Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
klient
Lukasz Maslinski
157 pkt
28 pytań
14 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
Lukasz Maslinski zapytał/a o
Społeczność
Społeczność pytań: 88 | odpowiedzi: 672

Społeczność Comarch ERP

Lukasz MaslinskiŁukasz PływaczykMarcin LiszewskiMarcin ŁachPaweł IdzikowskiJacek KamińskiStanisław PachaczIwona Dolata
Serwis
Serwis pytań: 59 | odpowiedzi: 201

Lukasz MaslinskiJustyna BasińskaMichał Gregorczykdominika kurbielPiotr PrzeciszowskiKamil MaliszewskiPaweł TyrakowskiANETA PABIJAŃCZYK
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2780 | odpowiedzi: 12694

Optima

Marek KwiatkowskiMichał CzokKarolina SypułaJustyna LewandowskaMarcin KamińskiBolesław SzczurekPaweł NagórkaDominik Wajda

Adres pracownika w programie Comarch Optima

Zaktualizowano dzień temu

Jak w programie dodać dodatkową kolumnę ,,adres pracownika" ? W załączniku znajduję się zdjęcie, które wskazuje miejsce pojawienia się nowej kolumny. 

User Avatar
klient
Lukasz Maslinski
157 pkt
28 pytań
14 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
Lukasz Maslinski zapytał/a o
Społeczność
Społeczność pytań: 88 | odpowiedzi: 672

Społeczność Comarch ERP

Lukasz MaslinskiŁukasz PływaczykMarcin LiszewskiMarcin ŁachPaweł IdzikowskiJacek KamińskiStanisław PachaczIwona Dolata
Serwis
Serwis pytań: 59 | odpowiedzi: 201

Lukasz MaslinskiJustyna BasińskaMichał Gregorczykdominika kurbielPiotr PrzeciszowskiKamil MaliszewskiPaweł TyrakowskiANETA PABIJAŃCZYK
Techniczne
Techniczne pytań: 938 | odpowiedzi: 3850

Marek KwiatkowskiKarolina SypułaRafał ChmielewskiPaweł NagórkaLukasz MaslinskiPrzemysław ZalewskiBeata UlickaAdam Urbańczyk

Problem o wykupieniu Kadr/Płac Plus

Zaktualizowano dzień temu

Witam,

Wykupiliśmy aktualizacje na Kadry/Płace Plus. Wykonałem już aktualizację klucza RUS. Jednak po zalogowaniu i wybraniu podmiotu w modułach nadal jest zaznaczona opcja związana ze zwykłymi kadrami. Po wybraniu ręcznie opcji związanych z Plusem zaloguje się, ale jak zamknę program i ponownie uruchomię go to znowu jest ustawiona np: zwykła kasa bez plusa. Jak rozwiązać ten problem ?

User Avatar
klient
Łukasz Pływaczyk
3 pkt
2 pytań
5 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
3 100%
Łukasz Pływaczyk zapytał/a o
Społeczność
Społeczność pytań: 88 | odpowiedzi: 672

Społeczność Comarch ERP

Lukasz MaslinskiŁukasz PływaczykMarcin LiszewskiMarcin ŁachPaweł IdzikowskiJacek KamińskiStanisław PachaczIwona Dolata
Ogólne
Ogólne pytań: 260 | odpowiedzi: 1973

Bolesław SzczurekŁukasz PływaczykAdam UrbańczykKarolina GrzędaJacek CzerwińskiAdrian PasikSławomir Piernickialla ivanishchuk
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2780 | odpowiedzi: 12694

Optima

Marek KwiatkowskiMichał CzokKarolina SypułaJustyna LewandowskaMarcin KamińskiBolesław SzczurekPaweł NagórkaDominik Wajda

Import usług jak wprowadzić dokument by został wykazany w poz 29 i 30 deklaracji VAT-7

Zaktualizowano 4 d. temu

Proszę o radę jak wprowadzić fakturę zakupu dot. importu usług tak by faktura została wykazana w pozycji 29 i 30  deklaracji vat-7.

Czytałem rady z tego forum i wszystko co próbowałem to wchodzi mi import do poz 27 i 28.

Kontrahenta ma jako wewnątrzunijny. Kategorię zakupu jako usługa i 0%.

Wprowadzając dokument zakupu w rodzaju transakcji zaznaczam import .

