Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
partner
Agnieszka Kończal
386 pkt
13 pytań
32 odpowiedzi
1 pomysłów
8 komentarzy
26 84%

Witam, czy ktoś może doradzić jak wygląda kwestia dostępu do danych osobowych Klientów przez Partnera Comarch? Robiąc cokolwiek w ERP czy eSklepie mamy dostęp do danych osobowych naszego Klienta. Czy w związku z tym powinniśmy podpiywać umowy powierzenia? Mam do tego wątpliwość, bo na pewno musimy chronić dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, ale jako tako ich nie przetwarzamy. Może ktoś doradzić? Co wówczas powinniśmy podpisać z naszymi klientami np. w umowach utrzymaniowych?

User Avatar
partner
Łukasz Walter
27 757 pkt
91 pytań
2097 odpowiedzi
53 pomysłów
617 komentarzy
2158 96%
Łukasz Walter odpowiedział/a na
8 mie. temu

Takie pomysły już były publikowane, można na nie głosować.

Tutaj pomysł przedstawiony przez ówczesnego dyrektora sprzedaży w Comarchu

https://spolecznosc.comarch.pl/index.php/viewpost/post3786/Bezposrednia-integracja-ERP-z-Allegro

A tutaj przez jednego z partnerów

https://spolecznosc.comarch.pl/index.php/viewpost/post25588/Integracja-Optima-z-Allegro-z-pominieciem-isklep24

Kilka firm takich jak np: Jacka Kamińskiego lub moja ma w ofercie małe systemy do synchronizacji danych z Allegro lub Menadżera Allegro.

Jedna z firm, Alpol ma duży kombajn do obsługi procesów związanych ze sprzedażą Allegro, ten kombajn, np: sam zamawia kuriera, wystawia dokumenty sprzedaży, żal tylko, że sam nie pakuje towaru :)

http://alpol.net.pl/oferta/silnik-procesow

w każdym razie polecam zapoznać się najpierw z tym co jest, ale mieć cały czas na uwadze to co napisał Sebastian Ozdoba, bo skoro sam google.pl już zaczyna prowadzić sprzedaż to sprzedaż bezpośrednia przez Allegro jest tylko kwestią czasu.

User Avatar
partner
Artur Eger
56 pkt
0 pytań
0 odpowiedzi
2 pomysłów
2 komentarzy
16 100%
Artur Eger napisał/a o
e-Commerce Forum prawne
e-Commerce Forum prawne pomysłów: 1 | odpowiedzi: 14

Artur Eger
Ogólne
Ogólne pomysłów: 101 | odpowiedzi: 2218

Piotr ZborowskiJarosław WróblewskiWłodzimierz DuvalPaweł BrzostowskiPiotr BartosiakPrzemysław MelnyczukMarcin LiszewskiDominik Wajda
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1139 | odpowiedzi: 14411

Optima

Dominik WajdaWojciech SałańskiŁukasz WalterMaciej LudwigAndrzej KrzymowskiStanisław PachaczDawid BłędowskiPiotr Zborowski

Synchronizator z Allegro

Zaktualizowano rok temu

E-Sklep Comarch zawiera synchronizatory do allegro. Coraz więcej klientów odpytuje nas , że potrzebuje ERP jednak chciała by mieć możliwość integracji z Allegro, Na rynku jest trochę produktów, jednak uważam, że przydałoby się aby w systemie Comarch Optima znajdował się integrator z Allegro.

Optima jest skierowana do klientów Small Business i nie każdy z tych klientów chce budować swój własny sklep jedna wielu z nich od lat korzysta z Allegro.

User Avatar
użytkownik
ankeluka@gmail.com
5 pkt
1 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
ankeluka@gmail.com zapytał/a o
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 597 | odpowiedzi: 2441

handelGrzegorz CzerepaniakJędrzej LudwikowskiTomasz MalarczukIzabella KatalińskaOskar ParadowskiMaciej MazurekMarcin Burtan
Comarch B2B
Comarch B2B pytań: 27 | odpowiedzi: 135

Pulpit-Kontrahenta

Jędrzej LudwikowskiEwelina KozakowskaMaciej MazurekKarolina Olejnik-PykaKrzysztof PacwaMichał GóralMarek  RawskiPrzemysław Szymanowski

dropshiping czy jest możliwy

Zaktualizowano rok temu

Witam

Szukam odpowiedzi na pytanie czy mogę zintegrować sklep z hurtownia pobierajac pliki csv ?

Każdemu sprzedawcy zdarza się otrzymać od klienta reklamacje w związku z wadą zamówionego towaru. Warto w takiej sytuacji znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec konsumenta, by nie narazić firmy na niepotrzebne konflikty z kupującymi.
Warto w tym miejscu wspomnieć o dwóch niezależnych od siebie trybach składania reklamacji. Klient może dochodzić swoich roszczeń na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, tzw. "rękojmi za wadę", lub na podstawie gwarancji (o ile została udzielona). Reklamacje składane na podstawie rękojmi kierowane są zawsze bezpośrednio do sprzedawcy, który jednocześnie jest odpowiedzialny za ich rozpatrzenie. Z kolei gwarancja jest udzielana dobrowolnie przez gwaranta, którym najczęściej jest producent, importer lub dystrybutor. W przypadku reklamacji złożonej na podstawie gwarancji to właśnie do tych podmiotów powinien zwrócić się klient.
Udzielona przez producenta gwarancja nie wyłącza i nie ogranicza jednak uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi. Jeżeli klient złoży reklamację w sklepie, w którym zakupił towar, sprzedawca zobowiązany jest do jej rozpatrzenia w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia złożenia reklamacji. Przez rozpatrzenie reklamacji należy rozumieć ustosunkowanie się sprzedawcy do żądania konsumenta określonego w reklamacji i umożliwienie konsumentowi zapoznania się ze stanowiskiem przedsiębiorcy (uznanie reklamacji lub jej odrzucenie wraz z uzasadnieniem).
W sytuacji wystąpienia wady towaru, konsument może domagać się od sprzedawcy, na podstawie rękojmi, wymiany towaru na wolny od wad, naprawy towaru, obniżenia jego ceny lub odstąpienia od umowy (o ile wada jest istotna).
Niezachowanie 14-dniowego terminu rozpatrzenia reklamacji wiąże się z negatywnymi skutkami dla sprzedawcy. Po upływie tego terminu nie może odmówić spełnienia żądania określonego przez konsumenta w piśmie reklamacyjnym - nawet, jeżeli okaże się, że wada powstała z winy konsumenta (np. w wyniku nieprawidłowego użytkowania towaru).
Samo natomiast wykonanie reklamacji - naprawa towaru lub jego wymiana - może w określonych sytuacjach nastąpić później. Przepisy wymagają jedynie, by nastąpiło to w "rozsądnym czasie", bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. W przeciwnym razie konsument może wyznaczyć sprzedawcy czas na spełnienie żądania. W przypadku, gdy w tym terminie sprzedawca nie podejmie żadnych działań, klientowi wolno odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prawach i obowiązkach reklamacyjnych sprzedawców internetowych np. w sytuacji, gdy towar zostanie uszkodzony w czasie transportu lub dochodzi do drugiej i kolejnej reklamacji, pobierz bezpłatny poradnik Trusted Shops.

User Avatar
partner
Łukasz Walter
27 757 pkt
91 pytań
2097 odpowiedzi
53 pomysłów
617 komentarzy
2158 96%
Łukasz Walter zapytał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3396 | odpowiedzi: 14411

Optima

Daniel FąferkoOlga KrążekKatarzyna JakubowskaWojciech SałańskiJoanna TomaszewskaKrzysztof ParabiuroBartosz Huczek
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 597 | odpowiedzi: 2441

handelGrzegorz CzerepaniakJędrzej LudwikowskiTomasz MalarczukIzabella KatalińskaOskar ParadowskiMaciej MazurekMarcin Burtan

Czy muszę rejestrować GIODO ?

Zaktualizowano 2 lata temu

Prowadzę sprzedaż internetową tylko i wyłącznie dla firm, czy mam obowiązek rejestracji w GIODO ?

Nowelizacja ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów, która weszła w życie 17 kwietnia znacząco wzmacnia kompetencje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najistotniejszą zmianą z punktu widzenia sprzedawców internetowych jest nowy model kontroli w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone (czyli np. uznanie wpisu w regulaminie sklepu za klauzulę niedozwoloną lub abuzywną). Eksperci Trusted Shops przygotowali bezpłatny raport, który podsumowuje nadchodzące zmiany.

Unijna dyrektywa 93/13/EWG nakłada na państwa członkowskie Unii Europejskiej obowiązek zapewnienia stosownych i skutecznych środków mających na celu zapobieganie stosowaniu nieuczciwych warunków w umowach zawieranych przez sprzedawców i dostawców z konsumentami. Tymczasem w Polsce już od dłuższego czasu wskazywano na nieefektywność dotychczasowego modelu eliminowania z obrotu tzw. klauzul niedozwolonych. Skomplikowany model postępowania w sprawie o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone sprawił, że pojawiły się głosy postulujące zmianę dotychczasowego modelu. Efektem prac jest nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

Od 17 kwietnia bieżącego roku to Prezes UOKiK w decyzji administracyjnej, a nie jak dotychczas Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), rozstrzyga o niedozwolonym charakterze postanowienia wzorca umowy i zakazuje jego dalszego wykorzystywania. Dotychczasowe skomplikowane postępowanie sądowe zastąpione zostało postępowaniem administracyjnym.

Ponadto sama procedura wszczynania postępowania została znacznie uproszczona. W znacznej większości przypadków (poza realizacją roszczeń indywidualnych) konsumenci nie muszą składać pozwów. Wystarczające jest jedynie złożenie zawiadomienia do UOKiK, który na jego podstawie może podjąć dalsze działania we własnym zakresie.

Jednocześnie kara za stosowanie wpisów niedozwolonych została utrzymana na tym samym poziomie. Prezes UOKiK będzie mógł nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości nieprzekraczającej 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym wydanie decyzji.

Dalsze informacje na temat zmian znajdziesz w bezpłatnym raporcie Trusted Shops dostępnym na tej stronie.

Użytkownicy

Polecane