klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
0 pkt

Zawieszanie optimy na ZASOBACH

Izabela Karpińska zapytał/a o
Społeczność
Społeczność pytań: 172 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Piotr PrzybyszJan PietrzakIwona SzyszkoRafał Mastalerzsprzedaz.jwlIzabela KarpińskaEwa ZubaEwelina Kozanecka
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 5111 | odpowiedzi: 20291

Optima

Magdalena PająkTadeusz Fejklowiczk3sil4Kazimierz StecAleksandra NowickaElżbieta FilipińskaWojciech PłachetaAgnieszka Kęsik
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik

Po ostatniej aktualizacji OPTIMY do wersji  2019.6.1.1894 pojawił się bardzo poważny problem z działaniem okna ZASOBY. Otwieranie tego okna trwa bardzo długo tj. ok 45 sekund. (!) Gdy już okno się otworzy - zasoby działają prawidłowo.

Generuje to bardzo duży problem przy wprowadzaniu towarów do ZASOBÓW, tworzeniu PZ, FZ etc. Praca z towarami właściwie jest NIEMOŻLIWA. 

Zmiana dodawania pozycji poprzez :
Konfiguracja -> Firma -> Handel -> Parametry -> Dodawanie pozycji na dokumencie zupełnie NIE przyśpiesza pracy systemu :(

Przed aktualizacją nigdy nie mieliśmy takiego problemu. 

Czy ktoś spotkał się z podobną wadą i ma pomysł na rozwiązanie? 

Odpowiedzi:

User Avatar
partner
Konrad Bakalarz
467 pkt
2 pytań
50 odpowiedzi
4 pomysłów
14 komentarzy
21 80%
1 pkt
 
Konrad Bakalarz odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Czy okno z zasobami otwiera się zawsze tak długo, czy tylko ten pierwszy raz po zalogowaniu? Pierwsze otwarcia listy zasobów zawsze trwają dłużej ponieważ w bazie są budowane widoki, każde kolejne otwarcie do czasu ponownego włączenia Optimy powinny się wykonywać szybko.

Proszę również zwrócić uwagę, czy nie ma założonego jakiegoś domyślnego filtra na zasobach, i jeśli jest to czy po jego wyłączeniu (wyłączenie parametru 'domyślny') problem nie zostanie rozwiązany.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Problem dotyczy każdorazowego otwarcia okna zasobów niezależnie ile razy by się klikało na ZASOBY. 

Problem występuje również na każdym stanowisku (mamy 4 szt.), i to niezależnie od parametrów technicznych sprzętu  (np. na miesięcznym laptopie czy na samym serwerze jest dokładnie taki sam problem).

Filtry są zresetowane i w żaden sposób nie przyśpiesza pracy programu. 

Wprowadzając dane do PZ towary zasysają się z ZASOBÓW  i niestety również trwa to tak długo. Gdzieś musi występować błąd w funkcjonowaniu zasobów. 

:(

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Agnieszka Świst
10 452 pkt
6 pytań
1069 odpowiedzi
8 pomysłów
128 komentarzy
977 99%
1 pkt
 
Agnieszka Świst odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Czy w widoku zasobów są dołożone kolumny użytkownika? Proszę sprawdzić czy nie jest to problem widoku. Na otwartym oknie zasobów:

  1. Widok -> eksport (ta operacja wyeksportuje widoki użytkownika).
  2. Reset aktywnego okna.
  3. Ponowne otwarcie okna zasobów.
  4. Jeśli otworzy się sprawnie, to znaczy, że problem był w widoku, jeśli nie to:
  5. Widok -> import (przywrócenie widoku użytkownika).
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Dziękuję za podpowiedź. 

Przeprowadziłam cały zaproponowany proces, niestety - otwieranie okna ZASOBÓW nadal trwa bardzo długo. Nie mamy u siebie żadnych dostawianych kolumn, widoki są standardowe. 

Największy problem jest przy tworzeniu PZ i FS ponieważ chcąc dodać jakikolwiek towar z zasobów za każdym razem łączenie z bazą trwa ok.45 sekund. 

Wypisanie faktury ze sprzedażą towarów jest męczarnią :(

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Konrad Bakalarz
467 pkt
2 pytań
50 odpowiedzi
4 pomysłów
14 komentarzy
21 80%
1 pkt
 
Konrad Bakalarz odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

No to chyba zostaje tylko SQL Profiler - trzeba namierzyć na jakim etapie występuje problem z tak długim odpytywaniem bazy

User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 252 pkt
13 pytań
673 odpowiedzi
5 pomysłów
96 komentarzy
465 98%
1 pkt
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu
Na jakim systemie operacyjnym działa serwer baz danych i jaka to wersja SQL?
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Serwer bazy danych działa na Windows 7 Professional.

SQL jest świeżo zaktualizowany do wersji 2014 + service pack 3. 

Nadmieniam, że pozostałe funkcje i okna chodzą bez zarzutu i otwierają się natychmiastowo. Problem jest TYLKO z ZASOBAMI. 

Zastawiają mnie jeszcze 2 rzeczy:

1. Od zaprzyjaźnionej hurtowni dostajemy faktury wyeksportowane do XML i zasysamy je do bezpośrednio do PZ. Proces przechodzi expressowo i nie nie "zamula".

2. Wprowadzając dane do PZ proces wygląda następująco:

a) kliknięcie "+" ( bądź INSERT) i tu trwa pierwsze zamulanie (ok 45 sek)

b) po wybraniu towaru - robimy ZAPISZ i znowu zamulanie  (ok 45 sek)

Tak jak wspomniałam - wszystko oprócz ZASOBÓW działa prawidłowo i szybko.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Rafał Cebulski
7 006 pkt
3 pytań
1866 odpowiedzi
10 pomysłów
59 komentarzy
1218 98%
oceń
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Można zrobić prosty test. Podpiąć bazę sprzed konwersji jako testową i skonwertować na SQL-u 2014 i zobaczyć czy problem też występuje.

User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Podczas aktualizacji do wersji 2019.6 pojawił się komunikat że SQL 2008 nie są już wspierane.

Mimo to optima zaktualizowała się poprawnie. Od dokładnie od tego momentu pojawił sie kłopot z ZASOBAMI. 

Infolinia zasugerowała podniesienie SQL , co zrobił partner Comarchu.

Nie przyniosło to żadnego efektu. 

W tabelach nic nie było ruszane.

Jeśli chodzi o testy i trigerry to w załączniku print screen.

Rozmiar naszej bazy to 990 MB.

SQL był chyba sprawdzany profilerem ale się upewnię. 

Załączniki:

User Avatar
partner
Adam Grędys
157 pkt
1 pytań
123 odpowiedzi
3 pomysłów
27 komentarzy
144 98%
oceń
 
Adam Grędys odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Nie grzebał ktoś w tabelach? Np. jakieś dodatkowe triggery? Co pokazuje Narzędzia / Testy integralności / Serwer bazy danych?

Czy zmiana SQL była równocześnie z podnoszeniem wersji Optimy? Bo w poście inicjującym była mowa tylko o podnoszeniu Optimki.

Czy pytania SQL były sprawdzane SQL Profilerem, jak proponował Konrad?

Ewentualnie jeszcze można użyć Activity Monitor.

User Avatar
partner
Jacek Kamiński
1 543 pkt
7 pytań
482 odpowiedzi
10 pomysłów
96 komentarzy
461 95%
2 pkt
 
Jacek Kamiński odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Witam,

proszę wyłączyć wszystkie sumowania na oknie zasobów (lub ukryć wiersz sum) oraz jeżeli są to również grupowania. Należy również posotrować listę wg wartości indeksowanej (np Kod towaru).

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Dziękuję za podpowiedż.

Wyłączyłam sumowania, zrobiłam sortowanie  - niestety bez zmian.

User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 542 pkt
131 pytań
2780 odpowiedzi
70 pomysłów
721 komentarzy
3414 96%
1 pkt
 
Izabela Karpińska potwierdził, że ta odpowiedź jest najlepsza i wystarczająca
Łukasz Walter odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Czy jeżeli otwierasz listę zasobów wchodzą menu handel -> zasoby też się tak dzieje ?

Czy jeżeli otwierasz cennik wchodząc menu ogólne -> cennik też się tak dzieje ?

Jeżeli tak sugerowałbym kontakt z jakimś Partnerem który wypowiada się w tym wątku w celu odpłatnej analizy ruchu na serwerze.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 542 pkt
131 pytań
2780 odpowiedzi
70 pomysłów
721 komentarzy
3414 96%
oceń
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu
To ze jest kilka takich przypadków w Polsce nie koniecznie znaczy ze błąd jest po stronie programu, import z XML nie powoduje wejścia na listę zasobów, a to jest u Was problemem, tak samo kopiowanie dokumentów poprzez CTRL+insert tez będzie wykonywane od razu. Ja nadal mam przynajmniej 5 czynności w głowie ktore można sprawdzić, takie jak. Odbudowa indeksów, analiza profilerem lub monitorem aktywności, reset ustawień widoku, wyłączenie kolumn użytkownika. Chętnie bym zerknął na ten przypadek z czystej ciekawości i bez pobierania jakiejkolwiek opłaty. Jak będziecie zaintersowani napiszcie na priv.
User Avatar
partner
Norbert Longawa
1 252 pkt
13 pytań
673 odpowiedzi
5 pomysłów
96 komentarzy
465 98%
oceń
 
Norbert Longawa odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu
Iza jak otworzycie listę zasobów od strony Łatwej Sprzedaży to to samo? A może zmiana w Konfiguracji/Handel/Parametry na Edycja na liście pomoże ?
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Niestety tak :(

Już wcześniej infolinia COMARCH podpowiedziała żeby spróbować działać od strony :

- ogólne -> CENNIK (łączenie trwa  ok.45 sec.)

- handel  -> inne -> ŁATWA SPRZEDAŻ (łączenie trwa ok.45 sec.)

Testowaliśmy również wszystkie możliwe edycje  na liście w konfiguracji (dzisiaj rano ponownie)

Za każdym razem i niezależenie z której zakładki w programie, gdy następuje moment łączenia się z ZASOBAMI,  optima zawiesza się na te 45 sec. 

O dziwo - import faktur z xml odbywa się bezproblemowo.

User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 542 pkt
131 pytań
2780 odpowiedzi
70 pomysłów
721 komentarzy
3414 96%
1 pkt
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu
Może zamiast czekać na zbawienie zatrudnijcie do tego tematu innego partnera ktory to zdiagnozuje ?
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

:) To akurat pomocna podpowiedź :)

Dotychczasowy partner (po sprawdzeniach, testach, analizy bazy sprzed aktualizacji i po) twierdzi, że  nie ma błędu po stronie bazy tylko prawdopodobnie błąd tkwi w aplikacji. 

Comarch pracuje nad naszym  zgłoszeniem i jak się okazuje jest kilka takich przypadków.

Wydawałoby się, że zadanie pytania na forum- właśnie nie jest czekaniem na zbawienie tylko rozpoznaniem:

- czy ktoś jeszcze ma taki problem jak my i jak go rozwiązuje

-  czy  faktycznie rację ma partner - i nie ma co dalej go "gnębić" , bo rozwiązanie problemu jest po stronie COMARCH, a nie partnera

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w rozwiązanie problemu :)

Będę próbować dalej.

Na razie zostaje ręczne wypisywanie faktur :(

User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
oceń
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Do zasobów dostajemy się z pozycji handel  ->zasoby.

Z cennika nigdy nie korzystałam, ale zgodnie z sugestią weszłam w niego czyli  menu ogólne -> cennik.  W tym przypadku - optima również  "zamula". 

Jeśli chodzi o partnera to oczywiście się skontaktowałam z tym który wdrażał nam w 2011 optimę i po kilku testach otrzymałam taką odpowiedź:

"Tak, porównywałem tą i obecną wersję optimy tą samą bazę.
Wydaje się, że problemem jest aplikacja, a nie baza danych.
Na aplikację wpływu nie mamy. Tylko Comarch. "

W Comarchu też jest nasze zgłoszenie, mają naszą bazę i od 2 tyg. brak informacji zwrotnej tzn. jest informacja że pracują nad problemem.

A my jesteśmy uziemnieni z pracą i forum to ostatnia deska ratunku skoro nikt nie potrafi pomóc :(

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Rafał Cebulski
7 006 pkt
3 pytań
1866 odpowiedzi
10 pomysłów
59 komentarzy
1218 98%
oceń
 
Rafał Cebulski odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Skoro konwersję robiliście na SQL-u 2008 to może coś się namieszało na przykład w indeksach. Dlatego nadal sugeruję zrobienie testu z konwersją bazy na SQL 2014.

