partner
Jacek Sałuda
5 pkt
2 pytań
1 odpowiedzi
1 pomysłów
0 komentarzy
5 80%
2 pkt

Zmiana logiki w funkcjonowaniu fantoma w e-sklepie

Jacek Sałuda napisał/a o
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 168 | odpowiedzi: 2885

Adrian TobołaSebastian OzdobaGrzegorz BylicaKamila KlamannJacek SałudaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna Matuszak

Witam,

Wraz z klientem u którego wdrażaliśmy e-sklep oparty na szablonie OPAL zidentyfikowaliśmy pewien problem związany z funkcjonowaniem tzw. fantomów już po stronie e-sklepu.

Fantom jest to bardzo przydatna funkcja pozwalająca grupować te same produkty według np. koloru i rozmiaru. Dzięki temu zamiast kilku oddzielnych pozycji w sklepie mamy jeden, który na karcie produktu możemy skonfigurować pod swoje potrzeby.

Funkcja na poziomie e-sklepu jednak moim zdaniem wymaga jednej korekty, aby była w pełni funkcjonalna. Niestety z jakiś powodów gdy mamy dwa warianty kolor i rozmiar to kolor jest nie jako nadrzędny i jego zmiana powoduje reset ustawień rozmiaru (do rozmiaru ojca). W związku z tym jeżeli chcę wybrać koszulkę o rozmiarze L (bo wiem, że to mój rozmiar) a następnie chciałbym zobaczyć jak zmienia się cena w zależności od wybranego koloru to niestety nie jest to takie proste jakby mogło być. Niestety zmiana kolorów za każdym razem powoduje, że rozmiar powraca do domyślnego rozmiaru jaki jest ustawiony na "ojcu" danego produktu, czyli np. rozmiaru S. Oznacza to, że po każdorazowej zmianie koloru muszę jeszcze raz zmienić rozmiar na właściwy.

Po pierwsze jest to trochę irytujące, po drugie jeżeli klient jest mało uważny może spowodować to, że kupi nie ten produkt co chce. Jeżeli mielibyśmy sytuację, że wchodzę sobie na produkt i wybieram koszulkę o rozmiarze L, ale stwierdzam, że nie chcę białej tylko niebieską to mogę nie zauważyć, że system automatycznie po zmianie koloru na niebieski zmienił mi rozmiar np. na S. Będą świadomy, że rozmiar już wybrałem mogę nie zwrócić uwagi, że w tej partii nastąpiła zmiana i zamówię nie ten produkt.

Dlatego prośba do zespołu odpowiedzialnego za rozwój e-sklepu, aby logikę zmienić tak, aby system zawszę pamiętał wybrane opcje i zmiana jednej z nich nie powodowała powrót do domyślnej wartości drugiej.

Z góry dziękuję za pochylenie się nad tym problemem.

Pozdrawiam Jacek 

Odpowiedzi:

User Avatar
partner
Kamila Klamann
2 083 pkt
16 pytań
189 odpowiedzi
27 pomysłów
22 komentarzy
179 95%
oceń
 
Kamila Klamann odpowiedział/a
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 0 | odpowiedzi: 84

3 mie. temu

Dzień dobry,

Nie wziął Pan pod uwagę, że koszulki niebieskiej w rozmiarze L może już nie być na stanie. Jak miał by się zachować szablon w takiej sytuacji?

Przy czym proszę wziąć pod uwagę to, że zaraz po wejściu na szczegóły automatycznie pokazywane są dane pierwszej dostępnej kartoteki; to, że po wejściu na szczegóły nie zawsze przy pierwszym wariancie kolorystycznym będzie Pana rozmiar; to, że wymyślone zachowanie będzie propagowało na cały asortyment; oraz to (tutaj się zrobi najciekawiej), że kartoteki w innej kategorii mogą mieć jakiś trzeci atrybut grupujący do wyboru.

(tylko w mojej ocenie) nie sądzę aby znalazł się jakiś złoty środek, bo podstawowym problemem opala jest właśnie zła organizacja atrybutów, tak jak Pan sam zauważył, nienaturalne jest uzależnianie atrybutu który jest priorytetowy od atrybutu mniej znaczącego.

W kwestii pomyłek podzielę się swoją opinią - nie powinno się poświęcać tego ogromu energii(kosztów) na przerabianie sklepu dla ratowania kilku, w skali roku, roztargnionych klientów.

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł