Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
klient
Wojciech Sałański
2 105 pkt
110 pytań
254 odpowiedzi
162 pomysłów
134 komentarzy
545 98%
Wojciech Sałański napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 493 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Marcin LiszewskiGrzegorz MączkaZbigniew RymarczykPIEKARNIA Jacek SadowskiPiotr ZborowskiSylwia Krzemińska-PańczykAgnieszka Bogacz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1460 | odpowiedzi: 19321

Optima

Piotr ZarzyckiJacek RudnickiMarcin LiszewskiStanisław PachaczDawid BłędowskiZbigniew RymarczykPIEKARNIA Paweł Rogoz

Dodać opcję zmiany daty księgowania przy wyborze schematu księgowego

Zaktualizowano 2 d. temu

W schemacie mamy opcję wyboru z jaką datą ma być księgowany dany dokument. Datę księgowania można również ustawić w konfiguracji, ale ta opcja jest zupełnie niepraktyczna...

Anyway, czasami bywa tak, że z jakiś powodów chcemy zaksięgować dany dokument pod inną datą niż ta, która jest określona w schemacie. Mamy wówczas dwie/trzy opcje: stworzyć drugi schemat (skopiować stary) i ustawić w nim inną datę lub zmienić w głównym schemacie datę -> zaksięgować dokument -> przywrócić starą datę.

Trzecia opcja to księgowanie przez predekretację, ale ja osobiście tego nie trawię...

Powyższe rozwiązania są bardzo mało wygodne, szczególnie w firmach, gdzie możliwość dostępu do schematów jest ograniczona.

Sugeruję więc dodać w okienku z wyborem schematu checkbox-a oraz pola z datą/wyborem makra dot. daty księgowania. Jeśli checkbox będzie zahaczony to data będzie brana ze schematu/konfiguracji, w innym wypadku pole z datą/wyborem makra będzie się aktywować i będzie można ustawić inną datę ręcznie dla konkretnego dokumentu(ów).

W załączeniu obrazek jak ja to mniej więcej widzę.

User Avatar
partner
Mateusz Jodłowski
242 pkt
18 pytań
39 odpowiedzi
0 pomysłów
1 komentarzy
19 100%
Mateusz Jodłowski zapytał/a o
Księgowość
Księgowość pytań: 1396 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Jerzy ZiajaKarolina SypułaAgata MączkaAgnieszka MaterlaMariusz RybakKrzysztof GąsiorJustyna StempelKatarzyna Wiśniewska
CRM
CRM pytań: 101 | odpowiedzi: 341

PIEKARNIA Miłosz BaranowskiDariusz StanaszekWojciech OwczarekŁukasz FrankowskiMonika KalaDominik WajdaPaweł Brzostowski
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 4838 | odpowiedzi: 19321

Optima

Monika KalaKrzysztof SuderPiotr ZarzyckiJerzy ZiajaKinga KotelnickaJózef ĆwiąkałaKarolina SypułaMariusz Szczebak

Moduły CRM + BIURO RACHUNKOWE

Zaktualizowano 3 mie. temu

Czy ktoś z grona Partnerów z większym stażem i wiedzą odpowie mi na pytanie czy jest możliwe wysyłanie e-maili z informacjami o kwotach podatków do zapłaty i terminie ich uiszczenia (VAT, PITy) z poziomu modułu biuro rachunkowe w połączeniu z modułem CRM ? Chodzi mi o podobne rozwiązanie jakie ma miejsce w przypadku seryjnej wysyłki faktur do klientów. Np. wybieram kilku klientów i wybieram WYŚLIJ - w treści jest informacja o wysokości vat i pit.

User Avatar
klient
Agnieszka Bergolc-Sikorska
28 pkt
0 pytań
0 odpowiedzi
1 pomysłów
0 komentarzy
26 100%
Agnieszka Bergolc-Sikorska napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 493 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Marcin LiszewskiGrzegorz MączkaZbigniew RymarczykPIEKARNIA Jacek SadowskiPiotr ZborowskiSylwia Krzemińska-PańczykAgnieszka Bogacz

Noty księgowe

Zaktualizowano 4 mie. temu

Dużym ułatwieniem byłby rejestr wprowadzonych not księgowych. W tym momencie można sporządzić notę, ale trzeba gdzieś sobie notować numery not, żeby nie zrobić błędu i nadać ten sam numer kolejnej nocie. Jest to uciążliwe szczególnie w biurze rachunkowym. Dodatkowym pomysłem jest możliwość wystawienia jednej noty do wielu dokumentów (czasami bywa tak, że kilka faktur z danego miesiąca od jednego kontrahenta ma ten sam błąd, np. brak imienia i nazwiska przy nazwie firmy). Nie byłoby wtedy problemu, że trzeba wystawiać notę do każdej faktury.

User Avatar
klient
Wojciech Sałański
2 105 pkt
110 pytań
254 odpowiedzi
162 pomysłów
134 komentarzy
545 98%
Wojciech Sałański napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 493 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Marcin LiszewskiGrzegorz MączkaZbigniew RymarczykPIEKARNIA Jacek SadowskiPiotr ZborowskiSylwia Krzemińska-PańczykAgnieszka Bogacz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1460 | odpowiedzi: 19321

Optima

Piotr ZarzyckiJacek RudnickiMarcin LiszewskiStanisław PachaczDawid BłędowskiZbigniew RymarczykPIEKARNIA Paweł Rogoz

Poprawienie Zestawień księgowych - moje uwagi

Zaktualizowano 10 mie. temu

Mam kilka uwag co do działania zestawień księgowych:

1. Zacznę od samej funkcji/makra(?) @Zestawienie - jak odwołujemy się do pola zestawienia, które jest drugie w hierarchii i numer wiersza w danej hierarchii jest poniżej 10 to musi być spacja między numerem pozycji z pierwszej a drugiej hierarchii. Nie wiem czy dobrze to tłumaczę, ale chodzi mi o to, że nie mogę odwołać się do pola tak: @Zestawienie(Nazwa zestawienia, 1.5), tylko muszę tak: @Zestawienie(Nazwa zestawienia, 1. 5) - spacja między 1. a 5.

Dodatkowo co w przypadku, gdy zestawienie ma > 100 pozycji? Rozumiem, że mogę odwołać się jedynie do 99 pozycji zestawienia w danej hierarchii (do 100-tnej już się nie odwołam)?

Nie da się tego przy parsowaniu jakoś automatycznie wstawić (jeśli faktycznie nie ma innej opcji)? Nie wydaje się to trudne w implementacji...

2. Jeśli chodzi o funkcję @Zestawienie to nie bardzo rozumiem również, dlaczego przy zwracaniu kwoty brana jest pod uwagę opcja sumowania ze znakiem w danej pozycji do której się odwołujemy? Jak odwołuję się do pozycji w danym zestawieniu to chcę pobrać dokładnie tą samą kwotę, która się znajduje na danym zestawieniu.

Obecnie, gdy muszę od jednej pozycji zestawienia odjąć inną pozycję zestawienia to operując na funkcji @Zestawienie muszę zwracać uwagę co ma zahaczone dana pozycja - jeśli jedna z pozycji ma np. odejmowanie to chcąc odjąć te pozycje to muszę je na zestawieniu dodać O_o (co jest nielogiczne)...

Dużo większy problem występuje w sytuacji, gdy muszę operować na polach zestawienia, które mają zaznaczoną opcję: "bez sumowania" - wówczas w kwocie nie mogę się odwołać do @Zestawienie tylko muszę wszystkie formuły (definicje) przepisać, bo @Zestawienie zwraca wówczas 0...

Dlatego, że wypadałoby zachować kompatybilność wsteczną to sugerowałbym utworzenie nowej funkcji/marka typu: @Zestawienie_poprawiona, gdzie powyższe błędy/absurdy nie będą występować.

3. Kolejna rzecz to brak możliwości zmiany położenia danego wiersza (w górę/w dół) - jak coś przez przypadek pominę przy pisaniu zestawienia (nie dodam jakiejś pozycji) to jedyna opcja jest taka, żeby skasować wszystkie pozycje, które są powyżej w danej hierarchii i wprowadzić je od nowa... Cieszę się, że można kopiować wiersze w danym zestawieniu, ale to nie powinno być rozwiązaniem tego problemu...

4. Kolejna rzecz to brak liczby porządkowej (lp.) na zestawieniu co powoduje, że jak filtruję zestawienie np. w definicji (np. wpisuję nr konta etc.) to znajduje mi pozycje gdzie ono faktycznie występuje, widzę nazwy tych pozycji, ale jak na zestawieniu mam kilka pozycji, które tak samo się nazywają (przykład w bilansie: wiele pozycji dla jednostek powiązanych) to w konsekwencji nie mam pojęcia w której dokładnie pozycji na zestawieniu znalazło mi dane konto etc.

5. Rozwiązaniem powyższego problemu mogło by być wpisywanie tego numeru w nazwie danego wiersza, ale biorąc pod uwagę, że mamy do dyspozycji jedynie 50 znaków to często nie ma możliwości numerowania wierszy. Szczególnie, że numeracja powinna uwzględniać hierarchię tj. nie 1,2,3...N tylko przykładowo 1, 2, 2.1, 2.2, 2.3, 3, 4, 4.1 itd. - poza tym niezbyt estetycznie to wygląda...

6. Fajnie by było, gdyby była opcja dodawania dodatkowych kolumn nie związanych z okresem na zestawieniu. W oknie pozycji mogła by być np. lista rozwijana z numerem kolumny, w której na zestawieniu ma być wyświetlana dana pozycja.

User Avatar
klient
Wojciech Sałański
2 105 pkt
110 pytań
254 odpowiedzi
162 pomysłów
134 komentarzy
545 98%
Ten pomysł został zrealizowany
Wojciech Sałański napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 493 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Marcin LiszewskiGrzegorz MączkaZbigniew RymarczykPIEKARNIA Jacek SadowskiPiotr ZborowskiSylwia Krzemińska-PańczykAgnieszka Bogacz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1460 | odpowiedzi: 19321

Optima

Piotr ZarzyckiJacek RudnickiMarcin LiszewskiStanisław PachaczDawid BłędowskiZbigniew RymarczykPIEKARNIA Paweł Rogoz

Hurtowe księgowanie dokumentów w okresie całego roku i w zakresie wszystkich rejestrów

Zaktualizowano rok temu

Ponawiam prośbę o umożliwienie hurtowego księgowania dokumentów z poziomu np. rejestrów VAT/Ewidencji dodatkowej w sytuacji, gdy są ustawione wszystkie rejestry oraz okres jest innym niż miesiąc (np. rok).

Nie widzę powodu, by ograniczać księgowania tylko do sytuacji, gdy jest wskazany konkretny rejestr oraz konkretny miesiąc.

User Avatar
użytkownik
Żaneta Błażejewicz
276 pkt
11 pytań
13 odpowiedzi
9 pomysłów
7 komentarzy
66 98%
Ten pomysł został zrealizowany
Żaneta Błażejewicz napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 493 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Marcin LiszewskiGrzegorz MączkaZbigniew RymarczykPIEKARNIA Jacek SadowskiPiotr ZborowskiSylwia Krzemińska-PańczykAgnieszka Bogacz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1460 | odpowiedzi: 19321

Optima

Piotr ZarzyckiJacek RudnickiMarcin LiszewskiStanisław PachaczDawid BłędowskiZbigniew RymarczykPIEKARNIA Paweł Rogoz

VAT_27

Zaktualizowano rok temu
przydało by się zestawienie zakwalifikowane do VAT-27 tak jak do VAT-UE czy też zwykłego VAT.
User Avatar
klient
Dominik Wajda
708 pkt
23 pytań
150 odpowiedzi
12 pomysłów
32 komentarzy
387 99%
Ten pomysł został zrealizowany
Dominik Wajda napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 493 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Marcin LiszewskiGrzegorz MączkaZbigniew RymarczykPIEKARNIA Jacek SadowskiPiotr ZborowskiSylwia Krzemińska-PańczykAgnieszka Bogacz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1460 | odpowiedzi: 19321

Optima

Piotr ZarzyckiJacek RudnickiMarcin LiszewskiStanisław PachaczDawid BłędowskiZbigniew RymarczykPIEKARNIA Paweł Rogoz

Status podatnika VAT

Zaktualizowano rok temu

Witam serdecznie,

Super, że można sprawdzać czy firmy są płatnikami VAT - seryjnie i pojedynczo.

Jednak przydałaby się kontrola na poziomie rejestru VAT sprawdzająca przy dodaniu dokumentu, czy dany podmiot jest aktywnym płatnikiem VAT.

W momencie dodawania dokumentu w rejestrze VAT i wyborze w pozycji innej stawki niż '0%', 'zw' lub 'np' ew. przy wyborze: Odliczenia: Tak lub warunkowo; program powinien przy zapisie dokumentu wyświetlić monit: "Kontrahent nie jest płatnikiem VAT. Czy na pewno chcesz wykazać VAT do odliczenia?".

User Avatar
klient
Piotr Zborowski
504 pkt
16 pytań
117 odpowiedzi
56 pomysłów
59 komentarzy
441 98%
Ten pomysł został zrealizowany
Piotr Zborowski napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 493 | odpowiedzi: 4889

Księgowość

Marcin LiszewskiGrzegorz MączkaZbigniew RymarczykPIEKARNIA Jacek SadowskiPiotr ZborowskiSylwia Krzemińska-PańczykAgnieszka Bogacz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1460 | odpowiedzi: 19321

Optima

Piotr ZarzyckiJacek RudnickiMarcin LiszewskiStanisław PachaczDawid BłędowskiZbigniew RymarczykPIEKARNIA Paweł Rogoz

Weryfikacja statusu VAT - numer dokumentu

Zaktualizowano rok temu

W logu z seryjnej weryfikacji statusu VAT (uruchomionej z poziomu rejestrów VAT) pojawiają się takie komunikaty:
Weryfikacja statusu VAT - Dokument nr 1/08/2017. Status kontrahenta różni się od informacji ze strony Ministerstwa Finansów. Zweryfikuj poprawność.

Komunikat jest niejednoznaczny, gdyż w rejestrze zakupu możemy mieć kilka lub kilkanaście dokumentów pod takim numerem. W ten sposób nie wiadomo którego dokumentu dotyczy ta informacja. Optima powinna podawać ID księgowy lub przynajmniej kod kontrahenta.

Użytkownicy

Polecane