygotowana maksymalnie do godziny 12:00.

Aktualizacja. godz. 10:30

Udostępniono aktualizację dla Optimy stacjonarnej w wersji 2019.6.1. Aby zaktualizować wystarczy zamknąć i otworzyć ponownie Optimę. Po tym wysyłamy pliki ponownie.

Aktualizacja. godz. 11:30

Zaktualizowano wersję dostępną w chmurze Comarch

Aktualizacja. godz. 13:00

Komunikat ze strony MF:

https://www.podatki.gov.pl/komun...sie-status-120/

Status plików sprawdzamy na stronie https://www.podatki.gov.pl/jedno...moge-to-zrobic/

Aktualizacja. godz. 13:30

Na indywidualnych stronach Klientów i Partnerów udostępniono aktualizację do Klasyki (nowa wersja komponentu Comarch ERP e-Deklaracje Klasyka 5.3.1).

http://download.comarch.com/wers...lasyka_2019.exe

http://download.comarch.com/wers...asyka_5_3_1.pdf

Aktualizacja. godz. 13:45

Comarch ERP XT także zaktualizowane.

Aktualizacja. godz. 15:30, 2019.08.27

Brak kar za złożenie JPK_VAT za lipiec 2019 r. po terminie

https://www.podatki.gov.pl/komun...-r-po-terminie/

Odpowiedzi:

User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 420 pkt
129 pytań
2710 odpowiedzi
68 pomysłów
713 komentarzy
3316 96%
1 pkt
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Cześć Grzegorz, dziękujemy za informacje. Możesz dać znać na szybko, czy poprawka będzie automatyczna czy trzeba będzie coś podgrywać ?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Marek Łagocki
40 pkt
2 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Marek Łagocki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Jak sprawdzić, czy poprawka się wgrała ?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Jarosław Wiśniewski
1 pkt
0 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
1 pkt
 
Jarosław Wiśniewski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Na informacji mówili, że automatyczna

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
566 pkt
4 pytań
89 odpowiedzi
1 pomysłów
10 komentarzy
116 98%
4 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Aktualizacja dla Optimy stacjonarnej 2019.6.1 i w chmurze już jest dostępna. Aby zaktualizować wystarczy zamknąć i otworzyć ponownie Optimę. Po tym wysyłamy pliki ponownie.

Zalecamy ponowne wysłanie plików, zgodnie z komunikatem umieszczonym na stronie MF https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/problemy-z-wysylka-jpk-utrzymujacy-sie-status-120/

Aby mieć pewność, że posiadamy wymaganą do poprawnej wysyłki aktualizację, po otwarciu listy plików JPK w lewym górnym rogu powinien jak na załączonym obrazku wyświetlić się numer 2019.6.1.1895. 

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Paweł Szepietowski
73 pkt
1 pytań
8 odpowiedzi
0 pomysłów
2 komentarzy
5 100%
oceń
 
Paweł Szepietowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

u mnie już wersja 2020?

Załączniki:

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Jerzy Dworakowski
0 pkt
1 pytań
5 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Jerzy Dworakowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Bardzo proszę o informację jak z Optimy ponownie wysłać jpk. Przy próbie otrzymuję komunikat, że plik juz był wysłany. Nie mogę go również usunąć z tego samego powodu.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Elżbieta Stelmach
0 pkt
3 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Elżbieta Stelmach odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Gdzie dostępna jest aktualizacja dla wersji stacjonarnej: 2019.6.1?

Obecna wersja to 2019.6.1.1894 i na stronie innej do pobrania nie widzę.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Aneta Krzyżowska
1 pkt
5 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Aneta Krzyżowska odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

u mnie pomimo ponownego wysłania z nowej wersji 1985, sprawdziłam na linku Status plików sprawdzamy na stronie https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/wysylanie-jpk-vat/wyslalem-plik-jpk_vat-i-chcialbym-sprawdzic-upo-gdzie-moge-to-zrobic/ i tak mam dalej status 120....czy jest szansa że to przejdzie ...plik wysłany o 10.45?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Małgorzata Stachnik
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Małgorzata Stachnik odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

A kiedy do Klasyki?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
566 pkt
4 pytań
89 odpowiedzi
1 pomysłów
10 komentarzy
116 98%
oceń
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Na indywidualnych stronach Klientów i Partnerów udostępniono aktualizację do Klasyki (nowa wersja komponentu Comarch ERP e-Deklaracje Klasyka 5.3.1).

http://download.comarch.com/wers...lasyka_2019.exe


http://download.comarch.com/wers...asyka_5_3_1.pdf

User Avatar
klient
Karolina Kmera
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Karolina Kmera odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Witam

otwarcie i zamknięcie Optimy nie aktualizuje mi wersji Optimy. Czytałam, że na dole w pasku nie pojawia się nowa wersja i cały czas będzie figurować 2019.6.1.1894, jednak nawet po stworzeniu nowego pliku JPK wersja się nadal nie zmienia - sprawdzałam oczywiście "wewnątrz" wysłanego już i stworzonego na nowo pliku JPK.

Wersja jest cały czas ta sama.

Co mam zrobić?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Ewa Kędzierska
1 pkt
0 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Ewa Kędzierska odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Z tym, że pomimo wielokrotnego uruchamiania systemu wersja w dolnym prawym rogu to nadal 1894 - Optima zainstalowana jest na serwerze, do którego ma dostęp tylko informatyk - czy to znaczy, ze nie będziemy w stanie zaktualizować Optimy z poziomu pojedynczego stanowiska?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Ewa Kędzierska
1 pkt
0 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Ewa Kędzierska odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Witam, Zgodnie z informacją powyżej uruchomiliśmy na nowo Optimę na naszych komputerach i wysłaliśmy w całym naszym biurze na nowo pliki jpk - jednak nasza wersja Optimy to cały czas 2019.6.1.1894. Czy to znaczy, ze u nas nie pobrała się ta aktualizacja?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Ewa Kędzierska
1 pkt
0 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Ewa Kędzierska odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Z tym, ze tak jak napisałam - pomimo wielokrotnego uruchamiania systemu wersja w dolnym prawym rogu to nadal 1894 - Optima zainstalowana jest na serwerze, do którego ma dostęp tylko informatyk - czy to znaczy, ze nie będziemy w stanie zaktualizować Optimy z poziomu pojedynczego stanowiska?

User Avatar
pracownik comarch
Wioletta Golda
684 pkt
0 pytań
66 odpowiedzi
0 pomysłów
43 komentarzy
93 97%
3 pkt
 
Wioletta Golda odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Gdzie Państwo sprawdzają status UPO?

Bo są dwie strony, jedna do e-Deklaracji https://www.podatki.gov.pl/media/2950/upo_v6-0.pdf  - tu weryfikować można tylko wysłane deklaracje.


a druga do JPK

https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/wysylanie-jpk-vat/wyslalem-plik-jpk_vat-i-chcialbym-sprawdzic-upo-gdzie-moge-to-zrobic/

User Avatar
klient
MARTA SZUBA
1 pkt
1 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
MARTA SZUBA odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Jak sprawdzić jak niby wszystko powinno być ok mam tą wersję JPK 1895, wysłałam ponownie i pisze, że trwa weryfikacja, a na stronie MF nadal pisze 300-brak dokumentu????????

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
566 pkt
4 pytań
89 odpowiedzi
1 pomysłów
10 komentarzy
116 98%
1 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Czy weryfikuje Pani w systemie e-deklaracje czy JPK? Dotychczas JPK weryfikowało się na stronie https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/wysylanie-jpk-vat/wyslalem-plik-jpk_vat-i-chcialbym-sprawdzic-upo-gdzie-moge-to-zrobic/ jednak MF przeniosło link do archiwum https://finanse-arch.mf.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=c4e41563-6721-43ef-bee2-de18a73c1b33&groupId=766655

Wysłaliśmy kilka plików rano zaktualizowaną wersją Optimy i po ok trzech godzinach otrzymaliśmy UPO. 

User Avatar
partner
Dariusz Tylutki
4 pkt
0 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Dariusz Tylutki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Wrzućcie jakąś informację dla klientów (np. newsletter, "ważne aktualizacje" w Optimie) bo z tego co widzę, to sporo jest takich co sobie wysłali ale jeszcze nie próbowali pobrać UPO, albo już próbowali i trwają w błogiej nieświadomości, że kiedyś zejdzie.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Iwona Zawarczyńska
91 pkt
9 pytań
5 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Iwona Zawarczyńska odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Nadal po wysyłce nowo utworzonych plików jpk ( po zamknięciu i otwarciu ponownie optimy) - sprawdzając numerem referencyjnym na stronie mf status wysyłki - jest komunikat brak dokumentu ( błąd 300).

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Krzysztof Gąsior
22 pkt
1 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
2 100%
oceń
 
Krzysztof Gąsior odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

A dla XL-a również coś będzie?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Maria Lisowska
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Maria Lisowska odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Czy po aktualizacji wersja modułu Pliki JPK to v. 2019.6.1.1895?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Elżbieta Sęk
20 pkt
2 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Elżbieta Sęk odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

wysyłamy dokumenty kolejny raz , jako korekta ???

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Michał Bocheński
0 pkt
1 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Michał Bocheński odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

w starszych wersjach też będzie działać?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Elżbieta Soroko
0 pkt
0 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Elżbieta Soroko odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

nie działa...
po restarcie komputera nadal nie ma aktualizacji ...:(

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Piotr Zborowski
512 pkt
16 pytań
119 odpowiedzi
57 pomysłów
60 komentarzy
449 98%
3 pkt
 
Piotr Zborowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

@Wioletta Golda: ja też dostałem informację w KIS, że pliki wysłane ze starym certyfikatem nie zostaną przetworzone i będą wisieć w nieskończoność z kodem 120, jednak jest to nieprawda, gdyż około godziny 14-tej otrzymałem zwrotkę z kodem 412 "Dokument nieprawidłowo zaszyfrowany" (JPK_VAT wysyłałem w piątek o godz.11-tej).

Swoją drogą, to w MF niezła partyzantka, żeby takie zmiany przeprowadzać przed samym deadlinem na złożenie JPK_VAT i to jeszcze informację o zmianie ogłaszać w dniu tej zmiany. Ktoś tam chyba nieźle odleciał...

User Avatar
pracownik comarch
Wioletta Golda
684 pkt
0 pytań
66 odpowiedzi
0 pomysłów
43 komentarzy
93 97%
1 pkt
 
Wioletta Golda odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Komunikat 120 będzie przez jakiś czas do momentu poprawnego odbioru UPO. Aktualizacja nie spowoduje, że od razu po wysłaniu dostaną Państwo inny status. Kod 120 oznacza, że obecnie trwa weryfikacja po stronie Ministerstwa Finansów. To może potrwać, trzeba cierpliwie poczekać.

Nam już udało się odebrać UPO więc to powinna być teraz tylko kwestia czasu.

Z informacji od Ministerstwa Finansów wiemy, że pliki wysłane od 23 sierpnia ze starym certyfikatem nie zostaną już przetworzone gdyż w ogóle nie dotarły do Ministerstwa Finansów. Status tych plików pozostanie w programie już ze statusem 120... 

User Avatar
klient
ZBIGNIEW SURDYK
82 pkt
9 pytań
34 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
23 100%
oceń
 
ZBIGNIEW SURDYK odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Nie wiem dlaczego ale w mojej opimie wszystko hula jak trzeba.

Wersja 2019.6.1.1894.

