Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
Piotr Kurowski napisał/a o
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL artykułów: 65

Comarch ERP XL

Krzysztof SzeremetaEdyta DanowskaAgnieszka Żołnierczyk-BakaPiotr KurowskiPaweł PilacińskiMichał MarczakRobert ŻuberPiotr Budzinowski
Nowa wersja
Nowa wersja artykułów: 25

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Joanna BałutJoanna DymekWitold PodgórskiEdyta DanowskaTomasz GutkowskiPiotr KurowskiMagdalena PacanMichał Marczak

Nowa wersja Comarch ERP XL 2017.1 już dostępna!

Zaktualizowano 19 d. temu

Szanowni Państwo,

Z przyjemnością informujemy o udostępnieniu Comarch ERP XL w wersji 2017.1. W najnowszej wersji programu wprowadziliśmy 220 nowości. Zmiany objęły każdy z obszarów systemu.

Na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie obsługi programu lojalnościowego, pozwalającego na zbieranie punktów uczestników programu z możliwością ich wymiany na towary lub budżet promocyjny oraz dodanie możliwości wprowadzenia planu budżetu projektu. Obszar produkcji został poszerzony m.in. o możliwość tworzenia procesów opartych o akcje związane z obsługą zlecenia produkcyjnego, a także o obsługę narzędziowni pozwalającej na ewidencję narzędzi wykorzystywanych w przedsiębiorstwie, rejestrowania ich zużycia oraz prac naprawczych. Obszar księgowości został rozbudowany m.in. o możliwość sprawdzenia statusu podatnika w podatku VAT.

Zadowolenie Klientów z Comarch ERP XL skutkuje ciągłym wzrostem liczby firm pracujących na systemie. W 2017 roku na zakup systemu Comarch ERP XL zdecydowało się już 118 firm m.in. Kabat Tyre Sp. z o.o. Sp. j., PHU Danex Sp. z o.o. Sp. k. oraz Foodmakes Sp. z o.o.. Ponadto, w tym roku system Comarch ERP XL został uruchomiony w kilkudziesięciu przedsiębiorstwach, wśród których znalazły się m. in. Ustronianka Sp. z o.o., Wikont Sp. z o.o. i kolejne spółki z grupy Gerda. Obecnie z Comarch ERP XL korzysta już ponad 5500 przedsiębiorstw w Polsce.

Spośród wszystkich nowości w Comarch ERP XL 2017.1 w poszczególnych obszarach funkcjonalnych warto wymienić:

Logistyka

• Wprowadzenie obsługi programu lojalnościowego pozwalającego na:
- określanie uczestników programu lojalnościowego.
- naliczanie punktów lojalnościowych na wybranych dokumentach handlowych i ich korektach.
- przyznawanie uczestnikom programu punktów z rozliczonych dokumentów.
- naliczanie punktów z wykorzystaniem automatycznych akcji CRM.
- określanie katalogu nagród, wraz z możliwością zamawiania nagrody.
- odbieranie punktów lojalnościowych w postaci budżetów promocyjnych.
- prezentację ilości punktów zgormadzonych i odebranych przez uczestnika programu.
• Dodanie Budżetu projektu pozwalającego na zbudowanie planu budżetu w postaci wielopoziomowego drzewa etapów, z możliwością wprowadzenia dla nich danych finansowych oraz rzeczowych.
• Obsługę transportu towarów wrażliwych poprzez wysyłkę zgłoszeń na portal PUESC do systemu SENT.
• Dodanie uwarunkowania naliczenia promocji od wcześniejszych transakcji kontrahenta lub od formy i konkretnego terminu płatności.
• W zakresie kompensaty braków i nadwyżek inwentaryzacyjnych wprowadzenie możliwości sparowania stwierdzonych braków z uznanymi nadwyżkami oraz potwierdzenia pozycji jako rzeczywiste braki lub nadwyżki.
• Umożliwienie podglądu niewykorzystanych limitów kredytowych na zamówieniach z poziomu katy kontrahenta.
• Dalszy rozwój umów z pozycjami towarowymi w zakresie możliwości zawierania i rozliczania umów w walucie obcej oraz generowania dla umów sprzedażowych zamówień wewnętrznych i zakupu.
• Wprowadzenie usprawnień w zakresie wiązania zasobów towarowych z rezerwacjami.
Rozwój funkcji "nieograniczony rabat Operatora" w zakresie poszerzenia obszaru określania procentowego rabatu o możliwość wyboru opcji "Brak ograniczenia" skutkującego prawem do ustalenia ceny transakcji na dowolnie niskim poziomie
• Wprowadzenie Jednolitego Pliku Kontrolnego dla składów celnych.
• Poszerzenie współpracy z Comarch WMS Magazynier, Comarch Mobile Sprzedaż czy Comarch ERP e-Sklep.
• Dodanie możliwości pracy z drukarką fiskalną w trybie sieciowym.

Produkcja

Rozbudowano funkcjonalność procesów w Produkcji o możliwość budowania procesów w oparciu o nowe akcje kluczowe związane z obsługą zlecenia produkcyjnego.
• Wprowadzono całkowicie nowy obszar "Narzędziownia" pozwalający na:
- udostępnienie osobnej listy narzędzi (zasobów produkcyjnych oznaczonych jako narzędzia),
- możliwość rejestrowania wydań, zdań i likwidacji dla wielu narzędzi jednocześnie,
- zbiorczą prezentację zarejestrowanych w systemie wydań, zwrotów, zdań i likwidacji narzędzi z możliwością różnych sposobów filtrowania listy,
- możliwość rejestrowania zużycia narzędzi, a także raportowania tego zużycia (również w formie graficznej),
- możliwość automatycznego generowania zleceń serwisowych dla zużytych narzędzi oraz możliwość automatycznego rejestrowania dla nich przestojów,
- udostępnienie list wydanych dla danego zasobu lub pracownika narzędzi, a także historii użycia danego narzędzia, w ramach nowych zakładek na karcie zasobu produkcyjnego oraz na karcie pracownika.
• Wprowadzono funkcjonalność, w której korekta wartościowa zakupu surowca wpływa na koszt wytworzenia wyrobu gotowego. W ramach tej funkcjonalności wprowadzono:
- nowe narzędzie do automatycznego wyszukiwania dokumentów ZP lub ZK, dla których występuje różnica pomiędzy kosztem dostawy składników, a wartością produktu, który został wytworzony z wymienionych składników.
- możliwość automatycznego generowania korekty wartościowej do dokumentów PW, powiązanych z ZP lub ZK, dla których występuje wymieniona różnica,
- nową funkcję służącą do jednoczesnego otwierania i zamykania dokumentów ZP/HPR.

Księgowość

• Dodanie możliwości sprawdzania statusu podatnika w podatku VAT.
• Wprowadzenie paczek przelewów.
• Umożliwienie dodawania kolumn na listach udostępnionych z poziomu okien: Plan kont/Obroty i salda, Zapisy księgowe, Preliminarz, Rozrachunki, Kompensaty.
• W obszarze kreator zestawień dokonano aktualizacji zestawień księgowych wchodzących w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 1 Ustawy o Rachunkowości, do składania, którego zobligowano tzw. "duże jednostki gospodarcze" oraz dodano zestawienia księgowe wchodzące w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 5 Ustawy o Rachunkowości, do składania którego zobligowano tzw. "małe jednostki gospodarcze".
Poszerzono funkcjonalność opisu analitycznego o możliwość definiowania opisu analitycznego oraz wzorców i wartości dla niego dla danego typu dokumentu, w danym centrum. Funkcjonalność ograniczona do typów dokumentów, którym można przypisać Właściciela.
• Wprowadzono obsługę wirtualnych rachunków bankowych ING przez WebService.
• Dodano możliwość oznaczania na dokumencie, zatwierdzenia pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.

Zachęcamy do zapoznania się z nowościami oraz do pobierania nowej wersji systemu:

Dla Klientów

Dla Partnerów

Z poważaniem,
Zespół Comarch ERP XL

User Avatar
partner
Rafał Galewski
3 pkt
4 pytań
9 odpowiedzi
4 pomysłów
5 komentarzy
4 100%
Rafał Galewski napisał/a o
Nowa wersja
Nowa wersja pomysłów: 5 | odpowiedzi: 96

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Rafał GalewskiArtur NakoniecznyEwa Karnasiewicz
Płace i Kadry
Płace i Kadry pomysłów: 126 | odpowiedzi: 2048

Piotr SzokaKrzysztof KrasowskiRafał GalewskiJolanta BukowskaWojciech SałańskiNatalia RogowskaAdam ŻydzikMichał Barski
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 927 | odpowiedzi: 11288

Optima

Marcin LiszewskiPiotr ZborowskiMaciej WłodarczykWojciech SałańskiPiotr SzokaTadeusz PacutKrzysztof KrasowskiKRZYSZTOF SZMIGIELSKI

Import Czasu Pracy z Czytników

Zaktualizowano 22 d. temu

Witam,

Mam sugestię odnośnie importu zdarzeń czasu pracy z czytników:

1)Przy imporcie ręcznym w Kadry Płace Plus za każdym razem trzeba wybierać format pliku z listy. To powinno być domyślnie do ustawienia w Parametrach.Nikt formatu jak raz ustawi nie będzie zmieniał przy każdym imporcie plików.

2) Nie widzę sensu wybierania pracowników z listy dla których mają być importowane zdarzenia czasu pracy w Liście Pracowników. Program powinien importować dane z pliku .txt jeżeli istnieje tam ID pracownika to powinien go zaciągać  lub jeżeli posiada Kartę Pracy.

3)Import Pliku Czasu Pracy powinien być do ustawienia automatyczny. Optima powinna mieć ustawienie Katalogu Importu i importować wszystkie pliki .txt z Katalogu i zmieniać rozszerzenie po zaczytaniu na .bak

User Avatar
klient
ANETA PABIJAŃCZYK
42 pkt
6 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
2 100%
ANETA PABIJAŃCZYK zapytał/a o
Techniczne
Techniczne pytań: 853 | odpowiedzi: 3569

Paweł TyrakowskiDamian DębickiBarbara KrzyszczakPiotr LochyńskiŁukasz WalterJanina ŁachJoanna SłowikŻaneta Błażejewicz
Nowa wersja
Nowa wersja pytań: 18 | odpowiedzi: 96

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Mateusz ŚlusarzANETA PABIJAŃCZYKMarek Tomasz KarpiarzDamian DębickiMariola SelaszukHubert TrzewikLeszek CzerniakZbigniew Czernecki
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2436 | odpowiedzi: 11288

Optima

Mateusz JodłowskiMałgorzata BobekPaweł KrajewskiDanuta MłynarczykBogdan SkrzypczukMarcin GałkaDorota KimszalŁukasz Walter

Problem Aktualizacja do wersji 2017.6.1.1993 w trybie reinstalacji

Zaktualizowano 23 d. temu

Problem występuje na kilku komputerach z rożnymi systemami Windows,

Rejestr już był naprawiany na tych komputerach:

Błąd załącznik

Błąd - Pakiet Instalacyjny dla produktu Comarch ERP Optima nie został odnaleziony, Spróbuj uruchomić instalację ponownie przy użyciu aktualnej kopi pakietu instalacyjnego " ComarchERPOptima.msi" 

Drugi błąd po zamknięciu  pierwszego to 

Nie udało się odinstalować wcześniejszej wersji Comarch ERP Optima. Proszę odinstalować aplikację korzystając z opcji dodaj/Usuń Programy w Panelu Sterowania.

Instalator zostanie zamknięty. 

PROSZĘ POMOC!!!!!!

na kilku komputerach udało się  zainstalować i wdrożyć optimę. 

User Avatar
partner
Emil Ozimkiewicz
289 pkt
6 pytań
59 odpowiedzi
2 pomysłów
1 komentarzy
36 97%
Emil Ozimkiewicz odpowiedział/a na
23 d. temu

Witam
Co do samej reinstalacji - jeśli są problemy z odinstalowaniem - można spróbować narzędzia poniżej - kiedyś Comarch mi je podesłał.
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

Co do przyczyny - tu myślę że Comarch może znać przyczynę - mi się jedynie nasuwa brak katalogów poinstalacyjnych(te które są w ukrytym folderze Program Data) ew. problem z dostepem do nich(prawa)

User Avatar
klient
ANETA PABIJAŃCZYK
42 pkt
6 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
2 100%
ANETA PABIJAŃCZYK zapytał/a o
Nowa wersja
Nowa wersja pytań: 18 | odpowiedzi: 96

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Mateusz ŚlusarzANETA PABIJAŃCZYKMarek Tomasz KarpiarzDamian DębickiMariola SelaszukHubert TrzewikLeszek CzerniakZbigniew Czernecki
Techniczne
Techniczne pytań: 853 | odpowiedzi: 3569

Paweł TyrakowskiDamian DębickiBarbara KrzyszczakPiotr LochyńskiŁukasz WalterJanina ŁachJoanna SłowikŻaneta Błażejewicz
Serwis
Serwis pytań: 49 | odpowiedzi: 191

Paweł TyrakowskiANETA PABIJAŃCZYKWłodzimierz DuvalLukasz MaslinskiPiotr BartosiakMarcin KucharskiKamil LemieszekJoanna Pągowska

Brak automatycznej konwersji baz danych

Zaktualizowano 23 d. temu

Witam,

Po wykonywaniu aktualizacji aplikacji, włączam  program optima biuro rachunkowe - w operacjach seryjnych zaznaczam wszystkie bazy dostępne na liście  a następnie konwersja bazy.

Problem polega na tym, że na tej liście nie  ma wszystkich baz dostępny w aplikacji optima.

Brakujące bazy na liście nie zostaną skonwertowane do nowszej wersji.

takie bazy konwertuje ręcznie z Comarch ERP Optima  - konfiguracja -bazy danych.

Czy istnieje jakaś opcja aby uzupełnić listę o brakujące  bazy w aplikacji optima biuro rachunkowe?

User Avatar
klient
Mateusz Ślusarz
140 pkt
5 pytań
16 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
4 25%
Mateusz Ślusarz zapytał/a o
Nowa wersja
Nowa wersja pytań: 18 | odpowiedzi: 96

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Mateusz ŚlusarzANETA PABIJAŃCZYKMarek Tomasz KarpiarzDamian DębickiMariola SelaszukHubert TrzewikLeszek CzerniakZbigniew Czernecki
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2436 | odpowiedzi: 11288

Optima

Mateusz JodłowskiMałgorzata BobekPaweł KrajewskiDanuta MłynarczykBogdan SkrzypczukMarcin GałkaDorota KimszalŁukasz Walter

Pola Wprowadził, Zmodyfikował - inne dane zamiast ID

Zaktualizowano 23 d. temu

Witam,

Wskakując na najnowszą wersję Optimy (z wersji 2017.2) zauważyłem, że na kartach w polach Wprowadził i Zmodyfikował zamiast identyfikatorów (tak jak było dawniej) Optima pobiera dane z pola 'Imię i nazwisko'. Chyba coś nie tak? 
Może to nie problem dla wszystkich ale np. w firmie chcą by na wydrukach było samo "Księgowość" i takie słowo było wpisywane w polach 'Imię i nazwisko' wszystkich Operatorów z działu księgowego, natomiast każdy dostawał indywidualne ID i było wszystko w porządku (na kartach było widać jaki Operator zakładał i modyfikował daną zawartość, a na wydrukach było samo "Księgowość")
Teraz po aktualizacji do najnowszej wersji na kartach w polach Wprowadził i Modyfikował zamiast ID wszędzie pobiera i wstawia wartość pola "Imię i nazwisko" czyli wszędzie mam "Księgowość"

IMHO to wymaga wprowadzenia poprawki, czyż nie?

User Avatar
partner
Rafał Galewski
3 pkt
4 pytań
9 odpowiedzi
4 pomysłów
5 komentarzy
4 100%
Rafał Galewski napisał/a o
Nowa wersja
Nowa wersja pomysłów: 5 | odpowiedzi: 96

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Rafał GalewskiArtur NakoniecznyEwa Karnasiewicz
Handel
Handel pomysłów: 251 | odpowiedzi: 2234

Handel

Piotr BakaMaciej WłodarczykWłodzimierz DuvalRafał GalewskiKazimierz Michał KaraszewskiŁukasz WalterPiotr ZborowskiGrzegorz Kornak
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 927 | odpowiedzi: 11288

Optima

Marcin LiszewskiPiotr ZborowskiMaciej WłodarczykWojciech SałańskiPiotr SzokaTadeusz PacutKrzysztof KrasowskiKRZYSZTOF SZMIGIELSKI

Wprowadzanie partii dostawy w FZ/WZ a domyślna liczba sztuk dla atrybutów

Zaktualizowano miesiąc temu

Przy wprowadzania Partii Dostawy dla konkretnego produktu przy Fakturach Zakupu powinna być możliwość Dodania Atrybutu w taki sposób aby:

1)domyślnie była 1szt. do ustawienia w Atrybutach. W okach gdzie wybiera się partię dostawy FZ/WZ wtedy ten parametr powinien być informacyjny. Pomijany przy wprowadzaniu.


2)Zamiana i zapamiętanie kolejności kolumn w Oknie Wprowadzania Partii Dostawy.

Jest to niezbędne ,aby odczytać skanerem kodów kreskowych Numer Seryjny Urządzenia i wprowadzić go w Oknie Wprowadzania Partii Dostawy bez manualnego wciskania Tabulatora.

Teraz trzeba wcisnąć INSERT wpisać ilość i dopiero Tabulatorem przejść do Atrybutu "numer Seryjny i tam odczytać kod kreskowy i tak dla każdego urządzenia osobno.

#########
Taki sam problem jest przy wystawianiu dokumentu WZ ze zdejmowaniem konkretnych partii dostawy. Przy założeniu że chcemy stosować czytnik kodów kreskowych ,aby zdjąć konkretny Numer Seryjny z Zasobów.


-trzeba podawać ilość - a chcę konkretny numer seryjny zdjąć bez sztuk. Ten sam problem jak zdejmuję w moim przypadku numer seryjny to ilość sztuk powinna być domyślna 1szt. i pomijana w wyborze. Przy takim atrybucie ilość sztuk jest bez sensu .

- Filtrowanie przy zdejmowaniu z Zasobów - filtrowanie po wybranych atrybutach dla tego okna powinno się zapisać i Focus powinien zostać na danym atrybucie domyślnie

-Zamiana i zapamiętanie kolejności kolumn w Oknie Wprowadzania Partii Dostawy.

Użytkownicy

Polecane