User Avatar
partner
Marcin Liszewski
577 pkt
7 pytań
15 odpowiedzi
19 pomysłów
28 komentarzy
211 99%
Marcin Liszewski zapytał/a o
Społeczność
Społeczność pytań: 88 | odpowiedzi: 672

Społeczność Comarch ERP

Lukasz MaslinskiŁukasz PływaczykMarcin LiszewskiMarcin ŁachPaweł IdzikowskiJacek KamińskiStanisław PachaczIwona Dolata

Dlaczego strona społeczności działa jak działa?....

Zaktualizowano 12 d. temu

Coś, co powinno być jedną z wizytówek Comarchu, budzi jedynie uśmiech politowania. Strona nie jest jakość szczególnie przeładowana technicznymi wodotryskami, a na reakcję trzeba czekać czasem kilkanaście sekund....

Aplikacja na Androida nie ma tego problemu w stopniu zauważalnym, więc gdzie jest problem? Zaoszczędzono na serwerach?

Tak czy inaczej odechciewa się używania.

Jeśli Comarch nie może sobie poradzić z optymalizacją strony czy bazy na której jest oparta, proponuję odpuścić poszukiwania straconego na to czasu i przejść np. na phpBB - produkt sprawdzony w setkach tysięcy instalacji z milionami użytkowników - nie zdarzyło mi się spotkać wolno działającego forum opartego na tym skrypcie.

P.S.

Zapisanie niniejszego posta po edycji (dopisanie jednego zdania) zajęło ponad minutę....

User Avatar
partner
Piotr Lochyński
500 pkt
4 pytań
40 odpowiedzi
2 pomysłów
14 komentarzy
41 100%
Piotr Lochyński odpowiedział/a na
13 d. temu

"Wracając do sedna sprawy, w moim odczuciu, dokumentacja w wersji online ma wiele zalet, które w dużym stopniu przeważają nad jej wadami."

Zależy dla kogo.

1) Offline zawsze będzie szybsze od online. I wygodniej się w tym szukało.

2) Niektóre komputery mają z różnych względów wyłączony dostęp do www.

3) Brak aktualizacji pomocy? Do Optimy zawsze był dołączony help związany z zainstalowaną wersją. Jak ktoś nie aktualizuje Optimy to po co mu odnośniki do internetu z najnowszą pomocą?

4) W przypadku dokumentacji pdf - wolę raz ściągnąć taki dokument niż kilkadziesiąt razy łączyć się z internetem i zapychać łącza. Nie wspominam już o tym jak "szybkie" są serwery Comarchu. Wolałem też mieć wszystko w jednym dokumencie (ułatwiało wyszukiwanie po słowach) niż rozbabrane na podstrony (ale to już moja osobista preferencja).

Na koniec mała dygresja do akapitu:
"Kolejną zaletą pomocy w formie strony internetowej, jest dużo większy wachlarz możliwości. Przeglądarki w obecnej chwili są idealnym przykładem aplikacji, które doskonale wspierają tworzenie nowoczesnych interfejsów użytkownika, a czego następstwem jest dostarczenie lepszych doświadczeń przy pracy z aplikacją. Uważam, że w przypadku użycia dokumentów w formacie pdf nie jest to raczej możliwe, a przynajmniej nie w takim stopniu, na jaki obecnie pozwalają strony internetowe."

Masło maślane masłem polane. Nie dowiedziałem się z tego tekstu o żadnej zalecie z tego wachlarza możliwości.

User Avatar
partner
Marcin Liszewski
577 pkt
7 pytań
15 odpowiedzi
19 pomysłów
28 komentarzy
211 99%
Marcin Liszewski zapytał/a o
Społeczność
Społeczność pytań: 88 | odpowiedzi: 672

Społeczność Comarch ERP

Lukasz MaslinskiŁukasz PływaczykMarcin LiszewskiMarcin ŁachPaweł IdzikowskiJacek KamińskiStanisław PachaczIwona Dolata
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2780 | odpowiedzi: 12694

Optima

Marek KwiatkowskiMichał CzokKarolina SypułaJustyna LewandowskaMarcin KamińskiBolesław SzczurekPaweł NagórkaDominik Wajda

Trudne pytania na koniec roku.

Zaktualizowano 13 d. temu

W dziale "pomysły" podniosłem po raz bodajże drugi swoje niezadowolenie z powodu przeniesienia dokumentacji w całości do online'u. Kilkunastu użytkowników zdaje się zgadzać z moimi argumentami, stąd parę plusów jest. wątek tutaj

Zdarzyły się jednak i minusy, wśród których szczególnie jeden skłonił mnie do napisania tego posta i zadania kilku pytań dodatkowych. Był to minus od użytkownika mającego status "Pracownik Comarch". Niestety, użytkownik ten, Pan Mariusz Sudra, nie uznał za stosowne uzasadnić swojego stanowiska. W związku z czym nie po raz pierwszy zastanawiam się:

1. Po co jest w ogóle to forum z punktu widzenia Comarchu? Bo zaczynam odnosić wrażenie, że jest to forum techniczno - pochwalne.

2. Z karty Pana Mariusza wynika, że jego uczestnictwo w forum, to co najwyżej operowanie pomiędzy przyciskiem plus i minus, bo żadnej punktacji za aktywność nie ma. Czy Comarch ma więcej takich "moderatorów problemów"?

3. Nie uważam się za nieomylnego i najmądrzejszego, i zdaję sobie sprawę, że podniesiony przeze mnie problem dla wielu użytkowników może być błahy, nieistotny i niedostrzegalny. Jednak te kilkanaście jednak osób go dostrzegło i zdaje się podzielać. Ale od pracownika Comarch, negującego mój - jako użytkownika i partnera z 22-letnim stażem pogląd - oczekiwałbym minimalnej, MERYTORYCZNEJ polemiki.

Czy od Comarchu i jego pracowników można wymagać więcej zaangażowania w dyskusję o produktach niż od "zwykłych" użytkowników i partnerów?

A tu cisza...

Jeśli to była cisza z okazji okresu świąteczno-noworocznego, to pozostaje mi jedynie życzyć Dobrego Nowego Roku. Dla wszystkich - tak Pracowników Comarchu, jak i pozostałych użytkowników tego forum.

User Avatar
pracownik comarch
Mariusz Sudra
-1 pkt
0 pytań
1 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
3 33%
Mariusz Sudra odpowiedział/a na
14 d. temu

Szanowny Panie,

Na wstępie chciałbym zapewnić, że moim celem było tylko i wyłącznie oddanie głosu na przedstawiony przez Pana pomysł, który wg mnie odrzucał zalety mogące wynikać z nowej formy dokumentacji. Jeśli w jakikolwiek sposób poczuł się Pan w związku tym urażony, w tym miejscu pragnę Pana przeprosić.

Wracając do sedna sprawy, w moim odczuciu, dokumentacja w wersji online ma wiele zalet, które w dużym stopniu przeważają nad jej wadami. W istocie rzeczy, temat ten może dotyczyć wszelkich zasobów dostępnych w sieci w odniesieniu do ich kopii przechowywanych lokalnie, które bardzo szybko mogą stać się nieaktualne. Naturalnym jest również, że zawsze istnieje ryzyko wystąpienia błędów lub niespójności. W przypadku wersji online możliwość wprowadzenia poprawek jest zdecydowanie szybsza, co za tym idzie, treści dostarczane użytkownikom mogą być coraz lepszej jakości w zdecydowanie krótszym czasie. W przypadku wersji offline dostarczenie aktualizacji w podobny sposób byłoby trudne.

Kolejną zaletą pomocy w formie strony internetowej, jest dużo większy wachlarz możliwości. Przeglądarki w obecnej chwili są idealnym przykładem aplikacji, które doskonale wspierają tworzenie nowoczesnych interfejsów użytkownika, a czego następstwem jest dostarczenie lepszych doświadczeń przy pracy z aplikacją. Uważam, że w przypadku użycia dokumentów w formacie pdf nie jest to raczej możliwe, a przynajmniej nie w takim stopniu, na jaki obecnie pozwalają strony internetowe.

W kontekście dostępu do sieci, owszem może być to problem, ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury u operatorów stacjonarnych. Jednakże, biorąc pod uwagę bardzo dynamiczny rozwój internetu mobilnego, coraz niższe koszty oraz zwiększający się zasięg, może on z powodzeniem zastąpić stacjonarny dostęp do sieci. Owszem, trudno się nie zgodzić, że brak dokumentacji w przypadku braku internetu jest wadą, ale mam nadzieję, że z upływem czasu będzie to coraz mniej znaczący czynnik. W przypadku stacji roboczych celowo odciętych od sieci, zawsze istnieje możliwość użycia innego urządzenia, które ten dostęp będzie posiadać.

Kolejną sprawą, jaką bym chciał poruszyć, jest jednoczesne utrzymanie dokumentacji w różnych formatach, wiąże się to z dodatkowym nakładem czasu, który mógłby zostać przeznaczony wyłącznie na rozwój i ulepszanie nowej dokumentacji.

Pozdrawiam i życzę dużo szczęścia oraz samych sukcesów w nadchodzącym Nowym Roku.

Użytkownicy