JPK za 07.2019  wysłany 21.08.19 , upo odebrane 22.08.2019.

Żadnych problemów; to samo z VAT7, VAT-UE ,VAT27

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Ewa Woźniak
3 pkt
3 pytań
17 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
3 100%
oceń
 
Ewa Woźniak odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Odebrałeś UPO przed zmianą schematu, wiec nie masz problemu. Problem mają ci, którzy wysłali JPK w zeszłym tygodniu a dzisiaj chcą odebrać UPO, ponieważ schematy zmieniono w Ministerstwie w piątek 23.08. Taka niespodzianka! ;)

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Marek Kiersztan
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Marek Kiersztan odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Nowy certyfikat klucza publicznego do JPK obowiązuje od 23.08.2019, wcześniej wszystko działało.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Krzysztof Gąsior
22 pkt
1 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
2 100%
oceń
 
Krzysztof Gąsior odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Zmiana nastąpiła 23.08, gdzie stary certyfikat był ważny. Wszystko wysłane po tym terminie powoduje problem, bez aktualizacji.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Dariusz Tylutki
4 pkt
0 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Dariusz Tylutki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Ministerstwo nie ma w zwyczaju informować wcześniej o pewnych swoich działaniach (to nie pierwszy taki przypadek: pamiętam, że kiedyś też jakiś "mądry inaczej" zrobił "spontanicznie" zmianę w schemie do VAT-7 i położył system).

User Avatar
klient
ZBIGNIEW SURDYK
82 pkt
9 pytań
34 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
23 100%
oceń
 
ZBIGNIEW SURDYK odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Może zadam głupie pytanie : czy Comarch o tym nie wiedział że MF aktualizuje certyfikat i na starym nie będzie działało ?

Przecież można było wcześniej poinformować klientów:

"HALO ZMIANA CERTYFIKATU W MF; WYSYŁAJCIE JPK I VATy BO MOŻE NIE DZIAŁAĆ".

User Avatar
partner
Grzegorz Stanek
377 pkt
20 pytań
31 odpowiedzi
8 pomysłów
16 komentarzy
48 100%
1 pkt
 
Grzegorz Stanek odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Pliki wysłane z Optimy wersji Pliki JPK v2019.6.1.1895 ok godz. 12.30, po 2 godzianch komunikat przy odbiorze UPO 

Dokument nieprawidłowo zaszyfrowany

Jak długo można, czyja to wina Comarchu czy MF i jak ten błąd usunąć !!!!

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Jarosław Wiśniewski
1 pkt
0 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Jarosław Wiśniewski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

A był restart optimy?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Rafał Cebulski
6 986 pkt
3 pytań
1836 odpowiedzi
10 pomysłów
58 komentarzy
1200 98%
oceń
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Tylko wysłane czy też generowane w tej wersji?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Łukasz Lipa
2 pkt
2 pytań
14 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
oceń
 
Łukasz Lipa odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

8 ! 15:44:16 Błąd. Linia 47. Pozycja 25. Element tns:LpSprzedazy. The 'http://jpk.mf.gov.pl/wzor/2017/11/13/1113/:LpSprzedazy' element is invalid - The value '0' is invalid according to its datatype 'http://jpk.mf.gov.pl/wzor/2017/11/13/1113/:TNaturalnyJPK' - The MinExclusive constraint failed.

takie błędy u nas z kolei i to bardzo dużo tych błędów, oczywiście wersja 1895, optima restartowana.

User Avatar
partner
Mateusz Świerkosz
20 pkt
0 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Mateusz Świerkosz odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Rafał Cebulski
6 986 pkt
3 pytań
1836 odpowiedzi
10 pomysłów
58 komentarzy
1200 98%
2 pkt
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Grzegorz Mączka
566 pkt
4 pytań
89 odpowiedzi
1 pomysłów
10 komentarzy
116 98%
4 pkt
 
Grzegorz Mączka odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/brak-kar-za-zlozenie-jpk_vat-za-lipiec-2019-r-po-terminie/

Brak kar za złożenie JPK_VAT za lipiec 2019 r. po terminie (...) Podatnicy, którzy wyślą JPK_VAT za miesiąc lipiec do 2 września br. nie muszą składać w tej sprawie żadnych wyjaśnień do urzędów skarbowych.

