Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
klient
Jakub Joszt
0 pkt
1 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%

Po instalacji ostatniej poprawki z poziomu Altum ERP Update i próbie zalogowania się do Altum na serwerze wyskakuje monit o kolejnej instalacji poprawek (screen). Po zainstalowaniu Altum nie chce się otworzyć, a przy kolejnej próbie zalogowania ponownie chce instalować poprawki???

User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
5 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
Jacek Pietsch zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 61 | odpowiedzi: 210

Comarch ERP Altum

Jakub JosztAlicja ZipserKamil G. SiudekKrzysztof TrzaskaPaweł MęzińskiKamil Czarnotam.nowakowskiPaweł Iwanowski

Słabe strony Altum - wolna praca i inne

Zaktualizowano 20 d. temu

Szanowni Państwo,

Minął rok od kiedy wdrożyliśmy altum w pierwszym oddziale. Uznaliśmy, że daliśmy Comarchowi i parterowi wystarczająco dużo czasu na usunięcie poważnych usterek z którymi borykamy się do dnia dzisiejszego.

Nadszedł więc czas na poinformowanie o tym fakcie szerszego grona osób zainteresowanych systemem Comarch ERP Altum, tak aby byli świadomi tego na co się decydują.

Poniżej przedstawiam listę napoważniejszych problemów jakie w znaczący sposób utrudniają firmie normalne funkcjonowanie:

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.

2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

To zaledwie 4 najpoważniejsze wady systemu ERP Altum. Do tego dochodzi cała seria nieobsługiwanych wyjątków, przekłamań przy generowaniu dokumentów (ilości na WZ nie zgodne z FS), zawieszanie się itd.

To zmusza nas do tworzenia coraz to nowych procesów BPM i raportów do wyłapywania tych błędów mogących mieć poważne konsekwencje finansowe.

Jak mamy wytłumaczyć 50 pracownikom, że ten nowoczesny system, który miał usprawnić pracę we wszystkich obszarach działalności firmy, działa wolniej niż Sage sprzed 10 lat a i z funkcjonalnością zdaje się być o krok do tyłu?

Czasu poświęconego na długie godziny analizowania problemów z wydajnością już nikt nam nie zwróci...

Przed nami aktualizacja do wersji 2016.5 - podzielę się wrażeniami po pierwszych kilku dniach pracy.

User Avatar
pracownik comarch
Marta Fedczyszyn
0 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
Marta Fedczyszyn odpowiedział/a na
2 mie. temu

Witam,


Generowanie dokumentów KK nie jest wprost zależne od skonta. Dokumenty KK generowane są m.in. w wyniku korekty wartościowej dostawy, która została rozchodowana. Na dokumentach rozchodu zapisywana jest informacja o koszcie zakupu, dlatego podczas korekty wartościowej dostawy system poprzez dokument KK aktualizuje koszty na dokumentach rozchodowych. Na dokumentach rozchodowych powiązanych z dokumentem KK (na poziomie subelementów) nie ma możliwości podmiany dostawy.

W przypadku skonta istnieją dwa sposoby jego obsługi w systemie. Zgodnie z domyślnym ustawieniem, z którego prawdopodobnie Państwo korzystają po naliczeniu skonta automatycznie generuje się korekta wartościowa faktury zakupu oraz korekta wartościowa dostawy (korekta dokumentu PZ). Jeżeli dostawa została rozchodowana, system generuje KK do dokumentów rozchodowych. Tak jak pisałam na początku w takiej sytuacji podmiana nie będzie możliwa.
Drugi sposób obsługi skonta polega na tym, iż podczas naliczania skonta system nie koryguje dostawy, tym samym nie generuje KK do dokumentów rozchodu. W tej sytuacji podmiana dostawy jest możliwa.

Przy pierwszym podejściu do skonta wartość naliczonego skonta wpływa na wartość zasobów na magazynie a przy drugim podejściu wartość skonta nie obniża wartości zasobów. Parametr Generowanie dokumentu magazynowego z tytułu skonta, wpływający na sposób obsługi skonta w systemie, znajduje się na definicji dokumentu Korekta wartościowa FZ dostępnej z poziomu centrum. 

