Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
użytkownik
Krzysztof Trzaska
1 pkt
3 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
Krzysztof Trzaska odpowiedział/a na
13 d. temu

Odpowiedź dla Pana Sebastiana Ozdoby

Nie wiem dlaczego nie mogę skomentować Pana odpowiedzi i muszę odpowiedź pisać jako komentarz do własnej (tak działa Wasz blog)

W sprawie numerów zgłoszeń proszę się skontaktować z firmą która nas obsługuje i wdrażała system (wiem że zna Pan tę firmę i kontaktuje się Pan z nimi). B2B wiesza się praktycznie codziennie i tak to działa zasadniczo od 2017 roku.

Odnośnie Pana komentarzy:

Ad. 1 - W planach... Czy planujecie w ogóle rozwijanie B2B? Bo od 2017 roku niewiele się tam zmieniło (a z mojego punktu widzenia i funkcjonalności których oczekuję praktycznie nic).

Ad. 2 Proszę więc o przekazanie tych informacji firmie która nas obsługuje, oni twierdzą że się nie da.

Ad. 3 Jak w punkcie 2

Ad. 4 Jak w punkcie 2

Ad. 5 Tutaj dziękuję za informację.

Ad. 6 Proszę zapytać się  firmy która nas obsługuje, zgłosiłem to w 2017 roku

Ad. 7-8 Te funkcjonalności praktycznie warunkują używanie filtrów, bez tego mogłoby ich nie być ponieważ (jak chyba Panu wykazałem) są zupełnie bezużyteczne, nie działają, często prowadzą do wyniku 0. Wprowadziliście rozwiązanie z którego nie da się korzystać jeśli nie ma funkcjonalności z punktów 7 i 8. Planach kiedy?

Firma która wdrażała nam oprogramowanie ustaliła z nami filtrowanie po atrybutach. Od 2017 roku wprowadzamy dla każdego nowodefiniowanego materiały atrybuty które nigdy nie zostały użyte (ponad 350 kolumn, ogółem ponad 13000 artykułów - mnóstwo niepotrzebnej pracy) i w dalszym ciągu skorzystać z nich nie można a odpowiedź od Pana na dzisiaj - mamy to w planach.

Bardzo proszę o skontaktowanie się z firmą która nas obsługuje i wyjaśnienie tego o czym piszę.

User Avatar
użytkownik
Krzysztof Trzaska
1 pkt
3 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
Krzysztof Trzaska odpowiedział/a na
14 d. temu

Panie Sebastianie, problem z działaniem B2B zgłaszałem już wielokrotnie – odpowiedź „nie wiemy dlaczego u Was tak to działa”.
Filtrowanie, które jest w tej chwili nie działałoby poprawie nawet sklepie owowcowo-warzywnym (a rozmawiamy o oprogramowaniu klasy ERP). Sprzedając tylko owoce i warzywa filrty te już tutaj nie działałyby. „Niepożądane” byłoby przecież szukanie ziemniaków w dziale owocowym – a takie rozwiązanie proponujecie w tej chwili. Tak przyjęte rozwiązanie często prowadzi do wyniku 0 i frustracji klientów.
Odnośnie B2B, żeby można było z tego rozwiązania korzystać minimum jakie potrzebne jest nam w tej chwili:
1. Możliwość ograniczenia wartości wyświetlanych filtrów w zależności od parametru (lub ich kombinacji – zawiera, lub, też itp. itd. zwykłe warunki logiczne) ilość na magazynie, ilość dostępna, stan minimalny lub jego brak, ilość na ZZ.
2. Na liście towarów dla poszczególnych materiałów wyświetlanie ilości z ZZ wraz z datą realizacji zaciągniętą z ZZ.
3. Możliwość wyboru miejsca wyświetlania filtrów. Np. na górze (w tej chwili jest to lewy dół – przy długiej liście grup towarów filtry są na n-tym ekranie a mają ułatwiać dotarcie do szukanego materiału, teraz jest to utrudnione).
4. Możliwość wybory sposobu prezentacji filtrów - widoczne pola wyboru w sekcjach itp. (rozwijana lista z checkboxami nie jest najlepszym rozwiązaniem dla nas, np. jedna z list naszych atrybutów ma ponad 80 wartości – ciężko je wybierać posługując się wstążką).
5. Składanie zamówień bez konieczności zatwierdzania wprowadzonej wiadomości dla sprzedawcy (raz zatwierdzamy wiadomość a potem składamy zamówienie – niepotrzebna komplikacja).
6. Poprawienie dodawania zdjęć (nadal system sam obraca zdjęcia – zgłaszałem to już poprzednio i nadal nikt tego nie poprawił).
7. Konstrukcja filtrów od ogółu do szczegółu (to chyba wiadomo, wybranie jednego kryterium automatycznie zawęża kolejne)
8. Przypisanie filtrów do konkretnej grupy artykułów.
Mam jeszcze sporo innych uwag i pomysłów ale te które podałem na szybko pozwoliłyby nam jako tako funkcjonować. Mam też prośbę aby Comarch tworzył i rozwijał B2B na drodze konsultacji z klientami tudzież korzystając z istniejących rozwiązań. Fajnie by było jeśli klienci testowaliby takie rozwiązania.
Informuje mnie Pan że w 2019 wprowadzicie coś co od lat funkcjonuje powszechnie w rozwiązaniach konkurencji? Decydując się na Wasze rozwiązanie myślałem że inwestuję w innowacje? Okazuje się że rozwiązanie w Waszym B2B, w 2019 będzie mieć funkcjonalności które inni mieli 10 lat wcześniej. B2B z założenia to coś więcej niż sklep internetowy a nie ma nawet części jego funkcjonalności. Wasi informatycy przecież też robią zakupy w internecie więc nie wiem dlaczego wprowadzają rozwiązania nieprzyjazne klientowi, czy sami chcieliby korzystać z tego typu wyszukiwania?

Piotr Kurowski napisał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum artykułów: 67

Comarch ERP Altum

Piotr KurowskiMarta FedczyszynJarosław OlszaWitold PodgórskiPaweł PilacińskiRobert ŻuberPiotr BudzinowskiTomasz Gutkowski
Comarch Retail
Comarch Retail artykułów: 58

Piotr KurowskiWitold PodgórskiJarosław GórkaKrzysztof SzeremetaMagdalena SoswaPatrycja ZemlikPaweł BaryłkoRafał Bołoz
Nowa wersja
Nowa wersja artykułów: 82

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Aleksandra LisińskaJoanna BałutPiotr KurowskiJacek KrzaczekUrszula KozłowskaMichał MarczakPaweł PilacińskiWojciech Borkiewicz

Nowa wersja Comarch ERP Altum i Comarch Retail 2019.0 już dostępna!

Zaktualizowano 18 d. temu

Szanowni Państwo

Z przyjemnością informujemy o udostępnieniu systemów Comarch ERP Altum i Comarch Retail w wersji 2019.0. W najnowszej odsłonie systemów dodane zostały nowe obszary i funkcjonalności. Do największych zmian można zaliczyć wprowadzenie obsługi Środków Trwałych oraz wsparcie procesów związanych z rabatowaniem m.in. obsługę kuponów rabatowych oraz definiowane centralnie rabaty ręczne. W najnowszej wersji udostępniono także szereg zmian w zakresie karty kontrahenta. Wprowadzono możliwość podglądu statystyk kontrahenta i historii jego zakupów z poziomu Comarch Retail POS. Dodano również podział na kontrahentów detalicznych i biznesowych, na podstawie którego w Comarch Retail POS prezentowane są informacje dedykowane dla danego typu kontrahenta.

Ciągły rozwój funkcjonalności Comarch ERP Altum i Comarch Retail związanych ze wsparciem procesów w sieciach handlowych pociąga za sobą zwiększone zainteresowanie na rynku systemów ERP. Bogata funkcjonalność w zakresie obsługi sprzedaży jest jednym z powodów, dla których w 2019 roku do grona przedsiębiorstw korzystających z Comarch ERP Altum i Comarch Retail POS dołączyła firma Toys „R” Us – wiodący dystrybutor zabawek i artykułów dla dzieci.

Wersja 2019.0 zawiera wiele zmian i usprawnień m.in.:

Comarch ERP Altum:

  • Środki Trwałe
  • Zarządzanie promocjami kuponowymi
  • Zaawansowane harmonogramy rabatów
  • Nowy formularz deklaracji VAT-7
  • Rozwój funkcjonalności kompensat
  • Usprawnienia w definiowaniu zestawień księgowych

Comarch Retail:

  • Rozwój karty kontrahenta
  • Nadawanie rabatów ręcznych z funkcją autoryzacji
  • Obsługa promocji kuponowych
  • Rabat koszykowy od wartości transakcji
  • Zwiększenie ergonomii formularza korekt dokumentów

Szczegółowy opis zmian wprowadzonych w nowej wersji systemu znajduje się w dokumencie: „Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch ERP Altum i Comarch Retail w wersji 2019.0”. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem i instalacji najnowszych wersji systemów.

User Avatar
partner
Jarosław Kukawski
56 pkt
5 pytań
5 odpowiedzi
1 pomysłów
2 komentarzy
5 60%
Jarosław Kukawski zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 68 | odpowiedzi: 235

Comarch ERP Altum

Krzysztof TrzaskaMirosława RosochackaJarosław KukawskiDaniel NiemiecAlicja ZipserJakub JosztKamil G. SiudekPaweł Męziński

Altum problemy z ECOD

Zaktualizowano 21 d. temu

Korzystamy u klienta z ECODa w Altumie 2018.x.

Zauważyliśmy pewną "dziwną" funkcjonalność, polegającą na tym, że faktura w XML posiada wpisane konto bankowe wynikające nie z płatności dokumentu.  Wskazane jest tam konto pobrane z listy rachunków dostępnych w centrum osoby wystawiającej dokument(jak dobrze pamiętam).

W tym przypadku wydruk FA prezentuje inne konto niż klient otrzyma w XMLu.

Czy żaden klient nie zauważył tego?

User Avatar
klient
Paweł Męziński
0 pkt
3 pytań
7 odpowiedzi
1 pomysłów
1 komentarzy
0 0%
Paweł Męziński zapytał/a o
Comarch Retail
Comarch Retail pytań: 9 | odpowiedzi: 42

Paweł MęzińskiKrzysztof ŻółtowskiMaricnPiotr ZnamirowskiMaciej Pawełczak
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 68 | odpowiedzi: 235

Comarch ERP Altum

Krzysztof TrzaskaMirosława RosochackaJarosław KukawskiDaniel NiemiecAlicja ZipserJakub JosztKamil G. SiudekPaweł Męziński
Comarch WMS
Comarch WMS pytań: 19 | odpowiedzi: 54

Przemyslaw BukowskiJarosław KukawskiMarek HutkoMagdalena SzukiewiczPaweł MęzińskiBogusław CilskiSławomir PlutaMichał Góral

Kody wagowe EAN-13 WAGOWY

Zaktualizowano miesiąc temu

Witam,

Kiedy zostanie wdrożona do POS'a oraz WMS'a funkcjonalność skanowania i odczytywania kodów wagowych?

Czy dla kogoś z Państwa ta funkcjonalność dziala prawidlowo w Altum?

Pozdrawiam
Paweł Męziński

User Avatar
klient
Jacek Pietsch
99 pkt
2 pytań
7 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
10 90%
Jacek Pietsch zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 68 | odpowiedzi: 235

Comarch ERP Altum

Krzysztof TrzaskaMirosława RosochackaJarosław KukawskiDaniel NiemiecAlicja ZipserJakub JosztKamil G. SiudekPaweł Męziński

Słabe strony Altum - wolna praca i inne

Zaktualizowano 2 mie. temu

Szanowni Państwo,

Minął rok od kiedy wdrożyliśmy altum w pierwszym oddziale. Uznaliśmy, że daliśmy Comarchowi i parterowi wystarczająco dużo czasu na usunięcie poważnych usterek z którymi borykamy się do dnia dzisiejszego.

Nadszedł więc czas na poinformowanie o tym fakcie szerszego grona osób zainteresowanych systemem Comarch ERP Altum, tak aby byli świadomi tego na co się decydują.

Poniżej przedstawiam listę napoważniejszych problemów jakie w znaczący sposób utrudniają firmie normalne funkcjonowanie:

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.

2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

To zaledwie 4 najpoważniejsze wady systemu ERP Altum. Do tego dochodzi cała seria nieobsługiwanych wyjątków, przekłamań przy generowaniu dokumentów (ilości na WZ nie zgodne z FS), zawieszanie się itd.

To zmusza nas do tworzenia coraz to nowych procesów BPM i raportów do wyłapywania tych błędów mogących mieć poważne konsekwencje finansowe.

Jak mamy wytłumaczyć 50 pracownikom, że ten nowoczesny system, który miał usprawnić pracę we wszystkich obszarach działalności firmy, działa wolniej niż Sage sprzed 10 lat a i z funkcjonalnością zdaje się być o krok do tyłu?

Czasu poświęconego na długie godziny analizowania problemów z wydajnością już nikt nam nie zwróci...

Przed nami aktualizacja do wersji 2016.5 - podzielę się wrażeniami po pierwszych kilku dniach pracy.

User Avatar
klient
Marek Modliński
267 pkt
10 pytań
15 odpowiedzi
2 pomysłów
0 komentarzy
7 100%
Marek Modliński zapytał/a o
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 68 | odpowiedzi: 235

Comarch ERP Altum

Krzysztof TrzaskaMirosława RosochackaJarosław KukawskiDaniel NiemiecAlicja ZipserJakub JosztKamil G. SiudekPaweł Męziński

Jak sprawdzić zysk wartościowy i marżę procentową

Zaktualizowano 2 mie. temu

Witam, kilka pytań z Altum.

  1. Jak sprawdzić zysk wartościowy i procentowy z poziomu dokumentu sprzedaży przed jej zatwierdzeniem?
  2. Jak sprawdzić zysk j/w tylko w perspektywie jakiegoś nadanego przez nas okresu - zbiorczo na dokumentach z danego miesiąca, tygodnia etc.

Użytkownicy

Polecane