User Avatar
użytkownik
marinazakopane
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
marinazakopane odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Comarch ERP XT nadal nie działa - bład przetwarzania

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
pracownik comarch
Elżbieta Lulek
526 pkt
0 pytań
32 odpowiedzi
0 pomysłów
26 komentarzy
60 100%
1 pkt
 
Elżbieta Lulek odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Proszę sprawdzić na stronie Ministerstwa Finansów https://finanse-arch.mf.gov.pl/c...&groupId=766655 jaki jest powód błędnego przetwarzania.
Stronę można otworzyć na przeglądarce ie11.
Jeżeli powodem jest błąd szyfrowania to ważne czy ten komunikat otrzymują Państwo dla pliku utworzonego i wysłanego w okresie 23-26.08.2019 (przed aktualizacją Comarch ERP XT), czy dla pliku utworzonego i wysłanego już po aktualizacji, która była udostępniona wczoraj około godz. 13:45.
Jeżeli plik wysłany był przed aktualizacją to nie uda się poprawnie odebrać dla niego UPO. Trzeba na nowo utworzyć plik JPK_VAT oznaczając go jako 'Nowy plik JPK' i wysłać. Po około 3-4 godzinach powinno być dostępne UPO.

User Avatar
klient
Tadeusz Pacut
1 479 pkt
24 pytań
285 odpowiedzi
22 pomysłów
80 komentarzy
337 97%
oceń
 
Tadeusz Pacut odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Pytał ktoś, czyja to wina, że taka afera się zrobiła. Odpowiem jasno. To nie tylko wina MF. To wina Comarchu, Sage, i wszystkich innych dostawców oprogramowania, którzy na sztywno zaszyli ten certyfikat w oprogramowaniu, zamiast dać możliwość wgrania go po aktualizacji gdzieś w ustawieniach - tak jak np dzieje się w Płatniku.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Piotr Zborowski
512 pkt
16 pytań
119 odpowiedzi
57 pomysłów
60 komentarzy
449 98%
5 pkt
 
Piotr Zborowski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Nie zgodzę się. Gdyby ogłosili to odpowiednio wcześnie to nie było by żadnego problemu. Nikt o zdrowych zmysłach nie robi czegoś takiego.

Akurat tutaj będę bronił Comarchu, gdyż oni nie są w stanie przewidzieć, co sobie wymyśli Wielkie Ministerstwo Finansów, które może z dnia na dzień zmienić co im się żywnie podoba, np. protokół komunikacyjny. W piątek pokazali, że potrafią.

User Avatar
pracownik comarch
Paweł Pilaciński
2 790 pkt
4 pytań
219 odpowiedzi
6 pomysłów
268 komentarzy
386 96%
9 pkt
 
Paweł Pilaciński odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

W Optimie poszliśmy o krok dalej. Wszystkie schematy eksportu JPK są pobierane z serwerów Comarch, aby użytkownik nic nie musiał ręcznie robić w programie. Właśnie na wypadek nagłych zmian w sposobie przesyłania danych do MF.
Proszę sobie wyobrazić rozmowy z tysiącami Klientów, którzy potrzebują wpisać ciąg niezrozumiałych znaków w jakieś pole w konfiguracji opisane "Klucz szyfrujący". Albo niech któryś z Klientów przez przypadek zmieni wartość w tym polu.
Informacja o zmianie klucza szyfrującego pojawiła się w piątek, dlatego dopiero w poniedziałek o 10:30 była gotowa aktualizacja na serwerach Comarch do pobrania.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Dariusz Tylutki
4 pkt
0 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
1 pkt
 