User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 542 pkt
131 pytań
2780 odpowiedzi
70 pomysłów
721 komentarzy
3414 96%
2 pkt
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Tego co się stało u tego klienta nie był w stanie przewidzieć żaden projektant systemów ERP.

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Paweł Brzostowski
305 pkt
13 pytań
157 odpowiedzi
25 pomysłów
113 komentarzy
288 98%
1 pkt
 
Paweł Brzostowski odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu
Testy, optymalizacja. Taka mi sie nasuwa konkluzja na przyszlosc dla programistow Comarchu, no i oczywista zmiana na 64bit aby “leniwe watki CPU” pracowaly
User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 542 pkt
131 pytań
2780 odpowiedzi
70 pomysłów
721 komentarzy
3414 96%
9 pkt
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu
Problem nie jest z otwieraniem listy zasobów tylko z otwieraniem listy grup towarowych których jest ponad 20tys. Dziwie sie ze opiekun ze strony partnera tego nie zauważył, bo ja to zauważyłem po 15-20 minutach. Najnowsza wersja programu ma poważny problem z tak duża ilością grup towarowych.
User Avatar
partner
Jacek Kamiński
1 543 pkt
7 pytań
482 odpowiedzi
10 pomysłów
96 komentarzy
461 95%
2 pkt
 
Jacek Kamiński odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Witam, 

wirus konkurencji przechwytywał wyświetlane zasoby i wysyłał gołębiami do Rosji ?

User Avatar
klient
Izabela Karpińska
2 pkt
1 pytań
10 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 75%
2 pkt
 
Izabela Karpińska odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu

Dziękuję Łukaszowi Walterowi za pomoc w rozwiązaniu problemu. Godne podziwu zaangażowanie i "rozkminianie" w czym jest problem, aż do skutecznej diagnozy :) To duża ulga dla Użytkownika  gdy ktoś próbuje rozwiązać problem bo do tej pory było odbijanie  się od ściany pomiędzy infolinią Comarchu a nieskutecznym Partnerem. Łukasz poświęcił dużo czasu, tym bardziej cenne, że w tym czasie był na urlopie. Rzadko zdarza się by ktoś podjął inicjatywę 1. będąc na urlopie 2. bezpłatnie   3. z pełnym zaangażowaniem.

Polecam współpracę z Łukaszem !

User Avatar
pracownik comarch
Paweł Pilaciński
2 790 pkt
4 pytań
219 odpowiedzi
6 pomysłów
268 komentarzy
386 96%
1 pkt
 
Paweł Pilaciński odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
2 mie. temu
Proszę o kontakt z Asystą w celu otrzymania poprawki w tym scenariuszu.
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 542 pkt
131 pytań
2780 odpowiedzi
70 pomysłów
721 komentarzy
3414 96%
oceń
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
miesiąc temu
Paweł a Asysta nie miała kontaktu do klienta ze zgłoszenia ? Czy po prostu chciałeś tak zagaić w wątku, że już wyprodukowaliście poprawkę ? ;)
User Avatar
partner
Łukasz Walter
29 542 pkt
131 pytań
2780 odpowiedzi
70 pomysłów
721 komentarzy
3414 96%
oceń
 
Łukasz Walter odpowiedział/a
Społeczność
Społeczność pomysłów: 49 | odpowiedzi: 1014

Społeczność Comarch ERP

Jacek KamińskiŁukasz WalterStanisław PachaczRafał CebulskiDawid BłędowskiWojciech SałańskiJarosław WróblewskiTadeusz Pacut
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1507 | odpowiedzi: 20291

Optima

Wojciech SałańskiPiotr LochyńskiPiotr SzokaŁukasz WalterJarosław MikoszKrzysztof BłażowskiPiotr ZarzyckiWojciech Pawełka
Techniczne
Techniczne pytań: 1568 | odpowiedzi: 5958

k3sil4Paweł NagórkaAdam NowakŁukasz PulchnyGrażyna ŻelichowskaMarek KwiatkowskiMagdalena GrygaAneta Walendzik
miesiąc temu
Paweł a Asysta nie miała kontaktu do klienta ze zgłoszenia ? Czy po prostu chciałeś tak zagaić w wątku, że już wyprodukowaliście poprawkę ? ;)

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł