Społeczność Comarch ERP | Użytkownicy Klienci Partnerzy Comarch
User Avatar
klient
Katarzyna Grabarczyk
170 pkt
4 pytań
19 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
Katarzyna Grabarczyk zapytał/a o
Płace i Kadry
Płace i Kadry pytań: 551 | odpowiedzi: 2048

Dorota KimszalKatarzyna GrabarczykDanuta BabralGRAŻYNA WIRGAAndrzej PiątekBarbara KrzyszczakKatarzyna SzkopStanisław  Ścisłowski

karta zasiłkowa

Zaktualizowano 2 d. temu

Drukuje karty zasiłkowe pracowników. I zauważyłam że nie każdy pracownik ma wypełnione wszystkie pola w wygenerowanej karcie. Zazwyczaj jest nr listy płac okres zasiłkowy i wynagrodzenie lub przychód przyjęty.

Nie ma dzienny zasiłek, zasiłek brutto, zasiłek netto, procent itp.

Ktoś ma podobnie?

Jak tą kartę dobrze wydrukować

User Avatar
partner
Sebastian Kukułka
30 pkt
0 pytań
0 odpowiedzi
1 pomysłów
2 komentarzy
11 90%
Ten pomysł został zrealizowany
Sebastian Kukułka napisał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 926 | odpowiedzi: 11274

Optima

Piotr ZborowskiMaciej WłodarczykWojciech SałańskiMarcin LiszewskiPiotr SzokaTadeusz PacutKrzysztof KrasowskiKRZYSZTOF SZMIGIELSKI

Wyłączenie automatycznego pobierania danych kontrahenta z GUS

Zaktualizowano 4 d. temu

Witam,

Od nowej wersji Optimy 2017.5.1.1758 przy wprowadzaniu nowego kontrahenta, po wpisaniu NIPu automatycznie uruchamia się okienko pobierania danych z GUSu, użytkownicy sugerują że poprzedni stan czyli pobieranie po kliknięciu ikonki GUS był dobry, ponieważ nie za każdym razem chcą pobierać dane.

Proponuję wprowadzenie parametru w konfiguracji wyłączającego automatyczne pobieranie danych kontrahenta.

User Avatar
klient
Jacek Czerwiński
2 pkt
3 pytań
2 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
1 100%
Jacek Czerwiński zapytał/a o
Handel
Handel pytań: 470 | odpowiedzi: 2232

Handel

Monika MisiekRafał GalewskiAndrzej PiątekMarek ŚcigałaMateusz JodłowskiSylwia BarylskaŁukasz WalterPaweł Ozdowski
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2431 | odpowiedzi: 11274

Optima

Marcin GałkaDorota KimszalŁukasz WalterŁukasz DutkiewiczJan WęgrzynredlumekJolanta CieplińskaJoanna Stanisławska

Kolumny użytkowników - Płatność

Zaktualizowano 5 d. temu

Witam,
proszę o informację jaką instrukcję pobierania danych mam wpisać, aby wyciągnąć na liście dokumentów RO kolumnę z formą płatności.
Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc :)

User Avatar
klient
Przemysław Dmochowski
4 846 pkt
21 pytań
219 odpowiedzi
49 pomysłów
184 komentarzy
413 88%
Przemysław Dmochowski napisał/a o
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 926 | odpowiedzi: 11274

Optima

Piotr ZborowskiMaciej WłodarczykWojciech SałańskiMarcin LiszewskiPiotr SzokaTadeusz PacutKrzysztof KrasowskiKRZYSZTOF SZMIGIELSKI
Techniczne
Techniczne pomysłów: 187 | odpowiedzi: 3568

Wojciech SałańskiKatarzyna DolnaPrzemysław DmochowskiŁukasz WalterMaciej DurczewskiMarcin LiszewskiJarosław MikoszKrzysztof Starachowski
Handel
Handel pomysłów: 251 | odpowiedzi: 2232

Handel

Piotr BakaMaciej WłodarczykWłodzimierz DuvalRafał GalewskiKazimierz Michał KaraszewskiŁukasz WalterPiotr ZborowskiGrzegorz Kornak

nr listu przewozowego na WZ-kach !!!

Zaktualizowano 11 d. temu

Czy nikomu nie są potrzebne numery listów na dokumentach WZ?! przecież część dostaw jest realizowana: wiele WZ'ek --> jedna faktura.

Czy nikt z projektantów o tym nie pomyślał?

