Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
partner
Łukasz Walter
27 088 pkt
74 pytań
1691 odpowiedzi
48 pomysłów
539 komentarzy
1675 97%
Łukasz Walter odpowiedział/a na
4 d. temu

Takie pomysły już były publikowane, można na nie głosować.

Tutaj pomysł przedstawiony przez ówczesnego dyrektora sprzedaży w Comarchu

https://spolecznosc.comarch.pl/index.php/viewpost/post3786/Bezposrednia-integracja-ERP-z-Allegro

A tutaj przez jednego z partnerów

https://spolecznosc.comarch.pl/index.php/viewpost/post25588/Integracja-Optima-z-Allegro-z-pominieciem-isklep24

Kilka firm takich jak np: Jacka Kamińskiego lub moja ma w ofercie małe systemy do synchronizacji danych z Allegro lub Menadżera Allegro.

Jedna z firm, Alpol ma duży kombajn do obsługi procesów związanych ze sprzedażą Allegro, ten kombajn, np: sam zamawia kuriera, wystawia dokumenty sprzedaży, żal tylko, że sam nie pakuje towaru :)

http://alpol.net.pl/oferta/silnik-procesow

w każdym razie polecam zapoznać się najpierw z tym co jest, ale mieć cały czas na uwadze to co napisał Sebastian Ozdoba, bo skoro sam google.pl już zaczyna prowadzić sprzedaż to sprzedaż bezpośrednia przez Allegro jest tylko kwestią czasu.

User Avatar
partner
Artur Eger
44 pkt
0 pytań
0 odpowiedzi
1 pomysłów
2 komentarzy
4 100%
Artur Eger napisał/a o
e-Commerce Forum prawne
e-Commerce Forum prawne pomysłów: 1 | odpowiedzi: 14

Artur Eger
Ogólne
Ogólne pomysłów: 82 | odpowiedzi: 1768

Marcin LiszewskiWłodzimierz DuvalKatarzyna Kolarska_GrochalSzymon PuchalskiRafał GalewskiDariusz KoniecznyAgnieszka RudnickaPiotr Lenik
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 952 | odpowiedzi: 11486

Optima

Jarosław MikoszMariusz SkrzyńskiWojciech SałańskiJakub PrażmowskiŻaneta BłażejewiczMarzena Czerwińska-DobrowolskaAndrzej GrzelińskiPiotr Zborowski

Synchronizator z Allegro

Zaktualizowano 7 mie. temu

E-Sklep Comarch zawiera synchronizatory do allegro. Coraz więcej klientów odpytuje nas , że potrzebuje ERP jednak chciała by mieć możliwość integracji z Allegro, Na rynku jest trochę produktów, jednak uważam, że przydałoby się aby w systemie Comarch Optima znajdował się integrator z Allegro.

Optima jest skierowana do klientów Small Business i nie każdy z tych klientów chce budować swój własny sklep jedna wielu z nich od lat korzysta z Allegro.

User Avatar
użytkownik
ankeluka@gmail.com
5 pkt
1 pytań
0 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
ankeluka@gmail.com zapytał/a o
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 507 | odpowiedzi: 2183

Stanisław JanotaSzymon GrudzieńBożena Grochowskatermoaktywnie.plMarcin MaćkowiakMaciej ZientaraRafał MarciniakPaweł Ozdowski
Comarch B2B
Comarch B2B pytań: 21 | odpowiedzi: 121

Pulpit-Kontrahenta

Marek  RawskiPrzemysław SzymanowskiPaweł SkrzypekMichał Dybczakankeluka@gmail.comPiotr WojtkiewiczJędrzej LudwikowskiTomasz Kojder

dropshiping czy jest możliwy

Zaktualizowano 10 mie. temu

Witam

Szukam odpowiedzi na pytanie czy mogę zintegrować sklep z hurtownia pobierajac pliki csv ?

Każdemu sprzedawcy zdarza się otrzymać od klienta reklamacje w związku z wadą zamówionego towaru. Warto w takiej sytuacji znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec konsumenta, by nie narazić firmy na niepotrzebne konflikty z kupującymi.
Warto w tym miejscu wspomnieć o dwóch niezależnych od siebie trybach składania reklamacji. Klient może dochodzić swoich roszczeń na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, tzw. "rękojmi za wadę", lub na podstawie gwarancji (o ile została udzielona). Reklamacje składane na podstawie rękojmi kierowane są zawsze bezpośrednio do sprzedawcy, który jednocześnie jest odpowiedzialny za ich rozpatrzenie. Z kolei gwarancja jest udzielana dobrowolnie przez gwaranta, którym najczęściej jest producent, importer lub dystrybutor. W przypadku reklamacji złożonej na podstawie gwarancji to właśnie do tych podmiotów powinien zwrócić się klient.
Udzielona przez producenta gwarancja nie wyłącza i nie ogranicza jednak uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi. Jeżeli klient złoży reklamację w sklepie, w którym zakupił towar, sprzedawca zobowiązany jest do jej rozpatrzenia w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia złożenia reklamacji. Przez rozpatrzenie reklamacji należy rozumieć ustosunkowanie się sprzedawcy do żądania konsumenta określonego w reklamacji i umożliwienie konsumentowi zapoznania się ze stanowiskiem przedsiębiorcy (uznanie reklamacji lub jej odrzucenie wraz z uzasadnieniem).
W sytuacji wystąpienia wady towaru, konsument może domagać się od sprzedawcy, na podstawie rękojmi, wymiany towaru na wolny od wad, naprawy towaru, obniżenia jego ceny lub odstąpienia od umowy (o ile wada jest istotna).
Niezachowanie 14-dniowego terminu rozpatrzenia reklamacji wiąże się z negatywnymi skutkami dla sprzedawcy. Po upływie tego terminu nie może odmówić spełnienia żądania określonego przez konsumenta w piśmie reklamacyjnym - nawet, jeżeli okaże się, że wada powstała z winy konsumenta (np. w wyniku nieprawidłowego użytkowania towaru).
Samo natomiast wykonanie reklamacji - naprawa towaru lub jego wymiana - może w określonych sytuacjach nastąpić później. Przepisy wymagają jedynie, by nastąpiło to w "rozsądnym czasie", bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. W przeciwnym razie konsument może wyznaczyć sprzedawcy czas na spełnienie żądania. W przypadku, gdy w tym terminie sprzedawca nie podejmie żadnych działań, klientowi wolno odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prawach i obowiązkach reklamacyjnych sprzedawców internetowych np. w sytuacji, gdy towar zostanie uszkodzony w czasie transportu lub dochodzi do drugiej i kolejnej reklamacji, pobierz bezpłatny poradnik Trusted Shops.

User Avatar
partner
Łukasz Walter
27 088 pkt
74 pytań
1691 odpowiedzi
48 pomysłów
539 komentarzy
1675 97%
Łukasz Walter zapytał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2503 | odpowiedzi: 11486

Optima

Urszula GawlikDamian SuwałaBożena ChwaszczewskaKrystian MargasMarek AdamskiStanisław JanotaRadosław Arciszewskia g
Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep pytań: 507 | odpowiedzi: 2183

Stanisław JanotaSzymon GrudzieńBożena Grochowskatermoaktywnie.plMarcin MaćkowiakMaciej ZientaraRafał MarciniakPaweł Ozdowski

Czy muszę rejestrować GIODO ?

Zaktualizowano rok temu

Prowadzę sprzedaż internetową tylko i wyłącznie dla firm, czy mam obowiązek rejestracji w GIODO ?

Nowelizacja ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów, która weszła w życie 17 kwietnia znacząco wzmacnia kompetencje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najistotniejszą zmianą z punktu widzenia sprzedawców internetowych jest nowy model kontroli w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone (czyli np. uznanie wpisu w regulaminie sklepu za klauzulę niedozwoloną lub abuzywną). Eksperci Trusted Shops przygotowali bezpłatny raport, który podsumowuje nadchodzące zmiany.

Unijna dyrektywa 93/13/EWG nakłada na państwa członkowskie Unii Europejskiej obowiązek zapewnienia stosownych i skutecznych środków mających na celu zapobieganie stosowaniu nieuczciwych warunków w umowach zawieranych przez sprzedawców i dostawców z konsumentami. Tymczasem w Polsce już od dłuższego czasu wskazywano na nieefektywność dotychczasowego modelu eliminowania z obrotu tzw. klauzul niedozwolonych. Skomplikowany model postępowania w sprawie o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone sprawił, że pojawiły się głosy postulujące zmianę dotychczasowego modelu. Efektem prac jest nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

Od 17 kwietnia bieżącego roku to Prezes UOKiK w decyzji administracyjnej, a nie jak dotychczas Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), rozstrzyga o niedozwolonym charakterze postanowienia wzorca umowy i zakazuje jego dalszego wykorzystywania. Dotychczasowe skomplikowane postępowanie sądowe zastąpione zostało postępowaniem administracyjnym.

Ponadto sama procedura wszczynania postępowania została znacznie uproszczona. W znacznej większości przypadków (poza realizacją roszczeń indywidualnych) konsumenci nie muszą składać pozwów. Wystarczające jest jedynie złożenie zawiadomienia do UOKiK, który na jego podstawie może podjąć dalsze działania we własnym zakresie.

Jednocześnie kara za stosowanie wpisów niedozwolonych została utrzymana na tym samym poziomie. Prezes UOKiK będzie mógł nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości nieprzekraczającej 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym wydanie decyzji.

Dalsze informacje na temat zmian znajdziesz w bezpłatnym raporcie Trusted Shops dostępnym na tej stronie.

Znajomość przepisów prawnych dotyczących e-handlu nadal bywa słabym punktem sprzedawców. Pomimo tego, że zdecydowana większość przedsiębiorców dokłada starań, aby prowadzić swój biznes w oparciu o dobre praktyki i zgodnie z prawem, wciąż zdarzają się przypadki występowania niedozwolonych klauzul w regulaminach e-sklepów. Z raportu Trusted Shops wynika, że w 2015 roku rejestr klauzul zabronionych prowadzony przez UOKiK powiększył się o 100 nowych zapisów. Warto zatem wiedzieć, jakich zapisów nie wolno zamieszczać w regulaminie, a co za tym idzie, jakie praktyki nie mogą być stosowane względem konsumenta.

Klauzulami niedozwolonymi określa się zapisy umowne, które na podstawie wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznano za niedozwolone, ponieważ naruszają zbiorowe interesy konsumentów i ograniczają ich prawa. Stosowanie tych klauzul w e-sprzedaży jest zabronione.
Jak co roku Trusted Shops opracował raport podsumowujący występowanie takich zapisów i niewłaściwych praktyk stosowanych przez e-sprzedawców.

Najczęściej wpisywane klauzule do rejestru UOKiK w 2015 to:


Na pierwszym miejscu w tym niechlubnym rankingu uplasowały się zapisy dotyczące prawa do odstąpienia od umowy. E-sprzedawcy utrudniali realizację tego prawa poprzez zapisy warunkujące przyjęcie odsyłanego towaru np. konieczność zapakowania w oryginalne opakowanie, brak uszkodzonych metek, czy zwrot za pośrednictwem narzuconych przez e-sprzedawcę sposobów transportu. Warto zaznaczyć, że konsument nie musi stosować się do tak narzuconych wymogów.

Klauzule odnoszące się do reklamacji i zwrotów to druga kategoria na liście UOKiK. Najczęstszym błędem w tym zakresie jest egzekwowanie sporządzenia protokołu szkody przez konsumenta po otrzymaniu przesyłki. Przepisy jasno określają, że przyjęcie lub rozpatrzenie reklamacji nie może być uzależnione od natychmiastowego sprawdzenia stanu przedmiotu po jego otrzymaniu.

Dostawa towaru to aspekt, w którym również dochodzi do niewłaściwej interpretacji przepisów. Zgodnie z ustawą, sprzedawcy internetowi są odpowiedzialni za zamówioną przesyłkę aż do momentu jej objęcia przez konsumenta w fizyczne posiadanie. Zanim to nastąpi, odpowiedzialność za dostawę towaru w pełni ponosi przedsiębiorca. Niezgodne z prawem są zatem zapisy mówiące o tym, że sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia i niefrasobliwość dostawców, a także szkody powstałe w wyniku transportu towaru.

Błędny opis produktu to kolejny obszar, w którym e-sprzedawcy dopuszczają się regulaminowych nadużyć. Zawarcie informacji o tym, że charakterystyka towaru, w tym jego cechy są orientacyjne i w rzeczywistości kupiony towar może różnić się od tego prezentowanego na stronie jest niezgodne z prawem.

Narzucanie konsumentom właściwości miejscowej sądu to ostatnia kategoria klauzul niedozwolonych wymieniona w raporcie. Przepisy jasno określają, że w przypadku sporów, konsument może dochodzić swoich praw w sądzie odpowiednim dla swojego miejsca zamieszkania. Każdy zapis mówiący o tym, że sądem właściwym do rozstrzygania sporów na linii konsument - sprzedawca jest sąd w miejscowości funkcjonowania przedsiębiorcy stanowi nadużycie i nie ma faktycznego zastosowania.

Szczegółowy opis niedozwolonych klauzul i niewłaściwych praktyk względem konsumentów znajduje się w raporcie Trusted Shops Klauzule niedozwolone 2015. Zachęcam do pobierania bezpłatnego raportu!

Użytkownicy

Polecane