klient
Jan Pietrzak
0 pkt
2 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń

Problem z dodaniem nowej bazy

Jan Pietrzak zapytał/a o
Techniczne
Techniczne pytań: 1617 | odpowiedzi: 6115

Norbert LongawaMirosław SmendaEwa Zwolak-MajkaWiesława MatrackaKarolina HajdukBłażej KrotoskiRobert JaniakMonika Kala
Społeczność
Społeczność pytań: 180 | odpowiedzi: 1031

Społeczność Comarch ERP

MICHAŁ SOBIERAJMONIKA GRZYBLukasz MaslinskiIza WoźniakNatalia KurczewskaJacek KamińskiMagdalena ŚledźMAŁGORZATA

Dzień dobry,

mam pytanie w zakresie dodawania nowych baz w Optimie.

Przechodzę standardowo przez kreator nowej bazy danych. W trakcie tworzenia bazy uzyskuję komunikat:

Database 'CDN_KNF_Konfiguracja' cannot be opened. It has been marked SUSPECT by recovery. See the SQL Server errorlog for more information.

Dodam, że korzystamy z CDN_KNF_Konfiguracja_1

Czy można to jakoś przestawić w konfiguracji Optimy ?

Odpowiedzi:

User Avatar
klient
Tadeusz Pacut
1 497 pkt
29 pytań
294 odpowiedzi
22 pomysłów
82 komentarzy
355 97%
oceń
 
Tadeusz Pacut odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1617 | odpowiedzi: 6115

Norbert LongawaMirosław SmendaEwa Zwolak-MajkaWiesława MatrackaKarolina HajdukBłażej KrotoskiRobert JaniakMonika Kala
Społeczność
Społeczność pytań: 180 | odpowiedzi: 1031

Społeczność Comarch ERP

MICHAŁ SOBIERAJMONIKA GRZYBLukasz MaslinskiIza WoźniakNatalia KurczewskaJacek KamińskiMagdalena ŚledźMAŁGORZATA
2 mie. temu
A może usunąć nieptrzebną bazę. a jeśli jest w statusie suspect to jest nawet szansa ją naprawić.
Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Jan Pietrzak
0 pkt
2 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
oceń
 
Jan Pietrzak odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1617 | odpowiedzi: 6115

Norbert LongawaMirosław SmendaEwa Zwolak-MajkaWiesława MatrackaKarolina HajdukBłażej KrotoskiRobert JaniakMonika Kala
Społeczność
Społeczność pytań: 180 | odpowiedzi: 1031

Społeczność Comarch ERP

MICHAŁ SOBIERAJMONIKA GRZYBLukasz MaslinskiIza WoźniakNatalia KurczewskaJacek KamińskiMagdalena ŚledźMAŁGORZATA
2 mie. temu

Dziękuję za odpowiedź. A w jaki sposób należałoby to zrobić ?

Ta odpowiedź została skomentowana
User Avatar
klient
Tadeusz Pacut
1 497 pkt
29 pytań
294 odpowiedzi
22 pomysłów
82 komentarzy
355 97%
oceń
 
Tadeusz Pacut odpowiedział/a
Techniczne
Techniczne pytań: 1617 | odpowiedzi: 6115

Norbert LongawaMirosław SmendaEwa Zwolak-MajkaWiesława MatrackaKarolina HajdukBłażej KrotoskiRobert JaniakMonika Kala
Społeczność
Społeczność pytań: 180 | odpowiedzi: 1031

Społeczność Comarch ERP

MICHAŁ SOBIERAJMONIKA GRZYBLukasz MaslinskiIza WoźniakNatalia KurczewskaJacek KamińskiMagdalena ŚledźMAŁGORZATA
2 mie. temu

Sprawa nie jest banalna - jeśli ktoś nie pracował z bazami danych MS SQL to polecam pomoc specjalisty/parnera

trochę o naprawie można poczytać np tu:

https://www.stellarinfo.com/blog/recover-sql-database-from-suspect-mode/

Ważne też ile jest baz firmowych. Być może warto usunąć uszkodzoną bazę konfiguracyjną, potem przechrzcić aktualnie używaną na CDN_Konfiguracja i od nowa podpiąć bazę firmową?

Masz pytanie?

zadaj pytanie

Masz pomysł?

zgłoś pomysł