Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
Jarosław Olsza napisał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima artykułów: 102

Optima

Urszula KozłowskaJarosław OlszaKrzysztof SzeremetaKatarzyna BibrzyckaGrzegorz KorbaSebastian OzdobaPaweł PilacińskiMagdalena Pacan
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum artykułów: 65

Comarch ERP Altum

Jarosław OlszaWitold PodgórskiPaweł PilacińskiRobert ŻuberPiotr BudzinowskiTomasz GutkowskiAgnieszka KozłowskaJoanna Bałut
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL artykułów: 82

Comarch ERP XL

Jarosław OlszaAgnieszka Żołnierczyk-BakaKrzysztof SzeremetaMichał MarczakTomasz RutkowskiEdyta DanowskaPiotr KurowskiPaweł Pilaciński

Comarch e-Sprawozdanie

Zaktualizowano dzień temu

Szanowni Państwo!

Ministerstwo Finansów wprowadziło zmiany w sposobie przygotowywania i składania rocznych sprawozdań finansowych. Zgodnie z nowymi przepisami dokument musi być sporządzony w postaci elektronicznej i opatrzony kwalifikowanym podpisem lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
W ofercie Comarch pojawi się dedykowana płatna aplikacja Comarch e-Sprawozdanie, która umożliwiała będzie nie tylko przygotowanie XML-a, czyli wywiązanie się z obowiązku, ale też dodatkowe benefity.

PLANUJEMY TRZY ETAPY WPROWADZANIA APLIKACJI:
1. Etap pierwszy - grudzień 2018. Wydana zostanie pierwsza wersja aplikacji, która operuje na pliku XML – umożliwi utworzenie go od podstaw w pełnej postaci wymagalnej przez MF. Wszystkie dane liczbowe (np. bilans) trzeba będzie wprowadzić ręcznie. Głównymi odbiorcami aplikacji na tym etapie będą firmy, które nie mają systemów Comarch ERP albo zamierzają składać sprawozdanie przed upgrade’em Comarch ERP.
2. Etap drugi - styczeń 2019. Aplikacja zostanie zintegrowana z Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum i Comarch ERP Optima – będzie pracować na bazie danych systemu ERP i umożliwi zaczytanie zestawień księgowych takich jak bilans czy rachunek zysków i strat. Dane znajdujące się we wprowadzeniu bądź informacjach dodatkowych będą do wprowadzenia ręcznie. Możliwe będzie tworzenie wydruków na podstawie danych zawartych w Comarch e-Sprawozdanie.
3. Etap trzeci - do marca 2019. Rozwój kolejnych wersji aplikacji obejmie następujące elementy:
• Zarządzanie wieloma podpisami elektronicznymi pod sprawozdaniem.
• Tworzenie paczek sprawozdawczych, czyli repozytorium dokumentów związanych ze sprawozdaniem za dany rok m.in. uchwałą o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdaniem z działalności czy opinią biegłego rewidenta.
• Edytowalny szablon informacji dodatkowej, który będzie można zasilić aktualnymi danymi z kont księgowych.

Aplikacja umożliwi łatwy dostęp do sprawozdań z lat poprzednich oraz przygotowanie sprawozdania w oparciu o rok poprzedni.
Systemy Comarch ERP zostaną wzbogacone o funkcjonalności, które pozwolą przedsiębiorcom przygotować część danych potrzebnych do przygotowania rocznego sprawozdania finansowego. Te funkcjonalności będą dostępne w ramach aktualizacji systemów i zostaną oddane do użytku w styczniu 2019 roku

User Avatar
klient
Daniel Niemiec
0 pkt
2 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%

Czy w Altumie jest możliwość wprowadzenia innego nr konta bankowego do wpłat dla wybranych klientów na dokumentach sprzedażowych, tak aby tylko dla nich się podstawiał inny numer konta bankowego niż dla pozostałych?

 

User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
Jacek Pietsch zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 63 | odpowiedzi: 219

Comarch ERP Altum

Daniel NiemiecAlicja ZipserJakub JosztKamil G. SiudekKrzysztof TrzaskaPaweł MęzińskiKamil Czarnotam.nowakowski

Słabe strony Altum - wolna praca i inne

Zaktualizowano miesiąc temu

Szanowni Państwo,

Minął rok od kiedy wdrożyliśmy altum w pierwszym oddziale. Uznaliśmy, że daliśmy Comarchowi i parterowi wystarczająco dużo czasu na usunięcie poważnych usterek z którymi borykamy się do dnia dzisiejszego.

Nadszedł więc czas na poinformowanie o tym fakcie szerszego grona osób zainteresowanych systemem Comarch ERP Altum, tak aby byli świadomi tego na co się decydują.

Poniżej przedstawiam listę napoważniejszych problemów jakie w znaczący sposób utrudniają firmie normalne funkcjonowanie:

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.

2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

To zaledwie 4 najpoważniejsze wady systemu ERP Altum. Do tego dochodzi cała seria nieobsługiwanych wyjątków, przekłamań przy generowaniu dokumentów (ilości na WZ nie zgodne z FS), zawieszanie się itd.

To zmusza nas do tworzenia coraz to nowych procesów BPM i raportów do wyłapywania tych błędów mogących mieć poważne konsekwencje finansowe.

Jak mamy wytłumaczyć 50 pracownikom, że ten nowoczesny system, który miał usprawnić pracę we wszystkich obszarach działalności firmy, działa wolniej niż Sage sprzed 10 lat a i z funkcjonalnością zdaje się być o krok do tyłu?

Czasu poświęconego na długie godziny analizowania problemów z wydajnością już nikt nam nie zwróci...

Przed nami aktualizacja do wersji 2016.5 - podzielę się wrażeniami po pierwszych kilku dniach pracy.

User Avatar
klient
Jakub Joszt
0 pkt
1 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%

Po instalacji ostatniej poprawki z poziomu Altum ERP Update i próbie zalogowania się do Altum na serwerze wyskakuje monit o kolejnej instalacji poprawek (screen). Po zainstalowaniu Altum nie chce się otworzyć, a przy kolejnej próbie zalogowania ponownie chce instalować poprawki???

Użytkownicy

Polecane