Dariusz Tylutki odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Ale w jaki sposób Optima mogła "od dawna" pobierać nowy certyfikat, skoro MF raczyło poinformować o jego istnieniu  23-ego ?
Akurat w tym przypadku nie widzę żadnej winy po stronie twórców oprogramowania (a wszyscy mieli z tym problem).
Jest to tylko i wyłącznie problem "mizerii intelektualnej" i braku umiejętności przewidywania skutków własnych działań po stronie "fachowców" z MF.
Gdyby informacja o zmianie certyfikatu i sam certyfikat były dostępne odpowiednio wcześniej, to przy sposobie aktualizacji zastosowanym w Optimie większość klientów w ogóle nie zauważyła by zmiany (problem mieliby tylko posiadacze nieaktualnych wersji).

Generalnie mechanizm aktualizacji jest dobry, ale jak zwykle można by go ulepszyć:
Jeśli program pobierałby sam certyfikat i zapisywał go do bazy (zamiast podmiany dll-ki, którą trzeba "przeprogramować", skompilować, przetestować itd.), to po pierwsze możliwa byłaby szybsza reakcja, a po drugie aktualizacja byłaby niezależna od wersji Optimy (przynajmniej w pewnym zakresie).

User Avatar
pracownik comarch
Paweł Pilaciński
2 790 pkt
4 pytań
219 odpowiedzi
6 pomysłów
268 komentarzy
386 96%
5 pkt
 
Paweł Pilaciński odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

I tak właśnie się dzieje, lecz nie tylko z certyfikatem, ale z całym mechanizmem tworzenia plików JPK. Jest to jedna większa paczka pobierana przez Optimę z serwera. 

Dlatego np. lipcowa aktualizacja JPK_FA została udostępniona w wersji 2019.5 bez żadnych koniecznych działań ze strony Użytkowników. 

User Avatar
klient
Tadeusz Pacut
1 479 pkt
24 pytań
285 odpowiedzi
22 pomysłów
80 komentarzy
337 97%
oceń
 
Tadeusz Pacut odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Ja wiem, że Optima jest krok dalej niż inni. Ale przecież wiadomo z góry, że każdy certyfikat kiedyś może zostać zmieniony. I równie dobrze Optima by mogła od dawna pobierać go np z serwera Comarchu... I sprawdzać przed wysłaniem JPK i sobie aktualizować...

Na prawdę nie przyszło mi do głowy, żeby użytkownik robił to przez wpisanie ciągu znaków...

Brawo za szybką reakcję. Jednak tylko aktualizacja pomogła w najnowszej Optimie. W XLu nie...

User Avatar
partner
Marcin Liszewski
1 010 pkt
8 pytań
55 odpowiedzi
65 pomysłów
106 komentarzy
545 97%
6 pkt
 
Marcin Liszewski odpowiedział/a
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4998 | odpowiedzi: 19877

Optima

Wojciech OwczarekJoanna JóźwiakGrzegorz DurakPiotr BartosiakAnna PtaszyńskaTadeusz PacutNorbert LongawaBartek Wałęsa
2 mie. temu

Przy okazji zamieszania wychodzi kolejna niedoróbka modułu BR.

Mam ok.setkę baz z wysłanymi JPK_VAT w dn.23.08, które przy odebraniu zwracają błąd w szyfrowaniu.

Niestety moduł BR do niczego się nie przydaje: nie mogę seryjnie wygenerować JPK_VAT ani jako pierwszorazowych plików (bo takie są już wygenerowane), ani jako korekt (bo w ogóle takiej opcji nie ma). Nie mogę również seryjnie usunąć pechowych plików za lipiec (bo nie ma takiej opcji).

Pozostaje logowanie się do wszystkich baz po kolei i manufaktura.

Dziękuję za po raz kolejny bezużyteczne i nie najtańsze narzędzie.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł