Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
klient
Wojciech Sałański
1 920 pkt
84 pytań
153 odpowiedzi
131 pomysłów
96 komentarzy
356 98%
Wojciech Sałański napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

Poprawienie Zestawień księgowych - moje uwagi

Zaktualizowano 12 d. temu

Mam kilka uwag co do działania zestawień księgowych:

1. Zacznę od samej funkcji/makra(?) @Zestawienie - jak odwołujemy się do pola zestawienia, które jest drugie w hierarchii i numer wiersza w danej hierarchii jest poniżej 10 to musi być spacja między numerem pozycji z pierwszej a drugiej hierarchii. Nie wiem czy dobrze to tłumaczę, ale chodzi mi o to, że nie mogę odwołać się do pola tak: @Zestawienie(Nazwa zestawienia, 1.5), tylko muszę tak: @Zestawienie(Nazwa zestawienia, 1. 5) - spacja między 1. a 5.

Dodatkowo co w przypadku, gdy zestawienie ma > 100 pozycji? Rozumiem, że mogę odwołać się jedynie do 99 pozycji zestawienia w danej hierarchii (do 100-tnej już się nie odwołam)?

Nie da się tego przy parsowaniu jakoś automatycznie wstawić (jeśli faktycznie nie ma innej opcji)? Nie wydaje się to trudne w implementacji...

2. Jeśli chodzi o funkcję @Zestawienie to nie bardzo rozumiem również, dlaczego przy zwracaniu kwoty brana jest pod uwagę opcja sumowania ze znakiem w danej pozycji do której się odwołujemy? Jak odwołuję się do pozycji w danym zestawieniu to chcę pobrać dokładnie tą samą kwotę, która się znajduje na danym zestawieniu.

Obecnie, gdy muszę od jednej pozycji zestawienia odjąć inną pozycję zestawienia to operując na funkcji @Zestawienie muszę zwracać uwagę co ma zahaczone dana pozycja - jeśli jedna z pozycji ma np. odejmowanie to chcąc odjąć te pozycje to muszę je na zestawieniu dodać O_o (co jest nielogiczne)...

Dużo większy problem występuje w sytuacji, gdy muszę operować na polach zestawienia, które mają zaznaczoną opcję: "bez sumowania" - wówczas w kwocie nie mogę się odwołać do @Zestawienie tylko muszę wszystkie formuły (definicje) przepisać, bo @Zestawienie zwraca wówczas 0...

Dlatego, że wypadałoby zachować kompatybilność wsteczną to sugerowałbym utworzenie nowej funkcji/marka typu: @Zestawienie_poprawiona, gdzie powyższe błędy/absurdy nie będą występować.

3. Kolejna rzecz to brak możliwości zmiany położenia danego wiersza (w górę/w dół) - jak coś przez przypadek pominę przy pisaniu zestawienia (nie dodam jakiejś pozycji) to jedyna opcja jest taka, żeby skasować wszystkie pozycje, które są powyżej w danej hierarchii i wprowadzić je od nowa... Cieszę się, że można kopiować wiersze w danym zestawieniu, ale to nie powinno być rozwiązaniem tego problemu...

4. Kolejna rzecz to brak liczby porządkowej (lp.) na zestawieniu co powoduje, że jak filtruję zestawienie np. w definicji (np. wpisuję nr konta etc.) to znajduje mi pozycje gdzie ono faktycznie występuje, widzę nazwy tych pozycji, ale jak na zestawieniu mam kilka pozycji, które tak samo się nazywają (przykład w bilansie: wiele pozycji dla jednostek powiązanych) to w konsekwencji nie mam pojęcia w której dokładnie pozycji na zestawieniu znalazło mi dane konto etc.

5. Rozwiązaniem powyższego problemu mogło by być wpisywanie tego numeru w nazwie danego wiersza, ale biorąc pod uwagę, że mamy do dyspozycji jedynie 50 znaków to często nie ma możliwości numerowania wierszy. Szczególnie, że numeracja powinna uwzględniać hierarchię tj. nie 1,2,3...N tylko przykładowo 1, 2, 2.1, 2.2, 2.3, 3, 4, 4.1 itd. - poza tym niezbyt estetycznie to wygląda...

6. Fajnie by było, gdyby była opcja dodawania dodatkowych kolumn nie związanych z okresem na zestawieniu. W oknie pozycji mogła by być np. lista rozwijana z numerem kolumny, w której na zestawieniu ma być wyświetlana dana pozycja.

User Avatar
klient
Wojciech Sałański
1 920 pkt
84 pytań
153 odpowiedzi
131 pomysłów
96 komentarzy
356 98%
Ten pomysł został zrealizowany
Wojciech Sałański napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

Hurtowe księgowanie dokumentów w okresie całego roku i w zakresie wszystkich rejestrów

Zaktualizowano 4 mie. temu

Ponawiam prośbę o umożliwienie hurtowego księgowania dokumentów z poziomu np. rejestrów VAT/Ewidencji dodatkowej w sytuacji, gdy są ustawione wszystkie rejestry oraz okres jest innym niż miesiąc (np. rok).

Nie widzę powodu, by ograniczać księgowania tylko do sytuacji, gdy jest wskazany konkretny rejestr oraz konkretny miesiąc.

User Avatar
użytkownik
Żaneta Błażejewicz
274 pkt
9 pytań
11 odpowiedzi
7 pomysłów
7 komentarzy
63 98%
Ten pomysł został zrealizowany
Żaneta Błażejewicz napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

VAT_27

Zaktualizowano 4 mie. temu
przydało by się zestawienie zakwalifikowane do VAT-27 tak jak do VAT-UE czy też zwykłego VAT.
User Avatar
klient
Dominik Wajda
511 pkt
12 pytań
66 odpowiedzi
10 pomysłów
24 komentarzy
192 99%
Ten pomysł został zrealizowany
Dominik Wajda napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

Status podatnika VAT

Zaktualizowano 4 mie. temu

Witam serdecznie,

Super, że można sprawdzać czy firmy są płatnikami VAT - seryjnie i pojedynczo.

Jednak przydałaby się kontrola na poziomie rejestru VAT sprawdzająca przy dodaniu dokumentu, czy dany podmiot jest aktywnym płatnikiem VAT.

W momencie dodawania dokumentu w rejestrze VAT i wyborze w pozycji innej stawki niż '0%', 'zw' lub 'np' ew. przy wyborze: Odliczenia: Tak lub warunkowo; program powinien przy zapisie dokumentu wyświetlić monit: "Kontrahent nie jest płatnikiem VAT. Czy na pewno chcesz wykazać VAT do odliczenia?".

User Avatar
klient
Piotr Zborowski
227 pkt
4 pytań
39 odpowiedzi
26 pomysłów
30 komentarzy
164 95%
Ten pomysł został zrealizowany
Piotr Zborowski napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

Weryfikacja statusu VAT - numer dokumentu

Zaktualizowano 4 mie. temu

W logu z seryjnej weryfikacji statusu VAT (uruchomionej z poziomu rejestrów VAT) pojawiają się takie komunikaty:
Weryfikacja statusu VAT - Dokument nr 1/08/2017. Status kontrahenta różni się od informacji ze strony Ministerstwa Finansów. Zweryfikuj poprawność.

Komunikat jest niejednoznaczny, gdyż w rejestrze zakupu możemy mieć kilka lub kilkanaście dokumentów pod takim numerem. W ten sposób nie wiadomo którego dokumentu dotyczy ta informacja. Optima powinna podawać ID księgowy lub przynajmniej kod kontrahenta.

User Avatar
partner
Maciej Włodarczyk
937 pkt
1 pytań
81 odpowiedzi
43 pomysłów
73 komentarzy
260 98%
Maciej Włodarczyk napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

Udziały właściciela - do czterech miejsc po przecinku

Zaktualizowano 4 mie. temu

Coraz częściej zdarza się sytuacja że procentowy udział wspólnika w spółce ma trzy a nawet cztery miejsca po przecinku - co w takiej sytuacji zrobić ? (np. jeden wspólnik ma 0,01% a dwaj pozostali mają po 49,995%

Optima w 'kwotach deklaracji' ma do dyspozycji dwa miejsca po przecinku i nie pozwala na wpisanie liczby udziałów większej niż 100 - np. nie wpiszę sobie 499,95 / 1000... Jak na razie miałem dwa takie przypadki i kazałem wpisać 100/100 i kwoty wspólnika policzone na kalkulatorze, no i oczywiście PIT roczny musi być rozliczany w innym programie...

Mogę prosić o plusy i jak najszybsze wdrożenie tego pomysłu ?

User Avatar
partner
Mirosław Kluz
51 pkt
2 pytań
3 odpowiedzi
1 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
Ten pomysł został zrealizowany
Mirosław Kluz napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

Filtr Aktywny dla plików JPK

Zaktualizowano 4 mie. temu

Proszę o dodanie pola Filtr Aktywny dla plików JPK podobnie jak pole Filtr Aktywny -> Rok na formatce Rejestry VAT -> Lista Deklaracji.

User Avatar
klient
Wojciech Sałański
1 920 pkt
84 pytań
153 odpowiedzi
131 pomysłów
96 komentarzy
356 98%
Ten pomysł został zrealizowany
Wojciech Sałański napisał/a o
Księgowość
Księgowość pomysłów: 430 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Stanisław PachaczJerzy StankiewiczMarcin LiszewskiPiotr ZborowskiWojciech SałańskiMaciej WłodarczykPaweł BrzostowskiPiotr Jesionek
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 1236 | odpowiedzi: 15862

Optima

Agnieszka ŚwistStanisław PachaczAndrzej GrzelińskiDamianMarcin LiszewskiPrzemysław PlucińskiPiotr ZborowskiMaciej Włodarczyk

Aktualizacja opisu nagłówka przy zmianie kategorii seryjnie

Zaktualizowano 4 mie. temu

Zdaje się, że jest mały bug w Optimie -> gdy jest ustawiona jakaś kategoria i chcemy ją zaktualizować seryjnie z poziomu rejestrów VAT na tą samą z zahaczoną opcją aktualizacja opisu to opis się nie aktualizuje w nagłówku dokumentu.

Może powiem o co mi chodzi na przykładzie:

zaimportowałem sobie FVS przez pracę rozproszoną, ale z powodu pewnego błędu w XML-u nie był ustawiony opis przy kategorii czyli była wskazana kategoria, ale opis był pusty.

Dlatego, że wszystkie dokumenty mają tą samą kategorię (na szczęście) to zaznaczyłem je sobie i chciałem seryjnie zaktualizować opis przez zmianę kategorii na tą samą i z zaznaczoną opcją "aktualizuj opis".

Opis w pozycjach dokumentu się ładnie ustawił, natomiast w nagłówku ciągle jest pusty - musiałem to obejść w inny sposób (zmiana kategorii na inną już zmienia ten opis).

User Avatar
partner
Łukasz Walter
28 033 pkt
98 pytań
2278 odpowiedzi
57 pomysłów
665 komentarzy
2418 96%
Łukasz Walter zapytał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3773 | odpowiedzi: 15862

Optima

Wiesław FurtakAgnieszka NaderMarcin KlejnowskiWiktor MamcarzRobert MatyjaszczykAdrian ZimochPaweł BrzostowskiPiotr Szczypka
Księgowość
Księgowość pytań: 1122 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Ewa GurdekAdrian ZimochDariusz PakowskiAlicja JarcoMateusz ŁukasiewiczElżbieta KępińskaMalwina ŻaczekAgnieszka Świst
Techniczne
Techniczne pytań: 1247 | odpowiedzi: 4793

Agnieszka NaderMarcin KlejnowskiWiktor MamcarzRobert MatyjaszczykGizela DrostPaweł BrzostowskiPrzemysław PodmostkoKinga Kotelnicka

Dlaczego dokumenty nierozliczone na dzień są już pogrupowane ?

Zaktualizowano 4 mie. temu

W sumie to raczej pytanie do projektanta lub programisty który jest odpowiedzialny za ten widok w systemie Optima. Zastanawiam się czemu jako jedyny widok w programie jest on z góry pogrupowany co skutecznie utrudnia eksportowanie danych do Excela i ich dalszą obróbkę.

Czy są to względy polityczne, mentalne, estetyczne, ergonomiczne ? Może po prostu ktoś projektując ten widok, równocześnie jadł kanapkę, spadł mu ketchup na klawiaturę i wycierając go, przez przypadek wysłał do ostatecznego zatwierdzenia widok zgrupowany wg kontrahentów.

Ktoś odpowie ? Ktoś odważny ?

User Avatar
użytkownik
Alicja Zipser
86 pkt
10 pytań
6 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
3 66%
Alicja Zipser zapytał/a o
Handel
Handel pytań: 721 | odpowiedzi: 2995

Handel

Damian JanuśMalwina ŻaczekMariusz KołaczTomasz JańczukJustyna MazurewiczTadeusz JerzakMichał MajrowskiAleksandra Nowicka
Księgowość
Księgowość pytań: 1122 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Ewa GurdekAdrian ZimochDariusz PakowskiAlicja JarcoMateusz ŁukasiewiczElżbieta KępińskaMalwina ŻaczekAgnieszka Świst
Comarch ERP Altum
Comarch ERP Altum pytań: 63 | odpowiedzi: 219

Comarch ERP Altum

Daniel NiemiecAlicja ZipserJakub JosztKamil G. SiudekKrzysztof TrzaskaPaweł MęzińskiKamil Czarnotam.nowakowski

ALTUM nieporzygotowany na rynek niemiecki

Zaktualizowano 5 mie. temu

Witam,

od 01.01.2017 mamy w niemieckiej spolce wdrozony program ALTUM. Nie rozumiem, jak można oferować produkt na rynek niemiecki, który jest jedynie kalką polskojęzycznego programu z przetłumaczeniem menu czy nazw w BI.

Czy inne niemieckie firmy tez musza same zaplacic za wszystkie dodatki, ktore wedlug mnei naleza do niemieckich standardow oprogramowania ERP? Czy moze jestesmy jedyna firma, ktora wdrozyla ALTUM w niemieckiej spolce?

Brak funkcjonalności skonto, standardowego planu kont SKR03/SKR04, bazy banków, wydruków niemieckojęzycznych, funkcjonalności Lastschrift czy kompatybilności transmisji plików z niemieckim bankami uważam za niepoważne.

Dlaczego cos, co jest standardem w polskiej wersji (banki, plan kont, wydruki) nie jest standardem w wersji niemieckiej? Dlaczego takie informacje nie sa udzielane w trakcie analizy przedwdrozeniowej?

Czy ze strony Comarch planowane sa dodatkowe implementacje, umozliwiajace normalna obluge niemieckich spolek?

Z powazaniem

Alicja ZIpser

User Avatar
partner
Mateusz Jodłowski
231 pkt
14 pytań
31 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
8 100%
Mateusz Jodłowski zapytał/a o
Księgowość
Księgowość pytań: 1122 | odpowiedzi: 3889

Księgowość

Ewa GurdekAdrian ZimochDariusz PakowskiAlicja JarcoMateusz ŁukasiewiczElżbieta KępińskaMalwina ŻaczekAgnieszka Świst
CRM
CRM pytań: 84 | odpowiedzi: 303

Sylwester PytkowskiDamian JanuśANNA GUZIKMariusz FilipiakMarcin GrzymisławskiPiotr SzymańskiJanusz PodkościelnyArtur Nakonieczny
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 3773 | odpowiedzi: 15862

Optima

Wiesław FurtakAgnieszka NaderMarcin KlejnowskiWiktor MamcarzRobert MatyjaszczykAdrian ZimochPaweł BrzostowskiPiotr Szczypka

Moduły CRM + BIURO RACHUNKOWE

Zaktualizowano 6 mie. temu

Czy ktoś z grona Partnerów z większym stażem i wiedzą odpowie mi na pytanie czy jest możliwe wysyłanie e-maili z informacjami o kwotach podatków do zapłaty i terminie ich uiszczenia (VAT, PITy) z poziomu modułu biuro rachunkowe w połączeniu z modułem CRM ? Chodzi mi o podobne rozwiązanie jakie ma miejsce w przypadku seryjnej wysyłki faktur do klientów. Np. wybieram kilku klientów i wybieram WYŚLIJ - w treści jest informacja o wysokości vat i pit.

Użytkownicy

Polecane