Pomysł: odkryć pole nr listu również na dok. WZ

Piotr Kurowski napisał/a o
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL artykułów: 65

Comarch ERP XL

Krzysztof SzeremetaEdyta DanowskaAgnieszka Żołnierczyk-BakaPiotr KurowskiPaweł PilacińskiMichał MarczakRobert ŻuberPiotr Budzinowski
Nowa wersja
Nowa wersja artykułów: 25

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Joanna BałutJoanna DymekWitold PodgórskiEdyta DanowskaTomasz GutkowskiPiotr KurowskiMagdalena PacanMichał Marczak

Nowa wersja Comarch ERP XL 2017.1 już dostępna!

Zaktualizowano 15 d. temu

Szanowni Państwo,

Z przyjemnością informujemy o udostępnieniu Comarch ERP XL w wersji 2017.1. W najnowszej wersji programu wprowadziliśmy 220 nowości. Zmiany objęły każdy z obszarów systemu.

Na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie obsługi programu lojalnościowego, pozwalającego na zbieranie punktów uczestników programu z możliwością ich wymiany na towary lub budżet promocyjny oraz dodanie możliwości wprowadzenia planu budżetu projektu. Obszar produkcji został poszerzony m.in. o możliwość tworzenia procesów opartych o akcje związane z obsługą zlecenia produkcyjnego, a także o obsługę narzędziowni pozwalającej na ewidencję narzędzi wykorzystywanych w przedsiębiorstwie, rejestrowania ich zużycia oraz prac naprawczych. Obszar księgowości został rozbudowany m.in. o możliwość sprawdzenia statusu podatnika w podatku VAT.

Zadowolenie Klientów z Comarch ERP XL skutkuje ciągłym wzrostem liczby firm pracujących na systemie. W 2017 roku na zakup systemu Comarch ERP XL zdecydowało się już 118 firm m.in. Kabat Tyre Sp. z o.o. Sp. j., PHU Danex Sp. z o.o. Sp. k. oraz Foodmakes Sp. z o.o.. Ponadto, w tym roku system Comarch ERP XL został uruchomiony w kilkudziesięciu przedsiębiorstwach, wśród których znalazły się m. in. Ustronianka Sp. z o.o., Wikont Sp. z o.o. i kolejne spółki z grupy Gerda. Obecnie z Comarch ERP XL korzysta już ponad 5500 przedsiębiorstw w Polsce.

Spośród wszystkich nowości w Comarch ERP XL 2017.1 w poszczególnych obszarach funkcjonalnych warto wymienić:

Logistyka

• Wprowadzenie obsługi programu lojalnościowego pozwalającego na:
- określanie uczestników programu lojalnościowego.
- naliczanie punktów lojalnościowych na wybranych dokumentach handlowych i ich korektach.
- przyznawanie uczestnikom programu punktów z rozliczonych dokumentów.
- naliczanie punktów z wykorzystaniem automatycznych akcji CRM.
- określanie katalogu nagród, wraz z możliwością zamawiania nagrody.
- odbieranie punktów lojalnościowych w postaci budżetów promocyjnych.
- prezentację ilości punktów zgormadzonych i odebranych przez uczestnika programu.
• Dodanie Budżetu projektu pozwalającego na zbudowanie planu budżetu w postaci wielopoziomowego drzewa etapów, z możliwością wprowadzenia dla nich danych finansowych oraz rzeczowych.
• Obsługę transportu towarów wrażliwych poprzez wysyłkę zgłoszeń na portal PUESC do systemu SENT.
• Dodanie uwarunkowania naliczenia promocji od wcześniejszych transakcji kontrahenta lub od formy i konkretnego terminu płatności.
• W zakresie kompensaty braków i nadwyżek inwentaryzacyjnych wprowadzenie możliwości sparowania stwierdzonych braków z uznanymi nadwyżkami oraz potwierdzenia pozycji jako rzeczywiste braki lub nadwyżki.
• Umożliwienie podglądu niewykorzystanych limitów kredytowych na zamówieniach z poziomu katy kontrahenta.
• Dalszy rozwój umów z pozycjami towarowymi w zakresie możliwości zawierania i rozliczania umów w walucie obcej oraz generowania dla umów sprzedażowych zamówień wewnętrznych i zakupu.
• Wprowadzenie usprawnień w zakresie wiązania zasobów towarowych z rezerwacjami.
Rozwój funkcji "nieograniczony rabat Operatora" w zakresie poszerzenia obszaru określania procentowego rabatu o możliwość wyboru opcji "Brak ograniczenia" skutkującego prawem do ustalenia ceny transakcji na dowolnie niskim poziomie
• Wprowadzenie Jednolitego Pliku Kontrolnego dla składów celnych.
• Poszerzenie współpracy z Comarch WMS Magazynier, Comarch Mobile Sprzedaż czy Comarch ERP e-Sklep.
• Dodanie możliwości pracy z drukarką fiskalną w trybie sieciowym.

Produkcja

Rozbudowano funkcjonalność procesów w Produkcji o możliwość budowania procesów w oparciu o nowe akcje kluczowe związane z obsługą zlecenia produkcyjnego.
• Wprowadzono całkowicie nowy obszar "Narzędziownia" pozwalający na:
- udostępnienie osobnej listy narzędzi (zasobów produkcyjnych oznaczonych jako narzędzia),
- możliwość rejestrowania wydań, zdań i likwidacji dla wielu narzędzi jednocześnie,
- zbiorczą prezentację zarejestrowanych w systemie wydań, zwrotów, zdań i likwidacji narzędzi z możliwością różnych sposobów filtrowania listy,
- możliwość rejestrowania zużycia narzędzi, a także raportowania tego zużycia (również w formie graficznej),
- możliwość automatycznego generowania zleceń serwisowych dla zużytych narzędzi oraz możliwość automatycznego rejestrowania dla nich przestojów,
- udostępnienie list wydanych dla danego zasobu lub pracownika narzędzi, a także historii użycia danego narzędzia, w ramach nowych zakładek na karcie zasobu produkcyjnego oraz na karcie pracownika.
• Wprowadzono funkcjonalność, w której korekta wartościowa zakupu surowca wpływa na koszt wytworzenia wyrobu gotowego. W ramach tej funkcjonalności wprowadzono:
- nowe narzędzie do automatycznego wyszukiwania dokumentów ZP lub ZK, dla których występuje różnica pomiędzy kosztem dostawy składników, a wartością produktu, który został wytworzony z wymienionych składników.
- możliwość automatycznego generowania korekty wartościowej do dokumentów PW, powiązanych z ZP lub ZK, dla których występuje wymieniona różnica,
- nową funkcję służącą do jednoczesnego otwierania i zamykania dokumentów ZP/HPR.

Księgowość

• Dodanie możliwości sprawdzania statusu podatnika w podatku VAT.
• Wprowadzenie paczek przelewów.
• Umożliwienie dodawania kolumn na listach udostępnionych z poziomu okien: Plan kont/Obroty i salda, Zapisy księgowe, Preliminarz, Rozrachunki, Kompensaty.
• W obszarze kreator zestawień dokonano aktualizacji zestawień księgowych wchodzących w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 1 Ustawy o Rachunkowości, do składania, którego zobligowano tzw. "duże jednostki gospodarcze" oraz dodano zestawienia księgowe wchodzące w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 5 Ustawy o Rachunkowości, do składania którego zobligowano tzw. "małe jednostki gospodarcze".
Poszerzono funkcjonalność opisu analitycznego o możliwość definiowania opisu analitycznego oraz wzorców i wartości dla niego dla danego typu dokumentu, w danym centrum. Funkcjonalność ograniczona do typów dokumentów, którym można przypisać Właściciela.
• Wprowadzono obsługę wirtualnych rachunków bankowych ING przez WebService.
• Dodano możliwość oznaczania na dokumencie, zatwierdzenia pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.

Zachęcamy do zapoznania się z nowościami oraz do pobierania nowej wersji systemu:

Dla Klientów

Dla Partnerów

Z poważaniem,
Zespół Comarch ERP XL

User Avatar
użytkownik
Rafał Raczyński
151 pkt
8 pytań
2 odpowiedzi
6 pomysłów
3 komentarzy
4 100%
Rafał Raczyński zapytał/a o
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL pytań: 478 | odpowiedzi: 1828

Comarch ERP XL

Patryk DomarusMałgorzata ŚrubaMarek SkłodowskiMaciej DąbrowskiKamil CwiertniaJanina ŁachMichał BimczokŁukasz Kania

Schemat kaucji XL

Zaktualizowano 30 d. temu

Witam

Mam problem z schematem kaucji w XL

Przykład:

Towaru na warstwie jest 144szt na palecie 432szt

Przyjmuje próg naliczania 144szt pełna ilość 432 szt

Przyjęcie PZ

4 zapachy po 144szt na każdym jest ustalony schemat jak powyżej.

Program wylicza że przyjęto kaucji 4 palety jak w rzeczywistości powinno być 1

Gdzie popełniam błąd ?

Pozdrawiam

User Avatar
klient
Ewa Karnasiewicz
273 pkt
7 pytań
6 odpowiedzi
5 pomysłów
4 komentarzy
51 100%
Ewa Karnasiewicz napisał/a o
Nowa wersja
Nowa wersja pomysłów: 5 | odpowiedzi: 96

Tą kategorią będziemy oznaczać m.in. posty na BLOGu, które będą dotyczyły planowanych wersji do wydania oraz informacje o wydanych wersjach.

Rafał GalewskiArtur NakoniecznyEwa Karnasiewicz
Księgowość
Księgowość pomysłów: 316 | odpowiedzi: 2717

Księgowość

Piotr ZborowskiMaciej WłodarczykMarcin LiszewskiWojciech SałańskiPiotr KubackiDominik WajdaArtur NakoniecznyEwa Karnasiewicz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pomysłów: 926 | odpowiedzi: 11274

Optima

Piotr ZborowskiMaciej WłodarczykWojciech SałańskiMarcin LiszewskiPiotr SzokaTadeusz PacutKrzysztof KrasowskiKRZYSZTOF SZMIGIELSKI

Podatnik VAT czynny - dodatkowa kolumna

Zaktualizowano miesiąc temu

W oczekiwaniu na poprawę funkcjonalności potwierdzenie statusu podatnika VAT czynnego w systemie MF (póki co w Optimie można tylko sprawdzić czy kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT ale nic poza tym, program nie kontroluje ani nie ostrzega przed wpisaniem transakcji z takim kontrahentem w rejestrze VAT, nie daje też możliwości wydruku potwierdzenia statusu kontrahenta), konieczne jest wprowadzenie choćby nikłej kontroli w tym zakresie.

Najprościej jest dodać dodatkową kolumnę w rejestrze VAT, która w prostym oznaczeniu (0=nie, 1=tak) pokazywałaby, czy podatnik spełnia warunek "czynny podatnik VAT".

Udało mi się dodać taką kolumnę w tabeli "Rejestr VAT" - z tego, co widzę, czerpie ona dane z bazy CDN.VatNag - VaN_PodatekVAT, dając właśnie taki prosty wynik 0=nie (jest podatnikiem VAT czynnym), 1=tak (jest podatnikiem VAT czynnym) na podstawie danych wybranego w rejestrze VAT kontrahenta. Łatwo wtedy wyłuskać z rejestru użycie kontrahenta nie będącego czynnym podatnikiem VAT po uprzednim (najlepiej zbiorczym) zweryfikowaniu bazy kontrahentów.

Podpowiadam to rozwiązanie z nadzieją, że Comarch i tak poprawi funkcjonalność weryfikacji podatników VAT czynnych.. i że ktoś sprawdzi, czy z dobrej bazy zaczerpnęłam dane do nowej kolumny : )))

User Avatar
klient
Ewa Woźniak
0 pkt
1 pytań
3 odpowiedzi
0 pomysłów
0 komentarzy
0 0%
Ewa Woźniak zapytał/a o
Ogólne
Ogólne pytań: 237 | odpowiedzi: 1740

Jacek CzerwińskiKamil CwiertniaNorbert LongawaStanisław  ŚcisłowskiJoanna SłowikPaweł OzdowskiKrzysztof HoncekMarek Tomasz Karpiarz
Techniczne
Techniczne pytań: 853 | odpowiedzi: 3568

Paweł TyrakowskiDamian DębickiBarbara KrzyszczakPiotr LochyńskiŁukasz WalterJanina ŁachJoanna SłowikŻaneta Błażejewicz
Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima pytań: 2431 | odpowiedzi: 11274

Optima

Marcin GałkaDorota KimszalŁukasz WalterŁukasz DutkiewiczJan WęgrzynredlumekJolanta CieplińskaJoanna Stanisławska

Bazy danych

Zaktualizowano miesiąc temu

Przy próbie otwarcia bazy danych starego klienta pojawia się błąd Nie można zalogować się do wybranej bazy danych. Baza danych nie istnieje lub brak praw dostępu. Bazę widzę, jestem uprawniona, więc w czym rzecz? Błąd nr 30922

Użytkownicy

Polecane