Pozdrawiam,

Marta Fedczyszyn

Witold Podgórski napisał/a o
Nowa wersja
Nowa wersja artykułów: 59

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Urszula KozłowskaMichał MarczakWitold PodgórskiJoanna BałutJacek KrzaczekElżbieta LulekKatarzyna BibrzyckaGrzegorz Mączka
Comarch Retail
Comarch Retail artykułów: 57

Witold PodgórskiJarosław GórkaKrzysztof SzeremetaMagdalena SoswaPatrycja ZemlikPaweł BaryłkoRafał BołozPaula Żarnowska-Ziobro
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum artykułów: 64

Comarch ERP Altum

Witold PodgórskiPaweł PilacińskiRobert ŻuberPiotr BudzinowskiTomasz GutkowskiAgnieszka KozłowskaJoanna BałutPaulina Pacek

Nowa wersja Comarch ERP Altum i Comarch Retail już dostępna!

Dodano 2 mie. temu

Szanowni Państwo


W dniu 13.07.2018 roku udostępniona została nowa wersja systemów Comarch ERP Altum i Comarch Retail. Wersja 2018.2 została poszerzona o wiele nowych możliwości w tym m.in. o obsługę Split Payment.


Obsługa podzielonej płatności (Split Payment) została wprowadzona do systemów Comarch ERP Altum i Comarch Retail w związku z nowelizacją przepisów VAT (Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. 2018 poz. 62). Zapłata za fakturę z użyciem mechanizmu podzielonej płatności odbywa się w kwocie brutto wpłacanej na rachunek dostawcy towarów lub usługodawcy, a następnie kwota VAT przeksięgowywana jest przez bank na oddzielny rachunek VAT prowadzony dla przedsiębiorcy.


W systemie Comarch Retail POS 2018.2 dodana została obsługa odwrotnego obciążenia. Dzięki tej metodzie odpowiedzialność za rozliczenie podatku od zawartej transakcji może zostać przeniesiona ze sprzedawcy na nabywcę. W najnowszej wersji wprowadzone również zostały zmiany umożliwiające przypisanie zarówno nabywcy i odbiorcy do jednego dokumentu.

Wersja 2018.2 zawiera wiele zmian i usprawnień m.in.:

Comarch ERP Altum:

  • Split Payment
  • Konfiguracja nazwy fiskalnej artykułu
  • Obsługa NIP na wydruku paragonu
  • Deklaracja Vat-7(18)

Comarch Retail:

  • Odwrotne obciążenie
  • Obsługa nabywcy i odbiorcy
  • Obsługa NIP na wydruku paragonu

Zachęcamy do instalacji najnowszych wersji systemu i zapoznania się z dokumentem o zmianach.

Link dla partnerów

Link dla Klientów

Ps. Przypominamy, że wsparcie Comarch dla rozwiązań ERP pracujących na Windows Server 2008//2008 R2 lub SQL Server 2008/2008 R2 będzie świadczone tylko do 31.12.2018. Po tej dacie programy nie będą testowane na ww. systemach i serwerach.

User Avatar
klient
Kamil G. Siudek
0 pkt
3 pytań
4 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%

Po aktualizacji środowiska testowego Altum z 2017 do 2018 nie działają schematy w księgowości.

Aby je naprawić trzeba wejść w schemat, zrobić jakaś zmianę i zapisać, potem do niego wrócić usunąć tą zmianę i ponownie zapisać.

Przy kilkunastu spółkach gdzie w każdej jest kilkadziesiąt schematów robi się z tego bardzo dużo klikania. 

Podejrzewam zmianę w API w wersji 2018, i ponowne 'przeklikanie schematu' zapisuje go z nowym API.

Jest jakiś sposób aby zrobić to hurtowo dla wszystkich schematów? 

Użytkownicy

Polecane