partner
Jacek Sałuda
3 pkt
2 pytań
1 odpowiedzi
1 pomysłów
0 komentarzy
3 100%
2 pkt

Zmiana logiki w funkcjonowaniu fantoma w e-sklepie

Jacek Sałuda napisał/a o
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pomysłów: 163 | odpowiedzi: 2781

Jacek SałudaAdrian TobołaBarbara PitasGabriel GabzdylAnna MatuszakArtur EgerTomasz TomkowiakKamila Klamann

Witam,

Wraz z klientem u którego wdrażaliśmy e-sklep oparty na szablonie OPAL zidentyfikowaliśmy pewien problem związany z funkcjonowaniem tzw. fantomów już po stronie e-sklepu.

Fantom jest to bardzo przydatna funkcja pozwalająca grupować te same produkty według np. koloru i rozmiaru. Dzięki temu zamiast kilku oddzielnych pozycji w sklepie mamy jeden, który na karcie produktu możemy skonfigurować pod swoje potrzeby.

Funkcja na poziomie e-sklepu jednak moim zdaniem wymaga jednej korekty, aby była w pełni funkcjonalna. Niestety z jakiś powodów gdy mamy dwa warianty kolor i rozmiar to kolor jest nie jako nadrzędny i jego zmiana powoduje reset ustawień rozmiaru (do rozmiaru ojca). W związku z tym jeżeli chcę wybrać koszulkę o rozmiarze L (bo wiem, że to mój rozmiar) a następnie chciałbym zobaczyć jak zmienia się cena w zależności od wybranego koloru to niestety nie jest to takie proste jakby mogło być. Niestety zmiana kolorów za każdym razem powoduje, że rozmiar powraca do domyślnego rozmiaru jaki jest ustawiony na "ojcu" danego produktu, czyli np. rozmiaru S. Oznacza to, że po każdorazowej zmianie koloru muszę jeszcze raz zmienić rozmiar na właściwy.

Po pierwsze jest to trochę irytujące, po drugie jeżeli klient jest mało uważny może spowodować to, że kupi nie ten produkt co chce. Jeżeli mielibyśmy sytuację, że wchodzę sobie na produkt i wybieram koszulkę o rozmiarze L, ale stwierdzam, że nie chcę białej tylko niebieską to mogę nie zauważyć, że system automatycznie po zmianie koloru na niebieski zmienił mi rozmiar np. na S. Będą świadomy, że rozmiar już wybrałem mogę nie zwrócić uwagi, że w tej partii nastąpiła zmiana i zamówię nie ten produkt.

Dlatego prośba do zespołu odpowiedzialnego za rozwój e-sklepu, aby logikę zmienić tak, aby system zawszę pamiętał wybrane opcje i zmiana jednej z nich nie powodowała powrót do domyślnej wartości drugiej.

Z góry dziękuję za pochylenie się nad tym problemem.

Pozdrawiam Jacek 

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł